Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 17:04

Baareilu

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BAAREILU - Torstaina, 04.08.2011 klo 14:49  
+
0
Melko oksettava tuo mitä Nerudalle oli sattunu, ku itekki taksarina oon töissä :( Kyllä niitä mätämunia valitettavasti löytää meidän alallekkin töihin.

Itellä tuli nyt mieleen, kun 2009 alkutalvi - 2011 lopputalvi tuli käveltyä melko monesti keskustasta Tuiraan yksin, välillä melko hienossakin kunnossa ilman mitään turvahälyttimiä mukana. Reitteinä Tuiran sillat, Ainolanpuisto/patosilta tai Rautasilta eikä mittään koskaan tapahtunu. Nyt kuitenkin tämän vuoden tammi-helmikuussa sattui sen verran, että olin tullut ihan vastikään baarista kotiin ja olin käyttämässä Verttiä yöpissalla pelkästään avaimet mukana, ja joku romanipullonkerääjä about 30v tulee vastaan ja rupiaa jotakin höpöttelemään ja vastaan sille pari sanaa yksoikoisesti. No, se seuras mua sitten kuitenkin kerrostalon alaovelle asti ja siinä rupes jotain raatailemaan että haluaa nähä mun asunnon ja jotain muuta shaibaa. Minä sitten siinä sille jotaki sanoin että et oo tosiaankaan tulossa mun asuntoon ku kello oli neljä aamuyöllä ja sitte yritti ruveta halailemaan ja jotaki muuta. Yhh, sanoin sille melko äkäseen että alkaa lähtä vetämään siitä ennen ku usutan koiran sen kimppuun, että sitä uskotaan joko hyvällä tai pahalla että minä en halua mun asuntoon ketään tuntemattomia aamuyöllä. Pikkasen kyllä ahisti sen jälkeen ja soitin kaverille ja muutinkin sitten helmikuussa pois Tuirasta.

Vertti ei tekis pahaa kärpäsellekkään, mutta kyllä luotan tohon koiraan sen verran, että jos tositilanne tulee nii se kans sitten puolustaa mua minkä itse kykenee. Käskyllä hurjin mitä se osaa tehdä, on haukkuminen :D

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: BAAREILU - Torstaina, 04.08.2011 klo 17:18  
+
0
:eek: Hyi! Tuolta samalta pullonkerääjältä tulee ihan keskellä päivääkin tosi irstaita katseita, yök. Tietyllä tavalla kun ihminen katsoo toista ihmistä, niin kohteesta tuntuu, kuin vaatteet revittäisiin konkreettisesti päältä. Inhottavaa.
Tuirassa mua ei kyllä pelota sen enempää kuin muissakaan kaupunginosissa. Siellä kuitenkin liikkuu ihmisiä, ja suurin osa porukasta on loppujenlopuksi hyviksiä, ja jos se yksi pahis sattuisi tulemaan vastaan, niin eiköhän muut hyvikset tulisi apuun. :nauru: Silloin tulee oltua enemmän varuillaan, kun on pimeää eikä ympärillä näy ollenkaan ihmisiä.

Mirinda

Mirinda
Viestimäärä: 165

VS: BAAREILU - Torstaina, 04.08.2011 klo 17:50  
+
0
^ Ihan oikeesti ei kannata luottaa siihen että joku tulee auttamaan. Monesti on uutisoitu, että joku hakattu hengiltä ja porukka vaan tyynesti kävellyt ohi, joku ehkä apua soittanut, mut ei kauheesti auta, kun usein poliiseillakin menee enemmän kuin 5min saapua paikalle.
Täytyy kyllä sanoa, että voisi olla itselläkin olla iso kynnys mennä väliin, varsinkin jos hyökkääjiä on enemmän kuin yksi.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: BAAREILU - Torstaina, 04.08.2011 klo 18:06  
+
0
Musta tuntuu että erityisesti Suomessa on tuollaista että mieluumin katsellaan kauempaa kuin riennetään heti auttamaan, eli en minäkään luottaisi siihen että "hyvikset" pelastaan jos pulaan joutuu

