Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 16:29

Markettien ruuat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 16

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 10:48  
+
0
Niin, ja pakko vielä meidän koirien ruokinnasta mainita, että meillä ei syödä sitä halvinta eikä sitä kalleinta. Pikkupiski syö kuivaruokaa (J&V) ja lihaa, pentu syö nyt koko kasvukautensa Nutron penturuokaa lisukkeineen kasvattajan ohjeistuksen mukaan. Sitten noin vuoden kuluttua aletaan katsomaan minkälainen ruokavalio sille sopii.

Kuitenkaan en halua alkaa syöttämään sitä markettien värjätyintä ruokaa.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 13:47  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Doggdogg, miten entiset koirat jotka ovat kuolleet niin ovat eläneet pitempään mitä pitäisi?! Se on voinut johtua jostain muustakin kuin raksuista jota syötämme, mutta uskoisin että se on Friskies raksut! En aluksi uskonut väitteeseen itsekkään, mutta kyllä minä sen sitten uskoin kun sain sen kokea! Ja miten sinä voit sen tietää kun et ole edes kokeillut niitä raksuja? =)


Mistä tiedät, että kuinka pitkään koiriesi "pitäisi" elää? Kerro minulle, että miten tämän asian voi ennustaa.
kääpin uros -09
shelam uros -16

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 13:57  
+
0
Mua kanssa mietityttää tämä, että on joku elänyt pidempään tietyllä ruualla. :mietiskel:

Vaikka ottaisi kaksi samaa sukupuolta olevaa pentua samasta pentueesta ja syöttäisi niille sitten eri ruokaa, toiselle tavallista ja toiselle tätä ihmenappulaa, niin en usko että saataisiin mitään mikä todistaisi toisen elävän juuri sen tietyn ruuan takia pidempään.

Mitä pidempään tämä friskiesiä syönyt koira eli? Keskiarvoikää? Vai edellistä koiraa?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 14:59  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Friskies ruuat maistuvat koiralle ja pussin takana lukee että se lisää koiran elinikää kaksi vuotta ja paikkaansa on pitänyt!



Ei kai kukaan voi ottaa tuollaisia markkinapuheita kirjaimellisesti tosissaan! Eihän tuollaista voi mitenkään tutkia. Pitäisi olla identtisiä pentuja jotka eläisivät muuten identtisissä olosuhteissa lukuunottamatta ruokaa. Mistä sinä tiedät kuinka pitkään koirasi olisi muuta ruokaa syöden elänyt? Ties vaikka olisi elänyt neljä vuotta pidempään...
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 19:56  
+
0
Ettekö te ymmärrä etten minäkään tuohon jujuun ensin uskonut! Mutta kun itse näin sen niin en minä sitä vastaankaan voi olla!!! Ja miten te jotka ette ole edes syöttäneet koirallenne tuota ruokaa niin tiedätte kaiken noin hyvin!? Vaikka teillä olisi ollut kymmeniä koiria ei se tarkoita sitä että tiedätte koiran raksuista kaiken!! ette ole edes itse kokeillut noita Friskies adult runsaasti lihaa nappuloita!!!!

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 20:14  
+
0
Tämä alkaa jo vaikuttamaan trollilta.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 20:19  
+
0

nella3 kirjoitti:

Mutta kun itse näin sen niin en minä sitä vastaankaan voi olla!!!



Niin miten sinä tämän näit!?
Vastaisitko tähän, mitä niin moni on kysynyt jo.
Mistä tiesit, että se koirasi olisi kupsahtanut sen 2v aiemmin muulla ruualla??

Ei tarvitse hokea, että "toimii se!", kerrot vaan miten oot sen todennut..!
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 21:07  
+
0
Jos koira kuupahti, sille tungettiin friskiessiä kurkusta alas ja se heräs henkiin ja eli vielä kaksi vuotta. :eitietoo:

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 21:18  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä etten minäkään tuohon jujuun ensin uskonut! Mutta kun itse näin sen niin en minä sitä vastaankaan voi olla!!! Ja miten te jotka ette ole edes syöttäneet koirallenne tuota ruokaa niin tiedätte kaiken noin hyvin!? Vaikka teillä olisi ollut kymmeniä koiria ei se tarkoita sitä että tiedätte koiran raksuista kaiken!! ette ole edes itse kokeillut noita Friskies adult runsaasti lihaa nappuloita!!!!



