Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 21

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AUTOISTA - Torstaina, 02.09.2010 klo 20:02  
+
0
Mä sit päädyin ostamaan Ford Fiestan-99, 1,3 litran koneella, 5 ovea, ajettu 65000km. Hintaa tuli 3700. Hinnan alennusta sain siitä syystä, että molemmat renkaat ovat siinä kunnossa, että vuoden sisään joutuu ostamaan uudet rengaat ja pikkukorjailua on, mutta isän kaveri lupasi laittaa ne kuntoon.

muoks. joo viisi ovea :nauru:
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.09.2010 klo 20:33)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Torstaina, 02.09.2010 klo 20:32  
+
0
^Onnea uudesta kulkineesta!

Tarkoitat varmaan, että 5 ovea. :wink:

Mulla oli jokin aika sitten autonhemmottelupäivä. Näköjään tuosta vanhuksestakin saa vielä ihan näpsäkän näköisen, kun vähän jaksaa pestä, puunata ja vahailla. Ja pakkohan siitä oli sitten kuva ottaa. :nolo:
kääpin uros -09
shelam uros -16

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Torstaina, 02.09.2010 klo 22:04  
+
0
Mulla autokuume vain pahenee ja pahenee... Aika pian pitäisi avon työhomma selvitä ja sitten kun (toivottavasti) saa nimet papereihin niin tää tyttö lähtee autoja katselemaan!
Pösö 306 olisi tähtäimessä, vm. 2000 tai uudempi.

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 04.09.2010 klo 20:43  
+
0
Meille ostettiin reilu vuosi sitten volkswagen golf variant uutena eli vm. 2009. Farmari jo ihan koiran takia sekä sen toivotun perheenlisäyksen takia ja nykyään farmari pidetään, koska toinen koira hankitaan 1-2 vuoden sisällä.
Seuraavakin auto tulee olemaan farmari vähintään, mutta sitten ostetaan dieselinä ja joku muu merkkinen...ehdoteltuja on octavia combi rs, passat, suberb combi ym vastaavia.

Uutta golfia meille ei tule.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 04.09.2010 klo 21:20  
+
0
sliippi: Pakko kysyä: kuulutko btcf:ään? ;) Meilläkin pihassa bemu, E91 325d koneella, -07
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 00:22  
+
0
^En kuulu, tosin foorumille olen rekisteröitynyt lähinnä satunnaisen lukijan asemassa. Ja isäntä myös. :nauru: Meidän "perheeseemme" kuuluvat siis tuo E46 318i, E39 M-sport 523i ja "ratarassi" E36 328i.

Tykkään saksalaisesta premium-raudasta. Itsellä seuraavaksi kiikarissa todennäköisesti juurikin tuo E91 (tod.näk. 320 diesel) tai sitten ryhdyn audistiksi ja hankin A3 sportbackin, riippuen siitä, kummasta tulee vastaan parempi yksilö. Kokonsa puolesta tuo A3 olisi se järkevämpi vaihtoehto, mutta kattoo nyt... Saa nähdä, mitä bemaristi itselleen mahtaa. :nauru:

e: typotin
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 05.09.2010 klo 00:23)

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 02:43  
+
0
^ Meilläkin oli Audi vahvana kakkosena mutta avon kaveri tarjoutui tuomaan bemun saksasta reilu kuukausi sitten joten... Minkä bemaristi luonteelleen voi ;D kyllä avolla oli vuoden verran Polo mutta näin taas kävi.

Avo on tosiaan vannoutunut bemaristi ja btcf-fanittaja. Mä lähinnä haukottelen mukana enkä ymmärrä autoista juuri mitään ;P nyt vasta pikku hiljaa alkaa ymmärtää esim tuon bemarien taian.

Muoks. Typo juu...

Muoks2. Täytyy sanoa kyllä että tuo e91 miellyttää todella paljon silmää! Paitsi että miinuksena melko pieni takakontti, näin koira ihmisenä.. Juuri ja juuri mahtuu mudin mentävä häkki plus kauppakassi. Takapenkillä sen sijaan on tilaa pidempi jalkaisellekin ihmiselle vaikka edessä olisi jo iso ihminen.

