Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 07.07.2016 klo 07:48

Sekarotuisen hankinta

Siirry sivulle: 1 2 3

mthv

mthv
Viestimäärä: 8

SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 07.07.2016 klo 07:48  
+
0
Varmaankin foorumilta löytyy sekarotuisten koirien hankinnasta osio?
Olemme harkinneet sekarotuisen koiran ottamista perheenjäseneksi, muutama asia kuitenkin on mietityttänyt. Esim. Pentujen hinta? Onko 600€-800€ sekarotuisesta pennusta oikea hinta? Hinta haarukka sekarotuisilla on melkoinen, alimmillaan 250€ ja kalleimmillaan 800€. Eräältä myyjältä kysyin onko pyyntihinta kiveen hakattu ja vastauksena sain, että pennut on harkiten ja kalliilla tehty omilla koirilla(emä sekarotuinen ja isä rekisterissä oleva rotukoira). Pennut tietysti luovutetaan el.tarkastamina, madotettuina ja tuttua ruokaakin saa mukaan.

Korkean myynti hinnan ymmärrän siinä mielessä, että myyjä ei halua luovuttaa pentuja ihan kenelle tahansa vaan ihmiselle joka on valmis satsaamaan koiraan. Mutta taas 250€ pennut kuulostaa hieman epäilyttävältä, ehkäpä myös pentutehtailulta.

Emmekä ole pois sulkeneet ajatusta rotukoirasta. Aikaisempia kokemuksia rotukoirista löytyy.

Kirjoitinpas sekavan tekstin, toivottavasti saatte edes hivenen selvää mitä tarkoitan.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 07.07.2016 klo 08:50  
+
0
On rotukoiriakin, joita saa tuolla hinnalla. Ihan terveystutkituista ja testatuista vanhemmista.

Saa toki sekarotuisellakin hintaa olla, mutta tuo selitys ei kyllä tuollaista hintaa tue, sillä niihin pentuihin ei ole mitenkään mennyt noin isoa summaa. Pentutarkit, madotukset ja ruokaa mukaan ei paljoa maksa. Viidellä pennulla nuo kaikki (ell pentutarkki, madotukset ja reilusti ruokaa) maksaa yhteensä n. 250-300€ kun taas tuottoa viidellä pennulla esim. tuolla 600€ hinnalla olisi kaikkiaan 3000€. Omilla koirilla tehdessä pennuista ei tule esimerkiksi urospalkkioita. Onko pentueen vanhempia terveystarkastettu eli siis tehty rodulle vaadittavia terveystutkimuksia (esim. lonkkakuvaus, kyynärkuvaus, polvitarkki, silmätarkki jne). Sekarotuiselta tarkit sen suhteen, minkä tyypin koira on, mitä rotuja taustalla on. Onko tietoa vanhempien lähisuvun sairauksista (onko epilepsiaa, addisonia, hc:ta jne.). Mitä riskejä yhdistetään vai tehdäänkö sormet ristissä sokkona?

Kaverilla (kasvattaja) tuli sekarotuiset vahinkopennut. Yhdistelmä oli ihan järkevä ja pentujen annettini tulla. Hintaa kaveri pyysi pennuista kulut+muutama satanen ylimääräistä ja tuolla laskelmalla pentua kohti tuli hintaa muist. juuri tuo 250€. Se halpa hinta ei välttämättä suinkaan tarkoita pentutehtailua. Melkein sanoisin päinvastoin. Se, joka pyytää minimikuluilla isoa hintaa tekee sitä bisnestä niillä.

