Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 17.10.2011 klo 15:57

Luu raakana vai kypsänä, vai onko väliä?

Siirry sivulle: 1 2

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUU RAAKANA VAI KYPSäNä, VAI ONKO VäLIä? - Lauantaina, 05.11.2011 klo 15:51  
+
0
^ Sian sääriluut varmasti joo halvempia mutta meillä ei sian luita syödä. Parit ripulit niiden takia kokeneena riittää.

Eilen ostin Prismasta Hubertin Herkkuluut molemmille ja nuo on ihan varma menestys. Sisältävät siis kotimaisen naudanluun ja savuaromia. Kooltaan sopivat hyvin tolle sipukallekin ja joukosta löytyy hieman erikokoisia mutta saman hintaisia luita. Hinta olis näissäkin alle 4 e, jotain 3,65 e tai jotain.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Leisku

Leisku
Viestimäärä: 85

VS: LUU RAAKANA VAI KYPSäNä, VAI ONKO VäLIä? - Sunnuntaina, 06.11.2011 klo 10:13  
+
0
Itse en osta kaupasta valmiiksi kypsennettyjä luita, enkä anna kypsennettyjä luita koirilleni. En edes viitsi kokeilla minkälaiseksi sian selkäranka tulee kypsennettynä ja toisaalta, jos vaikka ajattelisinkin kypsien luiden syöttämisen olevan ok, en jaksa nähdä vaivaa niiden kypsentämiseen, helpommalla pääsee kun antaa raakana.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: LUU RAAKANA VAI KYPSäNä, VAI ONKO VäLIä? - Perjantaina, 11.11.2011 klo 10:04  
+
0
Hmm, teinköhän minä virheen eilen. Ostin kaupasta sian potkaa, ihan marketin lihahyllystä. Illalla tuon sitten koiralle annoin, olin erotellut siitä sen nahan ja suurimmat lihapalat pois, ja kateltiin itse miehen kanssa telkkaria. Jonkin ajan päästä mies nousi ylös, ja koira alkoi seuraamaan häntä. Katsoin tarkemmin että sillähän on suussa vielä pala, ja kuola valuu. Säikähdin ihan pirusti kun näytti siltä että se on puolittain kurkussa, no eipä ollut, vaan jäänyt toisen puolen alahampaisiin jumiin! Koira yritti itse saada sitä pois, mutta ei tullut mitään. Luojan kiitos mieheltä löytyi tongit, joilla sai napattua luun irti hampaista. Ennenkin tuo on jos jonkinmoista luuta syönyt, mutta ei nyt ihan tällaista ole käynyt...

Kysymys: Oliko tämä vain pirun huonoa tuuria, vai eikö potkaa uskalla antaa, vai olisiko se ollut parempi antaa esim. jäisenä?
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: LUU RAAKANA VAI KYPSäNä, VAI ONKO VäLIä? - Perjantaina, 11.11.2011 klo 12:14  
+
0
Huonoa tuuria lienee, kyllä nuo koirat saa ängettyä kurkkuunsa ja suuhunsa ties minkälaisia luukimpaleita ahneuksissaan. Aku, joka on koko elämänsä syönyt raakoja broilerinluita, sai kanssa poikittain kurkkuunsa (onneksi ylös) luun, ja sitä sai sitten olla tonkimassa irti. Kyllä minä ihan hyvillä mielin annan uudemmankin kerran noita. Köhii tuo välillä savustettujen peuranluidenkin jälkeen kun vetänyt isomman liuskan. Ja jestas kun noista lähtee teräviä siruja irti, hyvä ettei mennyt eilen omasta jalasta läpi kun käveli paljasjalkain päältä.

Muistakaa, että luut ovat aina riski! :paapatus:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: LUU RAAKANA VAI KYPSäNä, VAI ONKO VäLIä? - Perjantaina, 11.11.2011 klo 20:47  
+
0
Joo, näin kai se on. Ei vaan koskaan aiemmin ole käynyt vastaavasti, ja säikähdys oli suuri. Luun kappale oli kuitenkin niin iso, ainakin sen 10cm pitkä ja tosiaan pituus-suunnassa. Että kyllä jäi traumat joksikin aikaa.

Mutta mites, tämä nyt menee hitusen ohi aiheen, mutta onko sillä vaikutusta erityisesti pakastaako luun vai antaako tuoreena, varsinkin jos siinä on jonkin verran lihaa ym jäljellä? Olisko järsiminen sillä tavalla helpompaa tai turvallisempaa?
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6352
Viestejä yhteensä545782
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 11:00)