Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Lauantaina, 05.02.2011 klo 23:09

Aktiivinen keskikokoinen/isohko harrastuskoira haussa käppänälle kaveriksi

Siirry sivulle: 1 2

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AKTIIVINEN KESKIKOKOINEN/ISOHKO HARRASTUSKOIR... - Lauantaina, 19.02.2011 klo 18:15  
+
0
Mä itse _vihaan_ turkinhoitoa, mut onneks perroilta tarvii vetästä turkki alas vaan sen kolme kertaa vuodessa ja usein viedään toi omakin ihan trimmattavaksi kun ketään ei sitä itse halua kyniä. :nauru:

Täytyy vielä todeta, että se kelpie varmaan on ihan oikea vaihtoehto tavoitteelliseen harrastamiseen. Itsekin sellaista olen katsellut, ja varmaan parin-kolmen vuoden päästä sellaisen hankin. :peukku: Perron kanssa pääsee kokeilemaan tosi monia lajeja koska toimintatarmoa riittää ja PK- oikeudet on, mutta ehkä tavoitteelliseen harrastamiseen kelpot on sopivampia.

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AKTIIVINEN KESKIKOKOINEN/ISOHKO HARRASTUSKOIR... - Lauantaina, 19.02.2011 klo 23:02  
+
0

Rez kirjoitti:

Miksköhän mun kohdalle on ausseista osuneet aina ne ääniarat, ylistressaantuneet yksilöt? Tyhmä muodostaa kuva rodusta muutaman koiran perusteella, mutta semmonen se nyt tällä hetkelllä on.



Niinhän se on että mielikuva rodusta muodostuu niiden yksilöiden perusteella joita on nähnyt. Harmi että olet nähnyt vain ns. "huonoja yksilöitä", näissä kun on vähän liikaakin vaihteluja luonteen kuin ulkonäkönsä suhteen minun makuuni. :paapatus:
Kasvattajia ilmastuu kuin sieniä sateella ja vähät väliä vaikka jalostukseen käytettävä koira on paukkuarka....:mad:
Kelpiessä on se hyvä puoli että niiden määrä on kasvanut maltillisemmin kuin aussiella, niin rotu on pysynyt paremmin "ennallaan" :kumarrus:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AKTIIVINEN KESKIKOKOINEN/ISOHKO HARRASTUSKOIR... - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 10:47  
+
0

jenniköpi kirjoitti:

Kelpiessä on se hyvä puoli että niiden määrä on kasvanut maltillisemmin kuin aussiella, niin rotu on pysynyt paremmin "ennallaan" :kumarrus:



No joo, tästäkin voi olla montaa mieltä.. Mun silmään hirveän massakkaita (ja laiskoja) kelpieitä on jo huolestuttavan paljon. Siihen nähden, että kelpiekanta ON pieni, näkee vaihtelua kummastuttavan paljon. Onneks wörkkien rotuunotolle näytettiin vihreää valoa, niin ei olla ihan k*sessa sukusiitoksen ja käytön suhteen.

"Kunnon aussie" on varmasti upea harrastuskaveri! Näitä söpöjen, massavien ja pörhöisten nallekarhujen kasvattajia vaan on siinäkin rodussa ihan liikaa. :neutral:
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 18:15)