Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 27.08.2013 klo 08:08

Teinimutanttininjakoirien (+9kk) ja omistajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 76

Ninzki

Ninzki
Viestimäärä: 10

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Lauantaina, 05.10.2013 klo 23:16  
+
0
Hei! Meillä yksi teini ilmoittautuu myös. Onko muilla juoksukausia meneillään? Mä luulin että meillä juoksut meni pienellä tiputtelulla ja haistelulla ja merkkailulla ohi tuossa heinäkuussa, ei edes kestänyt kauaa. Uroksille vaan muristiin matkalla kun nähtiin, mikä ei Siirin luonteeseen ole sopinut ikinä, on reipas ja tuttavallinen kaikkia koiria kohtaan. Nyt sitten alkuviikosta kattelin että ei voi olla totta. Koira vuotaa taas. Nyt sitten enempi. Tällä kertaa enempi ja raukkaparka on ihan masentunut. Vatsavaivaa on ja häpeilee itseään kun tekee välillä vahngossa sisälle. Vuototahroista puhumattakaan, ne on nuoltavaäkkiä pois... Raukkaparka ulisee naapureiden urosten perään ja pitäisi päästä katsomaan kun sitä intoa tuntuis olevan toisestakin päästä. Ja niin, joka paikka on sitten merkattava... Onko millaisia kokemuksia isojen "alkuperäisrotujen" kanssa, kuinka monta kertaa sellaiset "esijuoksut" voi tulla, eli voiko tämä mennä vielä pahemmaksi, vai olisiko nyt kyseessä varsinaiset juoksut?
PitaPata Dog tickers

"Jos et tiedä mitä sille tehdä, kuse sen päälle"

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Sunnuntaina, 06.10.2013 klo 09:47  
+
0
Hahaa, ihana Atlas vähän päättänyt koristella itseään..! :nauru:

Meillä on nuo eepi78 mainitsemat "narttujen ilot" huomioitu Väpän toimesta jo kesästä asti - wanna be iso poika jo.. :shifty: Tyyppi norkoilee parvekkeen kaiteella ja vinkuu alakerran naapurin labbisnartulle. Ja muuan lenkillä törmättiin heti alkutekijöissään juoksuisen nartun pissaan > koko loppu lenkki hinguttiin ja vinguttiin takaisinpäin. Sitten kun ohitettiin sama kohta takaisin tullessa, kauhea kiskonta ja kiire haistelemaan kieli lipoen.. :hymy:

Emmä tiedä, musta tuntuu että Väpä on muutenkin jonkin sortin hormoonihiiri, onhan se nostanut jalkaakin jo ihan pikkupennusta lähtien. Onneksi tuo ei ole mikään muiden koirien selkään hyppijä, se ottaisi omaan nuppiin ja pahasti. Tuo parvekkeella joikhaaminen ei itseä ainakaan vielä ärsytä. :hymy:

Eilen taas sai olla omasta junnupellestä niin ylpeä, ihan mahtavaa käytöstä näyttelyissä! Ei tarvinnut kyllä yhtään huolehtia että hommat sujuu kun koiran käytös toimi kuin sveitsiläinen kello. Kotona sitten vähän pyllyillään, mutta "hommia tehdessä" jaksaa tyyppi ainakin vielä keskittyä. (Tulokset laitoinkin tuonne näyttelyketjuun, mutta laitetaan tännekin: JUN-ERI JUK1 SA PU3 - ei pöllömmin tälläseltä jungsterilta! :wink:)
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Sunnuntaina, 06.10.2013 klo 14:54  
+
0
^Nokun meillä se on just sitä narttujen nylkyttämistä myös sekä pissojen nuolemista suu vaahdossa ja leuka lonksuen :ttou: Siis todella raivostuttavaa käytöstä. Leikkauttaisin heti jos voisin, mutta tartten sen loman siihen että tota elohiirtä voi vahtia haavansa kanssa. Se kun ei mitenkään suopeasti suhtaudu kauluriin, tiedän etukäteen (onneks sillä on kuonokoppa tosiaan jo olemassa mitä voi käyttää) eikä myöskään siihen että pitäis ottaa iisisti. Tuo ei tiedä sanaa ota rauhallisesti, se on sille ihan tuntematon käsite. Eli jonkun pitää vahtia sitä leikkauksen jälkeen.

