Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 53

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10  
+
0
Vähän rönsyilee keskustelu pentupalstalla, niin ajattelin avata aiheelle oman ketjun. Keskustelu on siis lähtenyt liikkeelle vuokra-asumisesta, mutta miksipäs tässä ei keskustelisi myös muista asumismuodoista :)

Asiallinen kirjoitti:

Ja kuinka hassulta se kuulostaakin, oma isä pisti kepit rattaisiin ja päätti stopata koko homman. Vaikeaa pistää vastaan kun he ovat takaajina asunnossa, ei olisi ensimmäinen kerta kun tuo vanhus rupeaa ilkeäksi :ttou:



MissFields kirjoitti:


Ööh. Näistä ihanista vanhemmista puhutaan Aikuisten puolella omassa topikissa. Mutta ei ihan kauheen terveeltä kuulosta. Ostit siis oman kämpän, jossa isä on takaajana, ja nyt hänellä on "oikeus" määrätä mitä kodissasi tapahtuu? Ja tätä jatkunee sitten kuinka kauan.. kunnes saat lainasi maksettua pois? 20-30vuotta?..



Asiallinen kirjoitti:



MissFields ei ole oma asunto, vuokra-asunto.
En ymmärrä miksi tähän tarvitsi takaajat, mutta vuokraisännät eivät hyväksyneet minua ilman takausta, olen kuulemma vielä niin nuori :nauru: Ilkeillessään saattaisi irtisanoa itsensä takaajana, ja minulta menisi asunto alta. Enkä varmanakaan pääsisi heille asumaan, saisin asua tässä vielä 2kk ja sinä aikana ptäisi etsiä uusi asunto. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa .. :ttou:



MissFields kirjoitti:

ihan OT, mutta aika mielenkiintoinen kuvio.. ;) takaaja vuokra-kämpässä, never heard ;) kaikkea sitä oppii.



Asiallinen kirjoitti:

^ Kyllä mulla on vuokrapaperit näyttää, jos niitä kaipaat?

Se ei ole minun ongelmani jos vuokraisäntäni ovat '40 luvulta eivätkä luota nuorempiin. :mietiskel:



Melina kirjoitti:



//OT Jatkuu: Mä olen kuullut useammistakin tapauksista. Joskus vanhemmat vaaditaan osavuokralaisiksi, joskus riittää että antaa vain yhteystiedot. Tämä siis normaalin rahamääräisen vuokratakuun lisäksi. Jotkut vuokranantajat kaipaavat rahan lisäksi vielä lisävakuutta, kun eivät usko että nuori (tai työtön) kykenisi raha-asioitaan kunnialla hoitamaan.



MissFields kirjoitti:

^ voi olla ihan hyvä idea. Mutta hieman ehkä ikärasismia...Ei se raha-asioiden hoitamattomuus ikää katso. Mä uskalsin ottaa ed. kämppääni 17-v opiskelija-alivuokralaisen, eikä mitään ongelmia.

Nyk. kämppään tuli toinen alivuokralainen siksi aikaa kun olin matkoilla, ja onneksi tajuttiin tehdä soppari kämpän omistajan kanssa eikä niin, että se olisi mun alivuokralainen. Se jätkä (20v+ jtn) oli päivätöissä ja vaikutti kaiken puolin järkevältä, mutta pisti vuokraemännän pahaan pinteeseen, vuokria maksamatta, puoli vuotta kestänyttä biletystä ja häiriköintiä, emäntä sai pari vakavaa varoitusta yhtiön hallitukselta ja sen osakkeet meinattiin jäädyttää. Meni aika paskamaiseksi touhuksi...

Ja siinä kun se poika asui mun tavaroiden keskellä (vuokrasin sen pois siis kalustettuna, kun en viitsinyt viedä kamoja säilöön vaan muutamaksi kuukaudeksi), niin suuri osa joutui roskikseen, kämppää joutui siivoamaan lattialistoista kattoon kolme päivää ennen kuin sain sen haisemaan vähemmän viinalle ja tupakalle. Kyllä itku pääs. Olisin ollut ongelmissa, jos olisin joutunut ulkomailta käsin haalimaan vuokrarahoja vielä emännälle...

