Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:04

Baareilu

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:04  
+
0
Ja erityisesti, miten "suojelette" itseänne kävellessänne baarista kotiin? Mulla on lyhyt matka ja taitan sen pyörällä. Vähän silti aina pelottaa. Raiskaushälytin on, mutta ainakin kaverin laite ei toiminutkaan kun testattiin. Pieni hiuslakka on kans, mut se tuskin auttaa mitään. Kukaan kaveri ei asu samassa suunnassa :( Taksiinkaan ei voi oikein luottaa, ja onhan se kallis hinta alle kilometrin matkasta.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:08  
+
0
Jos mua alkaa jostain syystä pelottaa, otan kännykän esiin. Saatan joko esittää vaan puhuvani puhelimeen, mutta usein ihan oikeasti soitan avokille ja kerron missä meen tarkalleen. Ja onhan se tosi rauhoittavaa, että avokki on tosiaan melkeen aina vielä hereillä kun tuun ja ilmotan sille kun lähen baarista kotiinpäin, joten sekin on jollain tavalla "valppaana". Mutta jos joku oikeesti kiinni kävis niin sitä varten mulla ei ole mitään suojaa. Nopeat jalat ja avainnippu, eipä muuta. Asun kerrostaloalueella, joten eiköhän mun älämölö sais ees jonkun vilkasemaan ulos ikkunasta.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:13  
+
0
Mä en oo ikinä edes ajatellut että tarvitsisin "suojelua"...Vaikka kyllä pitäisi... Yleensä kuljen yksin kotiin ja eikä mua ikinä oo pelottanut tai kukaan ole tullut ahdistelemaan. Yleensä huoli on ollut siitä miten pääsen kotiin kun oon ollut huonossa kunnossa mutta onneks aina joku kaveri on sitte kattonut perään. Joskus kerran oon kulkenut pyörällä kun aloiteltiin kaverila joka asui pidemmällä ja seuraavana päivänä pyörää ei sit löytynytkään. Muistelin että olin sinne baarille ajanut pyörällä mut en sit tiiä miten kotiin menin... Mulla on aina raiskauspilli mukana minkä sain Amerikassa (siellä mua pelotti kulkea) mun hostisältä mut en sit tiiä jos joku hyökkäis että ehtisinkö siihen edes puhaltamaan.
Follies Neville
09.03.2011

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:19  
+
0
Mistä muuten tuollaisen raiskaushälyttimen voi hankkia?
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:19  
+
0
Mulla on kyllä aina ollu ihan järjettömän hyvä tuuri. Asun aika kaukana keskustasta ja saatan lähteä kävelemään kotiin, jos ei rahaa taksiinkaan ole (tai joskus ihan huvikseen). Aina olen ehjänä kotiin tullut. Kerran olen jopa saanut ilmaisen taksikyydin, kun taksi ajeli ohitse ja kuskin mielestä en ollut siinä kunnossa, että olisin kotiin kävellen löytänyt :roll:
Pitäisi kyllä varmaan varustautua jollain tavalla, mutta tuokin on totta, että ehtiikö sitten oikeasti puhaltelemaan pilleihin tai kaivamaan laukusta mitään muita apuvälineitä, jos joku päälle hyökkää..

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:23  
+
0
Mulla on viimesestä baarista josta valutaan kotiin n. 4km, ja se mennään sitte joko kavereiden kyydillä tai jaetaan taxi. En muistakkaan millon viimeks ois tarvinnu kävellä. Täällä on vaan yksi pizza paikka auki sinne 5 asti, jonne kaikki sitte menee ja sieltä löytää jonkun kyydin. Enkä osaa kyllä pelätäkkään kävellä yöllä baarin jälkeen täällä, koska on niin pieni kaupunki. Tosin jos jotain sattus niin ei mulla oo kyllä muuta puolustus keinoo kun huutaminen.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:40  
+
0
Haa, Clas Ohlsonilta näyttäisi löytyvän! Ja lisäksi vielä sellainen värjäävä ja kirvelevä spray. Täytyy hankkia molemmat heti kun mahdollista.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:43  
+
0
Mua ei kyllä yleensä baarista tullessa pelota, ainakaan jos on pienessä sievässä.

Muuten sitten kyllä, jos nyt syystä tai toisesta joutuu yömyöhään liikkumaan kaupungilla, niin vähän ahistaa kyllä. Mulla on ja laukussa varkaus/raiskaushälytin, ja otan sen välillä käteen piiloon jos alkaa tuntua ahistavalta. Myös toi puhelimeen "puhuminen" on ihan tuttua.