Mutta ainakin 325d koneella on niin pirun mukava ajaa ettei paremmasta tietoa :) Ja odotetaan vain kun avo saa lastutettua tuon... Ihan kuin ei nyt jo kulkisi tarpeeksi.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 05.09.2010 klo 02:54)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 09:33  
+
0
^E91 miellyttää omaakin silmääni todella paljon. E90 kylläkin vielä enemmän, mutta haaveissa olisi farkku/pikkufarkku niin se on vähän niin kuin poissuljettu vaihtoehto. :nauru: Olisi niin näppärä vaan loppusijoittaa koiran kuljetusboksi takakonttiin, niin ei tarvitsi pistää agilityhallissa pölyyntynyttä koiraa verhoilujen kautta kyytiin (nyt kuljetusboksi siis on takapenkillä). Vaikka niitä verhoiluja yrittää suojata, niin kyllä se sisätiloissa näkyy ja niitä saisi olla jatkuvasti pesemässä...

Itsellä kiikarissa n. vm. 2006 -> E91 tai A3, dieselinä kiitos. Mersun B-sarjalaisen kävin myös ässävetona koklaamassa ja tämä olikin ihan näpsäkkä, mutta ehkä vähän "tila-automainen" makuuni. Vielä tämän talven ajattelin rullailla nykyisellä, kun tässä vaiheessa kilometritkin ovat niin halpoja, mutta ensi keväänä/kesänä sen kyllä vaihdan pois.

E91:ssä ei oikeastaan mitään muuta vikaa ole kuin se koko. Markkinoiden parhaat dieselithän nykyään tulevat BMW:ltä (tosin Audi ja Mersu hyvinä kakkosina). Helsingissä asuessa pienempi auto on plussaa, varsinkin kun tilalle ei ole sinänsä oikeaa tarvetta. Mulle oikeastaan riittäisi farkku, jonka takapenkille mahtuu tarvittaessa pari jalatonta lasta näin takatilojen puolesta. :nauru:

Välillä tulee mietittyä näiden omien autohankintojen järkevyyttä, kun samalla rahalla saisi mm. bränärin Kia Ceedin. Mutta kun ei niin ei. :nauru:

e: typo pois
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.09.2010 klo 09:34)

Windfeature

Windfeature
Viestimäärä: 62

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 11:43  
+
0
Ah, ihana aihe ! :-D Itse oon myös niin autoihminen henkeen ja vereen, meillä taloudessa minä oon hoitanut autojen ostot & tiedän aikalailla autoista vaikka mulla ei sitä ajokorttia olekaan.

Vajaa vuosi sitten tuli ongelma eteen kun ei ollut autoa ja meidän toko-treenit siirtyi senverta kauemmas että oli vähän niinkuin pakko ostaa auto jos mieli treeneissä vielä mukana hypätä. Oltiin myös pidemman aikaa autoa mietitty kun vanhempien luona käyminen oli niin vaikeaa ja älyttömän kallista aina julkisilla.. Ensimmäiseksi autoksi ostettiin sitten *voimeitätyperiä* renault laguna 97. Rakastin tota autoa ihan suunnattomasti, kaikesta huolimatta, me idiootit ostettiin 300tkm ajettu rellu niin arvatahan sen saattaa että se rupesi hajoamaan käsiin. 2700e siitä maksettiin ja se 6kk minkä se meillä oli niin sai melkeen joka kuukausi olla huollossa. Vaikka siinä loppujenlopuksi kolisi koiranluut, pakari oli halki ja laakerit huusi kuin syötävät + absi piuha oli irti niin se meni katsastuksesta läpi.. :-D (Mies ajoi mulle auton katsastusaseman pihalle, vein avaimet ja nätisti hymyillen kysyin josko saisin päästä katsomaan katsastusta. Sit kipittelin korkkareilla ja näytin hirveen kauhistuneelta kun se setä luetteli mulle vikoja. Sit se huokaisi syvään ja lupas että päästää läpi jos lupaan käydä heti seuraavalla viikolla korjauttamassa absin.) Noh, aika taas korjaamolle ja sit tehtiin päätös että pakko vaihtaa tuo romu pois nyt kun se katsastettiinkin !

