Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 53

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 08.02.2011 klo 07:41  
+
0
^joo :) sellaista "maalaishenkeä" olkkarissa. Mutta totta toki, että ehkä pitää hieman uutta verhoo/mattoo/kalustetta hankkia, että kans näyttäs yhtä hyvältä :) Onneksi mulla on jo melko tummaa puuta hyllyissä ja ruskeeta/mustaa/punaista muutoinkin värimaailmassa, ettei IHAN kaikkea tarvitsis alkaa sijoittamaan.
Mietin et vois kyllä jotenkin uudistaa muutamia kalusteita hieman hiomalla ja petsaamalla... Taitaa mennä sisustuspuolenkeskusteluiksi jo.

Ja ainahan se järkevintä onkin tuijottaa juuri seinää/lattiaa/kattoa, kuin toisten kalusteita ;). Se viime kämppä mitä käytiin katsomassa osottautui aika paljon vanhemmaksi (puulattia hieman kulunut, tapettipinnat joistain kohdin ei niin jees, valokatkaisimet/pistokkeet vanhoja) mitä kuvista sai käsitteen, ja itseä ainakin enemmän ärsyttää laiskuus tuollaisten melko helposti vaihdettavien/rempattujen asioiden jättäminen puolitiehen.

Huomasin muuten pienen läiskän tuolla olkkarin katossa, ikkunan vieressä. Toivottavasti se on vain valovirhe... käsittääkseni tuollaiset viat kyllä kuuluisi taloyhtiön tarkistaa/korjuuttaa, mutta ainakin varmistuu oikea tilanne sitten enskeskiviikkona, kun mennään siellä käymään. Hieman olen myös fiiliksissä, kun se on aika "maalla" ja varmasti lähistöllä on jossain hevostallejakin :D.

Muoks. Pitänee hankkia paljon mattoja / Davelle sukat, ettei mene lattiat ihan naarmuille ;)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 08.02.2011 klo 07:50)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 15:47  
+
0
Hoh, kolmossivulta piti kaivella ylös... :nauru:

Meidän muutto ei ole edennyt sitte tippaakaan, tää on näköjään kerta kerrallata hankalampaa... Onneksi nyt ei ole "muuta syytä" muuttamiselle kuin asumiskustannusten alentaminen, vaikka tässäkin nyt rahallisesti siis pärjätään.

Huomenna pitäis mennä kattomaan 35-neliöistä puutaloyksiötä, se on yksityisen välittämä ja soitin siitä tänään ja sain näytön heti huomiselle - suhtautuu jopa suopeasti eläimiin jos vaan eivät tee tuhojaan. 35 neliötä on ihan alarajoilla, ja tän 3-kerroksisen puutalon alakerrassa on pubi, mutta käydään nyt kattomassa kuitenkin... puutalot on niiiiiiin :love:! Tässä ei edes ole suoraa sähkölämmitystä vaan vesi/öljykeskuslämmitys, mikä on kyllä :peukku:

Ens viikolla on näyttö yhdessä Turun erikoisimmista taloista, 5-kerroksinen 50-luvun kivitalo ja kyseessä 43-neliöinen yksiö 4. kerroksessa. Talo on madonmuotoinen :wink: ja vilkkaassa risteyksessä, joten toivottavasti kämppä on sisäpihan puolella... Ja se on just remontoitu, mutta järkyttävät tapetit ovat sinne kyllä valinneet :shifty:

Lisäksi lähetettiin VVO:lle hakemus myös 43-neliöisestä yksiöstä, toivottavasti sitäkin nyt pääsis katsomaan.

Mä olen jo niiiiiin lyömässä hanskoja tiskiin tän muuttoasian kanssa, mutta kovasti se säästö kyllä houkuttelis...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 17:21  
+
0
mua vähän kiinnostais minkä kokoisissa ja minkälaisissa asunnoissa asutte ja minkälaisen koiran kanssa?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 17:36  
+
0
Me asutaan nyt vielä 35 neliön kerrostalokaksiossa (maantasalla) russelin ja heeleri- pennun kanssa.
Nyt ollaan tehty kaupat uudesta kodista.
Muutetaan ensikuussa 80 neliön kahdessa kerroksessa olevaan rivitalokolmioon, josta koirille kuuluu tosin vain alakerta.
Pienessäkin asunnossa on selvitty loistavasti, mutta kun kerran oma ostettiin niin ostetiin kerralla sen verran iso, että ei tarvitse hetkeen vaihtaa.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 17:43  
+
0
Meillä on saunallinen pienkerrostalokaksio 58 neliötä myöskin maan tasalla, vuokra oli kohtuullinen kun muutettiin mutta sitä on nostettu n. 20€ per asumisvuosi joten alkaa olemaan kipurajoilla... Ja meitä on tosiaan kaks ihmistä ja 1 pieni koira, tulevaisuudessa 2 pientä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 18:09  
+
0
Meillä on 61m2 rivarikaksio, ja kyllä tänne yhden bernin kanssa mahtuu, mahtuis kahdenkin. Katsellaan ok -taloja, ja alle 100m2 taloja ei kyllä harkita, tarvitaan lisää tilaa kun tuo koiramäärä tuskin on tulevaisuudessa yksi. Tykkään että on tilaa, mitä tällä hetkellä ei juurikaan ylimääräistä todellakaan ole.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 18:20  
+
0
^Mäkin tykkään kun on tilaa (ja voi jee kuinka avaralta kämppä näyttääkään aina ku kesällä palaa 2vk purjehdusreissulta, ku on viettäny sen ajan sillipurkissa 3-4 muun ihmisen kanssa...), mutta mussa on myös yksi huono piirre - pyrkimys täyttää se tila.

