Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 21

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 11:42  
+
0
^Meiltä löytyy Golfin "pikkuveli", Polo. Oikeen näppärä menopeli, jos ei tarvitse kauheasti tilaa. Ja mahtui meilläki Polon (neliovinen) 5 ihmistä + kaikkien 3 päivän mökkikamat ja ruoat :nauru: Ovat hieman edullisempia kuin Golfit.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 11:54  
+
0
^ Minkä ikänen teidän auto on? Polokin on katselussa, ensisijasesti ehkä Golf kun kaveri haluaa automaattivaihteisen, niin niitä ei ehkä Poloista niin löydy.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 11:57  
+
0
Aa no juu, en tiedä löytyykö automaatilla. Meillä on vuoden 2008 malli, viime kesänä ostettiin ja oli ajettu vain alle 15 000 km. Ilmastointi löytyy ja tosiaan neliovinen.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 12:28  
+
0
Ostin pari viikkoa sitten "koirankuletusauton", farmari Toyota Corollan vm. -02. Bensan kulutus tippui vaatimattomasti kolmasosan edellisestä. :D Nyt raskii ajella vähän enemmän ja tehdä näyttelyreissua vaikka vähän kauemmaskin.
Entinen auto oli sedan Volvo 850 T5.

stewie

stewie
Viestimäärä: 79

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 10.07.2012 klo 18:04  
+
0
Mulla auton vaihto edessä, help help HELP!!! :kumarrus:

Nykyinen auto on farmari Renault Laguna -04. Näistä ominaisuuksista tykkään (jotka haluaisin tulevassakin autossa olevan):
- aivan mielettömän hyvä ja vakaa ajaa
- mukavat penkit
- käynnistyy talvellakin vaikka olis seisonu ilman piuhaa pari päivää -25 pakkasilla
- hyvin tilaa takapaksissa koiruuksille
- syö kohtuullisen määrän bensaa (moottori on 1.8)
- kelvollinen manuaalinen ilmastointi

En millään haluaisi autoa vaihtaa, MUTTA. Tuo jarrullinen vetomassa jää auttamatta pieneksi, kun en tuolla pysty hevostraileria vetämään ja omia kaakkeja kuitenkin kaksi. Alkaa kyytien ja koppien kinuaminen veetuttamaan.

Etsinnässä siis farmari taikka maasturi, josta löytyisi edellämainitut ominaisuudet (ainakin siis hyvä ajettavuus, ilmastointi, takatila, kulutus) ja se vetomassa olisi jarrullisena vähintään 2000kg. Farmareissa tuntuu olevan vaikea löytää alle 10t€ (mielellään reilusti alle!) näillä ominaisuuksilla, maastureissa löytyisi mm. Opel Frontera, Land Rover Freelander, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Pajero ja Jeep Grand Cherokee (bensasyöppö?!).

Auton ei tarvitse olla huippu vaikeassa maastossa, vaan juurikin tuohon vetotarkoitukseen hommaan. Kuitenkin käytän sitä pääasiassa arkiautona, joten kulutus pitäisi olla kurissa. Ja ei mitään tila-autoa, ne sattuu mua silmiin!!! :roll:

Auttakaa rakkaat autotietäjät, pliis! Mulla alkaa jo pää menemään pyörälle :nauru:
*pk-collie uros 07/08/07
*lk-collie/bpk malinois/spk uros 23/05/10
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.07.2012 klo 09:38)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 10.07.2012 klo 18:08  
+
0
Maru, ihan mielenkiinnosta, paljonko toi teidän T5 volvo söi ainetta? :D Meillä on kans sedan 850, ilman turboa ja tuntuu sillekin löpö maistuvan. :shifty:

Mä haluaisin niin saada farkun, jossa toimisi takaluukku, että sais kuskattua tota koiraa fiksusti. Nyt sitä pitää hyppyyttää takaovista sisään ja ääääääh. Meillä tosiaan on kaksi volvoa, toi 850 sedan ja piikkinä lihassa vajaat 700tkm ajettu V70. Kumpikaan ei oo mitenkään näppäriä näin kaupungissa, matka-ajossa kyllä mukavia. Haluaisin kovasti jonkun kätevämmän (850 ois farmarina lähes täydellinen meille, kun se kääntyy paljon kevyemmin kuin V70, joka on kuin laiva kääntää). Jos olisi varaa niin semmoinen ruma volvo c30 ois meille just passeli - koira mahtuis konttiin, mutta ois kuitenkin passeli kaupungissa. :nauru: Mutta kun rahatilanne on mikä on, niin me tyydytään noihin. Kyllähän noilla toki pääsee, mutta välillä iskee mukavuudenhaluisuus :shifty:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.07.2012 klo 18:13)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 10.07.2012 klo 18:45  
+
0
NiiNu, mitä vuosimallia sulla toi Polo? Mä olin tänään työkaverin vastaavassa kyydissä ja rupesin katseleen että viisiovisena varsin näppärä pikkuauto, jossa on ennenkaikkea pysty takatila johon mahtuis tommonen medikoira aika näppärästi.
Rise to reset the world.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 10:17  
+
0
^ -08 löytyy meiltä ja on kyllä ihan näppärän kokonen. Tosin me todettiin nyt kun meille vihdoin koira on tulossa, että ei oikeen kevythäkki mahdu takakonttiin eikä takapenkille, joten sen suhteen suunnitelmat muuttu ja koira matkustaa takapenkillä valjaissa. Mutta kyllähän sinne takakonttiin mahtuu medikokonen koira ilman mitään häkkiä kun ottaa vaan hattuhyllyn pois :)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 10:17  
+
0
aavehamsteri,
Mun Volvo 960 söi yli 15 litraa kaupunkiajossa, mutta ketterä se oli tosiaan kääntymään. Ihan uskomattoman pieni kääntöakseli sen kokoiselle autolle, kun etupyörät vetivät ihan linkkuun tarvittaessa. Nyt mulla on pitkästä aikaa Citroen ja prkl, kun kääntöakseli on ihan valtava ja koko ajan saa olla korjaamassa ja peruuttelemassa. Alkaa jo nolostua, kun ei muka osaa ajaa enää. Ei mulla yksikään ranskalainen ole tuollainen mielestäni ollut tai sitten mä vaan totuin tuohon Volvoon.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 11:57  
+
0

NiiNu kirjoitti:

^ -08 löytyy meiltä ja on kyllä ihan näppärän kokonen. Tosin me todettiin nyt kun meille vihdoin koira on tulossa, että ei oikeen kevythäkki mahdu takakonttiin eikä takapenkille, joten sen suhteen suunnitelmat muuttu ja koira matkustaa takapenkillä valjaissa. Mutta kyllähän sinne takakonttiin mahtuu medikokonen koira ilman mitään häkkiä kun ottaa vaan hattuhyllyn pois :)



Niin koiranomistajan kannalta tuollaset pystyperät eli HB-malliset autot on ongelmallisia muutamasta syystä. Itselläkin oli Kia Ceed -07 silloin kun flätti meille tuli ja aika äkkiä se teki mieli vaihtaa farkkuun vaikka auto toki muuten oli hyvä. Tavaratila on varsin pieni. Toki siihen koira sopii mutta muuta ei. Toisaalta koiraverkkoa tavaratilan ja matkustamon välille ei välttämättä saa. Tai saa jonkun yleismallin mutta ne nyt on aika surkeita verrattuna mallikohtaisiin versioihin. Meillä nimittäin flätti kiipeili välillä selkänojan yli kun kontissa tuli tylsää. Ja sen hattuhyllyn joutuu ottamaan pois ja mihinkäs sen laitat. Sehän on kuitenkin kiva olla silloin kuitenkin paikallaan kun ei koira ole mukana. Ihan jo ääneneristyksen takia. Ja estäähän se muita näkemästä mitä arvokasta sinulla on auton kyydissä.
Ja toisaalta sen kontin pohja on varsin korkealla maasta jolloin koiran on hankala hypätä sinne: kyllähän koira sinne pääsee mutta silloin on aina vaarana naarmuttaa takapuskuria.

Itse en halua pitää koiraa takapenkillä ihan jo penkkien karvaantumisen ja likaantumisen takia. Toki penkin suojia on saataville mutta niissä on taas sama ongelma kuin sen hattuhyllyn kanssa. En mä vaan jaksa olla niitä vekslaamassa paikalleen ja pois.