No niin, järki käteen ystäväiseni! Omien koiriesi kohdalla et mitenkään pysty todistamaan onko koirasi elänyt 2 vuotta pidempään kuin jos et syöttäisi ko ruokaa, tai ovatko ne ylipäätään eläneet 2 vuotta pidempään.

Kyseinen tutkimus on luultavasti tehty niin, että on ollut kaksi ryhmää, jossa kummassakin on ollut samanrotuisia perusterveitä koiria. Toiselle ryhmälle on syötetty tätä ko Friskiesiä, verrokki ryhmälle jotain muuta. Tutkimus on kestänyt niin kauan, kunnes kummankin ryhmän koirat ovat kuolleet. Kummallekin ryhmälle on sitten laskettu keski-ikä, ja kas kummaa, Friskiesiä syöneillä se oli korkeampi! Tulos ei kuitenkaan ole täysin luotettava, koska emme tiedä mitä verrokkiryhmälle on syötetty, nehän ovat voineet saada vaikka pelkkiä sahanpuruja, ja toiseksi, emme tiedä miten hyvin ko koiria on hoidettu, eli ovatko ne esim saaneet ell-hoitoa vai ovatko ne vain joutuneet piikille heti pienen sairauden iskettyä jne jne jne jne. Tulokseen on miljoonia vaikuttavia asioita.

Että lopetapas nyt se sinisilmäisyys :)

Muoks. Jos sinun on pakko saada jokin selitys, miksi koirasi on elänyt pidempään (kuin edellinen koirasi, ko rotu yleensä?), niin uskoisit mieluummin että syy siihen on sinun antama hyvä hoito eikä mikään hölynpöly mainostemppu :)
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.07.2010 klo 21:35)

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 22:38  
+
0
Hmm.. minusta tuntuu, että ei me saada taottua järkitekstiä nyt Nella3:n päähän. Ei millään pahalla... :wink: Kyseessä on kuitenkin tavalliset markettiraksut, eikä sitä pidennettyä elinikää voi todistaa millään keinolla. Se on valitettava totuus. Ja kuten aiemmin sanoin, mainoksen idea oli että saat koirallesi lisää elinaikaa pitämällä sen ihannepainoisena. Ja Nella3, vaikka nyt väitätkin meille kovasti vastaan, ja me sinulle, niin ei tässä nyt mitään erityistä raksutuntemusta tarvita eikä kymmenien koirien omistamista, kunhan maalaisjärkeä löytyy! Lähetit minulle yksityisviestin, jossa sanoit ettei minun pitäisi väittää tällaisessa asiassa vastaan, kun en ole edes testannut kyseisiä raksuja. Itseasiassa meillä on ollut noita raksuja ja sen jälkeen en ole sitä moskaa kotiin kantanut.

..ja kuten aiemmin sanoinkin, saahan jokaisella omat uskomuksensa olla ja niin pois päin, mutta... :nauru:

(Toivottavasti en nyt loukannut sinua Nella3, mutta yritämme kaikki vain parhaamme mukaan selittää sinulle tätä asiaa... Rauhassa. Ei mekään mitään riitaa haluta mokomasta asiasta. :kumarrus:)
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 01:11  
+
0

Rorys kirjoitti:

Tämä alkaa jo vaikuttamaan trollilta.



Niin minustakin.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 10:16  
+
0

Heini kirjoitti:


Kyseinen tutkimus on luultavasti tehty niin, että on ollut kaksi ryhmää, jossa kummassakin on ollut samanrotuisia perusterveitä koiria. Toiselle ryhmälle on syötetty tätä ko Friskiesiä, verrokki ryhmälle jotain muuta. Tutkimus on kestänyt niin kauan, kunnes kummankin ryhmän koirat ovat kuolleet. Kummallekin ryhmälle on sitten laskettu keski-ikä, ja kas kummaa, Friskiesiä syöneillä se oli korkeampi! Tulos ei kuitenkaan ole täysin luotettava, koska emme tiedä mitä verrokkiryhmälle on syötetty, nehän ovat voineet saada vaikka pelkkiä sahanpuruja, ja toiseksi, emme tiedä miten hyvin ko koiria on hoidettu, eli ovatko ne esim saaneet ell-hoitoa vai ovatko ne vain joutuneet piikille heti pienen sairauden iskettyä jne jne jne jne. Tulokseen on miljoonia vaikuttavia asioita.