Muokkausta kun ei kukaan oo ehtinyt väliin.
Kyllä se on niin, että meidän teiniltä lähtee ne pallit heti kun saan vaan loman. Iltalenkki oli taas jotain ihan järkyttävää, tuo hinaa hajujen perään kuin joku työhevonen nelivedolla, Aapo joka ei yleensä vedä. Kaksi käsin sai kiskoa puskasta irti kun hajut vie nuorta miestä mennessään. Ja joka metrin välein pitää jäädä lussuttamaan pissoja ja haistelemaan ja kun yritän kiskoa eteenpäin niin tarraa vaan kahta kauheemmin kiinni. Ei vaan hermo kestä, mulle riittää yks tollainen, en tartte kahta. Harmi sinänsä, ois ollu kiva parissa kolmessa näyttelyssä ton kanssa käydä. Mutta en ala oottelee mihkään kevääseen jos tätä menoa jatkuu. Aapo on nyt muutaman päivän ollu tosi levotonkin, se vaan vinkuu kotona ja hyppii ikkunassa vähän väliä kattomassa, vaeltaa pitkin kämppää, ei osaa asettua mihinkään. Tänään se on varmaan kolme tuntia yhtä menoa vinkunut ja vaeltanut. Ja siis mistään pissahädästä ei voi olla kyse kun aloitti ton heti kun tultiin lenkiltä päivällä. Ei vaan niin oma kuuppa kestä tollaista kun joudun jo Taavilta kestämään samaa käytöstä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.10.2013 klo 21:22)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Sunnuntaina, 06.10.2013 klo 22:26  
+
0
^ Argh, no tuo ei ole kyllä yhtään kivaa. :neutral: Tsemppiä hormoonihuuruilijan kanssa!
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Sunnuntaina, 06.10.2013 klo 23:08  
+
0
Joo, kaikki sympatiat eepille! Kyllä munkin teinimonsterilta lähtee pallit heti pikimmiten. Tietty pitää muutenkin jossain vaiheessa se tehdä, kun on kerta neitikoira tulossa talouteen, mutta muutenkin. Kyllä Lokikin harrastaa tuota hajujen perään jumittamista, vaikkakaan ei nyt mitenkään ihan koko ajan tai ihan hirveästi. Mutta harrastaa sitä joka tapauksessa. Ja on se raivostuttavaa!! :pyssyt:
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 09:09  
+
0
No mun palliton poika on alkanut taas jumittaa ja vetämään hajujen takia ja merkkaileekin :nauru: Kiva, millanenkohan se ois jos ei olisi kastroitu.
Dalmikset Rölli & Ronja

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 13:48  
+
0
Täällä ei mennä niinkään hajujen perään, vaikka vähän sitä(kin) ollut ilmassa. Mutta mun pieni kullannuppu on muuttumassa teinimonsteriksi, sniff. Se vetää nykyään lenkillä yllättävän usein (ennen ei vetänyt juuri koskaan, mitä nyt silloin, jos tuttuja tuli vastaan) ja sinkoilee kaiken tuulessa lentävän perään. Ja varmaan tiedätte sanomattakin, miten paljon tuulessa lentäviä juttuja tällein syksyllä on. Argh. Tän aamuinen lenkki oli yhtä venkoilua ja kiemurtelua siltä osin, kun oltiin ihmisten ilmoilla. Metsässä vapaana oli nätisti ja tein hajujälkeä Pennylle namilla, ja etsi hienosti jäljen ja lähti sitä seuraamaan. Mutta se olikin sitten aamun ainut onnistuminen... :roll:

Pimeällä meillä on jälleen samanlaista pöhinää ja haukkua kuin puolivuotiaana. Valoisalla ollaan nätisti ja hiljaa yleensä (mitä nyt kiskotaan ja riehutaan normaalia enempi) mutta odotappas, kun tulee pimeetä. Sisällä pitää vahtia (meidän rapussa ei kulje enää kukaan huomaamatta!) ja ulkona jokainen puska, varjo, kahahdus, koira, ihminen, lepattava lehti, tuulessa heiluva oksa, postilaatikko, roskis ja lastenvaunut on haukuttava tai niille on vähintäänkin nosteltava niskakarvoja ja päästeltävä "pöhpöhgrrrrr"-ääniä. Niin rasittavaa! Treenissä on toistaiseksi toiminut hyvin, joten siltä osin kaikki on kivaa. Vaan kun mua hävettää olla se, jolla on räksyttävä, ärsyttävä, hihnassa riekkuva pikkufifi :shifty: Ja sitten kun vielä täälläpäin ihmiset jostain syystä tulkitsevat sen, etten hallitse koirani liikkeitä kutsuksi tuoda se oma piski moikkaamaan :mad: Oi kunpa tää olis taas vaan joku ikävaihe, ja menis ohi kuten puolivuotiaanakin!

Ja vielä kun tässä inisen, niin valitanpa tuosta karvastakin! :viheltel: Voiskohan se nyt vähitellen alkaa kasvaa takaisin?? Selkään on tullut jo ihan hyvin turkkia, mutta missä viipyvät pöksy- ja kaulurikarvat! Meillä näyttelyt tulossa 26.10. ja siellä pitäisi vissiin olla rodunomainen ulkonäkö. No, tällähetkellä toi näyttää lähinnä schipperkeä teeskentelevältä silakalta.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 14:47  
+
0
Meillä on alettu puhista nyt rappukäytävän äänille taas uudelleen. Pitkään oli hiljaista. Pari haukkuakin on tullut ja yksi kunnon haukkumiskohtaus, kun naapurin lapset juoksenteli rappukäytävällä ja kolisteli sählymailoilla seiniä...
Pitääkö puhinaan/1krt haukkuun puuttua mitenkään? Mun mielestä olis ok, että kerran haukahtaa ja siten "ilmoittaa" äänistä, mutta onko vaarana, että yltyy jonkinlaiseen räksytykseen jossain vaiheessa? Sellaista en koiralta hyväksyisi kuitenkaan.
Lenkillä kyllä puutun jo puhinaan, jos se kohdistuu toiseen koiraan. Vaihdan välittömästi suuntaa aina jos puhisee toiselle koiralle.
Bolognesenarttu 7/2012

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 15:08  
+
0
^Sähän sen päätät, että minkä verran haluat sitä haukkumista kuulla. :hymy: Jos yksi haukku tms. on hyvä määrä, niin annat jonkun merkkiäänen sen yhden haukahduksen jälkeen (esim. "Kiitos!") ja jos koira hiljenee, niin kehut siihen. Meillä tää on ainakin toiminut Lokin kanssa hyvin. Jos yltyy räksytykseksi, niin siitä sitten kielletään. Loki saa vettä naamalle, hienosti tehoaa. :nauru: Mutta joo, eri koirille toimii eri niksit...
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 16:31  
+
0

pinn kirjoitti:

^Sähän sen päätät, että minkä verran haluat sitä haukkumista kuulla. :hymy: Jos yksi haukku tms. on hyvä määrä, niin annat jonkun merkkiäänen sen yhden haukahduksen jälkeen (esim. "Kiitos!") ja jos koira hiljenee, niin kehut siihen. Meillä tää on ainakin toiminut Lokin kanssa hyvin. Jos yltyy räksytykseksi, niin siitä sitten kielletään. Loki saa vettä naamalle, hienosti tehoaa. :nauru: Mutta joo, eri koirille toimii eri niksit...



Niin, teoriassa ainakin sinä itse päätät. Käytäntö voi olla joskus muuta. Meillä tuota haukkumista rapun äänille tapahtuu lähinnä yöaikaan, eli kun olen itse sängyssä nukkumassa. Se menee eteiseen haukkumaan, joten en oikein saa komennettuakaan, saati suihkautettua vettä naamalle tmv. Huuto/kieltosanat ei auta, kun haukku pääsee vauhtiin. Jos nousen sängystä, ja kävelen eteiseen, lopettaa kyllä, mutta noinhan se saa palkinnon haukkumisesta. Koska Penny haukkuu nimenomaan vahtihaukkua "Kuuletko omistaja, joku tulee" -tyyliin, ja lopettaa heti, kun huomioin tilanteen läsnäolollani.