Meni viikko ja lähdettiin koeajamaan 01 Opel omega. Opeleistakin kyllä kuulee kaikkea mutta tää auto on ollut kyllä niin unelmien täyttymys. :-) Ilmastointi, kaik kivat sähkömukavuudet, älyttömän hyvä ajaa & istua kyydissä, ja tää on montakertaa hiljaisempi kuin esim. porukoiden 07 Volvo. :-) Ja pirun hyvännäköinen auto. Tuossa oli vielä sopivasti koiraverkko ja tummennetut takalasit ja mittarissa oli kilometrejä 188tkm niin pakkohan se oli ostaa. Eikä kyllä oo kaduttanut. ;-)


Nyt haaveissa olisi kun tuo meis saisi työpaikan, niin jossain vaiheessa omppu vaihdettais farkku-Passattiin ja kun mä pääsen koulusta töihin niin miehelle ostettais joku pikkubemari niin saisin pitää sen passatin omissa menoissa, esim. koiran treeneissä. Voisi sitä tosin ajaa sen ajokortinkin jossain välissä..
Menossa mukana;
pk hpku Irwijn v.d Dorestee -09
pk hpkn Hollandroy Undine -11

Hullujen hollantilaisten blogi

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 11:45  
+
0
Meidänkin oli pakko farkku hankkia kun avohan saisi slaagin jos bemun takapenkille laitettaisiin koiranhäkki -.-' Meillä ei saa koira edes itse hypätä takakonttiin vaan se pitää nostaa ettei maalipintaan tule vain naarmuja :DDDD Ja koira pitää myös nostaa pois sieltä kontista. Joskus kun avo ei ole näkemässä niin saatan ehkä unohtaa tämän....

Onhan se juu hyvä että pitää autostaan huolta mutta... :) On se huvittavaa seurata miten ihminen jaksaa pestä autoa parhaimmillaan kolme tuntia. Kun jaksaisi vielä paneutua kodin siivoamiseen samalla tarmolla...

Muoks. Ainiin unohtui sanoa vielä että isällä on -08 Kia Ceed. Ja on ollut todella hyvä auto. 150 000 km kohta mittarissa eikä vielä ole vikoja ollut. Ja on tilava ja hyvä ajaa :)
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.09.2010 klo 11:47)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 12:12  
+
0
^Juu, ei sellaisessa Kiassa mitään vikaa sinänsä olisi, oikein järkevä valinta pisteestä A pisteeseen B liikkumista varten. :)

Mutta ei kyllä auto mua varten. Otan paljon mieluummin käytetyn, muutaman vuoden vanhan premium-auton kuin uudenuutukaisen auton, joka ei muuten miellytä. Mulle auto kuitenkin on hiukan enemmän kuin vain pelkkä liikkumisväline; haluan sellaisen auton jonka ajamisesta ihan oikeasti nauttii, koska siellä saa kuitenkin viettää aikaansa paljon.

Ja olen muutenkin vähän kranttu ajotuntuman yms. suhteen. Nykyinen kun istuu käteen kuin hansikas ja miellyttää kovasti tuntumaltaan (erityisesti tikimmässä kunnossa, nythän tuossa jo alkavat kilometrit tuntua alustassa), joten tulevakin auto saa olla jossain määrin samanhenkinen. Esim. eräällä työmatkalla ajoin uudenuutukaista Volvo C30:stä ja oi sitä onnea, kun pääsi takaisin oman, 10 vuotta vanhemman rakkineen rattiin. Se Volvo ei miellyttänyt sitten yhtään (makuasia, en sano, että se huono olisi - tuntuma vaan oli ihan päinvastaista kuin mitä haen), kun ajaminen muistutti tuntumaltaan sitä, kun olisi istunut sohvalla ja pelannut autopeliä playstationilla - täysin eleetöntä ja äärimmäisen tylsää. Bemarissa on jotenkin sitä ns. fiilistä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että BMW on ajajan auto. Kyllä sen huomaa, että yksi merkin pääfilosofioista on paras mahdollinen ajotuntuma.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.09.2010 klo 12:12)

tsindi

tsindi
Viestimäärä: 37

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 12:28  
+
0
^Miltä se kunnon ajotuntuma tuntuu? Anteeksi kun oon ihan tyhmä mut kiinnostaa. Ite oon ajanut vain 3 eri autoa elämän aikana niin ei osaa kuvitellakaan miten ne eroaa. Toisaalta oman auton ajotuntuma on se että ihan kuin ajais jotain valtavaa traktoria jota saa ihan tosisaan vääntää ja kääntää. Sitten kun taas faijan autoa kokeilin niin tuntui että esim rattia ei ees paljoa tarvii ku hipasta kun se on jo tosi hanakasti kääntymäs.

