Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 53

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 11.01.2011 klo 10:40  
+
0
Minäkin maksaisin mieluiten omaa pois, maksetaan kuitenkin tästä vuokraa vuodessa noin 8000e edestä. Vaan eipä ole mahdollista saada lainaa vielä näin opiskelijana ja vaikka avolla työkuviot suht varmat, on jatko kesän jälkeen auki. Eli takaajan tarvitsisi.

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 11.01.2011 klo 11:12  
+
0
Meillä pieni kaksio, sauna, iso parveke noin 6km keskustasta. Tykkään tästä alueesta, koska täällä on aivan ihanteelliset lenkkeilymaastot, paljon metsää ym.
Vuokra on 513e + autopaikka 7e + vesi 15e/hlö.
Vuokra on halpa, sillä asunto on rakennettu 2000-luvulla ja todella hyvässä kunnossa. Halpuus johtuu siitä että tämä ei ole lähellä keskustaa (Turku) ja bussipysäkillekin on jonkin verran matkaa, nämä talot siis mäen päällä. Asunto sijaitsee lisäksi ykköskerroksessa.
Täällä on kuitenkin ala-aste lähellä ym., joten aivan ihanteellinen asuinalue kyllä olis sillonkin kun joskus tulee lapsia.. Avomies siis viettänyt täälläpäin myös lapsuutensa :)
Vuokra oli alle viidensadan ennen kuin nyt vuodenvaihteessa nousi. Murr! :D

muoks. Vitsit muuten toi NiinaMarian kämppä on halpa siihen nähden missä kunnossa se on :O ei jäkärlä ainakaan minun korvaani kuulosta niin huonolta paikalta kuin minkä kuvan tuo hinta antaa :P ei ton tasoista kämppää helposti saa :) olette siis osuneet kultasuoneen ;)
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.01.2011 klo 11:17)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 11.01.2011 klo 11:33  
+
0
Äh. Noh, ensimmäinen vaihtoehto on nyt avokin puolesta haudattu (vieläkin kyllä haikailuttas...) sijaintinsa takia... toinen vaihtoehto osoittautui yli 100e kalliimmaksi vastikkeineen, sillä vastike EI sisälläkkään lämmitystä (+sähkökulut)... perhana sanon! Noh, ei kait auta kuin nuolla näppejään... näppylöitään... vai näppistä? :D

Sateenvarjomies

Sateenvarjomies
Viestimäärä: 8

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 24.01.2011 klo 14:31  
+
0
Me asutaan 55 neliön kaksiossa, iso kylppäri ja parveke. Rempattu juuri ennen meidän muuttamista joten keittiö on uutukainen, valkoinen ja ihanan :) Tapetit vanhat ja tylsän beiget mutta paremman puutteessa menee. Parkettilattia. Asunto on ensimmäisessä kerroksessa (periaatteessa toinen koska ekassa kerroksessa liiketiloja) joten helppo kulkea koiran kanssa.
Keskustaan vajaa kilometri, puistot tien toisella puolella ja metsään kilometri.
Vuokra 600€ (sis. vesi).

Ikäiseni (parikymppinen) tyttö osti juuri poikakaverinsa kanssa asunnon, ottivat lainaa jonkun 130 000. Tyttö opiskelee, poika on töissä. Nykyään saan kuulla kokoajan kuinka hienoa on maksaa omaa pois ja kuinka tyhmää on maksaa jotain vuokraa.
Noh, asia on toki näinkin mutta oman tilanteen huomioon ottaen koen turvallisemmaksi maksaa asumisesta jollekkin toiselle kuin ottaa hillitön laina hillittömällä takaisinmaksu ajalla kun on kuitenkin elämäntilanteessa jossa mikään ei ole vielä kovin vakaata.
Itse en ainakaan voisi öitäni nukkua jos tietäisin kuinka paljon olen velkaa Suomen kansalle :D
Ja itselleni joku satatuhatta on iso summa. Ei sitä noin vain oteta.

Itse hankin sitten oman asunnon kun työsuhteet on selvät ja ollaan saatu pieni pesämuna kokoon, sitten kun ei tarvitse ottaa suhteettoman suurta lainaa ja sen takaisinmaksun voi hoitaa kohtuullisen kivuttomasti ja nopeasti.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 25.01.2011 klo 23:44  
+
0
Nyt vois kyllä hehkuttaa :)) Meikällä on muutto 14.2."11 Oulun Taskilaan. Löytyi ihanalla pohjapiirroksella varustettu saunallinen, vaatehuoneellinen 50m2 kaksio, rakennettu 1999. Onhan tuo vähän kallis, vuokra+vesi+autopaikka+netti jotain 518e? Mut se asunto on vaan niin :love: että maksan sen verran ihan mielelläni siitä :nauru:
Vihdoinkin <3 Ja siellä on pesukoneliitäntäkin :3 Pikkuhiljaa täsä pitää alkaa pakkailemaan tavaroita kasaan niin edessä on sit helppo muutto, tavarat autoon ja autosta uuteen asuntoon. Loistavaa :)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 07:46  
+
0
^Onnea uudesta asunnosta!!

