Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:04

Baareilu

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:24  
+
0
Enpä ole koskaan tarkemmin tätä miettinyt. Itse olen tullut baarista kotiin milloin mitenkin, usein kävellen. Kapakasta kotiin kestää kävellä 10-15 min. Reitti kulkee puistonkin läpi. Kyllä siellä kieltämättä sydän alkaa lyömään ylimääräistä jos joku tulee pimeässä kotimatkalla vastaan (ei ole edes mitään valoja).

Useat varmasti humalassa valitsevat mennä sinne hikiseen pitseriajonoon illan päätteeksi, ennemmin kuin maksaa taksia kotiin.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:33  
+
0
Mulla on maailman paras raiskaushälytin -en nimittäin käy baarissa :nauru: Enää. Ennen tuli käytyä, eikä kyllä koskaan pelottanut, eikä mitään kotimatkoilla ole juurikaan tapahtunut -paitsi kerran, ja nimenomaan siinä hemmetin taksissa. Tilaan siis naistaksin jos olen yksin.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:44  
+
0
^Hyi kamala, saako kysyä mitä tapahtui?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: BAAREILU - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:50  
+
0
Ei ihmeempiä. Join liikaa, sammuin taksiin, heräsin ukko (kuljettaja) päällä. Ei siis niin pitkällä, mutta kähmintä on kähmintää. Vein asian poliisille, lopputulos nolla, koska olin humalassa eikä muhun voinut luottaa. Mua oli kuulemma "yritetty herätellä" ja "huolehdittu kotiin". Niin, sillä mäkin sitä kutsun, huolehtimiseksi. Herkempi ihminen varmaan olis ottanut huonommin. Joka tapauksessa, vahingosta viisastuneena, tilaan yksin lähtiessä naistaksin jos olen nauttinut jotain muutakin kuin vettä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 01:44  
+
0
^ Hyi *rse!! :eek:

Noh, itellä on tilanne se, että asun noin kahden kilsan päässä Treen keskustasta. Helpostihan tuon humalassa kipittelisi, mutta avopuolisko on ihan totaalisesti kieltänyt multa ton kävelymatkan. Ja joo, onhan se periaatteessa ihan oikeassa, se on vähän niin kuin vakuutuksetkin, ettei sitä koskaan toivo mitään tapahtuvan mutta aina se mahdollisuus siihen hiukkasen paskempaan tsäkään on. Varsinkin kun matkalla ei oikeastaan asumuksia ole.

Ja jollei se sitä multa ois kieltänyt, niin varmana kävelisin. Mutta se on joko bussi tai taksi valittava, eipä toi baareilu enää juur ollenkaan kiinnostakaan, eli ei tu paljoo niitäkään kuluja ei. :roll:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 12:16  
+
0
Viime yönä baarissa tuli mun kaveria lähinnä lähentelemään liikaa yks joku karibialainen tumma iso kaveri, joka suuttui kun lähdimme pois koko ajan (vessaan, toiseen pöytään, tanssimaan) ja sinnikkäästi vain seurasi. Oli jo tosi pelottavaa ja olin varma et se venaa jossain nurkan takana, kuten olen kuullut joskus käyneen...

No kotio päästiin onneksi hyvin,..

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 12:52  
+
0
Joo noi tummaihoiset on aika sitkeitä seuraamaan. Olin kerran baarissa parin kaverin kanssa niin yksi tummaihoinen rupesi seuraamaan meitä ja me sanottiin monta kertaa että ei haluta sitä meidän seuraan. (en nyt todellakaan voi tietää minkä maalainen se tyyppi oli)En nyt muista miten me päästiin siitä eroon.Taisin jopa portsarille mainita asiasta. Tossa oli vain yksi esimerkki noista. Ja ku mä en todellakaan syty näistä tummaihoisista ulkomaalaisista,ei ole minun makuuni :)
Mä en pelkää huppelissa baarin jälkeen mut jos olen esimerkiksi ulkona koiran kanssa myöhään illalla niin pelkään kyllä! Varsinkin nyt kun illat rupeaa taas pimenee niin kyllä sitä välillä vähän pelkää..Täytyy tosiaan mennä ostamaan se raiskarihälytin ja ehkä sitä sparaytakin!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 14:30  
+
0
En koskaan kulje yksin kaupungilla (Tampere) öiseen aikaan. Avon mennään ja tullaan samaa matkaa. Ja joo, mua kyllä pelottaa liikkua ihan keskustassa viikonloppuisin myöhään illalla vaikkei koskaan ole sattunut mitään.