Itse ainakin jo noista syistä vaihdoin auton farkkuun. Ensin oli Ford Mondeo ja nyt sitten vähän pienempi Ford Focus vm -08. Voin suositella kumpaakin. Loistavia ajettavia, hyvät varusteet ja ihan kivan näköisiä vaikka sehän on toki makuasia. Musta on vaan kätevää että tavaratila on varattu koiralle, koiraverkko pitää koiran siellä missä sen paikka on ja tummennetut ikkunat vähentävät auringon porotusta ja automaattinen ilmastointi lämpötilan sopivana.

Ja ei siis mitään kansanvaunuja vastaan=) Vaikka onhan ne suomessa vähän ylihintasia vastaaviin kilpailijoihin nähden...ihan hyviä autoja toki muuten.
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 15:16  
+
0
Hommattiin tänään Avensins, vm. 2001 ja ketjukone, ilmastointi ym. kivaa!
Varmaan joudun teettämään tuohon uuden koiraveräjän kun tuo pösössä oleva mahtaa olla siihen liian pieni. Samalla voisi teettää veräjään varustelaatikon niin koirakamat eivät veisi tilaa takapenkiltä.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 15:26  
+
0
BeaLiana, huuuh. Niinhän se on, että volvo on niitten auto, joilla on varaa polttoaineeseen :nauru: Toisaalta, eiköhän jokainen auto kuluta sen, mitä tankkiin laittaa. Mä en oo uskaltanut edes kattoo paljon tuo 850 syö kaupungissa. Mut varmasti viidentoista kieppeillä mennään. Maantiellä pääsee semmoseen 8l/100km kulutukseen.

Mun muuten kaveri kertoi samaa sen 960:stä, että se kääntösäde on niiiiiin pieni. En ymmärrä mitä ne meni muuttamaan ja miksi ne meni muuttamaan tota V70 semmoseksi laivaksi, ettei sitä saa veivaamatta kahen auton väliin ruutuun. :mad: Muistelen että jossain lehdessäkin sanottiin, ton V70 arvostelussa, että kääntösäde on iso.

Mulla on niin vähän kokemusta muista autoista, että on hankala verrata, miten ketterä toi 850 oikeasti sitten onkaan. Mulla oli aikoinaan Toyota Carina II ja siinä ei ollut ohjaustehostinta ja olihan se vähän hauiksella veivattava. Pikkuauto ja kyllä sen aina parkkiin sai. Avon kanssa koeajettiin viime syksynä Saab 9-5 ja minusta se oli jopa isompi kuin tuo V70, mutta kääntyi se paljon näppärämmin. Jos olisi rahaa, niin semmoinen Saab voisi jopa himottaa.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 15:30  
+
0
Mä haluisin ralli golfin, bemarin, tai mitsun.. :shifty:
Ja hintakattona 2500e. Heh..heh..

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 15:33  
+
0

aavehamsteri kirjoitti:

BeaLiana, huuuh. Niinhän se on, että volvo on niitten auto, joilla on varaa polttoaineeseen :nauru: Toisaalta, eiköhän jokainen auto kuluta sen, mitä tankkiin laittaa. Mä en oo uskaltanut edes kattoo paljon tuo 850 syö kaupungissa. Mut varmasti viidentoista kieppeillä mennään. Maantiellä pääsee semmoseen 8l/100km kulutukseen.

Mun muuten kaveri kertoi samaa sen 960:stä, että se kääntösäde on niiiiiin pieni. En ymmärrä mitä ne meni muuttamaan ja miksi ne meni muuttamaan tota V70 semmoseksi laivaksi, ettei sitä saa veivaamatta kahen auton väliin ruutuun. :mad: Muistelen että jossain lehdessäkin sanottiin, ton V70 arvostelussa, että kääntösäde on iso.

Mulla on niin vähän kokemusta muista autoista, että on hankala verrata, miten ketterä toi 850 oikeasti sitten onkaan. Mulla oli aikoinaan Toyota Carina II ja siinä ei ollut ohjaustehostinta ja olihan se vähän hauiksella veivattava. Pikkuauto ja kyllä sen aina parkkiin sai. Avon kanssa koeajettiin viime syksynä Saab 9-5 ja minusta se oli jopa isompi kuin tuo V70, mutta kääntyi se paljon näppärämmin. Jos olisi rahaa, niin semmoinen Saab voisi jopa himottaa.