Itse jos joudun joskus tuon kämpän vuokraamaan, niin tarkistan luottotiedot, otan vaan kylmästi kolmen kuukauden takuuvuokran ja jos tulee ongelmia, tyyppi pihalle ja that's it. Kaikkea sitä oppii. En lähtisi sekoittamaan mukaan vanhempia ja mummeja ja vaareja, kun tietää, ettei kaikista vanhemmista ole takaajiksi, eikä kaikki vanhemmat ole niitä enkeleitä vaikka takaavat.

täysin OT sorisori :D

Ylläpitäjä

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:25  
+
0
Me (minä, avo ja kaksi koiraa) asutaan vuokralla Tampereen seudun opintosäätiön talossa. Talo on remontoitu kolmisen vuotta sitten, tässä meidän asunnossa on 2 huonetta + tupakeittiö (yhteensä 67 m2) ja oma piha. On siis siisti ja meidän makuun rempattukin, vaalea laminaatti jne.
Vuokrat ovat Tampereella kalliita, me maksetaan tästä 627 euroa ja tuohon hintaan sisältyy vesi, sähkö ja netti sekä oikeus käyttää yhteisiä saunatiloja yms. Me asutaan siis noin 10 kilometriä keskustasta, esimerkiksi Lahdesta saa vastaavan kämpän tuolla hinnalla lähes keskustasta...

No, ollaan kuitenkin enemmän kuin tyytyväisiä. Luonnon lähellä, lenkkimaastot mitä mahtavimmat ja bussit kulkevat tosi kivasti. Ainoa juttu joka vähän harmittaa näin innovatiivisena ihmisenä on se, ettei saada esim. maalata/tapetoida seiniä tai kiinnittää mitään suurempaa seiniin.

Vuokra me maksetaan ihan mun opintotuesta ja tällä hetkellä miehen työttömyysrahoista. Eipä siitä jää kuukaudelle kuin vähän päälle 300 e rahaa elämiseen, mutta hyvin ollaan pärjätty :hymy:

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 21:09  
+
0
^ Kumpa oiski noin halpa vuokra. Meillä on täällä Hkissä 58m2 kämppä ja vuokra 890e (nousee pian), 2 hengen vesi yht 24e/kk, autopaikka yli 30e kuussa ja sitten tietenki sähkölaskut ym..
Ei kovin herkkua opiskelijatuloilla, joten oli pakko laittaa VVO:lle hakemusta, että pakko saada halvempi kämppä. Harmittaa vaan luopua tästä asunnosta ja asuinsijainnista, aivan mahtava paikka :(
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 21:21  
+
0
Meillä on vuokraa rivitalokämpässämme hieman yli 500 euroa, johon sisältyy autopaikka, vesi sekä lämmitys. Käyttösähkö erikseen. Tämä on kaksio, 66 neliöinen ja tässä on oma sauna sekä varasto. Ei olle ihan keskustassa, ja tämä on hiljaisen tien varrella. Lähin kauppa 200 metriä.
Tää on hyvässä kunnossa, keittiö on ainoa joka on aika vanha ja kaapit vaatisi hieman uudistusta. Mutta muuten olen todella tyytyväinen kämppäämme.

Neva

Neva
Viestimäärä: 279

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 21:24  
+
0
Me ollaan just muutettu koiran kanssa viimeinkin omaan yksiöön pois äidin nurkista. Ei ole kyllä eka kerta kun kotoa muutin pois, mutta olen aiemmin asunut vain solukämpissä.

Pääsin sisälle Oulun yliopistoon ni olihan se sitten tietenkin muutettava tänne, kun Turussa asuin ennen. Nyt meillä on Nevan kanssa tämmönen soma 30,5 neliöinen yksiö ja vuokraa maksetaan 390€ / kk. Tämä sisältää sähkön ja veden. Hinta on just passeli. Opintolainaa joudun kyllä varmasti tulevaisuudessa jonkun verran nostamaan ettei tartte pelkällä leivällä ja vedellä elää, ellei sitten löydy jotain viikonloppuhommia. Tai kevyttä iltatyötä. Koiran kanssa ei kyllä voi aamusta iltaan olla poissa kotoa, eli en usko että ainakaan iltatöitä hankin. Maksan sitten opintolainaa pois kunhan pääsen työelämään kunnolla.

