Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 16:29

Markettien ruuat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 16

ninah

ninah
Viestimäärä: 6

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 15:39  
+
0

Jagster kirjoitti:

Markettiruoka on halpaa, koska koko prosessi on halpaa. Raaka-aineista logistiikkaan ja markkinointiin. Sekä hyväksytään matalampi tuotto, jota kompensoidaan mynntimäärillä. Okei, tuo vika oli oma arvaus ;)

Mutta joo, vilja on halvempaa kuin liha.



Ja totta! Jos myyntimäärä on suurempi myös hinta saa olla alhaisempi. Sitenhän se Giganttikin toimii; ostaa itse isoja eriä halvemmalla ja näin pystyy myös myymään kilpailijoitansa halvemmalla. Okei, nyt mä hyppäsin koiranruuasta kodinelektroniikkaan, mutta perusajatus on sama.

Toki uskon, että nää ruuat eroaa toisistaan jonkin verran, mutta edelleenkään ne ei mitään sisäfilettä mikään sisällä..enkä usko siihenkään, että eläinlääkärissä myytävä tai muuten hyvin kallis tuote on suoraan verrannollinen tuotteen paremmuuteen. Tähän jo vaikuttaa markkinatalouden säännöt, kuten tuo edellämainittu.
Ja ketää ei kiinnosta niin paljon, että olisivat valmiita kustantamaan kalliita kaikenkattavia tutkimuksia eläintennruokien sisällöstä. Onhan se selvää, että useita eläintenomistajia on helppo huijata, koska useimmat ovat hyvässä uskossa valmiita maksamaan suuriakin summia, jotta rekku saisi mahd. hyvää sapuskaa. Mikäs sen palkitsevampaa markkinamiehelle!

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 16:19  
+
0
OT: Ei Gigantti ole edes halpa paikka :wink:

Eiköhän siitä koirasta näe mikä ruoka sille sopii ja mikä ei. En silti syöttäisi omilleni jotain Friskiesiä tai Pedigreetä, joiden väri jo kertoo jonkin verran. En itsekään syö värjättyä ruokaa.

Niin, ja tottahan se on ettei se kallein ruoka sitä parasta varmaankaan ole.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.06.2010 klo 16:29)

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 19:03  
+
0
Minä syön. Useitalkin. Vaikkapa voita ja jäätelöä. Virvoitusjuomta, karkit. Jauheliha meikataan heleämmäksi usein. Melkoinen osa eineksistä - ylipäätään suurin osa ne. roskaruuasta taitaa olla tavalla tai toisella värjättyä.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 20:19  
+
0

Jagster kirjoitti:

Minä syön. Useitalkin. Vaikkapa voita ja jäätelöä. Virvoitusjuomta, karkit. Jauheliha meikataan heleämmäksi usein. Melkoinen osa eineksistä - ylipäätään suurin osa ne. roskaruuasta taitaa olla tavalla tai toisella värjättyä.



Jep, kun menee eineshyllylle kaupassa niin aika kauan saa etsiä että löytää väriaineettoman ruoan :)
Ja tämäkin vain ihmisten turhamaisuuden takia. Ei haluta syödä jos ruoka ei näytä pramealta. Juuri esimerkiksi nuo jauhelihat, pitää olla kirkkaan punaista tai heti luullaan että siinä on jotain vikaa.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 23:12  
+
0

nella3 kirjoitti:

Minun koirani ei pahemmin pidä Hau hau ruuasta. En tiedä miksi. Mutta Marketeissa myydyt Friskies ruuat maistuvat koiralle ja pussin takana lukee että se lisää koiran elinikää kaksi vuotta ja paikkaansa on pitänyt! Se myös pitää koiran turkin kiiltävänä ja koirat tykkäävät. Mutta Rainbow koiranruoka ei ole hääviä.. =) Eli kyllä marketti ruuat ovat yhtä hyviä kuin Hil'ls jne