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 09:24  
+
0

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 09:28  
+
0
^^Vastikään oli amppareisssa uutinen naisesta, jota oli jahdannut itseään tyydyttävä mies. Tämä tapahtui päiväsaikaan paikalla, jossa oli paljon ihmisiä. Lopulta nainen pelastui juoksemalla metroon(? hitto kun ei muista yksityiskohtia, pitäisi etsiä se uutinen). Mutta kuitenkin, kukaan ihminen ei auttanut tätä naista, vaikka siis ihan varmasti oli avun tarpeessa. En kyllä ihmettele muiden ihmisten käytöstä, kun joskus tuntuu se oven auki pitäminen toiselle olevan liian suuri suoritus. :roll:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 09:39  
+
0
Kuinka moni uskaltaisi itse mennä raiskauksen tai hakkaustapauksen väliin?

Itse näin alle 160-senttisenä naisihmisenä en välttämättä uskaltaisi nousta uhmaamaan itseäni suurempia, sillä todennäköisyys saada itse turpaan olisi melkoisen suuri. Mikäli ympärillä olisi ihmisiä (=todistajia), minulla mukanani suurempi kaverijoukkio taikka koira (=pelote), saattaisin uskaltaakin. Riippuu tietenkin tilanteesta, mutta voi olla että sitä paljon puhuttua munaa ei tositilanteessa löytyiskään niin paljon kuin mitä etukäteen oli ajatellut.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 10:34  
+
0
^myös minun on vaikea kuvitella missään tilanteessa kykeneväni satuttamaan toista ihmistä. Ehkä aidossa pahassa hädässä adrenaliiniryöpyissä uskaltaisin potkaista munille, mutta esim. silmiin tökkääminen kuulostaa niin pahalta että en tiiä olisko musta siihen. Nämä on itsepuolustusta osaavilta kuultuja niksejä joilla nainen pystyisi periaatteessa toimimaan vahvempaa vastaan.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 10:55  
+
0
Mä voisin kuvitella että tekisin jotain ,jos näkisin että jotain tyyppiä hakattais/raiskattais. Tosin jos sillä hullulla on ase niin sitten en uskalla. Ekaksi soittaisin poliisille heti .Sen jälkeen menisin repimään ja huutamaan täysillä "että nyt " piiiiiiiiiiiiip" lopetat ton idiootti toiminnan....Meinaan vihaan raiskaajia yli kaiken! Mutta ,jos se vaikuttaa Todella agressiiviselta niin sitten en kyllä varmaan uskalla tehdä mitään muuta kun soittaa poliisille. Mutta tietenkin mun tuurilla mä saan syytteen.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.08.2011 klo 11:41)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 11:34  
+
0
Mä olen muutaman kerran mennyt vapaalla väliin baaritappeluihin, ja voin sanoa että siinä pelottaa aivan helvetisti. Kaikilla kerroilla on itse ollut selvinpäin, kännissä en itse ikinä uskaltaisi. Baarissa on myös tiennyt, että portsarit tulevat nopeasti paikalle, ja kaikki ovat olleet sellaisia paikkoja, joissa on itse joko ollut myös ovella tai on tuntenut ovellanotkujat hyvin. Töissä tapahtuneita taas ei osaa varsinaisesti laskea, kun mukana on yleensä ollut kollega, ja varustautuminenkin on ollut aivan eri luokkaa.

Yksinäni taas jossain keskellä-ei-mitään todennäköisesti soittaisin itse suoraan hätäkeskukseen ja yrittäisin pitää tekijän koko ajan näkyvissä, tilanteesta riippuen. Avun hälyttäminen on mielestäni oikeasti parasta mitä voi tehdä, pahin mitä voi tapahtua on oma hengenmenetys tuollaisessa tilanteessa. Mulla ainakin adrenaliini paukkaa kaikki jäsenet niin kömpelöiksi, että ilman selkeää selkärangasta tulevaa toimintaa on mahdotonta pitää esmes lukua siitä kumpi on hyökkäävä ja kumpi puolustava osapuoli, sitäkin kun mahdotonta pikaisella vilkaisulla aina sanoa.