Linkitin sen tutkimuksen edelliselle sivulle. Tämä firma siis käyttää harhaanjohtavasti markkinoinnissaan, että ko. nappulat lisäävät koiran ikää 2 vuotta. Todellisuudessa tutkimus vertaili ylipainoisten ja normaalipainoisten koirien elinikiä ja tehtiin tällainen maatajärisyttävä havainto, että kas vain, normaalipainoiset koirat elävät keskimäärin 1,8 vuotta pidempään kuin ylipainoiset. Ylläripylläri. Todellisuudessahan näillä kyseisillä nappuloilla ei ole mitään tekemistä ko. havainnon kanssa.

Mutta joo, kyseessä on joko trolli tai 8-vuotias kirjoittaja.
kääpin uros -09
shelam uros -16

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 11:10  
+
0

sliippi kirjoitti:

Linkitin sen tutkimuksen edelliselle sivulle. Tämä firma siis käyttää harhaanjohtavasti markkinoinnissaan, että ko. nappulat lisäävät koiran ikää 2 vuotta. Todellisuudessa tutkimus vertaili ylipainoisten ja normaalipainoisten koirien elinikiä ja tehtiin tällainen maatajärisyttävä havainto, että kas vain, normaalipainoiset koirat elävät keskimäärin 1,8 vuotta pidempään kuin ylipainoiset. Ylläripylläri. Todellisuudessahan näillä kyseisillä nappuloilla ei ole mitään tekemistä ko. havainnon kanssa.



Kappas, meni ohi tuommoin :) Mutta sitä suuremmalla syyllä älä nyt herra jestas usko mitään huuhaa mainoksia :D
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 14:05  
+
0
Niin minäkin tässä olen koko ajan yrittänyt korostaa, että mainoksen ideana oli koiran ihannepainoisena pitäminen. Mutta eipä tuota ainakaan Nella3 uskonut.. :nauru:
Että eiköhän se koiran norm. tai "ihannepainoisena" pitäminen onnistu periaattessa millä sapuskalla vaan..? Nyt varmaan riittää tämä Friskies Adult runsaasti lihaa -nappuloiden ylistäminen, Nella3. Kiitos. Ja ihan pieni fakta vielä; Friskiesin nappulat todellakin sisältävät hurjasti väriaineita! Et voi väittää minulle, etteivätkö ne sisältäisi. Jos et usko, se on tarkistettavissa näiden ihmeraksujen pussin kyljestä vaikka heti.

Päättelisin Nella3:n olevan joku ala-asteelainen tyttö. Ei pahalla tietenkään, mutta näin luulisin olevan hänen minulle lähettämiensä yksärien perusteella ja muutenkin lukiessa näitä hänen kirjoituksiaan.. En sano, etteikö pienikään tyttö voisi tietää jonkin verran koira-asioista, mutta tässä olet valitettavasti väärässä..
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 14:11  
+
0
Upsiis, olen tainnut jäädä ihan koukkuun tähän keskusteluun :viheltel:

mutta vieläpä vähän jos jatkan: :nauru:

Nella3 kirjoitti:

.. Ja miten te jotka ette ole edes syöttäneet koirallenne tuota ruokaa niin tiedätte kaiken noin hyvin!? Vaikka teillä olisi ollut kymmeniä koiria ei se tarkoita sitä että tiedätte koiran raksuista kaiken!! ette ole edes itse kokeillut noita Friskies adult runsaasti lihaa nappuloita!!!!



Tiedämme, koska käytämme aivojamme. Tiedämme, koska luemme jopa sen itse mainoksenkin loppuun asti. Tiedämme, koska luimme tutkimuksen. Ja tiedämme, koska emme usko ihan mihin tahansa mainoshuuhaahan.