nube

nube
Viestimäärä: 20

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 13:12  
+
0
Muutama kuukausi sitten tuli vaihdettua autoa, kun tuo vanhus alkoi sanoa itseààn irti. En saanut enàà edes Torinon keskustaan kyseisellà autolla mennà. Tààllà saapasmaassa, kun autot on luokiteltu pààstòjen mukaan, ja kyseinen oli euro1. Kyseessà siis Ford fiesta 1.1, -93 ettà kyllàhàn neidiltà jo ikààkin lòytyi. Heinàkuussa sattui sitten eteen Fiat 600 1.1, -06, 37 000km edulliseen hintaan niin tuli se hankittua.
Olen oikein tyytyvàinen vaikka ei ehkà se unelmien auto olekaan. Pieni ja nàppàrà, joka kuluttaa vàhàn. Luokka euro4 eli ihan rauhassa saan tààllà ajella ympàriinsà.
Haaveilen kovasti Audista, mutta sen aika ei ole vielà. Ehkà sitten tulevaisuudessa...

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 13:23  
+
0
Voi ristus. Sanokaas nyt koiraihmiset, voiko isokokoista koiraa pistää hyvillä mielin turvallisesti takapenkille, vai onko "pakko" hankkia tila-auto? Inhoan tila-autoja yli kaiken, niillä ei pääse kääntymään eikä taskuparkkeeramaan Hgin keskustassa. (+ ne maksaa tuplan mitä viistoperät). Iskä taas on sitä mieltä, että jos hankin auton koiraa varten (mitä olen tekemässä) niin olisi ihan viimeinen virhe hankkia tavallinen viistoperä, kun koira kuuluu sinne takaluukkuun.

Eihän se mitään kuulu?!! Ja eikö koira vahingoita itseään enemmän siellä takaluukussa kompuroidessaan, kuin takapenkillä valjaissa? Se on taas eri asia istuuko se valjaissa.. toinen kysymys, pääseeekö koira makaamaan mukavasti valjaissa?
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 13:46  
+
0
^^^"Hyvä" ajotuntuma on varmasti myös pitkälti makuasia. Joku tykkää sellaisesta volvomaisesta eleettömästä tyylistä, joku ei. Tätä on vähän hankala selittää, mutta yritetään. :)

Itselle hyvä ajotuntuma liittyy siihen, miten tien pinta välittyy renkaiden kautta, miten auto käyttäytyy esim. kaarreajossa, kuinka hyvä suuntavakaus on, miten auto tarrautuu tiehen jne. Esim. BMW:issähän on rakenteellisesti monimutkainen, paljon osia sisältävä alusta (minkä kääntöpuoli valitettavasti näkyy siinä, että alustan osia joudutaan remppaamaan aina silloin tällöin), mutta vastaavasti positiivisena seurauksena on eleekäs, tunnokas, hyvin hallittava auto, jossa on aina kärryillä, mitä kukin pyörä sillä hetkellä tekee ja ratin kautta hyvä tuntuma tiehen. Lisäksi alusta on jo suoraan kaupasta hiukan "perusautoa" (=ei niin sporttihenkisesti rakennettu) jäykempi, mikä parantaa ajettavuutta ja erityisesti sitä, miten auto tarttuu tiehen (mutta tietysti lisää epämukavuutta esim. mukulakivikadulla). Jos vaikka meidän entiseen IV Golfiin vertaa, tämä Golf tuntui pehmeän alustansa kanssa mutkaan reippaammin ajettaessa karrikoidusti siltä, että se keikahtaa kumoon. Tällaista fiilistä bemu ei välitä.

On tuossa muitankin kivoja puolia. Ohjaamon keskipaneeli on vanhemmissa malleissa (ihan uusissa enää ei - plääh) kallistettu kohti kuskia ja muutenkin kaikki nupikoiden ja napikoiden paikat suunniteltu siten, että ne on helposti kuskin säädettävissä. Bonuksena pidän takavetoisuuden suomaa pientä kääntöympyrää (takavetoautossa on enemmän tilaa eturenkaiden kääntyä -> pienempi kääntöympyrä kuin saman kokoisessa etuvetoautossa). Itse pidän takavetoisuudesta myös siitä syystä, koska erityisesti liukkaammilla keleillä takavetoauto on minusta helpommin hallittavissa, sillä alta lähtenyt perä on korjattavissa ohjausliikkeellä toisin kuin puskemaan lähtenyt etuvetoauto.

Mutta makuasioita nämä siis. Joku voi arvostaa esim. hondamaista terävää ja nopeaa ohjausta (minkä kääntöpuoli on epävakaus maantiellä vrt. hitaampi ohjaus) tai sitten sellaista volvomaista "sohva pyörillä"-mentaliteettia.