Itseasiassa Friskiesin pussin kyljessä ei mainosteta suoranaisesti koiran elävän jopa 2v pidempään syömällä juuri kyseistä Friskiesin nappulaa, vaan pitämällä koirasi hoikassa kunnossa. :paapatus: Toivottavasti nyt et todella usko tähän mainosjekkuun... Niin vai millä tavalla perustelet tuon "ja paikkansa on pitänyt!" ..? Täytyy sanoa että omalle koiralle maistuu paremmin Friskiesin nappulat kuin HauHaun, mutta kyllä minä nyt silti jätän ne Friskiesit edelleen sinne hyllylle ja haluan totuttaa koirani HauHau:hun. Minäkin ennen vain katsoin koiranruokapaketin kylkeä ja näin siinä ne "houkuttelevat" vihreät "kasvispelletit" (=täynnä väriaineita, minimaalisesti kasvista) ja murean näköiset punertavat lihanappulat (=täynnä väriaineita, minimaalisesti lihaa)ja valitsin juuri esim friskiesin ja pedigreen, mutta nyt en enää tee sitä. tutustumalla pussin kyljessä olevaan ravintoarvoselosteeseen, selviää jo aika paljon...
ja vielä lopuksi, ei voi sanoa maun perusteella mikä nyt on yhtä hyvä minkäkin ruoan kanssa, että vaikka rainbow maistuisikin mainiosti koirallesi ja esim royal canin ei, et voi sanoa että markettimuona on yhtä hyvää... :wink:
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 23:16  
+
0
Paitsi silloin jos se Rainbow tehdään RC:n tehtailla... ;)

Minä olen paljonkin kritisoinut kuivamuonia, ja varsinkin kalliita brändejä, mutta eivät Lidlin sapuskat sun muut lupat tietenkään parempi vaihtoehto ole. Mutta ne ohjaavat ihmiset helpommin käyttämään rinnalla lihaa, ja se on parempi vaihtoehto.

Halvimman mahdollisemman vertaaminen kalliisiin ei ole järkevää. Keskihintaisten - myyntipaikasta riippumatta - vertaaminen taasen on. Ja siinä vertailussa merkkiruuat häviävät aina. Paitsi tietty imagossa ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 29.06.2010 klo 23:54  
+
0
Mä olenkin sitä mieltä että meidän edesmennyt bichoni oli viisas koira, sille ei kelvannu muut kuin HauHau Championin raksut. Kaikkea koitettiin. :)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 00:10  
+
0
Jagster, ehkä sinä syöt, minä en :wink: Peruna ja muut vihannekset tulee porukoiden/mummolan mailta, liha metsästä, mehut keitetään itse jne. Vihoviimeiseen asti pyrin välttämään eineksiä, limuja ja roskaruokaa. Toki karkkia yms. tulee joskus, kerran viikossa max, napsittua, mutten sentään pääravinnokseni syö.

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 18:44  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Mutta Marketeissa myydyt Friskies ruuat maistuvat koiralle ja pussin takana lukee että se lisää koiran elinikää kaksi vuotta ja paikkaansa on pitänyt!



Henniet kirjoitti:

Miten on pitänyt paikkaansa? Koirat eivät ole kuolleet vielä? Mitä tarkoitat? Niin vai tarkoitatko vaan sitä, että ruuat maistuvat koiralle?


Siis meidän kaikki "entiset" koiratkin ovat syöneet samaa ruokaa ja ovat eläneet kaksi vuotta pidempään! =) Tarkoitin siis tuota.. =)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 20:24)

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 18:51  
+
0
^ Hmm.. miten selität tuon 2 vuotta pidempään elämisen? Olet siis sitä mieltä, että entinen koirasi eli siksi 12-vuotiaaksi, kun söi Friskiesin nappuloita ja ilman niiden syömistä olisi elänyt vain 10-vuotiaaksi..? (iät keksittyjä) :nauru:
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 18:52  
+
0
Olen pahoillani jos "teidän" mielestä ei Friskie runsaasti lihaa nappulat ole hyviä koiralle.. Mutta ei koirani ole syönyt muita nappuloita kuin niitä, kun ei syö mitään muita.. Ja ne ei todellakaan sisällä hirveästi väri/lisä aineita! Sitäpaitsi kyllä minä siihen sekaan laitan riisiä, tölkkiruokia yms. =) Ja minun koirani on hoikka!! Että älkää edes luulko että koirani olisi ylipainoinen! =)

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 18:56  
+
0
En vain tiedä miten se voi pitää paikkaansa. Itsekkään en ensin uskonut tuohon, mutta kun me koikeiltiin sitä yhdelle koirallemme (joka on jo kuollut) se eli oikeasti pidempään! Ei teidän tuata tarvitse uskoa,minusta se on paikkaansa pitänyt! Ja ei teidän kannata sanoa että "ei se pidä paikkaansa" ettehän te ole edes kokeillut Friskie adult runsaasti lihaa nappuloita!

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 19:36  
+
0
^ siis ketä pidempään se koira eli? Tai siis... juu se eli, kunnes kuoli, tottakai, niinkuin kaikki koirat. Mutta miten niin se eli "pidempään". Elikö se pidempään, kuin muut saman rotuiset koirat joita teillä on ollut, vai mitäs...
Vai oliko se jotenkin ihan kuolemaisillaan ja sitten tuon nappulan avulla elikin vielä muutaman vuoden..?
No oli miten oli, hyvä juttu jos olet löytänyt ruuan josta koira tykkää ja pysyy hyväkuntoisena :) Kaikki me halutaan kuitenkin vaan parasta koirillemme.