(Viestiä on muokattu torstaina, 07.07.2016 klo 08:53)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 07.07.2016 klo 09:34  
+
0
Kalliilla tehty? :mietiskel:. Mun sekarotuinen koira on tehnyt yhden pentueen v.2014 ja tuli kolme pentua. Pyysin 460€/pentu. Madotin ohjeen mukaan,käytin ell tarkastuksessa ennen luovutusta,annoin hyvälaatuista ruokaa. Hoidin tosi hyin:love: Maksoin uroksen omistajalle vähän astutusmaksua. Annoin kaikille tuttua ruokaa mukaan. Tappiolle en jäänyt. jäi vaivanpalkkaakin. Joten en tajua noita 600-800€ hintoja. Rahastustahan se vaan on. Mutta niinhän se on aika monella rotukoiranomistajallakin kun pyytelee vielä enemmän.

muoks. Eiku ainiin yhden pennun myin 400 € kaksi muuta 460€ kpl :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.07.2016 klo 09:46)

Sirppi

Sirppi
Viestimäärä: 10

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 07.07.2016 klo 11:50  
+
0
Minun seropipennut on olleet 450e/kpl. Niiden vanhemmat on terveyskuvattu luustolta, silmät silmäpeilattu, uroksen jalostuslaina maksettu, bensat kaukaiselle astutuspaikalle körötelty (tai yhden pentueen kohdalla tuontiuros raijattu suomeen...) ja sittemmin pennut tarkastettu, madotettu ja ruokittu laadukkaalla ruualla, sosiaalistettu ja niille on töiden aikana palkattu pentuvahti... Mukaan laadukkaat pentupaketit vaihdellen nahkaisista hihnoista ja näteistä koristepannoista rukan ja hurtan erilaisiin tuotteisiin ja pentujen kulloinkin syömiin ruokiin... Oikeastaan tuossa alkaa olla rotukoirakasvattajan työ, joten käytännössä voisi pyytää suunnitellusta ja rotukoirapentueen kasvatuksen hinnoilla toteutetusta pentueesta kutakuinkin rotukoiran hinnan, mutta enpäs ole piruuttanikaan tehnyt sitä.

Myös pentujen myyminen on ihan täysin oma projektinsa ja työmaansa modernissa Suomessa, jossa koira on muotilemmikki ja ostajia joka lähtöön... Kaikenlaista on joutunut kohtaamaan aina 50e/kk osamaksujen purnaajista erilaisiin vilunkipelin ihmisiin.
Viktoriaaninen tarinankerrontaroolipeli:
http://lexveritas.net/

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 07.07.2016 klo 13:19  
+
0
Mun sekarotuinen koira maksoi 250 euroa. Hinta selitettiin sillä että kukaan ei ottaisi hetken mielijohteesta kun vanhemmissa on aktiivisia ja potentiaalisesti haastavia rotuja. Mitään kuluja ei kyllä pahemmin tullut katettavaksi kun pennut söivät markettisafkaa ja raejuustoa eikä sen pahemmin emää kuin pentujakaan tarkistettu tai madotettu. Uroskin pääsi mökkinaapurista paikalle ihan oma-aloitteisesti. Että kyllähän se täti sillä toista tonttua kuittasi mutta huolimattomuudesta tuntui koko roska johtuvan.

Tyhmähän ei ole se joka pyytää mutta minä maksaisin paperittomasta koirasta varmaan maksimissaan tuon 250 euroa enkä nykyään huolisi tutkimattomista vanhemmista yhtään mitään.
Rise to reset the world.

mthv

mthv
Viestimäärä: 8

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 07.07.2016 klo 15:09  
+
0
En halua tällä kyselyllä aiheuttaa kenellekkään mielipahaa. Vaan tietää mikä on se hinta mitä sekarotuisesta kannattaa maksaa. Ihan varmasti jokaisella on iso työ teettää pentuja sekä myydä. Ja aivan varmasti se tekee loven kukkaroon ja jokainen haluaa saada edes pienen vaivan palkan. Mutta joissain myynti ilmoituksissa oli se sitte seka tai rotukoira paistaa rahastus läpi. Eri paikkakunnilla on varmaankin eri hinnat el tarkastuksille ja tietysti jotkut myyjät tietysti haluaa edes omansa takaisin. Täältä saan varmasti hujumenttia ja lisää tietoa pennun hankinnassa.