Suurin syy siihen 960-mallisen volvon ketteryyteen on sen takaveto. Uuudemmat volvot kun on etuvetosia ja ne on jo siitä rakenteesta johtuen aina kankeampia kääntymään. Etupyörät ei vaan käänny niiin paljoa kuin takavetoisessa.

Ja tuosta polttoaineen kulutuksesta vielä sen verran että bensa-mondeo vei kyllä kaupungissa sen 10 litraa sadalle helpostikkin mutta nykyinen diesel-focus tyytyy reiluun 5 litraan. Ei paha. Maantiellä pääsee alle 5 litran. Kyllä siinä aika äkkiä säästää sen dieselveron...
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 15:48  
+
0
Voiko kolhaista toista autoa huomaamattaan..? :shifty:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 15:55  
+
0
^ Ei. Etenkään jos on oikeasti huomannut niin ei, silloin ei voi olla vaan että "oho en huomannut" :nauru:

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 15:59  
+
0
Tämä loistavaa! :nauru:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 16:56  
+
0
Heh, mullahan on ollut nyt kolmisen vuotta tosiaan Nissan Micra jolla on posotettu 320tk eli mikä tahansa on upgrade :nauru: Siinä menee koira ja kaverit, huonekalut ja kaikki (mukaanlukien maine).

Oon katsellut Toyota Yaris Versoa missä olisi muutaman kymmenyksen isompi kone, horisontaalisesti avautuva takaluukku ja kohtuullinen kulutus. Plus että se olisi "iso pikkuauto", en vaan jostain syystä näe itseäni vielä farmariauton ratissa kun 90 % ajasta kyydissä ei ole kuin minä + koira, ja kun tulotkin on opiskelujen lomassa vähän mitä sattuu niin tommonen pikkujapsi vaan toimii.
Rise to reset the world.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 11.07.2012 klo 17:25  
+
0
Geokoira, ihan kokonaan se kömpelyys ei selity tolla etuvetoisuudella, kun noi 850 ovat etuvetoisia - ihan kuten V70 - ja kääntyvät vaan huomattavasti näppärämmin kuin päivitetyn versionsa edustajat. Jotain muutoksia on varmaan tehty jostain syystä etupäähänkin, luulisin?

Meillä toi automaattivaihteinen dieslel V70 syö talvirajoituksilla ajaessa maantiellä alle 6l/100km (mikä on musta tosi vähän tuon kokoiselle, tuon ikäiselle, noin paljon ajetulle ja vielä automaattivaihteiselle autolle). Kesänopeuksilla yleensä menee sitten se 7l/100km. Kaupunkiajossa ei oo tullu kulutusta niin tarkkailtua, mutta varmaan siellä huidellaan sitten jossain kympin tietämissä.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: AUTOISTA - Torstaina, 12.07.2012 klo 13:06  
+
0

aavehamsteri kirjoitti:

Geokoira, ihan kokonaan se kömpelyys ei selity tolla etuvetoisuudella, kun noi 850 ovat etuvetoisia - ihan kuten V70 - ja kääntyvät vaan huomattavasti näppärämmin kuin päivitetyn versionsa edustajat. Jotain muutoksia on varmaan tehty jostain syystä etupäähänkin, luulisin?


Mä en voi varsinaisesti sanoa tähän juuta enkä jaata, kun ei niin paljon kokemusta ole muista Volvoista tai takavetoisista. Kaverin äitin uudempaa Volvoa tuli ajettua, kun mentiin Tampereelle enkä muista, että se olisi mun mielestä ollut erityisen kankea. En mä tosin muista, että olisin kiinnittänyt mitään erityishuomioa sen ketteryyteenkään. Isän Pajeroa on taas tullut muutaman kerran ajettua, mutta en mä ole huomannut senkään olevan mitenkään erityisen ketterä takavetoisuudesta huolimatta.

aavehamsteri kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan Toyota Carina II ja siinä ei ollut ohjaustehostinta ja olihan se vähän hauiksella veivattava.


Ei se vääntämineenkään, jos auto edes kääntyisi, mutta kun tuo mun nykyinen Sitikka ei oikeasti käänny, vaikka vääntäisi renkaat tappiin. Mä olen jo ruvennut epäilemään, että tää liittyy jotenkin siihen, kun tuo hydrauliikka ei jousituksessakaan toimi ihan täydellisesti.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28202
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265864
(Tilastot päivitetty viimeksi 01.05.2024 klo 21:45)