Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:36

Koulutusnamit

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 16

Only

Only
Viestimäärä: 23

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 20.10.2012 klo 07:55  
+
0
Juu, meillä Vipen herkkua on kanssa Frolic :)

Myös toisiakin se syö, mutta frolic maistuu aina :D

:jjei:
:D

BullBull

BullBull
Viestimäärä: 9

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 22.10.2012 klo 01:04  
+
0
Broiskun sydän tai frolic hyväksi todetut.
Rhodesian ridgeback 10/2003 + Bullmastiffi 06/2009

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 10:43  
+
0
Meilläkin molempien suurinta herkkua nakkien lisäksi on broilerin sydämet. Ostin pari kuukautta sitten 10kg köntin broiskun sydämiä ja nyt on pakastin täynnä keitettyjen sydänten paloja. Riittää kyllä hetkeksi :nauru:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 11:38  
+
0
Meillä menee koulutuksessa nykyisin Natural Menua. On meillä nappulana, mutta sitä syötetään niin äärimmäisen harvoin, että lähinnä koulutuksessa menee. Se on kätevä, kun saa pienemmäksi ja viiden kilon säkki kestää tovin. :)

Siili

Siili
Viestimäärä: 28

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 06.11.2012 klo 13:06  
+
0
Minkälaisia noista broilerinsydämistä tulee keitettynä? Voiko käyttää ihan taskunpohjanameina? parisataa grammaa olis sydämiä, ja mietin jos keittelisi ne koirille nameiksi.
Mietin vain että kuinka sottaavia ne on taskussa? Yleensä namina on juustonjämät, jota pakastan ja niiden paloja otan aina taskuun mukaan. :)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 06.11.2012 klo 13:08  
+
0
^Noista sydämistä en tiedä, mutta mulla on namit taskussa aina pienessä minigrippussissa niin ei haittaa vaikka olis vähän sottaavampiakin nameja :)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Kiazi

Kiazi
Viestimäärä: 107

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 06.11.2012 klo 18:54  
+
0
^^ Keitän noita sydämiä aika usein nameiksi, mutta pistän ne yleensä joksikin aikaa uuniin kuivumaan. Ennen uuniin laittoa pilkon sopiviksi paloiksi. Kovuutta/ pehmeyttä voi säädellä sillä kauanko pitää uunissa. Eivät mielestäni sotke ja ei jää samanlaista hajua ja ällötystä kuin jostain makkaran/ nakin paloista
Krista ja borderterrieri Anssi

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 06.11.2012 klo 20:04  
+
0
Meillä toistaiseksi kaikkein kovinta valuuttaa on itse leivotut keksit, joissa on lihalientä, vehnä- ja grahamjauhoja, oliiviöljyä, pekonia, ruskeaa sokeria ja munaa. Taikina on monikäyttöinen, itse näin (turhaan) vähän enemmän vaivaa ja käytin 4 cm halkaisijaltaan olevaa possumuottia. Neitiä ei se muoto kiinnosta, ei sitä paljoa maistella muutenkaan... :roll:
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 07.11.2012 klo 10:41  
+
0

Siili kirjoitti:

Minkälaisia noista broilerinsydämistä tulee keitettynä? Voiko käyttää ihan taskunpohjanameina? parisataa grammaa olis sydämiä, ja mietin jos keittelisi ne koirille nameiksi.
Mietin vain että kuinka sottaavia ne on taskussa? Yleensä namina on juustonjämät, jota pakastan ja niiden paloja otan aina taskuun mukaan. :)



Eivät mun mielestä pahemmin sottaa taskussa eivätkä ole sellaisia nihkeitä, toisin kuin nakit lämmetessään. Koostumus on mun mieleen hyvä, sillä ovat sitkeämpiä kuin nakit, mutta koira pystyy silti nielaisemaan kerralla ilman pureskeluja.