Meille koira tulee perhekoiraksi joka otetaan mukaan reissuille. Joillekkin se koira on tosiaan se muoti/egon kohotus elukka.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Perjantaina, 08.07.2016 klo 17:38  
+
0
Kyllä mun mielestä toi 400e on jo kova hinta seropille, mutta näköjään hyvin menee kaupaksi kalliimmallakin. Enkä sitäkään kyllä yhtään ihmettele kun rotukoirien hinnat nousee jatkuvasti. Mua itseä on vähän kauhistuttanut niin seropien kuin rotukoirienkin hinnat ja vähän jännittää miten ne tästä vielä nousee ja mitä itse joutuu maksamaan kun seuraavan pennun aika on. Ja miten ylös ne voi nousta.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Perjantaina, 08.07.2016 klo 19:18  
+
0
Tää nyt on ihan OT-höpinää, mutta haluisko Sirppi laittaa mulle vaikka yksärillä jos et halua täällä mainostaa, että minkämoisia seropeja oot kasvatellut? :shifty::hymy: Sillä vaan, kun mun mielestä on tosi hienoa ja upeeta että on ihmisiä, jotka kasvattaa sekarotuisia noin vastuullisesti vaikkei olis "pakko". :kumarrus:

Itellä menee sekarotuisen kipuraja varmaan siellä n. 500e hujakoilla (muoks., siis tutkituista vanhemmista), vaikka tuolla hinnalla saiskin jonkun rotukoiran pennun tai aikuisen. 200e voisin maksaa tutkimattomankin yhdistelmän pennusta, jos ihmiset vaikuttaisi täysjärkisiltä ja rehellisiltä ja rodut osuis ihan nappiin omien toiveiden kanssa. Mut se ois ihan maksimi, must tuntuu.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.07.2016 klo 22:21)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Perjantaina, 08.07.2016 klo 21:01  
+
0
Mä voisin kans jotain 500€ maksaa serobi pennusta kunhan on vastuullinen ja täysjärkinen kasvattajalta. Musta sekarotuiset on ihan kivoja koiria että sentakia voin maksaa.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.07.2016 klo 21:02)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Maanantaina, 11.07.2016 klo 22:54  
+
0

Magik kirjoitti:

Musta sekarotuiset on ihan kivoja koiria että sentakia voin maksaa.


Aika raaka yleistys sinänsä kun sekarotuiset koirat ei oo missään määrin homogeeninen joukko joista voisi puhua samassa lauseessa yhtään mitään. Musta ihmiset ylipäänsä käyttää turhan rohkeasti vastakkainasettelua sekarotuiset ja rotukoirat kun rotukoirillakaan ei ole välttämättä mitään muuta yhteistä kuin rekisteröintitodistus.

Meille ei ole toistaiseksi tulossa enää sekarotuista koiraa, syystä että. Kun isketään yhteen viisi rotua joilla kaikilla esiintyy lonkkaniveldysplasiaa, ei rakkauden hedelmä ollutkaan terve vain siksi että äiti ja isi on eri rotua. Joo, näin voi toki käydä missä tahansa rodussa vaikka koko linja olisi silkkaa A-lonkkaa, mutta suurempi todennäköisyys olisi saada se terve koira kun sen tutkitusti terveistä koirista ottaa. Ja arvatkaa maksaako vakuutusyhtiö penniäkään mistään meidän seropin lonkkiin liittyvistä eläinlääkäri - tai fysioterapiakäynneistä? Ei maksa, syy, en pysty todistamaan että kyseessä ei ole perinnöllinen vika koska vanhemmista ei ole minkäänlaista dataa. Koiralla on myös ruoka-aineallergioita, eli sen vikalista on mun kolmesta koirasta pisin vaikka se on tätä tervettä sekarotuista koirakantaa. Koirassa on neljää palveluskoirarotua ja yhtä metsästyspystykorvaa. Arvatkaa mikä koira meillä on viettiensä ja moottorinsa puolesta? No metsästyspystykorva (vaikkakin tavallista loivemmilla ominaisuuksilla varustettuna). Vaikka tuo koira onkin taajamassa melko vaivaton koira, niin riistavietti kyllä vaikeuttaa sen kanssa ulkoilua jossakin määrin. Ja täysopportunistisuus ruoan suhteen sitten kaikkea muuta. Pentuesisar taas on täysin eri maata, mutta vaikeapa näistä on ennustaa edes sitäkään vähää mitä rotukoirista.