Ja totta, vaikka olisi ollut kymmeniä koiria, ei se välttämättä tarkoita, että tietäisi raksuista kaiken. Mutta eipä tähän kovin paljoon raksutietämystä tarvitaankaan. Tuskinpa edes yhdenkään koiran omistamista.


Huoh. :roll:
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.07.2010 klo 14:13)

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 15:42  
+
0
Mä en kyl oo mikään ala aste ikäinen tyttö.. =) Mutta olen vähän kyllä lapsellinen.. xD

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 16:07  
+
0
Ihan vaan sanoakseni, jos tää ei oo trolli nii käsittämätöntä mitä sontaa ihmiset uskoo.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MARKETTIEN RUUAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 23:15  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Mä en kyl oo mikään ala aste ikäinen tyttö.. =) Mutta olen vähän kyllä lapsellinen.. xD



:DDDD Tulipahan saatua viikon naurut.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 22:16  
+
0
Meillä koiran ruokinnan suhteen on tullut tehtyä kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin virheet. Pentuaikoina syötimme pelkkää naksua, jotain kasvattajalta maahantuojan kautta meille päätynyttä pöperöä jonka pakkausseloste on siis Venäjää ja niin tahriintunut etten parhaimmalla tahdollakaan saa siitä selvää, että minun on vähän paha mitään laadusta sanoa :mietiskel: uskoisin kuitenkin ruoan olleen ihan hyvää, Iirishän tulee hyvältä kasvattajalta jonka kaiken järjen mukaan pitäisi olla melko tarkka ruokinnan suhteen.

Kuitenkin, tämä varsinainen virhe ei nyt tainnut olla se penturuoka vaan pikemminkin ruokinta yleensä. Iiris on ollut pennusta asti nirso ja me tietämättömiä kaikesta, eli kuppi oli koko ajan tarjolla ja koira söi milloin halusi. Ja kyllä se söikin, sen verran kuin se tunsi tarvitsevansa koska raksut eivät ilmeisesti olleet kovin maukkaita. Pentuna se oli todella hoikka mutta ei tosiaan laiha, sanoisin että rotuisekseen suunnilleen ihannepainossa. Sitten vuoden paikkeilla vaihdettiin aikuisruokaan, jotain eläinkaupan pöperöä sinisessä säkissä, mahtoiko olla Eagle Packia tms? Siinä vaiheessa vaihdettiin syöttämään kaksi kertaa päivässä ja pilattiin koira sitten lopullisesti pistämällä mukaan ties mitä lisuketta koska se ei naksuista pitänyt, siis toki onneksi vain sellaista lisuketta mikä koiralle oli ihan hyväksi, eli ei mitään vaarallista tai epäterveellistä. Haittapuolihan tässä oli, että se vahvisti koiran nirsoutta ihan mielettömästi, kysymys taitaa olla melkoisesti koulutuksellinen. Kun koira ei syönyt, se sai parempaa lisuketta. Tähän syyllistyi äiti enkä minä osannut panna kunnolla vastaan kun en itse ruokinnasta mitään tiennyt. Liputetaampa meidän fiksulle perheelle.

Jossain vaiheessa koira alkoi jäädä syömälakolle eivätkä naksut uponneet ollenkaan. Tässä vaiheessa päästään kunnolla aiheeseen, eli vaihdettiin ruokamerkkiä markettiruokaan, mihinkäs muuhun kuin Pedigreehen. Koira kyllä tykkäsi naksuista (ihmekös tuo, sisältävät käsittääkseni niin sokeria kuin suolaa ja ties mitä muita makuaineita) ja söi niitä mielellään hiukan vähemmälläkin lisukkeella, mutta siinä vaiheessa kun minulle valkeni ettei ruoka ehkä olekaan parasta mitä hyllyltä löytyy, otin äidin puhutteluun ja sanoin selvittäväni mitä tälle nyt kannattaisi kokeilla. Ja minä toden totta selvitinkin ja löysin halvan ja hyväntapaisen markettiruoan.