Mä mietin, että pitäiskö mun ottaa namia sängyn viereen ja käyttää jätä -käskyä tässä. Eli kun haukku alkaa, sanoisin sängystä "jätä" ja kun Penny lopettais ja palaisi petiinsä, saisi namin. Mutta joku sanoi aiemmin mulle, että koirat oppii nopeasti tapahtumaketjuja, eli menisiköhän tuo sitten siihen, että Penny kävisi haukkumassa ovella, kun sen jälkeen saa aina namia :mietiskel: Vai oppisiko yhdistämään namin siihen hiljaa sängyssä oloon? Ainahan tuo on esim. Hesarin tulon ilmoittanut, mutta se on musta pientä. Nyt vaan tuntuu, että viikonloppuna omat unet jää vähiin, kun klo 3-6 välillä tuo herättää monta kertaa, kun kaikki bilehileet kömpii baareista koteihinsa...
schippn 08/2012
schippn 08/2014

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 16:45  
+
0
Aapolla on myös toi että haukkuu, rähisee ja puhisee pimeellä kaikelle. Tänä aamuna jouduin vaihtamaan suuntaa kun itteäni otti väsyneenä nuppiin kun tuo alkaa rettelöimään pimeellä vastan tulevalle koiralle ja se koira oli noin 50m päässä :ttou: Valoisalla se ei sitä tee. Ja eilen tuli kaks pikkukoiraa illalla pimeellä vastaan ja niillä kummallakin oli jotku valohärpäkkeet pannoissa niin Aapo nosti niillekin metelin vaikka tuntee ne koirat. Ne valot vaan oli outo juttu sille. Vähän hävettää tollainen käytös.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 16:55  
+
0
suibe, pystytkö yöksi rajaamaan koiran liikkumatilaa niin, ettei se pääsisi eteiseen? Jos meinaa yöunet kärsiä, niin voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Ja tuo ketjuttaminen on kai koirakohtaista. Lokin kanssa olen tehnyt juuri noin, että oon "jätä"-käskyllä ennaltaehkäissyt haukkumisen (ei koskaan aloita suoraan haukkumisella, vaan puhisee ensin) ja sitten palkinnut, jos on ollut hiljaa. Eikä se ole ketjuttanut sitä mitenkään ei-toivotulla tavalla. Pitäisikö sitä ihan vaan kokeilla? :eitietoo:
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 20:42  
+
0
Valivali ja volivoli. Iltalenkki ton teinin kanssa oli taas yhtä :pyssyt: :pyssyt: :pyssyt:

Siis oikeesti, koira joka ei normaalisti vedä lenkillä kiskoi kuin hevonen koko lenkin ajan, leuat lonksui hajujen takia koko ajan ja toi jopa vinkui kaupan edessä odottavalle koiralle. Koirapuiston ohitus oli iso virhe, se kiskoi mut portille hirveellä voimalla niin etten enää pystynyt pitelemään (yleensä kyllä pystyn) kun siellä sattui olemaan iiiiihana narttu! Puistoon ei kyllä tolla mielentilalle menty koska Aapo ois raiskannut sen nartun siihen paikkaan ja mulla ei just nyt hermo kestä sellaista. Siis mulla valui hiki sen lenkin jälkeen kun yleensä se on niinpäin että Aapo on kivempi lenkitettävä kuin Taavi joka poukkoilee hajujen perässä. nyt oli toisin päin.

Huomenna mä pistän tolle teinille tulpat nenään ja laput silmille ettei se haista eikä näe mitään, hankin myös itelleni korvatulpat ja rauhoittavaa koska en jaksa sen vinkumista koko ajan. Yritin jo antaa sen äidin mukaan pariksi päiväksi kun se on lomalla mutta jostain kumman syystä ei huolinut :nauru:

Mä kyllä marssin huomenna pomon juttusille ja kysyn mihin ajankohtaan ois mahdollista saada loma ja sit varaan tolle ajan leikkaukseen. Viis näyttelyistä, en vaan jaksa.