Ajettavuudeltaan paras auto, jota olen ajanut, on tuo meidän 523i. Tämä on tehtaan M-sport, eli siinä on mm. jäykähkö sporttialusta. Tämä auto on kaikkea tuota, mitä luonnehdin omasta mielestäni hyvän ajotuntuman kriteereiksi. Lisäksi se ei ole sivutuuli- tai uraherkkä (3-sarjan bemarit ovat tässä suhteessa huonompia vrt. 5-sarja), ja motarilla voi ajella vaikka pitämällä pikkurillillä kiinni ratista, koska auto ei vänkää mitenkään. Eikä auto tunnu koostaan huolimatta todellakaan miltään eleettömältä maantielaivalta. Ainoa miinus on tuo koko, kun ei tuo oikein ole näppärästi taskuunparkkeerattavaa kokoluokkaa. :nauru:

e: väksy
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.09.2010 klo 13:46)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 14:49  
+
0

MissFields kirjoitti:

Voi ristus. Sanokaas nyt koiraihmiset, voiko isokokoista koiraa pistää hyvillä mielin turvallisesti takapenkille, vai onko "pakko" hankkia tila-auto? Inhoan tila-autoja yli kaiken, niillä ei pääse kääntymään eikä taskuparkkeeramaan Hgin keskustassa. (+ ne maksaa tuplan mitä viistoperät). Iskä taas on sitä mieltä, että jos hankin auton koiraa varten (mitä olen tekemässä) niin olisi ihan viimeinen virhe hankkia tavallinen viistoperä, kun koira kuuluu sinne takaluukkuun.

Eihän se mitään kuulu?!! Ja eikö koira vahingoita itseään enemmän siellä takaluukussa kompuroidessaan, kuin takapenkillä valjaissa? Se on taas eri asia istuuko se valjaissa.. toinen kysymys, pääseeekö koira makaamaan mukavasti valjaissa?



Täytyy kyllä puoltaa isääsi tässä asiassa. :shifty: Mä yritin keplotella viistoperällä ja pikkukauppakassilla, mutta ei ole farmarin voittanutta koiran kanssa mennessä + että on lapsikin nykyään niin vaunut yms. mahtuu paremmin.:wink:

Kyllä farmarinkin mitat oppii kun sillä vaan ajelee ja farmareissakin on suuria koko eroja. Ja voin kertoa että mun miehen viistoperä auto kääntyy huonommin kun mun entinen farmari nissan.:paapatus: Nykyisen kanssa menevät aika tasoihin kun samaa merkkiä(eri mallia tosin) ovat.

Kyllä oma koira enempi tykkää olla takakontissa kun valjaissa takapenkillä. Tämä tietysti koira kohtaista, mutta omani ei koskaa oikein löydä miehen autossa hyvää asentoa, vaan myllää aika pitkään ennen kun asettuu.

Ja turvallisuudesta, no toki takapenkillä ollessa pitää olla ne valjaat, muuten kolarissa ainakin koiralta henki pois ja mahdollisesti myös etupenkillä istuvilta.
Takaluukussa tietysti olisi hyvä, että olisi koiraverkko tai häkki niin koira ei ainakaan sinkoudu takaata eteen vaan pysyy takakontin puolella.

Meillä oli farmari auto aikoinaan ja edesmennyt koiramme(ei siis kuollut kolarissa:nauru:) matkusti farmarin takakontissa. Ajoimme pahan kolarin ja koira selvisi säikähdyksellä. :peukku:

Toinen on sitten se lika+karvat, toki on takapenkin suojia, niin kuin meillä, mutta varsinkin silloin kun kuljetimme koiraamme ensisijaisesti miehen autolla niin kyllä se takapenkki silti sai kuraa osakseen kun suojaan piti leikata turvavyölle tultava aukko, jotta sai valjaat kiinni.