Hyi hitto toi nerudan juttu :suru:

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 16:11  
+
0
Mistä tämä pelon ilmapiiri? Onko maailma oikeasti niin paha paikka, että kaikilla on pakko olla raiskaushälyttimet? En ole ennen edes kuullut sellaisesta, ja muutenkin tuli aika yllätyksenä tämä ketjun yleinen mielipide. Kotikaupungissani Oulussa, jonka tunnen kuin omat taskuni, kävelen ja pyöräilen kotiin baarista aivan surutta. Ei ole ikinä tullut mieleenkään ottaa taksia tai pitää mitään pippurisumutteita mukana. Vieraammassa paikassa en varmaan lähtisi yksin hortoilemaan minnekkään ihan vaan surkean suuntavaistonkin takia. :roll: Kunhan ei ihan pimeimpiä kujia pitkin kävele, niin eiköhän sitä saa ihan rauhassa talsia. Pippurisumutettakaan ei ehkä sieltä laukun pohjalta ehdi kaivelemaan, jos joku sattuisikin käymään kimppuun.

Minusta varotoimeksi riittää ihan vaan että sovitaan kaverin kanssa, että pistetään viestit kun ollaan päästy kotiin asti. Jos siellä kotona ei siis kukaan odota. Vaikka itse en koskaan ole pistänyt edes sitä viestiä, kun en vaan osaa pelätä. Missä vaan milloin vaan voi sattua mitä vaan, eikä se pelkääminen mitenkään edesauta sitä, että säästyisi mahdollisen minkä-tahansa sattumiselta.

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 18:39  
+
0
Sulle tai sun kavereille ei ole sit varmaan sattunut mitään? Tai et ole edes kuullut juttuja? Ei mun mielestä ole syytä ehkä pelätä, mutta ihan viisasta on ottaa kaikki skenaariot huomioon. Ite asun kaupungissa totaalisen yksin, kotona ei odota ketään ja joskus menee jopa viikko ilman että kukaan soittaa, niin pitää pitää itsestään huoli.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 19:52  
+
0
Onneksi ei täälläkään tarvitse pelätä palata kotiin kännipäissään baarista, mutta pitkän aikaa miettinyt, että raiskaushälytys voisi olla hyvä olemassa. Varsinkin kun pelkään hieman pimeää ja taas syksy tulossa... Meinaan joskus saattaa jo 21-22 aikoihin mielikuvitus laukata liiaksi saakka ja jokainen vastaantuleva tai seuraava henkilö on vähintäänkin epäilyttävä ja mahdollinen varas :D

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 22:58  
+
0
Mulla herätti aika paljon pelkoa just noi vuosaaren viimeaikaset tapahtumat. En oo oikeestaan pahemmin pelännyt vaikka tuun aina Helsingin keskustasta joko junalla/tai bussilla 20min kodin lähelle ja sen jälkeen kävelen vielä puistojen läpi kilsan kotiin. Nykyään soitan avolle heti kun astun pihalle junasta ja ilmoitan kokoajan missä kuljen ja puhutaan meidän rapun alaovelle asti. Muutaman kerran oon itekin ihmetellyt kuinka oikeen oon selvinnyt. Kerran nukahdin bussiin ja heräsin päättärillä. Päättäri on n. 5km meidän kämpästä, mutta onneksi oli mukava kuski joka heitti mut bussilla kotiin. Toisella kerralla hyppäsin "sinnepäin menevään" bussiin. Lopulta joku ulkomaailainen neuvoi jäämään ison tien varressa pois ja olin sitten keskellä yötä yksin jossain, mistä en osannut kotiin ja kohtalaisen tukevassa humalassa. Kysyin täysin randomilta mieheltä neuvoa ja mies onneksi sattui asumaan viereisessä rapussa ja talutti minut kotiin... Huonosti olis voinut käydä.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 23:35  
+
0
Musta paras keino suojautua on se ettei juo itseään mihinkään järjettömään kuntoon ja katsoo vähän missä liikkuu. Mä olen siis baarista kotiutuessani sellaisessa tilassa että tuntemattomat eivät edes huomaa mun juoneen. En kävele millään pienillä sivukujilla. Mutta oikeasti en kyllä juuri koskaan myöskään raatsi maksaa taksia. Jos nimittäin tästä lähtee ensin bussilla keskustaan ja sitten taksilla kotiin niin se 50€ on hyvin pitkälti mennyt jo siihen. Taksikyyti oli jokin aika sitten jotain reilu 30€ päiväsaikaan joten yöllä ja maksujen noustua se on enemmän. Joten tulen siis bussilla tai jonkun kyydillä. Kotona joko odottaa mies tai sit se on mukana tai jos sattuu niin että se on omilla reissuillaan niin joko sen tai sisarusten kanssa varmistellaan kun on päästy kotiin (soitto/tekstari). Tuntuis järjettömältä käyttää taksiin noin paljon rahaa silloinkin kun on töissä ja se raha löytyis. Paljon mieluummin käytän sen johonkin vähän pysyvämpään.