Koira söi Pedigreetä n. kuukauden ja sitten ruokamerkki lähti taas vaihtoon. Ostimme 2kg kokeilusäkin HauHau Champion Kana-Riisiä, pakkausseloste ja hinta miellyttivät silmääni erityisesti. Plussaa tuotteessa näin väriaineettomuuden ja vehnättömyyden! Bichonit ovat taipuvaisia vehnäallergiaan ja on minusta ihan hyvä varatoimi olla antamatta sitä jokapäiväisesti, toki saattaa tulla pieniä määriä annettua joskus jonkun muun tuotteen kuten koiranmakkaran mukana, mutta ajattelin että jos nyt totutellaan koira näihin naksuihin niin ei tarvitsisi vaihtaa enää kun vaihdoksia oli ollut kyllä jo melkoisesti, siis vaikka iskisi vehnäallergia. Ensimmäisenä kokeilukertana naksut upposivat kuivina oikein mukavasti, vieroitettiin pikkuhiljaa Pedigreestä ja alettiin antaa näitä. Koira voi hyvin, silmät rähmivät aluksi ehkä aavistuksen enemmän kuin Pedigreellä mutta tasoittui melkein heti ja nykyään yhtä rähmätön kuin ennenkin. Koira on myös lihonut, nykyään hiukan tukevampi mutta kun huolehdimme liikkunnasta ym niin se ei ole mielestäni huono juttu. Kylkiluut siis tuntuu ja ne pystyy laskemaan, mutta siinä on hiukkasen enemmän rasvaa päällä kuin ennen.

Syödään naksujen lisukkeena HH Champion purkkiruokia, laktoositonta raejuustoa, laktoositonta piimää ja muuta mikä koiralle on sopinut. Joskus tulee annettua myös koiranmakkaraa tai ihan peruslihaa, mutta tiukan paikan tullen naksut menee oivasti kuivanakin. Olemme tiukentaneet myös siinä suhteessa, että jos koira ei syö ruokaansa, se otetaan pois, eikä parannella annosta. Näinollen koira on oppinut vähemmän nirsoksi, hurraa :jjei:

En usko että täältä löytyy montakaan meille kilpailukelpoista jos ajatellaan näitä kaikkia virheitä ja yleistä tietämättömyyttä :viheltel: mutta oma mielipiteeni on että markettiruoat eivät välttämättä ole paha juttu, tottakai poikkeuksia löytyy ja paljonkin, mutta marketin hyllyltä voi löytää myös oikein hyvää ruokaa OIKEIN HYVÄÄN HINTAAN, kunhan jaksaa lukea pakkausselosteet ja vertailla. Tosiaan kannattaa laskea ennemmin sen selosteen varaan kuin joko myyntipaikan tai pussissa olevien erillisten lupausten. Ihan turha maksaa ruoasta maltaita jos samankaltaista ja koiralleen aivan yhtä sopivaa ruokaa löytää lähimarketin hyllyltä halvalla! Minusta on myös totaalisen typerää tuomita markettiruoat ja niiden ostajat vain sen perusteella että ruokaa myydään marketissa, ostopaikkahan ei koiranruokien tapauksessa kerro tuotteesta oikeastaan mitään.
no you don't know what it's like
welcome to my life

samojedityttö

samojedityttö
Viestimäärä: 62

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 15.07.2010 klo 12:53  
+
0
No kerroppas ikäsi jos et ole ala-aste ikäinen tyttö. Oletko siis vieläkin nuorempi??? Neljävuotias tyttöni uskoo mainoksiin.. Mutta onkin kovin nuori. Sinä taas väität olevasi vanhempi ja uskot silti mainos puheisiin.... miten vanhaksi koirasi siten eli. Mikä on rodun keski ikä. Hoito on se salaisuus miten koira elää pitempään ei mainospuheet
//samojedilauma..

Kaksi viikkoa mökillä. Onneksi semmoinen on.

Kyllä huomaa että nykyajan nuoret roikkuu koneella pitkään. Ja varastelevat tunnuksia. Itseltäni tunnukset kateissa monta viikkoa.. Ja tuhoa oli tehty.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28239
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6351
Viestejä yhteensä545779
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 08:00)