Meidän asunto sijaitsee n. 3 kilsan päässä yliopistolta ja n. 7 kilsan päässä keskustasta. Ihan ok, vaikka toki olis ollu kiva jos keskusta olis ollu vähä lähempänä. Eniten silti ketuttaa että lähin koirapuisto on vissiin 4 kilsan päässä.. Turussa se oli melkeen takapihalla. Muutenkin maastot on täällä ihan surkeat. Metsät ovat pieniä laikkuja talojen ja teiden välissä ja heti kun on vähän isompi yhtenäinen metsä sinne ei pääse mitenkään järkevästi (täytyy esim hypätä ojaan ja siitä ison autotien yli) ja siellä ei ole mitään polkuja vaan on sen sortin ryteikkö että edes koiralle ei ole mikään kovin suuri nautinto.

Mutta, eiköhän tää tästä lähde rullaamaan. Jos vaikka löytyis autollisia kavereita. ;)
lpku 02/14

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 21:33  
+
0
SaMaJa, auts! On meillä kyllä sitten teidän asuntoon verrattuna halpa vuokra :neutral:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:02  
+
0
Kuulostaa muuten aika erikoiselta että vanhemmat pystyy irtisanomaan lapsensa vuokra-asunnon vaikka kuinka olisivat takaajina. Ei kenenkään lainastakaan pysty irtisanoutumaan jos on siihen takaajana nimensä alle laittanut.

Muoks. Googlettelin vähäsen ja kyseessä ilmeisesti omavelkainen takaus, mutta siinäkään tilanteessa ei takaaja pysty katkaisemaan vuokra-suhdetta. Uhkaillahan aina saa, mä laittaisin luun kurkkuun ja soittaisin johonkin ja varmistaisin miten asia oikeasti on. Mutta oishan se hullua jos omavelkaisen takauksen antanut ihminen voisi irtisanoa toisen puolesta yhtään mitään.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:11)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:33  
+
0
Turussa asutaan opiskelija-asunnossa lähellä yliopistoa ja keskustaa. Kaksio 46 neliöö, vuokra on (sis. sähkö, vesi, netti) 480 euroa. Hyvässä kunnossa oleva kämppä, ykköskerroksessa varustettuna omalla pienellä pihalla. Kivalla alueella, mukavat naapurit, ihana kämppä. En vaihtaisi. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 23:29  
+
0
45m2 Helsingin kantakaupungissa, hyvä sijainti ja yhteydet, keskustaan 10 min ratikalla. Erillinen keittiö, alkovi, ei parveketta, mutta talossa hissi ;) Asutaan kahdestaan dogin kanssa. Ostin tän pois vuokraemännältä ä-lyt-tö-män halvalla.. ja maksan lainanlyhennystä+yhtiövastiketta n. 560e/kk. :nolo: Ei vesimaksuja. Vois sanoa että mulla kävi "hyvä munkki". :shifty:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 08:08  
+
0
Meillä 85 neliöinen rivari kolmio (2 kerrosta) 10min ajomatkan päässä Treeltä kustantaa vastikkeineen hiukan alle 1200e/kk ja vesi on ainoa joka hintaan sisältyy.
Puoliksi maksetaan avon kanssa laina ja vastike maksetaan vuoro kuukausin.

Päädyttiin omaan, kun täällä vuokrattuna kolmiosta saa maksella helposti 700-1000e, joten samalla hinnalla sit jo melkeen maksellaan omaa pois.
Nyt on ollut korotkin mukavan alhaalla, niin on saanut hiukan vauhdikkaammin makseltuakin varsinaista lainaa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 09:47  
+
0
Me maksetaan 60m2 rivarikaksiosta joku 580e. Vuokra sisältää vedet sekä kaksi tolppapaikkaa. Matka meiltä Tampereen keskustaan kestää n. 15min. Koen tämän halpana vuokrana ja lemmikkejä saa ottaa kunhan ilmoittaa vuokranantajalle eikä pyöritä ammattimaista kasvatustoimintaa. Mun entinen kämppä Hervannassa oli 54m2 kaksio parvekkeella. Nyt sen vuokra on yli 600e/kk eikä siihen sisälly kuin vesi, mä maksoin siitä 518.