Ja aiheta sivuten ot-löpinää: Meillä syötetään nyt profinea 3,5 kg pikkusäkki. Sitä ennen onkin mennyt monta jättisäkkiä jahti & vahtia, joka on maistunut hyvin. Jossain vaiheessa kuitenkin nappulan ulkonäkö ja koostumus (siis kädellä tunnustellen) muuttui ja koira alkoi rapsuttaa itseään.
Poikkeuksellisesti just nyt syötän ihan ja vaan nappulaa, mutta yleensä sekaruokin puolet nappulaa ja puolet lihaajatiesmitä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 19:36)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 19:36  
+
0
Sotkenpa nyt minäkin lusikkani tähän markettiruokien soppaan. Meidän vanhempi narttu söi aikanaan J&V kanariisi raksuja ja oli ihan ok kunnossa. No sain sit töistä halvalla rikkoutuneen Friskies adult ruokasäkin ja koska meillä syödään raksujen ohessa muutakin, niin ostin pois kun ajattelin että sama se mikä kuiva siellä muun safkan pohjana on.

Yllätykseni oli suuri, kun huomasin miten paljon paremmalta koira rupes ruuanvaihdoksen jälkeen näyttämään. Karva kiilsi enemmän kuin koskaan, korvat lakkasivat haisemasta, kynnet lohkeilemasta (korvat ja kynnet riisenin rotuvika, en osannut arvella että olis ruokinnasta johtuvaa).

Nykyseltään nuo syövät kuitenkin J&V:n energiaa ihan vaan sen takia, että juniorille ei Friskiesit käyny ja on satakertaa helpompaa syöttää molemmat koirat samasta säkistä.

Mutta pointtina lähinnä se, että joku ruoka sopii toiselle, toinen toiselle. Ja jos omistajaa hirvittää väriaineet tai hävettää sitä markettiruokaa kotiinsa kantaa, niin ei muutaku RC:n säkki kainaloon ja setelit eläinkaupan tiskiin.

Olen silti Jagsterin kanssa samaa mieltä siinä asiassa, että kuivaruoka pohjalle ja lihat pääasialliseks evääks. Sillon se on lähestulkoon aivan sama, mitä raksua siellä kupin pohjalla on. Kunhan se vaan koiralle sopii ja ravintoarvoiltaan lihan rinnalla riittää.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 19:38)

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 20:18  
+
0
Voisin vielä sanoa tuosta Friskies adult runsaasti lihaa nappuloista että koirani turkki on tosi hyvässä kunnossa (turkki kiiltää ja muutenkaan ei ole rasvainen)Koiralla on paljon energiaa, pysyy kylläisenä,kynnet ovat hyvässä kunnossa, korvat ovat hyvässä kunnossa... =) Mutta meilläkin ollaan ennen syötetty Jahtia ja Vahtia koiralle joka elää vieläkin (se on Nellan äiti Roosa) Ja hän tykkäsi niistä, mutta vaihdoimme sen sitten Friskies runsaasti lihaa nappuloihin.. en tiedä miksi vaihdoimme.. olin silloin niin pieni että en tiennyt mistään koiranruuista mitään xD.. Mutta se jahti ja vahti voipi olla joillekkin koirille hyvää ja joillekkin voi olla todella huonoa xD =)

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 21:24  
+
0
Nella3,
joo kiva jos koirasi on hyvässä kunnossa, en minä nyt sitä varsinaisesti tässä epäillytkään... :) Enkä varsinkaan sitä, että se olisi ylipainoinen. Mutta tätä tässä monet ovat ihmetelleet, että kuinka voit todistaa koirasi eläneen sen mainoksen lupaaman kaksi vuotta pidempään. Ja totuushan on, että et valitettavasti mitenkään voi todistaakaan sitä. Elinikä on niin monesta seikasta kiinni ja siihen voi varmasti vaikuttaa oikeanlaisella ruokavaliolla, mutta harmi vain - ei ole olemassa ihmeraksuja jotka voisivat antaa suoraan jokaiselle koiralle sen kaksi vuotta lisää elinaikaa..
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 21:37  
+
0
Doggdogg, miten entiset koirat jotka ovat kuolleet niin ovat eläneet pitempään mitä pitäisi?! Se on voinut johtua jostain muustakin kuin raksuista jota syötämme, mutta uskoisin että se on Friskies raksut! En aluksi uskonut väitteeseen itsekkään, mutta kyllä minä sen sitten uskoin kun sain sen kokea! Ja miten sinä voit sen tietää kun et ole edes kokeillut niitä raksuja? =)