Muoks. Jos on kovin sottaavia nameja niin pesty kahvipaketti on varteenotettava vaihtoehto. Rullaa pussin haluamansa kokoiseksi ja laittaa taskuun. Tuossa on se hyvä puoli että kahvipaketti pysyy muodossaan, jolloin nameja on helppo ottaa taskusta nopeasti.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.11.2012 klo 10:45)

Kiazi

Kiazi
Viestimäärä: 107

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 21.11.2012 klo 19:58  
+
0
Tein koirille namusia lampaasta:

n. 500g lampaan jauhelihaa
3 munaa
2,5 dl Eukanuban lammas-riisiä
vettä

Turvota nappulat sopivassa määrässä vettä. Lisää jauheliha ja munat. Sekoita. Pistä muovipussiin ja leikkaa kulma auki. Jos olet reipas, tee valmiita nokareita. Jos olet laiska kuten minä, pursota viiruja. Paista uunissa 175C. Leikkaa viiruista palasia ja laita uuniin kuivumaan.

Tällä kertaa tuli pistettyä nuo nappulat ilman turvotusta ja jouduin odottelemaan yön yli. Ensi kerralla turvotan valmiiksi. Koirat tykkäsi, eivätkä vaikuttaneet kovin sotkevilta nameilta, joten näitä täytyy tehdä toistekin :peukku:
Krista ja borderterrieri Anssi

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 22.11.2012 klo 00:32  
+
0
^Mua hämää tuossa se että mihin siinä tarvitaan niitä nappuloita? Kun lihaakin voi kuivatella uunissa? Ja ainakin maksasta saa nameja kun sekottaa siihen kananmunia ja hiukan esim perunajauhoja (että saa rakenteen sopivaksi), eikä sillon tarvi ensin odottaa nappuloiden turpoamista. (Tuntuu vähän hassulta ensin kostuttaa kuivattua ruokaa ja sitten kuivattaa sitä taas uudelleen)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Kiazi

Kiazi
Viestimäärä: 107

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 22.11.2012 klo 12:41  
+
0
Ajattelin, että toimisivat vähän kuin korppujauhoina :nauru:

Ennemmin olen tehnyt naudanjauhelihasta ja munista, eivätkä ne ole olleet rakenteeltaan itseä miellyttäviä, joten kokeilin lampaan kanssa pistää nappuloita sekaan. En tiedä auttoiko se, vai oliko sitten lihan koostumus erilainen. En siis halunnut laittaa mitään muita jauhoja, niin kokeilin nappuloilla.
Krista ja borderterrieri Anssi

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 22.11.2012 klo 13:32  
+
0
HHC:ltä on tullut myös pihvitikkuja! Sellasia oikeita, kunnon lihaisia pihvitikkuja. Meillä töissä maksaa 0,40€/kpl. Niitä oon käyttänyt kun on ollut tarve erikoisnamille.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

RMK

RMK
Viestimäärä: 36

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 03.01.2013 klo 14:41  
+
0
Meillä oli aluksi vaikeuksia motivoida pentua ruoalla, kun mitkään valmiit kaupan herkut ei maistuneet. Ei myöskään nappulat. Sisällä saattoi syödä, mutta esim. ulkona, kun tuli luokse, ei edes halunnut ottaa "herkkua". Sillon piti äkkiä keksiä jotain hyvää, että koiraa edes pystyi kouluttamaan ulkona.

Me siis käytetään broilerin sydämiä ja kivipiiraa, hirven maksaa, sydäntä, munuaista ja sellaisia riekalelihoja lähes aina koulutuksessa. Valmistan ne joko uunissa (30 min. 200 asteessa, sitten 30 min 150 asteessa) tai keitän kypsäksi. Vasta kypsennyksen jälkeen leikkaan sopiviksi paloiksi, mutta isommat elimet viipaloin pienemmäksi ennen keittämistä/paistamista. Muikut on kans herkkua ja niitä annetaan ainakin pari kertaa kuukaudessa, tosin vaan sisällä koulutettaessa, kun hajoovat niin helposti keittämisen jälkeen. Tulipa juuri mieleen, että voisinpa vaikka koittaa kuivattaa niitä uunissa! :aurinko:

Kasvattajalta sain hyvän vinkin käyttää taskussa - BANAANInkin jo mainitsemaa - kahvipussia (leikkaan sen taskuun sopivaksi), joka onkin hyvä, kun ei rutistu kasaan (saa nopeasti otettua sieltä herkkua) eikä mene taskut likaiseksi. :peukku:
Pk collie Aslan 29.7.2012

Muistoissa
Englanninspringerspanieli 8.5.1999-23.2.2012

HeSi

HeSi
Viestimäärä: 5

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 07.01.2013 klo 21:39  
+
0
Mä kuivatan hyötykasvikuivurissa erilaisia lihoja. Just nyt on broiskunsydämiä. Helppo pitää taskussa ja maistuvat kummallekkin koiralle :)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 08.01.2013 klo 20:27  
+
0
Mulle (tai siis tarkemmin Raxulle) on suositeltu koulutusnamiksi monelta taholta juurikin broiskun sydäntä ja kivipiiraa, mutta tuli heti mieleen, että sisäelimiähän ei suositellaan annettavaksi päivittäin. Me kuitenkin treenaillaan päivittäin, joten onko nämä jatkuvana namina hyvä vaihtoehto? :mietiskel:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 09.01.2013 klo 09:40  
+
0
Kivipiira on mulle ihan mysteeri yhäkin, mikä hemmetti se oikein on todellisuudessa on mutta sydänhän ei ole sisäelin vaan lihas, joten sen syöttäminen on ainakin ihan vaaratonta.

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 09.01.2013 klo 17:22  
+
0
Kivipiira on lintujen lihasmaha, jossa tapahtuu ruuan hienontaminen.
Kivipiiraa ja sydäntä voi kumpaakin antaa päivittäin. Sydän on myös hyvä siitä, että se on melko vähärasvaista. Meillä syötetään possunsydäntä ruokana vanhemmalle koiralle 2-3 kertaa viikossa.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 09.01.2013 klo 19:16  
+
0

keimu kirjoitti:

Kivipiira on mulle ihan mysteeri yhäkin, mikä hemmetti se oikein on todellisuudessa on mutta sydänhän ei ole sisäelin vaan lihas, joten sen syöttäminen on ainakin ihan vaaratonta.



Sydän on koiralle sisäelin siinä missä esim. maksa ja sitä tulee syöttää tämän mukaan! Munuaisten kanssa kannattaa olla tarkempi ja syöttää sitä vähemmän (en muista syytä kyllä juuri nyt).

Musch

^Täällä muutenkin hyviä ohjeita noista määristä ym.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 09.01.2013 klo 19:53  
+
0
Sydämessä lienee ainoastaan rasvaliukosista vitamiineistä A-vitskua on eniten, naudan sydämessä on sataa grammaa kohden 10,5µg. D-vitamiinia on 0,2µg/100g ja E-vitamiinia 0,4µg/100g. Lieneekö possun sydämessä juuri merkittäviä eroja?

Ja ottaen huomioon, miten pieniä broikun sydämet on, minä sanoisin, että aika turvallista syöttää niitä vaikka joka päivä. Esimerkiksi porsaan maksassa on 15200µg/100 g A-vitamiinia, ja suositeltu syötävän vähintään noin kerran viikossa? Saatan toki olla väärässä. Jagster tai Google auttanee?

//Tuolla sivuilla ei selitetä, miksi kananmunaa olisi hyvä syöttää vain kerran viikossa. Rasvaliukoisten vitamiinien takia taas vai? Meillä menee 6 munan kenno viikossa kahdelle koiralle (pennulle 4, vanhukselle 2), tiedän koiraurheilevaa porukkaa, jotka nakkaa munan päivässä koiralle kuorineen.

///Ne olikin ohjeet barffaukseen, jossa jo luumäärä on jotain.. outoa. Never mind.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.01.2013 klo 20:03)

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28215
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 17:15)