Mä en nuorempana pelännyt oikeastaan yhtään, mutta vanhemmiten... :eitietoo:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:56  
+
0
Asun 5km keskustasta ,en mene ikinä baarin jälkeen kotiin. Menen joko kavereiden luokse yöksi tai sitten poikaystävän luokse. Eli yleensä ei tarvitse pelätä sen takia kun ois yksin mutta haluisin kyllä jonkun raiskarihälyttäjän.Ei sitä ikinä tiedä ketä hullu hyökkää=( et onse hyvä olla olemassa!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 20:04  
+
0
Mulla on Bilteman ryöstöhälytin, tais maksaa alle 4 euroa ja välillä aina testaan että toimii. Baarista en ole aikoihin yksin tullut pois, mutta silloin tuntuu muutenkin aina tulevan rohkeutta lisää eikä edes ajattele että mullehan vois sattua jotaki. Tuota hälyä kuitenkin pidän koirienkin kanssa iltasin lenkkeillessä mukana, ja sen takia sen oikeastaan hankinkin.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 20:20  
+
0
Jos muuten vaan liikun myöhään illalla/ keskellä yötä/ aamuyöllä kaupungilla, minulla on aina koira tai pari mukana. Luotan niiden kykyyn arvioida tilanteet.
Baarista/ bubista/ tanssiravintolasta lähden yleensä aina taksilla, vaihtoehtoisesti pimeällä sellaisella. Ravintoloiden lähellä on yleensä aina jossakin päin taksitolppa, joten suunta on yleensä selvä. Marokossa on paljon tultu oltua, siellä yleensä pyöräytän vain huivin suojaksi ja välttelen alueita ja katuja, jotka tiedän levottomiksi. Aikaisemmin kun asuin eestissä, siellä oli ihan normaalia, että edes jollakin oli mukana veitsi tai ase. Nykyään se ei niinkään ole yleistä, riippuen missäpäin maata on. Itse en kyllä koskaan ole kantanut käsiaseita mukana oman turvallisuuteni takia, mutta silloisessa kaveri ja tuttavaporukassa niitä aina joitakin oli.
Suomessa saa olla kyllä aika rauhassa, oli kaupunki mikä tahansa. Jos vastaan tulee ihminen, joka on selvästi joko humalassa, liimoissa tai muissa aineissa ja hän sanoo jotakin, vastaan vain hyvin yksinappisesti ja jatkan matkaa. Sen jälkeen saatan esittää kaivavani puhelinta esille. Tällä kylällä kaikki tuntee toisensa, joten on melko epätodennäköistä että joku hyökkää kimppuun. Vaikka liikkuisin keskellä yötä helsingin keskustassa, en siitä huolimatta varsinaisesti pelkää, että hyökkää kimppuun tai aikoo raiskata. Ja jos niin kävisi, todennäköisesti joku kuulee tai näkee ja ainakin toivottavasti tulee apuun. Syrjäseuduilla (täällä muun muassa) toisinaan arveluttaa, kun kesäisin tulee mökkiläisiä ja niiden mukana auto- ja mökkivarkaat. Niihin törmää satunnaisesti parkkipaikoilla. Vaikka ne pääsääntöisesti katoavatkin yhtänopeasti kuin ilmestyivät, itse jos on humalassa ja väsynyt, on hieman turvaton olo.
Mutta tosiaankin, yleensä hyppään taksiin ja taksi ajaa niin lähelle kotia kuin milloinkin on mahdollista. Nykyään, kun asun kaupunkialueella, taksi ajaa vaikka etuoven eteen, jos niin tahtoo.
Olen sitä mieltä, että jos ei ole rahaa taksiin, ei ole myöskään rahaa ryypiskellä. Omaan lanttuuni ei mahdu ajatus, että riskeerataan oma turvallisuus ja terveys alkoholin ja huvin takia. Vaikka turvalaitteita on olemassa, kuten hätäpillit ja pippurisuihkeet (jotka muuten luokitellaan ampuma-aseiksi), eivät ne takaa sitä, ettei mitään tapahdu. Ainakin he, jotka ovat paljon matkailleet, esimerkiksi thaimaassa, tietää, että keskellä väkijoukkoa voi sattua ihan mitä tahansa, etenkin jos itse on juovuksissa, eikä kaikki hoksottimet pelaa ihan samalla tavalla kuin selvänä. Kaikki rajoitukset ja rajat poistuu, menettää merkityksen tai alenee jne.

anski

anski
Viestimäärä: 271

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 20:39  
+
0
^ Itse olen samaa mieltä, että jos on rahaa ryypätä niin pitää olla rahaa ajaa taksilla. Nuorempana ajelin aina joko taksilla tai jonkun tutun kyydillä kotiin, en muistaakseni ole koskaan kävellyt. Matkaa tuolloin oli keskustasta kotiin n. 3 kilometriä. Sitten kun asuttiin ihan ydinkeskustassa, uskalsin kyllä kävellä kaupungilla iltaisin tai yöllä, toki toisinaan olin vähän varuillani. Mutta puistoihin en todellakaan uskaltanut lähteä, joten mies sai hoitaa koiran ulkoilutuksen iltayhdeksän jälkeen. Nyt kun asutaan taas vähän kauempana keskustasta, olen uskaltanut liikkua yölläkin koiran kanssa. Tämä on rauhallista omakotitaloaluetta eikä täällä ole mielestäni mitään pelättävää.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 20:43  
+
0

Volkodav kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos ei ole rahaa taksiin, ei ole myöskään rahaa ryypiskellä. Omaan lanttuuni ei mahdu ajatus, että riskeerataan oma turvallisuus ja terveys alkoholin ja huvin takia.