Johan meillä olikin kummallisen pitkään rauhallista tuon teinin kanssa, mä odottelin uutta uhmaikää, mutta tulikin vielä pahempaa. Seuraava koira on joku sukupuoleton fifi joka ei tajua vastakkaisesta sukupuolesta mitään, miks hitossa mä oon ottanut rodun jonka urokset on tunnetusti pukkeja ja erittäin viriilejä seksuaalisesti? Valaiskaa mua miks ihmeessä??
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.10.2013 klo 20:45)

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 21:14  
+
0
^:nauru: :nauru: Anteeksi, ei sais nauraa, koska toi on oikeesti varmasti todella ärsyttävää. Mutta kirjoitat niin hauskasti, etten voi sille mitään. :hymy:

Mutta kuulostaa kyllä tutulta tuo. Lenkillä Lokin hormonihuurut ei pahemmin näy, mutta koirapuistossa sitten senkin edestä. :ttou: Ärsyttää, kun nykyään voidaan puistoilla enää tosi harvojen koirien kanssa. Suurin osa uroksista käy ton kimppuun ja narttuja toi haluaa heilastella. Mutta ei toki oman ikäisiään tai oman kokoisiaan - nehän vois vaikka pistää hanttiin! Loki metsästää sakkolihaa... noin puolen vuoden ikäiset narttupennut on parhaita sen mielestä. Täytyy kyllä hyvin pikaisesti leikkauttaa tuo, ennen kuin se tajuaa ton uuden tulokkaan sukupuolen...:shifty:
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Riksraks

Riksraks
Viestimäärä: 47

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Maanantaina, 07.10.2013 klo 22:00  
+
0
eepi78, jos yhtään lohduttaa niin pelastit ainakin minun päivän! Unton kanssa on viime aikoina ollut ihan samaa. Vetää kuin paraskin härkä ja itse saan jarrut pohjaan vasta monen metrin jälkeen kun yhtäkkiä jonkun hajun perään lähtee hinautumaan. Toisille uroksille on myös alkanut hieman rähisemään, en tiedä vielä onko kyseessä vain satunnaiset vai meinaako ryhtyä ihan kaikkia haukkumaan. Untohan kun on niin suuri ja mahtava UROS. Olevinaan. Päivän pelastit siksi, että muillakin on samaa kuin täällä. Tuntuu että välillä hävettää aivan järkyttävästi kun tuo saa päähänsä jotain typerää ja aivot tippuu matkan varrelle heti kun nartun haju tulee nenään. Nyt on pari lenkkiä kyllä mennyt tosi hyvin, mutta voi olla ettei ole narttuja siitä kulkenut.. :eitietoo:

Kotona on myös viikonloppu mennyt taas erimielisyyksien kanssa. Välillä huomaa tuon ilmeestä milloin on taas hormoonitjyllää-päivä, kun tavoitteena on joka välissä nylkyttää omaa vilttiä. Viikonloppuna piti ottaa taas pieni painimatsi kun meni ihan seinille hyppimiseksi koko homma. Sen jälkeen onneksi rauhoittui.

Toki Unto pääasiassa kuuntelee ja on todella mallikas ja fiksu ja yhteistyö sujuu. Joinain päivinä murrosikä vain sattuu koettelemaan ihan toden teolla ja silloin tuntuu että jokainen järjenhiven kaikkoaa omastakin päästä.

Tämä keskustelu oikeasti on ihan mahtava, vertaistukiryhmä. :nauru:
Labradorinnoutaja uros Unto (20.10.2012)

PitaPata Dog tickers

Muistoissa
Sekarotuinen vanhaherra Petteri 24.12.1995-7.1.2013

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 08.10.2013 klo 11:37  
+
0
Suosittelen leikkausta.Lakun merkkailut on vähentynyt huomattavasti lenkeillä ja viikonloppuna jopa serkun uros aggre tiibetinspanieli uros tuli ton kans toimeen.Aikasemmin ärisi Lakulle ja noin muutenkin Laku tulee paremmin juttuun muiden uros koirien kanssa :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 08.10.2013 klo 11:55)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 08.10.2013 klo 12:17  
+
0
pinn, kiitos avusta :) Mä luulen, että testaan tuota "jätä"-käskyn hyödyntämistä. Tilan rajaaminen on hankalaa kissojen takia, kun niiden pitää päästä kulkemaan vapaasti, ja toisaalta Penny on muuten niin nätisti, että mihinkään häkkiin en sitä halua laittaa. Viime yönä mulla ei ollut nameja, mutta testasin käskyn tehoa, ja kolmella kerralla neljästä toimi, eli Penny hiljeni ja tuli mun viereen omaan petiinsä nukkumaan. Eli ehkä se tästä...

