Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 16:29

Markettien ruuat

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 16

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 12:18  
+
0
Meilläkin piski veteli pentuna muutaman tuollaisen "hammasharjan" naamariinsa, eikä niistä saanut kuin pahalta haisevan hengityksen :D

Nyt hammashuoltoon menee naudan rustoluita (raakana) ja milloin mitäkin savustettuja(?) mitä tulee heräteostoksina eläinkaupasta tehtyä. Ja silti koiralla on hieman hammaskiveä, itse en uskalla sitä pois alkaa raapia joten kohtapuoliin käydään varmaan hampaat putsauttamassa.

OT. Olen tosin siinä uskossa, että koira ilmeisesti nukutetaan hampaiden putsaukseen? Jos näin on, täytynee etsiä jostain ell joka tekisi sen vain rauhoituksella..

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 15:18  
+
0
^Eiköhän se rauhoitus hampaiden putsaamiseen riitä :) Meidän juniorin hammaslääkärit ei ainakaan koskaan vaatineet suurempaa narkoosia, vaikka hampaita poistettiin.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 15:32  
+
0
Puolioffina mutta kun kerran aiheeseen päästiin; jos koiralta aikoo poistattaa hammaskivet, mitä eläinlääkäriä suosittelisitte? Pitäisi varata aika tänään koska hammaskiveä on kertynyt, mutta kun emme yhtään tiedä mihin pitäisi soitella. Asumme Porin seudulla ja paikka saisi olla ajomatkan päässä (mitä lyhyempi matka, tietysti parempi, mutta kyllä tunnin parin ajo menettelee).
no you don't know what it's like
welcome to my life

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 16:36  
+
0
Kuka tahansa lekuri tuon osaa tehdä. Ainakin lemmikkipuolella, virkalääkäreistä en tiedä.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 17:30  
+
0
Ell joskus suositteli antamaan noita dentastixejä tai muita mutta ei ne toimi vaikka kerran päivässä antaa. Luut ei oikein ole vaihtoehto kun täällä ei ole saatavilla sellaisia luita mitä toi koira söisi, ja kaupunkioloissa taas on mahdotonta sulattaa ja mädättää luita sellaisiksi, että koira ne söisi.

Ei vaan huvita tui harjaaminen.. En tiedä olisko sitten PlagueOffin aika...:D Pirun kallis lisäravinne taas tähän lisäravinnesetin jatkoksi.

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 19:04  
+
0
Mä syötän Nellalle joskus dentaxtiksejä.. Mutta en tiedä auttaako ne,mutta ei Nellalla oo yhtää hammaskiveä! Voisko toi johtua siitä,että koirat hakevat joskus sikojen tunkiolta pienten possujen raatoja? Olen kyllä yrittänyt opettaa Roosalle ja Nellalle ettei niitä haeta.. Nella on oppinut,mutta Roosa.. Ei millään.. -.- Vai mikä olisi voinut auttaa hammaskiven poissa oloon? No ehkä liioittelin,mutta ei Nellalla ole hammaskiveä ellei oikein tarkasti katso.. XD :nauru:

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 20:20  
+
0
Luulen Nella vaan että sinun (onnekkaan) koira on innokas pureskelemaan kaikkea ja pitää hampaat kunnossa omasta vapaasta tahdostaan. Meidän Iiris taas on verrattavissa hampaidenpesusta kiukuttelevaan kakaraan - luut maistuu kyllä päivittäin mutta liian vähän aikaa ja hampaidenpesu on täyttä kidutusta. Pitäisi käydä poistattamassa hammaskivet ja sen jälkeen harjata hampaat ainakin kerran päivässä ja yrittää vielä kerran plärätä eläinkaupan osastot läpi jos käteen kuitenkin sattuisi luu joka maistuisi.

Jagster, kiitos. Ajattelin vaan että jos nimenomaan Porin eläinlääkäriasemalla on huono maine näiden suhteen tai lähistöllä on joku jota erityisesti suosittelisitte, mutta uskon kyllä että jokainen sen ainakin jotenkin taitaa. Arveluttaa vaan se kun koira menee ekaa kertaa rauhoitettavaksi ja näin, en missään nimessä halua sitä taitamattoman käsiin ... :eitietoo:
no you don't know what it's like
welcome to my life

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 21:43  
+
0
Mä annan sulle neuvon pientä koiraa ajatellen. Et tartte puruluuta. Isket vaan pikkukoiran eteen niin ison lihapalan, että se joutuu repimään sitä kunnolla paloja saadakseen. Samalla puhdistuu hampaitten välitkin. Sen lihapalan ei tarvii olla kovin iso. Sen pitää olla vaan raaka ja sitkeä.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 22:36  
+
0
Jep, tuo sitko on hyvä pointti. Eli ei niinkään pureskeltavan kovuus, vaan että hammas uppoaa johonkin tiukkaan tavaraan kokonaan.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 23:28  
+
0
Mä olen joskus ollut Hgin voittajanäyttelyssä kuuntelemassa koiran hammashoitoluentoa. No, se olikin sitten Pedigreepällin sponsoroima ja voi sitä propagandan määrää :D Mainitsivat kyllä hammasharjan ja sen käytöstä koituvan hyödyn koiran hammashoidolle, mutta 95% luennosta oli dentastixien mainostamista. Vain dentastixien avulla koiran suu pysyy puhtaana ja välttyy kalliilta eläinlääkärikuluilta (kun siis ostaa kalliita Erityisesti Hampaiden Hoitoon suunniteltuja luita) jne jaadidaadidaa. Ja kaikkein eniten mua ärsyttää dentastixeissä ja niissä eläinkaupassa myytävissä vihreä-punainen-toffeenvärinen- hammashoitoluissa se, että ne sottaa. Koira jos järsii moista matolla tai pedillään, niin se pehmeä, kuolan myötä tahmaantunu luuaines klähmääntyy ihan kaikkialle siihen kankaaseen.
Ylläpitäjä