Vuokratakuu oli 1kk summa. En maksaisikaan enempää. Jos itse vuokraisin asuntoa jollekin, niin voisinkin hyväksyä tuon henkilötakauksen koska 3kk vuokratakuu on ihan järkyttävän suuri. Siinä joutuu moni ottamaan lainaa sitä varten, että saa pelkän takuuvuokran maksettua. Lisäksi kun pitää sitten se ensimmäisen kuun vuokrakin hoitaa samalla niin 4kk vuokrat kerralla maksettavana ja ehkä mahdollisesti vanhan kämpän vuokra vielä. Kenellä on rehellisesti tuollaiseen rahaa? Eikö tuo henkilötakaus kuitenkin velvoita siihen, että jos asuntoa on vahingoitettu, tulee remontit maksaa? Vai?
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 09:55  
+
0
Miten mä en vaan voi estää repeilyäni, kun luen noista asuntoilmoituksistakin et vaik "kaksio parvekkeella". :nauru:
Joku mulle totes puujalkana, et "onpa hiton iso parveke" ja sen jälkeen oon tolle aina repeillyt.
Ei oo kaikki inkkarit kanootissa mullakaan. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 09:58  
+
0
^Nyt muakin alko naurattaa :nauru: Joo, parvekkeellinen kaksio olis ehkä vähän parempi termi.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 09:59  
+
0

neruda kirjoitti:

Eikö tuo henkilötakaus kuitenkin velvoita siihen, että jos asuntoa on vahingoitettu, tulee remontit maksaa? Vai?


Käsittääkseni takaaja sitoutuu maksamaan vuokran, jos vuokralainen ei jostain syystä pystykään maksamaan. Asia on itsellä ajankohtainen kun tytär py:n kera etsii asuntoa ja aika monessa on ollut tuo "pykälä" takaajasta.
Noista remonttikuluista en tiedä, miten niiden kanssa toimitaan, mutta kait nekin takaajan maksettavaksi jää, jos vuokralainen on "varaton" :mietiskel:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:03  
+
0
Niin no tässä kämpässä vuokra oli joku 400e. Se kertaa 4 ei ole mun mielestä kauhean paljon, kun markkinoilla tän kokoisen kämpän vuokra tällä alueella on 650-900e/kk. Ja ihan normikäytäntöhän takuuvuokra on. Nyt ymmärrän sen tarkoituksen, kun olen heittänyt satojen eurojen arvoista kamaa roskikseen. Eikä niitä korvannut mun eikä alivuokralaisen vakuutusyhtiö. Ilmoitusta poliisille en viitsinyt alkaa tekeen, kun olin niin väsynyt ja halusin vaan äkkiä omaan kotiin.

Tämä alivuokralaistyyppihän ei joutunut maksaamaan takuuvuokraa, kun luotettiin siihen emännän kanssa. Olen ehkä nilkki. Mutta tuon kokemuksen jälkeen ihan yks hailee mitä musta ajatellaan. Lainaa saa pankista tai sitä takuuvuokraa voi alkaa ajoissa säästää.

edit/
^mun päähän ei vaan mahdu, miten joku takaaja muka takaa sen että vuokra tulee maksetuksi. Mitä jos se takaajakaan ei sitä maksa. En mä vaan ymmärrä. Voihan sen vuokralaisen vuokrat periä ihan suoraan perintötoimiston kautta ja viedä ne ulosottoon.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 10:07)

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:07  
+
0
Meijän perhe (minä, mies ja koira) asustellaan Oulun lähettyvillä (Oulu on noin 10 min ajomatkan päässä) rivarin päätyasunnossa. Pieni kolmio, johon me mahutaan vallan mainiosti (toki mua "ärsyttää" pieni keittöinurkkaus ja pieni kylppäri.. Saunaakaan en ite henk.koht. tarttis..). Nyt vaan säästetään rahaa, että saatas ostettua tää kämppä sitte itellemme, sit ois oikeesti ikioma koti :hymy: .
Pihaa ympäröi aita (oikeen hieno ja kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan tehty.. NOT :kieli: ) Ja mettäreittejäki täällä on ihan kivasti, pururadallekki pääsee pienen matkan päästä ja sieltä sitte pääsee metikköön kunnolla käveleen.. Pitäs lähtee tutustuun tarkemmin niihin muihinki polkuihin siellä metässä, niin ei ois aina ne samat "tylsät" reitit. Koirapuistoo täällä ei valitettavasti oo, joten me puistoillaan aina välillä Oulun puolella sitte.
tassun jälkiä seuraten..