Mua vähän nauratti, kun jätin eilen Pennyn yksin kotiin illalla oman ratsastusvalmennuksen ajaksi, eli Penny oli yksin noin 3 tuntia, ja sai jäädä koko kämppään (yleensä rajattuna kylppäriin). Kotiin tullessa testasin, kuuluuko haukkua, jos vähän kolistelen siinä meidän oven ulkopuolella. Rapistelin lukkoa, kolistelin rapun patteria ja kävelin siinä eestaas kuin mikäkin mielipuoli. Ei ääntäkään. Eli ilmeisesti Penny vahtii vain ja ainoastaan silloin, kun olen itse kotona. No, hyvä niin. Naapurit ovatkin aina kehuneet, että on niin hiljaista, ettei uskoisi, että meillä asuu koira. Toivottavasti nää yöhaukut ei muuta niiden mielipidettä :shifty:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 08.10.2013 klo 16:45  
+
0
No mua ei merkkailut niinkään haittaa, senkun merkkailee, Taavikin merkkailee paljon eli siihen on totuttu. Taavi on paha jo hajujen kanssa, mutta kyllä nyt Aapo vei voiton. Taavilla ei oo koskaan leuat lonksunnu hajuista, se on vaan nuollu pissoja. Aapolla tosiaan leuat menee loukkuun ja vaahtoa tulee suusta välillä. Ja tosiaan suurimmaksi osaksi Aapo on aina kulkenut hihnassa todella hyvin (lukuunottamatta niitä kertoja kun joku koirakaveri on mukana) ilman vetämistä. No, nyt esim. eilinen iltalenkki oli jotain ihan järkyttävää. Eikä auttanut mitkään pysähdykset kun hihna kiristyy, sama meno jatkui heti kun lähdettiin liikkeelle. Mä en edes halua lähteä sen kanssa tänään pidemmälle lenkille, tiedän jo etukäteen että hermo menee :nauru:

Juu, kyllä leikkauttaa myös aion, mutta se ei oo niin helppoa kuin kuvittelis. Pitää järjestellä muutamia asioita ennen sitä, esim. just se loma koska ei tota kouhottajaa voi tänne jättää työpäivien ajaksi toipumaan, sehän repii haavan rikki ja ittensä siinä samalla. Jonkun sitä pitää vahtia tosiaan ainakin jonkun aikaa. Ja yks ongelma on se että oon itse ajokortiton eli nukutuspölläisen Aapon kuskaaminen julkisissa ei kauheesti houkuta (muutenkin helposti panikoiva koira) eli pitää järkätä kyyti pois eläinlääkäristä sekä mahdollisuus mennä äidin luokse toipumaan koska meillä ei edelleenkään ole hissiä ja en aio myöskään tota panikoijaa yrittää edes neljänteen kerrokseen portaita pitkin kun on vielä siinä pöhnässä. Taavin kanssa oon mennyt bussilla nukutuksen jälkeen, ei ollut ongelmia, se kuorsasi bussissa niin etten meinannut saada hereille kun piti jäädä pois, sain myös tokaan kerrokseen portaita ylös sen, mutta Taavi on sellainen joka ei ota paineita mistään. Aapo taas pelkää kaikkea outoa ja voi yhdistää olotilansa taas portaisiin ja siitä voi tulla uus paniikki portaita kohtaa. Mulle riitti se yks silloin joskus kun jouduin siedättämään sen noihin portaisiin ja sitä kesti monta päivää.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 08.10.2013 klo 16:50)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 08.10.2013 klo 22:05  
+
0
meillä ei onneksi rapun äänille haukuta, mutta sellaista ärrrrrsyttävää pörinää, mörinää ja urinaa kyllä :ttou: pitäisi siinäkin ottaa kovat konstit käyttöön, mutta yleensä koira örisee eniten sängyn alla ja sinneppä kun alat survoutumaan.. ja kun toisaalta se ei omaa korvaa niinkään haittaa (avoa senkin edestä :shifty: ) ja se nyt ei kuulukkaan juuri mihinkään, eikä yllykkään koskaan kunnon haukuksi, niin ei tiedä että pitäisikö oikeasti alkaa kieltämään vai antaa olla..