Yksi töissä sattunut hyvä varoittava tapaus oli seuraavanlainen: Meille tuli ilmoitus, että nuorta naista yritetään raiskata yhdessä hieman syrjäisemmässä paikassa, mentiin paikalle ja tosiaan löydettiin kirkuva ja rimpuileva naisimeenen mies päällään, ja koko hötäkän vieressä oli avattu kääntöveitsi. Tietty sitten siitä revittiin porukalla mies päältä pois, raudoitettiin niinkuin kuuluukin ja itse ainoana naisena yritin katsoa että nainen on edes suurinpiirtein kunnossa. Näillä mentiin siihen asti, että katsottiin jälkeenpäin poliisien tultua nauhat tapahtuneesta, nainen oli puukon kanssa hyökännyt miehen päälle, ja kun mies oli saanut puukon pois, niin nainen oli alkanut kynsiä ja purra miehen naamaa. Molemmat osapuolet olivat umpijurrissa, nainen vielä aineissa, ja ainut miehen keksimä konsti pitää nainen pois kimpustaan oli yksinkertaisesti maata tämän päällä.

Asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 12:31  
+
0
Melinalle kiitos tuosta Oktoihin liittyvästä uutislinkistä! Olen meinaan itse lähdössä avon ja avon kavereiden kanssa sinne turisteilemaan. Itse tosin en yleensä kauheita määriä juo, sillä paha olo tulee ennen humalaa :D Mutta jos esim. väsy iskee ennen muita tai eksyy porukasta, niin onhan tuo kuitenkin jonkilainen "turva". (Avo tosin on sanonun ettei päästä lähtemään yksin hotellille illalla/öllä, mutta pakkotilanteita voi aina tulla.)

Ja jottei menisi pelkästään OT:n puolelle, niin itse lähden silloin harvoin kun baarissa käyn, niin aina avon tai jonkun kaverin kanssa ihan siitä syystä, että pelkään hieman pimeää, ja omistan kohtuullisen vilkkaan mielikuvituksen siinä vaiheessa kun pieni pelko iskee perssiiseen. Niin kuin joku tuolla jo aikaisemmin kirjoitti, niin siinä vaiheessa jokainen vastaan tulija ja perässä kävelijä on vähintäänkin potentiaalinen ryöstäjä :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 12:31  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Kuinka moni uskaltaisi itse mennä raiskauksen tai hakkaustapauksen väliin?



En olei ikinä joutunut testaamaan miten sitä tulisi reagoitua, jos jonkun raiskaustapauksen näkisi, mutta enpähän ainakaan kahden tappelevan miehen väliin ole uskaltanut mennä. Tai tilanteeseen, jossa koen toisen pystyvän puolustautumaan halutessaan. Hyvin kuitenkin saattaisin mennä väliin, jos joku kävisi mulle tärkeän ihmisen päälle.

Mun ei ole onneksi kamalasti tarvinnut miettiä miten pääsee baarista kotiin turvallisesti. En kovinkaan paljoa käy baareissa enkä myöskään juo itseäni melkein ikinä mihinkään huonoon kuntoon. Me asutaan sellaisessa paikassa, jossa baariin tarvitsee lähteä autolla ja porukalla sitä aina mennään. Pääosin mukana on aina myöskin tuttuja miehiä, jotka varmasti tarpeen tullen puolustaisivat, mutta toimivat myöskin muuten hyvänä karkoitteena epäilyttäviä henkilöitä kohtaan.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 12:41  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Kuinka moni uskaltaisi itse mennä raiskauksen tai hakkaustapauksen väliin?



Vaikka kuvittelenkin että rohkeus riittäisi mennä väliin niin todellisuudessa tuskin kuitenkaan. Sen verran pelkään että itselle sitten käy jotain.
On tietysti sitten olemassa hyvä kaverini joka pistää baarissa melkeimpä joka kerta tappeluksi, sen kyllä käyn aina hakemassa pois silläkin uhalla että tulisi nyrkistä. En tiedä mikä tämän tytön ongelma on, mutta aina on pakko käydä rähisemään. Ja pilata samalla meidän muiden ilta. :mad:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 12:47  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Kuinka moni uskaltaisi itse mennä raiskauksen tai hakkaustapauksen väliin?