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 09:53  
+
0
Agitem, Naukkarista tai Kankaan Jussia käytetään me :)

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 12:32  
+
0
No toi Nellan hammaskivettömyys voi johtua siitäkin,et me annetaan joskus koirille isot palat sitkeää sianlihaa ja niitä ne pureksii mennen tullen.. Mutta miksi Roosalla on kumminkin keltaiset hampaat? Voisiko se johtua siitä,että koira nielaisee kokonaisena lihaa ym. eikä pureskele niin paljoa kun Nella? =)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 19:17  
+
0
Tuosta sitkeästä raa'asta lihasta, kun tätä ei ole koskaan totutettu raakaravintoon ja maha kestää näin suurinpiirtein kahden sormenpään kokoisen palan raakaa lihaa ja sen jälkeen kuralla (kokemuksesta puhun). Ja se liha ei varmaan kypsennettynä ole enää tarpeeksi sitkeää?
no you don't know what it's like
welcome to my life
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 22.08.2010 klo 19:19)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: MARKETTIEN RUUAT - Maanantaina, 23.08.2010 klo 13:32  
+
0
Mä voin tulla teille paistaa pihviä, takaan että on sitkeää! :nauru: :ttou: No, ihan tosissaan...luulisin että kun ostaa tietynlaista lihaa niin saa sitkeää vaikka paistaiskin? En kyllä osaa sanoa, että mitä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 00:25  
+
0
Dentastixeistä: ne ovat oikein hyvä maku- ja välipaloja meidän koirille. En usko että ne pahemmin hampaita puhdistaa kun rotikalla ja labbiksella sellaisen syömisessä kestää.. öö.. 20 sekuntia, jos sitäkään. Eilen juuri ostin 28kpl säästöpakkaukset niin isoille kuin pienillekkin pojille kun tykkäävät niistä mutta en usko niiden sen kummemmin puhdistavan hampaita. Hampaita puhdistavassa tarkoituksessa syötän noille raakoja rustoja ja luita.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:39  
+
0
Kivaa, mä olen löytänyt vihdoin pikkupojille sellaista purtavaa mitä oikeasti järsivät mielellään eikä kiinnostus lopu. Hau-Hau kanaherkkuliuskat, sellaista tuo nuorempi griffoni jäysti syödä vaikka kuinka kauan. Isompi taas tykkää Olympian poron kylkiluista, on todella kovaa purtavaa mutta silti tuon isomman griffonin leuat siihen pystyy. Ja mikä parasta, molemmat ovat vähärasvaisia! :hymy:

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 27.08.2010 klo 17:57  
+
0
Koirani saa Dentastixin melkein joka päivä. En anna sitä oikeastaan hampaiden putsaus/hammaskiven esto -tarkoituksissa, vaan siitä vaan on tullut tapa, että aamulla töihin lähtiessä eli koiran yksin jäädessä tämä saa Dentastixin. Kuten joku jo sanoikin, niin 20:ssa sekunnissahan tuo on hotkaistu! Jotenka sitä en ymmärrä, miksi se on valmistettu niin pehmeäksi ja helposti popsittavaksi, jos sillä sanotaan olevan hyötyä hampaiden kannalta... Jaa-a, en tiedä, onko siitä loppupeleissä mitään hyötyä - tuskin haittaakaan :eitietoo:
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 28.08.2010 klo 10:55  
+
0
Mitä mieltä olette purina one:sta? Haluaisin maistuttaa sitä Nellalle,mutta en tiedä onko siinä järkeä.. Olisiko Purina one muun ruuan lisänä hyvä ruoka? =)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 28.08.2010 klo 12:03  
+
0
^ yritin googlettaa kys. ruoan ravintosisältöä, mutta Purinan sivuille laitettu linkki jonka olisi pitänyt johtaa tästä ruoasta kertovalle sivulle, ei johtanut mihinkään :mietiskel:
no you don't know what it's like
welcome to my life

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 28.08.2010 klo 12:54  
+
0
Minä katsoin pussin sisältöä kaupassa ja siinä oli vitamiineja ja 10% lihaa! Mutta en tiedä oliko väriaineita.. Mutta on Friskiesissä sentäs enemmän lihaa kuin tuossa.. xD
(Viestiä on muokattu lauantaina, 28.08.2010 klo 12:54)

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6352
Viestejä yhteensä545782
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 12:45)