Jos mä saisin pennun pentueesta jonka vanhemmat ovat eri rotuisia ja jonka tarkoitus on tuoda lisää geneettistä materiaalia jompaan kumpaan alkuperäisrotuun, mä ottaisin pennun kiljuen. Sileäkarvaisten collieiden Facebook-ryhmässä joskus leikiteltiin ajatuksella että mitä tähän alati geneettisesti kapenevaan rotuun kannattaisi sotkea että koirien käyttötarkoitus ja tyyppi pysyisi samalla suunnalla, ja joku heitti ilmoille kelpien. Vitsi miten makeita tulisi kun hyvin kävisi! F1-sukupolvi rekattaisiin nahkoiksi, eli koira olisi Kennelliiton silmissä rekisteröity rotukoira, mikä on myös mulle tärkeää kun tavoitteellisesti harrastan useampaa lajia. Niin kauan kuin nämä projektit saavat nihkeää vastaanottoa on tyydyttävä noihin rotupeihin.

Mäkin otin koiran alkujaan lenkkikaveriksi ja perheenjäseneksi, en mä Tarvinnut rotukoiraa kun ei mua kiinnosta näyttelyt eikä mitkään harrastukset niin mitäs niillä papereilla nyt. Se on niin helppo sanoa ettei esimerkiksi niin kovin kiinnosta onko niitä vanhempia nyt tutkittu vai ei kunnes omalle kohdalle nasahtaa se ensimmäinen mätä. Onhan tuo koira aivan ihana ja opettanut monta läksyä, mutta kyllä se tärkein niistä oli että ei enää toista.

Ei sillä, jokainen saa ottaa sen koiran minkä mielii ja lystää, teki vaan mieli kertoa tämäkin kolikon puoli pienenä tasoituksena tälle vastakkainasettelulle kun meillä rotupiuskovaisilla saattaa olla muitakin perusteita rotukoirille kuin se että näiden kanssa on niin ihanaa kun saa mennä näyttelyyn.
Rise to reset the world.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Tiistaina, 12.07.2016 klo 08:42  
+
0
No tarkoitin että sekarotuiset on siitä kivoja kun ne ei ole ainakaan sisäsiittoisia ja kaikki samannäköisiä. Mua pelottaa rotukoirien sisäsiittoisuus sairaudet :neutral: Enkä mäkään ihan mistä vaan ostais sekarotuista. Jos kasvattaja on miettinyt mitkä koirat parittaa jne niin on vähän tietoa minkälaisia niistä tuee. En maksais vahinkopennuista kun vaan joku 100€. Harkituista pennuista siis voin maksaa enemmän eli jopa 500€ .
Mun tuntemat kaikki sekarotuiset on ollut ihan terveitä. Että huonoja kokemuksia ei ole.

muoks. ja ei todellakaan mitään kelpietä collieen. Mieluummin vaikka suomenlapinkoiraa. Mut makuasia... mä ottaisin heti vaiks lappari-collie risteytyksen tms.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.07.2016 klo 08:52)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Tiistaina, 12.07.2016 klo 09:28  
+
0
^ Jos on tarkoituksena eheyttää collien geenipoolia ilman että koiran tyyppi muuttuu merkittävästi niin suomenlapinkoiralla se ei kyllä onnistu. Sitä tässä haettiin takaa eikä sitä mikä olisi nyt muuten vaan kiva.
Rise to reset the world.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Tiistaina, 12.07.2016 klo 09:36  
+
0

magik kirjoitti:

No tarkoitin että sekarotuiset on siitä kivoja kun ne ei ole ainakaan sisäsiittoisia ja kaikki samannäköisiä. Mua pelottaa rotukoirien sisäsiittoisuus sairaudet :neutral: Enkä mäkään ihan mistä vaan ostais sekarotuista. Jos kasvattaja on miettinyt mitkä koirat parittaa jne niin on vähän tietoa minkälaisia niistä tuee.