Itse näin alle 160-senttisenä naisihmisenä en välttämättä uskaltaisi nousta uhmaamaan itseäni suurempia, sillä todennäköisyys saada itse turpaan olisi melkoisen suuri. Mikäli ympärillä olisi ihmisiä (=todistajia), minulla mukanani suurempi kaverijoukkio taikka koira (=pelote), saattaisin uskaltaakin. Riippuu tietenkin tilanteesta, mutta voi olla että sitä paljon puhuttua munaa ei tositilanteessa löytyiskään niin paljon kuin mitä etukäteen oli ajatellut.



Mulla on tismalleen sama. Yleisesti tappeluihin tulee mentyä väliin, mikäli joku tuttu on toisena osapuolena. Mutta en mene suullista estelyä pidemmälle. Mie en kuitenkaan tappijalkasena ala mitään miestä pitelemään.

Baarissa töissä ollessa tuli mentyä väliin, meillä kun oli vain yks portsari ja hyvin moni asiakas oli tuttu sekä moni piti baarimikkoja jumalina joten väliin oli helppo mennä karjumaan.
Nykyisessä työpaikassa tulee paljon konflikteja asiakkaiden kanssa, joista ehkä 20% on humalaisia/aineissa. Kuitenkin meillä on vain "jokamiehen"-oikeudet, joten silloin itsensä hillitseminen, mutta tilanteen hallitseminen on tärkeää. Meillä on aina työpaikalla vähintään kaksi henkilöä, joilla on pääosin samat oikeudet kuin poliiseillakin. Heiltä voimme aina pyytää apua tilanteiden purkamisessa, ennen kuin ajaudutaan pidemmälle.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 12:59  
+
0
Mä olen ollut tappeluita todistamassa vain baareissa, jossa tosiaan aina niitä järjestysmiehiä paikalla tai ainakin poliisit partioimassa hälytysmatkan päässä. Vakipaikassa harvoin mitään tappeluita on, mutta kerran on tullut sielläkin todistettua joukkotappelua, joka valtasi sitten koko toisen puolen terassista. Siinä kohtaa en miettinyt muiden kohtaloa, vaan hilpaisin tavaroiden kanssa kauemmaksi, kun äijät kävivät toistensa päälle ja tuoleja sekä pöytiä rupesi lentelemään ympäriinsä. Sellaisessa seurassa istuinkin, että koko juttu lähti liikkeelle meidän pöydästä eikä kiinnostanut yhtään nujakoivien herrojen kohtalo.

Mullakaan tosiaan ei tuota mittaa ole kuin sen reilut 160 senttiä ja toleranssi väkivaltaa kohtaan todella pieni, joten mielummin hälytän sitä apua, kuin menen itse väliin. Mä en usko, että musta olisi mitään hyötyä fyysisesti, ellei sitten tilanne olisi se, että jo pelkkä havaituksi tuleminen aiheuttaisi pakoreaktion päällekävijässä.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 13:08  
+
0
Itse nykyään kyllä välttelen baareja ja valikoin aika tarkkaan seuran jonka kanssa sellaiseen voisi edes lähteä.. :) Kyllästynyt jo tosiaan siihen kun tuntuu viina tuovan suurimalle osalle omistakin kavereista sen teinipoikauhon ja mesoomisen pintaan ja vähän väliä saa olla jossain välissä koittamas estää turpakäräjiä alkamasta... Itse oon kuitenki senverran isokokoinen mies että harvoin tulee mulle kukaan sen enempiä uhoomaan onneks
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 13:22  
+
0
^
Sama täällä. Mulla menee pinna melko nopeasti, jos joku tuttu harrastaa uhoamista ja nahistelemista. Jollen saarnaa jälkikäteen, niin vähintää mulkoilen ja tuhisen. En vain jaksa katsella, joten kännisten vakitappelijoiden kanssa en jaksa aikaani kuluttaa. Pilaa vain illan.