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:09  
+
0
^^Varmasti tommonen kokemus "kovettaa" eikä tarvikaan alentaa kriteereitään muiden ajatusten vuoksi :hymy: 400e on kovin kohtuullinen vuokra kyllä, ja 1600e ei ole vielä ihan niin paha maksettava kerralla kuin vaikka joku 800e vuokra + 3kk takuu.

griffon: Niin mäkin luulisin, että ne kuuluis sitten takaajan korvata jos vuokralainen itse ei pysty. Kai nuo vuokrasopimuksetkin voi täyttää kovin tarkasti kämpän kunnosta sun muista, jotta toinen oikeasti on korvausvelvollinen sellaisissa tilanteissa kun kämppä on laitettu uuteen uskoon ja on asumiskelvoton tai tuotettu muutoin paljon vahinkoa asunnolle. Eipä ne takuuvuokratkaan kovin suuria remontteja kuitenkaan kata.

Vähän harmillista se, että osa kuvittelee että toisten omaisuutta voi kohdella miten vaan, milloin kiristyneet takuuvuokra sun muut vaatimukset koskevat myös niitä jotka asuvat siististi ja maksavat vuokransa ajallaan.

Edit. Väkänen.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 10:09)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:18  
+
0

MissFields kirjoitti:


edit/
^mun päähän ei vaan mahdu, miten joku takaaja muka takaa sen että vuokra tulee maksetuksi. Mitä jos se takaajakaan ei sitä maksa. En mä vaan ymmärrä. Voihan sen vuokralaisen vuokrat periä ihan suoraan perintötoimiston kautta ja viedä ne ulosottoon.



No miten joku takaaja takaa että lainat tulee maksetuksi, lainaa kuitenkin saa useamman tonnin henkilökohtaisella takauksella? Ihan samalla periaatteella toimitaan siinäkin tilanteessa kun taataan vuokra-asunto. Tarkastetaan luottotiedot yms. Siinähän periaatteessa sitoudutaan maksamaan maksamatta jääneet vuokrat, korjaamaan mahdolliset vauriot mitä vuokralainen on aiheuttanut, oletuksena toki se että vuokralainen ei itse niitä maksa. Jos vuokralainen todetaan varattomaksi niin ei siinä perintä tai ulosotto auta, mutta jos sulla on siellä takaaja jolla on luottotiedot kondiksessa mitä ei halua menettää, niin eiköhän sitä rahaa sitten löydy ennen ulosottoon menoa. Sen jälkeen se ei ole sinun ongelma niiden rahojen yrittäminen vuokralaiselta, vaan sen jälkeen se on takaajan ongelma.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:30  
+
0
Joo okei, mä en tiedä tästä kovin paljoa. Mutta jos ottaa lainan pankista, takaaja tekee sopimuksen pankin kanssa ja se on vähän eri asia kuin yksityinen vuokranantaja. :mietiskel: Voihan kenen tahansa luottotiedot tarkistaa, vaikka sen alivuokralaisen.

luottotietojen tarkistus
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:36  
+
0

MissFields kirjoitti:

Joo okei, mä en tiedä tästä kovin paljoa. Mutta jos ottaa lainan pankista, takaaja tekee sopimuksen pankin kanssa ja se on vähän eri asia kuin yksityinen vuokranantaja. :mietiskel: Voihan kenen tahansa luottotiedot tarkistaa, vaikka sen alivuokralaisen.

luottotietojen tarkistus



Ai kuinka niin? Virallinen sopimus, on aina virallinen sopimus. Ja edelleen, tietenkin sinä tarkistat vuokralaisen luottotiedot, mutta MYÖS sen takaajan luottotiedot. Voihan olla että vuokralaiselta menee työpaikka alta tai tulee jotain muuta häikkää jolloin vuokrat jää maksamatta, mutta silloinkin sinulla on se omavelkainen takaus sille mahdolliselle vuokrarästille. Ja sinä voit ennen vuokralaisen velan hakemista perinnän tai ulosoton kautta pois rävätä sitä siltä takaajalta, kun se takaaja vastaa siitä vuokravelasta kuin omastaan. Vaikka vuokralaiselle olisi se ja sama meneekö omat luottotiedot niin ei se tarkoita että takaaja haluaa omansa menettää. Eli sinulla on 2 ihmistä vastuussa siitä vuokravelasta, ei pelkästään se vuokralainen.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 20:15)