Me ollaan nyt perjantaina taas menossa kattomaan kämppää, 47m2 kaksio jonka vuokra 450e + vesi + sähkö. Eikä tarvi ostaa ees bussikorttia välttämättä talvellakaan, on niin lähellä keskustaa. Toivottavasti olis kiva, ja toivottavasti sen sitte myös saisi, jos se on kiva.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 08:17  
+
0
Muoks. unohtui sanoa ekaksi onneksi olkoon kämpän löytäneille ja peukkuja pystyyn jannielle :)

Minä olen täällä epätoivoissani jo ilmoittautunut pariinkin vuokravälitysfirmaan listoille ja "kämpänvaihtajiin"... kattoo tuottaako tulosta. Pääpisteenä olis saada nyt asunto Kungälvin kunnasta, kun sieltä mulla olis enä about tunti työmatkaa, mutta sieltä on hankala löytää kämppiä, on melko suosittua aluetta... Nyt mulla himottas ihan hulluna mennä kattomaan tätä kämppää.

Mut avokki on sitä mieltä, että me ei mennä sitä katsomaan kun sellaisia ei osteta, niinkauan kuin käyn pitkää matkaa töissä... voi pers :D. Tosin tuosta kämpästä vähentyis työmatkat sentäs about 20-30min ;)... Mulla olis hinku asua jossain kivassa kämpässä, missä ei mikään repsottas ja vuokrakämpissä ne yleensä vähän repsottaa ja niille asioille ei koskaan jaksa mitään tehä :D. Varmana varaan kyllä näytön tonne joka tapauksessa.:lallati:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.01.2011 klo 08:26)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 11:11  
+
0
No voi sika ellikeksi, mä oon OIKEESTI kohta siinä uskossa, että tässäkin asiassa Ruotsissa on kaikki paremmin :wink: Tä oli kyllä ehdottomasti eniten mun makuun noista sun linkittämistä asunnoista, ihan älyttömän hyvän näkönen.

Miten ne (te?? xD) ruotsalaiset tekee ton :mietiskel:

Harkitsen jo puolitosissani muuttamista Ruotsiin. Tulis ainaki parannettua kielitaitoa :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 12:54  
+
0
Heheh, tervetuloa :) Muutathan sitten tänne suuntaan, niin voitas lenkittää koiria samassa kylässä? :)

Hei, tossa kämpässä olis se etu, et siellä on jossain kuntosali ja SAUNA asukkaiden käyttöön maksua vastaan! Se ei ole mikään jokapäiväinen herkku täällä se saunomismahollisuus. Siksi mä ehkä voisinkin vielä vaan kärvistellä ton matkan kanssa, kun vaan pääsis SAUNAAN joskus ;) (se on ihan varmasti taas sellainen hikikoppi, missä ei saa heittää ees vettä mun tuurillani)

Ja näyttö on nyt varattu 6pvä helmikuuta kello 13.45 :) Tässä vähän aikaa puhua avokkia ympäri;)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 15:53  
+
0
Vau, aivan mahtava toi ellikeksin linkittämä kämppä :eek:

Mä katselen silloin tällöin myytäviä asuntoja täältä Suomesta. Suurin osa on sellaisia, jotka saisi suunnilleen räjäyttää sisältä ja pistää kaikki pinnat yms uusiksi jotta miellyttävisivät omaa silmää.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 18:07  
+
0
Mie tiesin heti ku tähän muutettiin, että tää on SE. Se oikea talo. Silti vähän katoin keittiötä-hirvee, lattioita-laattaa?mitä ihmettä?makkarin tapetteja-hirvee, lisää väriä. Silti, ainut mikä enää häiritsee on keittiö kun tottu rivarissa puuoviin ja kivitasoihin jotka haluan tännekin kunhan rahaa liikenee. Laattalattia on unelma muutenkin kun tuohon tottui ja makkarista olis tullu hirveä värien sekamelska jos olisin jaksanut viittinyt alkaa tapetteja repiä. Onneks tää on rakennettu aika neutraaleilla väreillä. Monessa valmistalossa mitä katottiin ja suunniteltiin oltais otettu tumman harmaa kodinhoitohuone tummalla tasolla. Olis ollut aika ahdistava kun tarkemmin miettii. Saa nähä mitä väriä himoitsee sitte ku on aika rempata khh, mutta sitte myö ollaan jo yli 40-vuotiaita jos ei talo pala tai käy vesivahinkoa :D

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 07:38  
+
0
Nonii... Käytiin siis eilen katsastamassa se asunto... Olihan se ihan jees jees, mut vertailuna vuokrakämppään ja alueeseen missä asutaan nyt, niin koiran kanssa on kivempi nyt. Siellä se alue oli vähän plääh... (ja terassilta näkyy naapuritalo :( ) Ihmeellistä sinänsä, sillä käsittääkseni ne on enimmäkseen omistusasuntoja, joten luulisi että ihmiset enemmän siitä huolehtisi... Mutta on juurikin sitten toisinpäin, nykyinen alue on melko viihtyisä, saati mettälenkkejä on kymmeniä kilometrejä.