Jos mulla ois se 50e rahaa iltaan ja taksiin menis 20e eikä ois muuta kyytiä niin mieluumin kävelen kotiin ja juon taksi rahani:lallati:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

anski

anski
Viestimäärä: 271

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 20:55  
+
0
^ En tiedä minkälaisessa baarissa käyt ja miten paljon juot, mutta mulla kyllä 30 e riitti baariin todella hyvin silloin kun join vielä aika runsaasti. :eek:

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 21:04  
+
0
Joo siis jos iltaan on se 50e eli sisältäen alkuillan juomat ja sitte ruuat baarin jälkeen.:wink:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 21:16  
+
0
Iphoneen saa kuulemma myös jonkinlaisen raiskaus/ryöstö-applicationin. En muista tarkalleen miten se toimi, mutta ilmeisesti hälyttää (piippaa) ja soittaa suoraan hätäkeskukseen yhtä nappia painamalla. Ja mitä muuta siinä nyt oli... Pitänee tarkistaa asia.

Mä en ole koskaan täällä kotikaupungissani pelännyt kävellä baarista kotiin, mutta Oulussa asuessa kyllä. Silloin en kävellyt koskaan kotiin yksin. Mentiin joko kaveriporukassa tai sitten taxilla.

Nykyään asutaan niin kaukana kaupungista (n. 4km) etten edes suostu kävelemään kotiin, vaan menen taxilla ihan vain sen takia. :viheltel:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu lauantaina, 30.07.2011 klo 21:16)

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 21:19  
+
0
Mulla on kylläkin taksijonoon melkein pidempi matka baarin ovelta kuin kotiin :D noei, vähän lyhyempi.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:00  
+
0
50 euron buljetilla saa varmasti kiitettävän kännin päälle + taksi kyydin kotiin, ellei kysymyksessä ole useiden kymmenien kilometrien matka. Leijona pullo kurkusta alas, maksaa about 10 euroa. Sen jälkeen voikin jäädä kotiin sohvalle nukkumaan. Tai valkkaripullo alkajaisiksi kitaan, maksaa 5-10 euroa, jos ei madamet kalleinta vuosikertaa tahdo ja baarissa kymmenen euron tiukka viski ja muutama salmari, eikun bailaamaan ja jää vielä pari kymppiä taksiin.
Itselle kun joskus viina myös maistui, saihan baariin varata mukaan ns. "touhu tonnin", mutta nykyään ei enää touhu tonneista puhuta, ensinnäkin jo eurojen johdosta, toisekseen on tullut siinä asiassa hieman järkeä päähän. Sadan euron budjetilla saa itsensä konttauskuntoon, juodon sangria tai kossupatteri kannun, miksei jopa kummatkin, pohjille pullollinen valkkaria ja tarjottimellinen shotteja + saa kontata taksiin, joka vie myös ovelle asti.
Anyway... kuka minä olen ketään jeesustelemaan, mutta en ymmärrä, enkä tule ymmärtämään, että lähdetään baariin ilman että on kyyti ja sen maksaminen selvää.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:11  
+
0
Miulla on matkaa kotiin kaksi kilometriä keskustasta, ja tällä kotimatkareitillä ei pala koskaan katulamput yöllä 00.00-03.00 jolloin yleensä kotiinpäin raahaudun joten yleensä otan taksin. Kaverini raiskattiin muutama vuosi takaperin kun hän oli kävelemässä baarista kotiin joten varovaisuus on lisääntynyt ja lähes aina hölkkäänkin kotiin jos tulee kävelyreissu. Sekä puhun jonkun kanssa puhelimessa jos vain mahdollista.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:18  
+
0
Siis toki jos on pitkä matka kotiin niin onhan se sitten hölmöö lähteä jos ei ole varaa taksiin tai kyytiä yleensä. Mutta se että jos ei ois rahaa eikä kyytiä niin kyllä meijän kaveriporukassa ainakin otetaan tyypit sohvalle nukkumaan, ettei tarvii pusikossa nukkuu. Ja muutenkin, kaveria ei koskaan jätetä yksin kun ollaan ryyppäämässä.
Minä itse hen.koht. en onneksi pysty olutta/lonkeroa vahvempaa juomaan, joten lonkero linjalla mennään baarissa eikä sekään mitään halpaa ole.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265896
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 12:30)