Ongelma seropeilla on usein siinä, että kun hyvin monilla rotukoirilla on ihan samoja sairauksia yleisinä (lonkkadysplasiat, epilepsiat, hc:t jne). Sitten kun yhdistetään summissa, eikä tiedetä niitä sukujen sairausriskejä, niin yhdistetään seropiyhdistelmässä samat riskit, vaikka koirat olisivat erisukua.

mthv

mthv
Viestimäärä: 8

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Keskiviikkona, 13.07.2016 klo 20:27  
+
0
3 päivää siinä meni ennenkuin hokasin mitä tuo seropi tarkottaa. Hohhoijaa.
Älkäähän nyt ihmiset vetäkö henkeenne tästä aloittamastani keskustelusta, kysyin ihan vaan mikä on realistinen hinta seropista? Kyllähän niillekkin saadaan hintaa, jos ruvetaan tutkimaan vanhempia ja kuvataan ja veivataan ja testataan ja jne jne ja kun pennut syntyy oli ne sitten niitä " kalliilla ja harkittuja" niin niiden kuvaukset ja testit ja jne jne. Kyllähän tätä asiaa voidaan vatvoa vaikka seuraavat 10 vuotta ja aina löytyy se kenellä on jotain vastaan tai puolesta.

Me etitään sitä perheenjäsentä olise sitte se seropi tai rotukoira. Itse maksan lääkärikulut ja jos tarttee kuvata tai veivata tai jotain muuta, mä maksan ei kukaan muu. Vai?

Jos mä saisin ihan itse päättää oman koirani, niin se olisi seropi emä chihuahuahuahua ja isä tanskandogi. Ja voisin maksaa siitä x määrän rahaa.

P.s älkää kiukutelko, antakaa rakkautta koirillenne.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Keskiviikkona, 13.07.2016 klo 22:27  
+
0

mthv kirjoitti:

3 päivää siinä meni ennenkuin hokasin mitä tuo seropi tarkottaa. Hohhoijaa.
Älkäähän nyt ihmiset vetäkö henkeenne tästä aloittamastani keskustelusta, kysyin ihan vaan mikä on realistinen hinta seropista?



mthv kirjoitti:

P.s älkää kiukutelko, antakaa rakkautta koirillenne.


Rakas ystävä, ole iloinen! Sait aikaan koirat.comissa melkein keskustelua muistuttavan tilanteen! Joku oli myös jonkun mielestä väärässä internetissä! Ihan kuin ennen vanhaan :love:
Rise to reset the world.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Keskiviikkona, 13.07.2016 klo 23:09  
+
0
No mutta, eihän tässä ketjussa ole kukaan henkeen vetänyt, saati sitten kiukutellut :hymy: Ainakaan mun nähdäkseni. Keskustelua vaan.

Tästä keskustelun lomasta voit poimia niitä ajatuksia seropin sopivasta hinnasta ja samalla tuli infoa siitä mistä se hinta koostuu ja vähän myös kuluista mitä menee.