Noh, soitan tänään tälläsestä. Lisää siis sisustusintoisille katsottavaa :D Ei ole kovin iso (54 neliötä), mutta kaipa me mahutaan jos vaikuttaa hyvältä. Tuo on hieman kauempana jo Göteborgista (about 30-40 minsaa bussilla) mitä ajateltu etukäteen, mut noh, tunti 15 min mulla "enää" töihin ovelta ovelle :).
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.02.2011 klo 07:40)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 14:08  
+
0
^ :eek: Siis onko Ruotsissa kaikki/suurin osa kämpistä noin hienoja ja tyylikkäitä?! Jessus, toivottavasti saatte tuon :nauru:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 14:20  
+
0
Noh, vois kai niinkin sanoa :D Tuo välityssivusto uteliaille löytyy täältä. Sieltä voi löytyä vaikka mitä jännää :D

Negatiivistakin: Tosin, melko monissa on aika kyllästyttävät Ikea-keittiö ratkaisut... mut niin, Ikeasta tuskin mihinkään päästään täällä ;) Mainitsemisen arvoista on myös jonkinsortin "helppo-heikkimäinen" ote juuri keittiöiden kanssa, monissa keittiöissä se on maalattu pinnalta, sisältö vanhaa kaapistoa... tätä en ole oikein tajunnut, sillä Suomessa on tottunut, et sit kun rempataan, niin sit kans tehään se kunnolla :)

Lisämainintaa muokkaan: Huomioisin, että näissä kämpissä on käynyt kuitenkin lähestulkoon aina ammattitaitoinen kuvaaja :D Siksi ne näyttää myös paremmilta, mitä etuovessa jne. ;)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.02.2011 klo 15:00)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 14:57  
+
0
Oli pakko käydä kurkkaamassa ellikeksin laittamaa sivua ja pisti heti silmään että miksi ihmeessä ruotsalaiset asunnot on noin ihanan valosia verrattuna suomalaisiin luoliin? :mietiskel: Ihan kateeksi käy.

Ja vähän omaa juttua: avo kävi tänää pankissa varaamassa ajan lainasuunnitelman tekoon ja näin, ihan kivaa vaika ite en lainan ottamiseen osallistu eikä asunto oo mitenkäänpäin miun ennenku valmistun koulusta joskus. Pääsen silti sisustamaan:peukku:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 16:39  
+
0
... Määki haluan muuttaa ruottiin! Luoja noita asuntoja :love: Mut, on se hyvä ku osaa ruottia tasan tämän verran "jag talar inte svenska".
Mut ehkä sitä suomestaki löytyis joku kiva asunto omaksi sit parin vuoden päästä :) Enää viikko muuttoon :3 Osa tavaroista pakattu, ja loput pitää pakata. Huhui.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 19:08  
+
0
^SpiralCulture: kröhöm... en mäkään kieltä vielä osaa ;D... hävetäkseni pitää tyydyttäytyä taas siihen "ei ole ollut aikaa".:nolo:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 20:04  
+
0
Eikö toisaalta tuossakin viimeisimmässä Ellikeksin kämpässä ole kyse pitkälti stailaamisesta? Suomessa siihen on vasta havahduttu, mutta ymmärtääkseni muualla, just esim Ruotsissa stailaamiskulttuuri on jo pitkällä ja iso osa välitettävistä asunnoista stailataan. Ja tottakai tuo stailaaminen tekee asunnosta kivemman näköisen, mutta sitten voikin harmittaa kun muuttaa sisään omine rojuineen, joista ei saa loihdittua yhtä hienoa kokonaisuutta ;P
Ylläpitäjä

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 21:02  
+
0
^Mua nauratti kun katoin noita kuvia, miten siellä eteisen tuolin alla on hienosti punainen adidas -laukku. Inasen ketuttaa kun todellisuudessa se sisustukseen sopiva laukku tuolin alla on äijän yk -joukkojen likasenvihreä jättikassi :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.02.2011 klo 21:19  
+
0
Melina, toki stailaus on myös suuressa osassa. Ite on jollakin tasolla harjaantunut näkemään sen "läpi", samalla lailla kuin näkee esim. mahdollisuuden jossakin hirveällä tavalla sisustetussa kämpässä.
Mä kiinnitin huomiota eniten tuohon ellikeksin linkkaaman kämpän ihanaan lattiaan (sekä makkari että keittiö), seiniin (erityisesti silmää hiveli tuo valkoinen paneeli, joka omasta mielestä harvoin sopii minnekään :shifty: ) sekä noihin olkkarin hauskoihin tummiin puulistoihin/lautoihin/whatever :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545731
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 17:30)