Mainittakoon nyt, että tuo joukkotappelu terassilla lähti tyypistä, jota en ollut koskaan tavannut ja joka oli entisen naapurin puolituttu. Normaalista käytännöstä poiketen en pitänyt puhelintakan pöydällä, koska uumoilin "pahaa" tästä porukasta jo etukäteen. Kappas kepponen, kun silti yksi kaiffareista onnistui jossain välissä sen nappaamaan mukaansa, kun olin hetkeksi pöydälle laskenut. Niin, sainhan mä sitten sen lopulta takaisin - ilman SIM-korttia. "Joo, mä löysin sen tuolta." :roll:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 13:26  
+
0
Joo en minäkään mihinkään baaritappeluihin lähde väliin! Ei minusta olis edes mitään hyötyä siinä hommassa ja ei kiinnosta lähteä selvittelemään känni ääliöiden tappeluita :) Kerran jouduin kaverin kanssa tosin todistamaa poliisi laitokselle yhtä tappelua baari illan jälkeen ja kun vielä tiedettiin se tyyppi ketä hakkas sen jonkun tyypin tajuttomaksi,tai en tiedä tarkkaan mitä sille oikein tapahtui mutta lyyhistyi maahan ja tuli sitten ambulanssi!! Kaveri joutui oikeuteen todistamaan mutta onneks minä en joutunut kun en edes muistanut illan tapahtumia kovin tarkkaan ,hieman noloa kyllä!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.08.2011 klo 13:27)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: BAAREILU - Perjantaina, 05.08.2011 klo 13:38  
+
0
Mä toimin aika usein välienselvittelijänä. Ainakin jos tappelupukarit on tuttujani.
Usein myös saan olla puolustamassa veljeäni (homo :nauru:) kun jonnekkin lähdetään

evvk

evvk
Viestimäärä: 186

VS: BAAREILU - Lauantaina, 06.08.2011 klo 02:54  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Kuinka moni uskaltaisi itse mennä raiskauksen tai hakkaustapauksen väliin?

Itse näin alle 160-senttisenä naisihmisenä en välttämättä uskaltaisi nousta uhmaamaan itseäni suurempia, sillä todennäköisyys saada itse turpaan olisi melkoisen suuri. Mikäli ympärillä olisi ihmisiä (=todistajia), minulla mukanani suurempi kaverijoukkio taikka koira (=pelote), saattaisin uskaltaakin. Riippuu tietenkin tilanteesta, mutta voi olla että sitä paljon puhuttua munaa ei tositilanteessa löytyiskään niin paljon kuin mitä etukäteen oli ajatellut.



Minun on pakko myöntää, että pikkuhumalassa saatan mennä tappeluiden väliin, jos tappelussa on osallisena tuttuja tai kavereita. Omia sisaruksia puolustan vaikka oman hengen uhalla. Taannoin pikkuveljen kaveri alkoi tappelemaan baarin edustalla ja veli yritti erottaa tappelijoita. Taistelutoverina veljen kaverilla sattui olemaan isokokoinen mies, joten en minä kauaa miettinyt kun hyppäsin ison kaverin selkään ja otin takaapäin kurkusta kiinni (oli pakko hypätä että yletyin kurkkuun :hymy:). Tyyppi hölmistyi tilanteesta, kääntyi ja jäi tuijottamaan minua. :eek: Minä sitten yritin rauhoittaa tätä miestä samalla kun veljeni omaa kaveriaan. Vasta seuraavana päivänä mietin että on sitä hullu kun menee edes tuollaiseen väliin (itse tilanteessa en miettinyt muuta kuin veljen turvallisuutta). Yleensä noissa tilanteissa pelastaa paljon, että on nainen. Monet uhoavat miehet saa rauhoittumaan puhumalla ja kiinnittämällä huomion johonkin muuhun (ainakin siihen asti, että portsari tai muita miehiä saapuu paikalle). Tähän mennessä ei ole tullut turpaan näiden asioiden tiimoilta.

Vesiselvänä en jaksa vaivautua menemään kännisten urpojen tappeluiden väliin, mutta jos esimerkiksi porukalla hakataan yhtä ihmistä niin totta kai siihen pitää puuttua. Tappelut, joihin olen mennyt väliin, ovat tapahtuneet omilla kotikulmilla yleensä paikallisen räkälän pihamaalla. Oman kylän urpot tuntee ja tietää milloin kyseessä on pelkät känniset ääliöt ja milloin narkit sun muut alamaailman tyypit. Jos tappelussa on mukana kättä pidempää tai narkkareita, en taatusti sekaannu asiaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 03:45)