// meikäläisen pikku energiapylly lullukka tulee taas kotiin viikon äidin luona kyläilyn jälkeen. ihanaa kun pääsee kunnolla lenkkeilemään ja touhuamaan. ajattelin nyt taas vähän enemmän tokoillakkin tai temppuilla :hymy:

miten pitkiä matkoja te pienten koirien omistajat uskaltaisitte juoksuttaa koiraa pyörälenkillä? ikää tuolla on vähän reilu kymmenen kuukautta. vauhti ei päätä kyllä huimaisi, että meno olisi aikalailla kevyttä ravia ja kyllä tuo jaksaa. mutta miten paljon on koiran kropalle liikaa (vaikka sitä väsymystä ei ehkä tulisi)..?

// ja meikäläinenhän osti tuolle koiralle petenkoiratarvikkeesta poikapöksyt :nauru: meillä esiintyy avokin kotona (josta löytyy vuosikas snautseri uros) merkkailua, joka on salakavalaa ja siihen ei kerkeä/hoksaa reagoida aina kunnolla, niin päätin että laitetaan vehkeet piiloon niin josko se loppuisi. harmittaa kun muuten koirat tulee hyvin toimeen, mutta sitten on kuitenkin tuota merkkailua. kuitenkin kyläillään tuolla aika usein ja on itselle kovin stressaavaa (ja koirallekin varmasti), jos joutuu koko ajan silmät selässä olemaan, että minne se viekkaana nostaa jalkaa.. toivottavasti nyt nuo pöksyt a) mahtuisi b) toimisi :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 08.10.2013 klo 22:12)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 10:44  
+
0
Terveisiä perseestä, takana semmoiset 3 tunnin yöunet, sillä koira ja kissat valvottivat tehokkaasti :pyssyt: Penny oli muutenkin eilen jotenkin ihan kamala. Aamulla kiskoi remmissä kuin hullu, kiusasi kissoja ja nylkytti Daisy-kisua heti, kun silmä vältti. Kissojen nylkyttäminen on meillä ihan ehdoton ei. Yleensä tuo ei juurikaan nylkyttele, mutta eilen oli kyllä ihan mahdoton. Ensi yöksi mä rajaan sen makkariin, vaikka joudunkin tekemään hirveät viritelmät. Pärjättiin niiden kanssa pentuaikanakin, eli miksei sitten nytkin... Se on ainoa keino, että pääsen puuttumaan haukkumisiin ilman, että joudun nousemaan sängystä ja sitä kautta palkitsemaan koiran.

Kokeilin eilen jätä-käskyä ja namia, mutta se johti vain siihen, että Penny haukkui minulle, kun namia ei tullutkaan :ttou: Meni siis ensin olkkariin ja haukahti, sitten köpsytteli takaisin ja jäi sängyn viereen norkoilemaan. Kun en kääntynyt palkkaamaan, haukkui pari kertaa ja nousi sänkyä vasten seisomaan. Eli selvästi ketjuttaa tuon namittamisen siihen haukkumiseen, ja siksi ei toimi tämä(kään) idea meillä. Kokeilin myös jättää valot eteiseen, kun pimeys yhdistettynä ulkopuolisiin ääniin tuntuu nyt laukaisevan tuon haukkumisen herkästi. No Pennyhän ei tajunnut, että on yö ja pitää nukkua, kun kerran valot on päällä. Siellä se remusi ja leikki, kunnes kävin napsauttamassa valot pois :roll:

Kaiken päälle yksi kissoista päätti oksentaa yöllä kahdesti, joista jälkimmäiset tuli tietty matolle. Muistuttakaa joku mua näistä ihanista hetkistä, jos alan jossain vaiheessa edes haaveilla neljännestä lemmikistä :paapatus:

Yksi positiivinen asia kuitenkin: Penny on vihdoin oppinut käyttämään sadevaatteita :jjei: Jalkalenkkeihin se ei ole vielä täysin tottunut, mutta muuten kulkee ihan hyvin takki päällä. Vielä puoli vuotta takaperin se ei liikkunut vaatteissa metriäkään, eli edistys on huomattava :nauru:
schippn 08/2012
schippn 08/2014


  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:45)