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 21:47  
+
0
Saanko kysyä kuinka vanhaksi entinen koirasi eli..? :wink:

..mutta joo, jospa minä nyt jätän tämän keskustelun tähän. Jokaisella saa olla omat uskomuksensa ja mielipiteensä... :hymy:
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 21:52)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 00:55  
+
0

kadi kirjoitti:

Olen silti Jagsterin kanssa samaa mieltä siinä asiassa, että kuivaruoka pohjalle ja lihat pääasialliseks evääks. Sillon se on lähestulkoon aivan sama, mitä raksua siellä kupin pohjalla on. Kunhan se vaan koiralle sopii ja ravintoarvoiltaan lihan rinnalla riittää.


Tuon minäkin olen vihdoin ja viimein saanut taottua paksuun kallooni. :nauru: En tosin syötä mitään markettisafkoja (Bedigree, Serti, Luppa..) mutta paljon halvemaan ruokaan olen vaihtanut (J&V ja Brit) ja siinä ohella 1/3 tai puolet lihaa. Ennen kuitenkin mentiin hyvin nappulapainotteisella ruokavaliolla, satsasin nykyistä kalliimpiin ruokiin (mm. Acana, Orijen, RC, Applaws, Canidae, ANF..) ja syötin lähinnä vain nappulaa ilman sen kummempia lihalisukkeita. Pikku hiljaa alkoi luonne antaa periksi kokeilla vähän halvempaa ruokaa koiralle ja huomasin että kevyesti esim. Brittiä syöttäessä voi lisätä vaikka kuinka paljon lihaa eikä tunnu lompsassa sen enempää kuin pelkän "laatunappulan" syöttäminen. Pikkukoirille tosin ostan edelleen mm. Royal Caninia kun tykkäävät siitä niin kovasti. Noi kun syö sitä nappulaa niin vähän kun lisää puolet vielä sitä lihaa. :hymy: Eli ei sinänsä väliä, mitä nappulaa pienille syöttää. Menekki kuitenkin niin vähäistä verrattuna isoihin rontteihin.

Tänään juuri tein yhden havainnon että kallis ei tosiaan ole aina sitä parasta. Kaapissa pikkukoirilla nyt RC Mini Sensible:ä, RC Mini Dental Hygiene:ä, Profinea ja Eukanubaa. Tänään ostin niille säkin J&V penturuokaa pienen nappulakoon vuoksi. Nopealla vilkaisulla J&V penturuoka parhaimman oloinen, varsinkin verrattuna RC:n ruokiin. Ja mielettömän edullista!

Minttu75

Minttu75
Viestimäärä: 39

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 07:01  
+
0

Rorys kirjoitti:

^^ Ei voi kuin :roll:
Kai ne Friskiesit ja kumppanit maistuu kun niihin on lisätty ties mitä makuaineita. Ja kai se koira tykkää kun on eri värisiä papanoita, vähän vaihtelua!

Perusteluja tuohon iän pitenemiseen kaipaan minäkin.



ninah kirjoitti:

eikös se koira ollu värisokea, ainakin jossain määrin?! eiköhän ne eriväriset pallerot ole lähinnä suunnattu omistajaa varten(jotta hän kuvittelee ostavansa mahdollisimman monipuolista evästä)...
kun sitä rupeaa kattomaan, niin ihmisille suunnattuihin ruokiin on myös lisätty jumalattomasti maunparantajia ja muita ja meidän oletettu elinikä on kuitenkin jokseenkin eri kuin koiran. Ei taida mahdolliset sivuvaikutukset tai pitkäaikaisvaikutukset hirveästi koiralla ehtiä vaikuttaa...



On tietenkin varmaan ihan koirakohtaistakin mutta sen mitä olen kuullut ja todennut itsekin jostain "värjätystä" koiranruuasta niin ainakin yksi sivuvaikutus oli havaittavissa heti, koiran jätökset muuttuivat epämääräisen näköisiksi.

Ja mitä tulee tuohon erään ruuan "lupaukseen" eliniän pitenemisestä, enpä menisi uskomaan... Ja hän joka sanoi siihen uskovansa (nimimerkkiä en nyt muista) ei taida osata väitettään perustella....

(Höh, enkä saanut "lainattua" molempia kirjoittajia niinkuin oli tarkoitus)
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.07.2010 klo 09:21)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 15:00)