Ja noin muuten, luulisi ihan kaikille koiran ottajille, tuli se sitten käyttöön, näyttöön tai pelkästään perheenjäseneksi olevan tärkeää, että se olisi mahdollisimman terve. Ja sitä mahdollisuutta parantaa kun ottaa koiran kasvattajalta, joka a) terveystarkastaa käyttämänsä koirat b) tuntee yhdistämiensä koirien taustoja ja sairausriskejä mitä siellä on (ihan kaikilla on riskejä kun tarpeekis pengotaan, se mitä, missä ja minkä verran on eriasia) c) välittää ja kertoo niistä riskeistä. Tämä nyt siis ihan riippumatta onko koira rotukoira vai sekarotuinen. Sekarotuisten teettäjät vaan harvemmin oikeasti tietää niitten koirien terveydestä ja lähisuvun sairausriskeistä.

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 13.07.2016 klo 23:09)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Keskiviikkona, 13.07.2016 klo 23:53  
+
0

mthv kirjoitti:


Jos mä saisin ihan itse päättää oman koirani, niin se olisi seropi emä chihuahuahuahua ja isä tanskandogi.



Jäi epäselväksi, että oletko tosissasi (toivottavasti et), mutta whaz? :eek: Jos emä jotenkin kummasti selviäisi pentujen alkuunsaattoprosessin läpi, joitain äärimmäisen vakavia komplikaatioita olisi tulossa matkan varrella. Jos puhutaan määrättyjen koirarotujen jalostuksen ongelmista, tässä olisi kyllä malliesimerkki vastaavasta seropien puolella, sikäli mikäli tuollainen nyt edes saataisiin aikaan. Eihän tuossa yhdistelmässä nyt ole järjen häivääkään.

Jos taasen et ollut tosissasi, niin tartuin sitten varmaan provoon. Kommentoin silti.
kääpin uros -09
shelam uros -16

mthv

mthv
Viestimäärä: 8

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 14.07.2016 klo 06:00  
+
0

sliippi kirjoitti:

[quote=mthv]
Jos mä saisin ihan itse päättää oman koirani, niin se olisi seropi emä chihuahuahuahua ja isä tanskandogi.



Jäi epäselväksi, että oletko tosissasi (toivottavasti et), mutta whaz? :eek: Jos emä jotenkin kummasti selviäisi pentujen alkuunsaattoprosessin läpi, joitain äärimmäisen vakavia komplikaatioita olisi tulossa matkan varrella. Jos puhutaan määrättyjen koirarotujen jalostuksen ongelmista, tässä olisi kyllä malliesimerkki vastaavasta seropien puolella, sikäli mikäli tuollainen nyt edes saataisiin aikaan. Eihän tuossa yhdistelmässä nyt ole järjen häivääkään.

Jos taasen et ollut tosissasi, niin tartuin sitten varmaan provoon. Kommentoin silti.[/quote]


Leikittelin ajatuksella, jo pelkästään astutus saattaisi olla kohtalokasta, arvaat jo varmaankin kummalle?

mthv

mthv
Viestimäärä: 8

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 14.07.2016 klo 06:04  
+
0
No juu, olen saanut täältä hyvää tietoa lukemalla immeisten kokemuksia ja alan harrastajien mietteitä. Jokasella on se oma mieltymyksensä millasen seropin haluaa. Emäntä haluis kultasennoutajan mix pennun. Ei ole tullut vielä vastaan sellasta mutta katsellaan.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: SEKAROTUISEN HANKINTA - Torstaina, 14.07.2016 klo 08:10  
+
0

mthv kirjoitti:


Leikittelin ajatuksella, jo pelkästään astutus saattaisi olla kohtalokasta, arvaat jo varmaankin kummalle?



Muun muassa juurikin tuohan minä mainitsin. Sen lisäksi, että eivät pentujen/emän mahdollisuudet kuolemaan prosessin aikana nyt tuohon edes pääty.

Kysyn kuitenkin, että jos rotu kerran on mielessä, niin miksi ei sitten puhdasrotuista koiraa? Kultaisennoutajan nyt saa rekisteröitynä ja terveystutkituilla vanhemmilla jopa luokkaa tonnilla, niin ei siinä nyt hirveästi eroa ole siihen 800 euron seropiin.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.07.2016 klo 08:13)

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 20:45)