Tää pienempään muuttaminen on siis siinäkin mielessä jännittävää, pitää karsia tavaraa ja ettiä se elämänilo jostain muualta kuin kirppiksiltä, huuto.netistä & Ikeasta... :kieli: Saas nähdä miten mun käy.

Onneks mulla ei oo kuin kaksi huonekalua joista en taatusti luovu: perintölipasto ja patja :nauru: Kaikesta muusta voidaan keskustella.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 18:42  
+
0
tosiaan itse asun 73neliön kolmiossa miehen, belgin ja kissan kanssa. kerrostalo ja alimmainen kerros. harkinnassa on toinen (keskikokoinen) koira mutta en vaan ole varma miten tänne sitten soppii.. seuraavaksi täältä muutetaan kyllä omakotitaloon, sen oon päättänyt.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 18:55  
+
0
Me asustellaan 127 neliön kakskerroksisessa omakotitalossa, perheeseen kuuluu minä, ukko ja Luna. Tulevaisuudessa perhekokoa on tarkoitus kasvattaa toisella koiruudella. Tilaa on ehkä liikaakin kahta ihmistä ajatellen, mutta kaikki huoneet on kyllä käytössä, kun miehen harrastukset vie oman tilansa. Asunto on 50/50 jaolla molempien omistuksessa. Pihaa on vajaa 1000 neliöö ja autokatos ja varasto. Pihasta satoa tuottaa 4 omenapuuta ja liuta marjapuskia. Muuten en ole mitään kasvimaita tai istutuksia laittanut, kesällä ruukkuun pari helppohoitosta kesäkukkaa ja verannalle orvokkeja.

Mä pärjäisin pienemmässäkin huushollissa ja mulle kävisi rivitalokin, mutta tässä ollaan. Talo on kivalla paikalla, naapurit mukavia ja asunto muuten viihtyisä muutamaa rakennusvirhettä yms lukuunottamatta, jonka takia puolen kämppää on nyt menossa remonttiin. Args. Ja kuluista väännetään edellisen omistajan, talotehtaan ja vakuutusyhtiön kanssa hiukan kättä. Mutta kun nuo saadaan kuntoon niin kivahan tässä on asustaa.

Sisustus on vähän vaiheessa, juurikin tuon tulevan remontin takia. Muutenkaan en ole mikään intohimoinen sisustaja, eikä mulla ole tarvetta ja hinkua vaihdella jotain värimaailmoita ja esineiden paikkoja jatkuvasti. Saati väkertää mitään sommitelmia. Ihmettelin, että sain edes jouluksi aikaiseksi lykätä johonkin PL:n tooppiin koristekiviä ja jotain palloja.

Tätä ennen tuli asuttua parissa kerrostaloasunnossa yksin ja kaksin ja mukulana asuin rivitalossa. Kerrostaloasumiseen ei ole enää mitään hinkua, vaikka nuo edelliset kämpät ihan kelpoja olikin. Naapurien riitojen kuunteleminen ja omien hevi-dvd-äänien varominen ynnä muut on niin nähty. Toisaalta, eipä tarvinnut ajaa ruohoa tai lykkiä lumia, ja olihan se halvempaa asumista tottakai.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 18:59  
+
0
Oma 120 neliöinen rivarikolmioa, omalla pienellä takapihalla (rajoittuu puistikkoon se on ISO plussa). Minä, avo (+avon muksut jokatoinen vkl) ja berni. Omakotitalo ois kyl kiva, mut tykkään kyl tästkin koska naapurit ei haittaa menoa.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 19:22  
+
0
Meillä on 59,5 neliön kaksio miehen, kissan ja koiran kanssa. Koira on vielä pieni joten tännehän mahtuu superhyvin ja mahtuu varmasti vielä kun tuo kasvaakin. Ennen nimittäin asustelin appenzellin kanssa 29,5 neliön yksiössä, loppuaika vielä tuo mies kolmantena ja hyvin mahduttiin :)
Varjo 12/2010 ♥

mirkku

mirkku
Viestimäärä: 71

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 19:27  
+
0
Mulla oma ( lue:pankin :wink: ) 90 neliöinen omakotitalo. Huushollissa asustelee mun lisäksi kaksi kääpiösnautseria ja kaks maatiaiskattia.