Ei ole tullut mieleenkään hommata mitään erillistä hälytintä tms (koska enpä usko että sitä ehtisi kaivelemaan) vaan kädessä on puhelin ja usein avainnippukin valmiina. Olen mä kotiin kävellytkin joskus (kun asuttiin keskustassa), en kyllä koskaan ihan yksin ainakaan koko matkaa. Tietysti aina voi jotain sattua, mutta voi sitä jotain sattua muulloinkin (aika usein mä käyn koirien kanssa yöllä lenkilläkin).
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: BAAREILU - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 23:41  
+
0
Ei kaikki raiskaukset satu öisin. Tiedän yhden naisen joka raiskattiin iltapäivällä viikonloppuna. Pistää aika sanattomaksi.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: BAAREILU - Maanantaina, 01.08.2011 klo 00:10  
+
0
Rose, eihän siitä yhdestä syksystä ole etes kovin montaa vuotta, kun Oulussa raiskattiin lyhyen ajan sisään useampi nainen puistoissa keskellä kaupunkia. Tuota ennen en minäkään täällä pelänny, mutta sen jälkeen on kyllä tullu oltua enemmän varppeillaan.
Melkeen kymmenen vuotta sitten asuin yksikseni siinä keskustan ja Myllytullin välissä, niin baarin jälkeen yks äijä seuras mua keskustasta kotiovelle. Käveli kyllä tien toisella puolella, mutta huuteli sieltä koko ajan jotai hävyttömyyksiä. Loppumatkasta se siirty samalle puolelle käveleen ja sillon laitoin juoksuksi ja otin avaimet valmiiksi käteen. Näin kun tyyppi kurkki siitä tieltä vielä meidän pihalle, mutta onneksi olin ehtiny jo käytävään.
Lisäksi kerran kun lähdettiin pyörillä keskustasta, niin siinä tuomiokirkon kohdalla yks mies ensin huuteli jotai mulle ja kaverille ja kun ei vastattu, niin tartte kaverin tarakasta kiinni. En enää muista mitä se ukko siinä huuteli ja uhos, mutta pelottava se oli. Siihen tuli sitten joku ulkomaalainen mies pyörällä viereen ja käski sen miehen päästää irti kaverin pyörästä. Sitten se mies oli niin kiva, että saatteli meitä vähän matkaa kotiinpäin ja katto, ettei se uhoaja lähteny perään.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: BAAREILU - Maanantaina, 01.08.2011 klo 00:17  
+
0
Luokkakaveria on mätkitty lehdellä mun kävellessä vierellä keskellä kirkasta päivää Lahdessa. Jotain se huus räkä roiskuen, että pitää mennä kouluun takasin. Ei siinä voinut kun kävellä eteenpäin vaan.

Teininä nostin rintsikan olkainta vähän ja vanhempi mies huomas tän ja vaihto suuntaa mun perään ja tietysti mulla puhelimesta akku niin loppu, ettei voinut kenellekään soittaa tai tekstata.

Avo hakee ja vie mut baariin, aina. Ei se iso vaiva ole puolisolta jos sillä estetään ainakin suurin osa pahoista tapahtumista. Joku voi tulla huutelemaan kun odotat kyytiä, mutta harvemmin sitä tapahtuu, ainakaan mun kohdalla.