Takaluukku on mielestäni helpompi suojata ja pitää puhtaana, ei tartte hulluna siivota aina kun joku tarvitsee kyyditystämme. :peukku:

Mutta nämä oli omia mielipiteitäni ja kun kumapaakin muotoa koiran kanssa matkustaessa kokeillut niin voin kyllä liputtaa sen farmarin puolesta! :cool:

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 15:28  
+
0
^ Kiitos vastauksesta.. Se on kyllä totta, mitä me ollaan autossa Miskan kanssa matkusteltu, niin paljon nopeammin se rauhoittuu takaluukussa kuin takapenkillä, missä se on vähän levoton ja myllertää puolet matkasta.. Niin.. no edellinen autoni oli sellainen taskukokoinen vm. -89 Fiat Uno, jonka sai ihan mihin tahansa parkkiin, niin siihen verrattuna farmari on ISO :wink:

Mutta ehkä tosiaan, sen auton ajo-ominaisuudet ratkaisee enemmän taskuparkissa kuin koko. Tosin..mähän olen taskuparkkeerauksen kruunamaton mestari ;)) (fiatin "traktori"ajettavuudella oli hyvä harjoitella..ahahha) täällä ei kyllä tilaa ole paljon taskuparkkeerata.. hm. jaa. Noh mä jatkan hiusteni repimistä. Auton malleja on niin tuhansittain ja ne mitkä miellyttää mun silmää, ei taas miellytä kukkaroa.. :shifty: (käytettyä olen jokatapauksessa ajatellut..)
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.09.2010 klo 15:34)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 17:40  
+
0
^Tiedän kyllä mistä puhut kun puhut Fiat Unosta, sellaista ajanut monet kerrat, kun äidilläni oli sellainen kun sain kortin. :wink: Miellyttävä auto! :nauru:

Mutta mä en ole ollut kauhean varma peruuttaja ylipäänsä mutta nykyään melkein mieluiten peruutan ruutuun kun meen nokka edellä. Taskuparkkeja yritän välttää viimeiseen asti, mutta kyllä sellainenkin onnistuu, tosin joskus joutuu veivaamaan ihan urakalla. :viheltel:

Kyllä fiatinkin jälkeen oppii niihin isomman auton mittoihin. Jos minäkin olen oppinut,:nauru: tosin mua helpotti se, että iskällä oli/on iso farmari ja äidillä sitten pikku auto ja niitä sitten vuoron perään ajelin niin tottui kahteen autokookoon kerta heitolla. :nauru:

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 07.09.2010 klo 00:32  
+
0
Tuo on kyllä totta, että takavetoinen auto, voittaa etuvetoisen monessa tilanteessa.

Kun sain ajokortin miehelläni oli/on mersu vm 1990. Asuttiin silloin kaupungin keskustassa ja parkkipaikkaa etsiessä kyllä usein olin tyytyväinen tähän autoon ja sillä oli helppo heittää uukkari ja helppo laittaa taskuparkkiin. Tuli taskuparkkienteko hyvin tutuksi siellä..

Nykyään meillä on tuo golf variant, ja siinä nuo parkkitutkat, niin mä kanssa mieluiten pakitan ruutuun ja lähden siitä sitten eteenpäin lähtiessäni.
Miehellä on kyllä tuo mersu edelleen, mutta vaatii korjausta ennenkuin saa uudestaan käyttöön.
Meille molemmille se oli aika hankala, kun siinä niiin vähän säätömahdollisuuksia, niin kummallakin siinä autossa vaikeutta löytää hyvä ajoasento.
Kyllä nykyiselläkin on oppinut parkkeeraamaan taskuun ja joka paikkaan..
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 07.09.2010 klo 07:15  
+
0
sliippi: No joo, täytyy kyllä myöntää että ennen pidin tuota isän Kiaa erittäin mukavana ajaa. Nyt kun ajellut tuolla E91:llä ja eilen ajoin taas Kiaa niin... :roll: Sanotaanko sittenkin näin että se on hyvä ajaa jos ei tiedä paremmasta!

Ja kuvailit kyllä erittäin hyvin millainen on mukava ajotuntuma :peukku: Juuri noin! Paitsi että joo ainakin tämä 325d on todella uraherkkä, joka on iso miinus. Muuten menee vain kuin juna eteenpäin mutta aina välillä lähtee yhtäkkiä uraa pitkin liiraamaan, joka on erittäin epämiellyttävää. Auto hetken syöksähtää johonkin suuntaan. Toivottavasti tämä johtuu enemmän huonoista renkaista ja vähenee kun saadaan uudet renkaat.

Takaveto on kyllä ihan must, ja vaikka siitä onkin talvella se etu että voi tosiaan helpommin korjata yliohjautuneen perän, niin ei takavedolla kyllä pääse mihinkään liukkaalla :D Varsinkin jos on vähänkään tehokkaampi auto. Varovasti saa lähteä liikkeelle jos ei aio jäädä paikoilleen sutimaan ja yliohjautumaan.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28202
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265864
(Tilastot päivitetty viimeksi 01.05.2024 klo 21:30)