Torppa sijaitsee syrjässä haja-asutusalueella,poissa sivistyksestä ja muista ihmisistä,eli ei naapureita häiriöksi.:peukku:

Tontti on iso, puoli hehtaaria,josta noin puolet on aidattu. Viherpeukkuakin löytyy,mutta aika on aina kortilla,joten tontti melkein kokonaan luonnontilassa. Pihaa onneksi hallitsee iso lampi,joten kukkaloistoon ei niin paljon tarvitse panostaa. :wink:
Kääpiösnautseripapparaiset
Ami 4.8.1999 pääsi sateenkaarisillalle 5.12.2011,nuku rauhassa rakas <3
Illi 28.7.1998 liittyi Amin seuraksi 04/2014
Eppu 12.7.2014
Maatiaiskisut Tiitu ja Nelli 03/10

Kirkkaina tähtinä taivaalla maatiaiskisut Pimu ja Paksu 1994-2010

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 19:38  
+
0
Täällä asustellan kaksin koiran kanssa rivarissa, kolmio 75neliöö. Tämä on näppärä, ei tunnu liian isolta yksin, mutta ei liian pieneksikään käy kovin nopeesti jos joku tänne joskus erehtyy kaveriksi muuttaan... Ja koiria mahtuu toinenki, helposti ;)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Minski

Minski
Viestimäärä: 60

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 22:24  
+
0
Me asustellaan miehen ja keskikokoisen(?) koiran kanssa n. 60 neliön kerrostalokaksiossa, alimmassa kerroksessa. Hyvin mahtuu, mutta omakotitalo siintää kyllä vankasti lähitulevaisuuden haaveissa. :)
saksanpaimenkoira x suomenajokoira Simo s. 27.02.2010.

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 22:34  
+
0
Minä, avo, dobberijunnu ja kissa mahdutaan hyvin tämmöiseen 62-neliöiseen kerrostalokaksioon. 4. kerros, onneksi on hissi!
Mulla ärsyttää jostain syystä moni asia nyt tässä kämpässä. Sotkuisuus eniten :nauru:, mutta sisustaa tahtoisin uusiksi aika roimasti. Ja olis kiva asua halvemmassa niin jäis enemmän rahaa muihin menoihin, tai vaihtoehtoisesti jos olis rahaa enemmän... Sen kyllä tiedän, että pienempään en suostu, joten tuskin kannattaa mistään halvemmasta vuokrastakaan haaveilla.

Omakotitalohan se tietysti on haaveissa, tai edes rivitalon pääty omalla pihalla.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 22:40  
+
0

destroyer kirjoitti:

mua vähän kiinnostais minkä kokoisissa ja minkälaisissa asunnoissa asutte ja minkälaisen koiran kanssa?


Avokki, keskikokoinen hurtta ja minä asutaan 56 m2 saunallisessa rivitalokaksiossa. Tilaa sais mun mielestä olla enemmän ainakin parin huoneen verran. Tämä tahtoo pelihuoneen ja askartelu-/harrastushuoneen :ylpea:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 19.02.2011 klo 22:46  
+
0
Pk collie ja saksanpaimenkoira+mies+2 x kissa+minä, 110 neliöinen omakotitalo yhdessä kerroksessa. Koirilla 3:een huoneeseen meno kielto joten se tekee 80 neliötä koirille tilaa temmeltää. Yks on avon työhuone missä koirat vaan kipasee samalla jos mie siellä jotain toimitan, yks huone on kokonaan kissojen valtakuntaa johon koirilla ei ole mitään asiaa ja yks huone on "vaatehuone" jossa koirat vaan käväsevät jos jotain haen sieltä.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 09:16  
+
0
Myö asustellaan 79,5 neliön rivarikolmiossa (omistus), mun lisäksi mies, vauva (9kk), koira (collie) ja kilppari. Asunto on yhdessä kerroksessa, on tosi tilava isoine huoneineen. Tykätään ja hyvin mahdutaan. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 09:23  
+
0
Meillä 78m2 rivarikolmio, oma aidattu piha. Perheeseen kuuluu 2 koiraa, 3 kissaa, mies, lapsukainen ja minä. Ihan hyvin me tänne mahdutaan, mutta itse haluaisin enemmän tilaa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Mandy

Mandy
Viestimäärä: 162

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 16:04  
+
0
Meillä on 60,5neliötä kaksio rivarissa, oma aidattu takapiha. :) Meillä on tuollainen pieni (13 vkoa vanha) venäjän toyterrierin ja apso/cottonin sekotus.
Tarkotuksena on muuttaa pienempään, koska meidät sanottiin irti tästä asunnosta, koska omistajat myivät tämän.


Muoks. Jos teitä kiinnostaa, voin laittaa kuvia. :nauru:
Muoks2. Lisäsin tuon aidatun takapihan tuohon.
Pieni, mutta niin suuri rakkaus. ♥

http://formspring.me/jonnttu saa kysellä ihan vapaasti. :)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.02.2011 klo 16:06)

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28243
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 09:45)