Mirinda

Mirinda
Viestimäärä: 165

VS: BAAREILU - Maanantaina, 01.08.2011 klo 10:04  
+
0
Miehen kanssa liikustellessa ei juuri huoleta ja kunto voi olla mikä tahansa, aina kotiin on päästy. Lähibaareista tulen useimmiten taksilla (maksaa n. 20e) mutta helsingin keskustasta matka taittuu junalla, ihan siksi ettei ole varaa maksaa taksia (50e).
Juna-asemalta meille on noin kilsan verran valaistua katua, joten ihan hyvillä mielin kävelen.Pimeällä tosin en oikaise puiston kautta, vaan kävelen sitten 300m pidemmän reitin valaistua kävelytietä (autotien vieressä).
Jos yksin tulen kotiin, niin en ole hirveässä kännissä (tai jos olen ihan kaatokunnossa, niin soitan miehen hakemaan, olin sitten missä tahansa), joten sinänsä ei huoleta. Kaikkea voi sattua ja tapahtua, joten pitää olla varovainen, mutten mitään sumutteita tai muita kassissa kanna. Jos jotain pimeitä pikkuteitä joutuisin liikkumaan, voisi asia olla erikseen, mutta isojen autoteiden ympärillä missä ei edes ole puskia niin ei pahimmin huoleta. Toki laitan aina viestin kun lähden, joten jos liian pitkä aika menee, niin tottakai mies huolestuu.
Tosin se stressaa mun kotiintulosta enemmän kuin mä itse. Miehestä en oo koskaan osannut stressata, se tulee kun tulee, olen lähes aina nukkumassa ennen sitä. Aina se on aamuisin maannut sängyssä kun herään.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: BAAREILU - Maanantaina, 01.08.2011 klo 10:10  
+
0

Tigru kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenkään hommata mitään erillistä hälytintä tms (koska enpä usko että sitä ehtisi kaivelemaan) vaan kädessä on puhelin ja usein avainnippukin valmiina.



Mut siis semmoinen, joka on just avaimenperänä :)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: BAAREILU - Maanantaina, 01.08.2011 klo 10:17  
+
0
Mä olen kanssa vähän ihmeissäni tätä ketjua lukieassa, onko tämä maalima oikeasti niin vaarallinen että tarvitsee hiuslakkapurnukoita ja rosmohälyttimiä kanniskella mukana? Ja mietin kanssa, että onko siitä hiuslakasta tai tuommoisesta värjäävästä sumuttimesta oikeasti mitään hyötyä, kun ihan"oikea" perinteinen paprika/kyynelkaasusumutinkin potkaisee vasta parisen sekuntia sumuttamisen jälkeen (ja se potkaisukaan ei ole mikään elokuvista tuttu kädet silmille ja maahan tuskissaan kierimään-reaktio, pahimmillaan tarpeeksi sekaisin oleva ihminen ei edes huomaa sitä).

Mut joo, komppaan Tigrua, paras konsti itsensä avustamiseksi on pitää itsensä sen verta tolkuissaan, että osaa katsoa ympärilleen. Muutaman perässähiihtäjän on taas saanut karkoitettua ihan vaan kuuluvalla "Mikä v***u sulla on ongelmana"-huikkausella.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: BAAREILU - Maanantaina, 01.08.2011 klo 10:24  
+
0
Ja eikös noi sumuttimet oo kiellettyjä, tai tarvii sen jonku kantoluvan niihin? Siinä joutuu ite sitten käräjille moisen käytöstä.. Mutta nuo hälyttimet ei minusta huonoja oo ollenkaan. Vois kyllä itekki semmosen hommaamista harkita.

Noin pari vuotta sitten Helsingissä kaveri oli yöllä kävelemässä baarista kotiin. Hänet ryöstettiin ja yritettiin raiskata. Onneksi kyseessä aika sisukas tyttö, oli sitten saanu ittensä rimpuiltua irti miehen otteesta ja päässy juoksemaan karkuun. Perään tyyppi oli lähteny ja kaveri oli kiivenny jonku työmaa-aidan ylitte, mitä mies ei ollu ilmeisesti sitten lähteny ylittään. Työmaan toisella puolella oli joku taksi nähny kaverin ja ottanu kyytiin ja vieny ilmasena sairaalaan. Myöhemmin hän oli käyny kattomassa tuota aitaa ja ihmetelly, että kuinka ihmeessä oli farkkuhameessa saanu sen noustua niin rivakasti... Tuossa tapauksessa pelko ja adrenaliini oli pelastanu aika paljolta.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265896
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 13:30)