Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.08.2010 klo 07:51

Eläintensuojelu, -rääkkäys ja rangaistukset.

Siirry sivulle: 1 2 3

tassupari

tassupari
Viestimäärä: 63

ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 07:51  
+
0
Suomessahan on aika löysät rangasitukset eläinrääkkäystapauksissa.
Usein eläimen pitää olla lähes kuollut, ennen kuin omistaja määrätään eläintenpitokieltoon ja pieniin sakkoihin. Vaikka Amerikkaa paljon parjataankin mm. ihmisten huonosta terveydenhuollosta niin jokin asia siellä sentään on paremmin kuin täällä pohjolassa

http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/polttamalla-kidutettu-koira-toipui-kuvat-saattavat-jarkyttaa/188464

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 09:11  
+
0
Että pistää vihaksi! Onneksi mokoma turjake pääsi vähän miettimään tekosiansa.
Tästä tuli mieleen, että äitini naapuri tappoi tänä kesänä siilin!!! En tiedä miten asia etenee, mutta poliisille asia vietiin. Toivottavasti saisi enemmän, kuin vain sen "perussakon".

Tyyppi oli vissiin ottanut haravan äitini pihasta ja HUKUTTANUT siilin sitten toisen naapurin vesisankoon! Ihan järkyttävää. Pitkin kesää nää samaiset taulapäät oli muutenkin murjoneet jotain "kaikki siilit pitäis tappaa" kommentteja. Muka paskovat heidän puutarhansa täyteen tai jotain muuta idiootti syytä tähän mukamas oli. Laittaisivat aidan siihen ympärille sitten, jos niin joku pieni viaton tuhiseva luontokappale haittaa elämää!

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 12:56  
+
0
:eek: No sepäs oli kypsä palsta ja täynnä kaikkea muuta kuin aikuisia ammattilaisia. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.05.2011 klo 13:25)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 13:38  
+
0
Huh tuo aamulehden juttu :suru: Miten jollekkin voi edes tulla mieleen tehdä tuollaista :eek: Tuomio ei todellakaan ole liian lievä, ja ei todellakaan mitään ehdonalaista tuollaisille! Miten tuo koira voi vielä luottaa ihmisiin tuollaisen julmuuden jälkeen :(
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.08.2010 klo 13:38)

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 14:40  
+
0
Todellakin suomen pitäisi pystyä valvomaan parenmmin tuotantoeläintiloja sekä lemmikkieläin kasvatusta.
Ehdottomasti maksimi rangaistus eläinrääkkäyksestä pitäisi nostaa tuntuvanmaksi.
Vaikka ihmiset näkevät ja kuulevat eläinrääkkäys tapauksista kynnys tehdä ilmotus asiasta on liian suuri.
Todellakin minun mieleeni tulee suht tuore eläinrääkkäys tapaus jossa tekijänä oli nuori n.20 v. poika joka päähänpiston seurauksena otti tänä kesänä kissan (liian nuoren luovutukseen) pissattuaan varhain aamulla uuden omistajansa sänkyyn hän heitteli kisua seinille,murjoi,pyöritteli tuhkakupissa ja hups se kuoli...en tiijä oliko kaveri siitä teostaan niin ylpeä että laittoi siitä inffoo myös facebookissa tilapäivitykseen julkisesti että tapoin kissani ymmärtääkseni henkilö oli rehvastellut teollaan myös pienellä kylällä jossa asuu kuitenkin minun tuttujani jossa henkilö myös itse asui ja tapaus oli herättänyt nuorissa paljon keskustelua mutta ymmärtääkseni tapauksesta ei koskaan tehty ilmotusta viranomasille.
Minä en tunne kyseistä henkilöä mutta luvin hänen avoimen tilapäivityksen tunnustuksen tapoin kissani itse fb odotin että hän julkisesti kertoisi tekotavasta mutta ilmeisesti joku oli häntä varottanut koska kyseinen poika esti muiden kuin ystäviensä näkemästä tilapäivitystään sekä asiasta puhuminen vaijettiin joten näyttö ei riittänyt.
Näitähän mahtuu tapauksia joista vaijetaan,painetaan villasella,unohdetaan ja suljetaan silmät ikävä kyllä tooodella paljon.

Niin ja tosiaan itsekkin olen huomannut sen että jos ajat eläimien oikeuksia ja hyvinvointia saat aika nopeasti jonkun sortin kiihkoilijan leiman.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 14:58  
+
0
Sori vaan, mutta teksti oli sen verran sekavaa että päätin selventää sitä. Ole hyvä, ja ota muut lukijat huomioon kirjoittaessasi. Äkkiä käy niin ettei kukaan enää jaksa edes yrittää tulkita tekstejäsi, joista puuttuvat välimerkit, isot kirjaimet, kappalejako ja yhdyssanatkin kirjoitettu aivan vituralleen. Ei ole tarkoitus niuhottaa, mutta on todella raskasta lukea tällaista.

vevve kirjoitti:

Todellakin Suomen pitäisi pystyä valvomaan paremmin tuotantoeläintiloja sekä lemmikkieläinkasvatusta.
Ehdottomasti maksimirangaistus eläinrääkkäyksestä pitäisi nostaa tuntuvammaksi.
Vaikka ihmiset näkevät ja kuulevat eläinrääkkäystapauksista, kynnys tehdä ilmotus asiasta on liian suuri.
Todellakin minun mieleeni tulee suht tuore eläinrääkkäystapaus, jossa tekijänä oli nuori, n.20 v. poika joka päähänpiston seurauksena otti tänä kesänä kissan (liian nuoren luovutukseen).Kissan pissattua varhain aamulla uuden omistajansa sänkyyn, poika heitteli kisua seinille, murjoi, pyöritteli tuhkakupissa ja hups, se kuoli...En tiijä oliko kaveri siitä teostaan niin ylpeä että laittoi siitä inffoo myös facebookissa tilapäivitykseen julkisesti, että "tapoin kissani".
Ymmärtääkseni henkilö oli rehvastellut teollaan myös pienellä kylällä jossa asuu kuitenkin minun tuttujani, ja jossa henkilö myös itse asui. Tapaus oli herättänyt nuorissa paljon keskustelua, mutta ymmärtääkseni tapauksesta ei koskaan tehty ilmotusta viranomasille.
Minä en tunne kyseistä henkilöä mutta luin hänen avoimen tilapäivityksestaan tunnustuksen "tapoin kissani" (itse fb??). Odotin että hän julkisesti kertoisi tekotavasta, mutta ilmeisesti joku oli häntä varottanut koska kyseinen poika esti muiden kuin ystäviensä näkemästä tilapäivitystään sekä asiasta vaiettiin, joten näyttö ei riittänyt.
Näitähän mahtuu tapauksia joista vaietaan, painetaan villasella,u nohdetaan ja suljetaan silmät ikävä kyllä tooodella paljon.

Niin ja tosiaan itsekin olen huomannut sen että jos ajat eläimien oikeuksia ja hyvinvointia saat aika nopeasti jonkun sortin kiihkoilijan leiman.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 15:30  
+
0
Tuosta siilin tappamisesta että se on 101€ sakkoa ja that's it, ikävä kyllä. Aika ihme perustelut naapurillasi... Ladon taakse vaan tuollaiset. Meitin yhden kaverin pihalla viihtyy siilejä ja tekevät joka kesä poikasiakin, oikein ruokkivat kissanruoalla niitä :) Minusta on hellyyttävä katsoa kun tulla taapertavat tuhisten kupille. Eivätkä he ainakaan ole huomanneet että "paskoisivat koko pihan"...

Tässä muuten lista rauhoitettujen eläinten ja kasvien "hinnoista".

Jännä miten ihmiset tosiaan saavat kohdella omia eläimiään miltei miten sattuu, mutta rauhoitetun eläimen taposta ollaan heti helisemässä ja joidenkin eläinten kohdalla sakko on aika hurja (en tarkoita että tämä ei olisi hyvä juttu, päinvastoin). Syntymäkunnassani jokunen vuosi sitten eräs ahkerasti paikallislehteen kirjoitteleva herra kertoi yleisönpalstalla kuinka oli tappanut pihallaan käärmeen, koska oli melko varma että se oli kyy. Poliisi sitten oli lukenut ko jutun ja mies sai syytteen rauhoitetun matelijan tappamisesta, koska mies myönsi ettei ollut varma oliko kyseessä varmasti kyy, vai oliko se sittenkin rauhoitettu rantakäärme. Sakkohan siitä rapsahti sitten :) Muistaakseni sai sakon rantakäärmeen tappamisesta. Olisikin ollut kallis lasku jos olisi tullut kangaskäärmeestä...
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 15:31  
+
0
Nolona joo ei oo mun vahvinpia puolijani tuo kirjoittelu eikä yleensäkkään mielipiteiden ulostuonti tulen usein väärin ymmärretyksi,pahoittelen yritys oli kuitenkin kova.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 15:41  
+
0
Aivan. Meidän äitee on semmonen "siilifriikki", ruokkii niitä joka kesä ja parhaimpina kesinä siellä on ollut jopa 6-8 tuhisijaa ja ovat jotkut tuoneet poikaset sitten aina ruoka-apajille. Niitä on mukava seurata, kun möhkivät ja tuhisevat ja "pomppivat" syödessään, ruokalautasien välissä on "sopu"matkaa toisiinsa, mut silti pitää vähän toisia siiliä aina varoitella kauempaa :D "Mun kuppi, prkl"

Onkohan Ruotsissa sammakoita enemmän mitä Suomessa? Vesikeleillä tosiaankin saa varoa askeleitansa, ettei päälle astu. Yhellä lenkillä rapsahtais tyylin joku 500euron lasku /ihminen tuon taulukon mukaan ;D

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 16:14  
+
0
Kyllä ainakin maalla ajaessa oon huomannut että sateisina syysiltoina näkyy sammakoita tiellä autolla ajaessa mutta ei niitä nyt ihan noooin paljon ole :nauru:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

tassupari

tassupari
Viestimäärä: 63

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 16:54  
+
0
Eikös siilit syö niitä kotiloita ja etanoita mistä taajaman okt-asujat valittaa? Nehän on varsinaisia hyötyeläimiä - siilit siis. ;)

Lammaskeskustelusta tuli mieleen eräs "luomu-lammas-viljelijä" eräällä nimeltä mainitsemattomalla paikkakunnalla. Luomulammasviljelijä piti lampaita metsän reunassa erään toisen talon pihapiirissä vuokraamallaan vanhalla navetalla. Luomulammasviljelijä kävi silloin tällöin luomuruokkimassa lampaitaan, aina kun kiireiltään ehti. Lampaat saivat luonnomukaisesti karitsoja silloin tällöin yksinään navetassa. Koska luomulampaat olivat navetassa sikinsokin aika usein luomulammaskaritsoja löytyi sitten kuolleena kun toiset olivat ne talloneet tai synnytys oli venähtänyt kun luomulammasviljelijä ei ollut juuri sinä päivänä ehtinyt käydä navetalla.

Luomulammasviljelijä sitten otti aina kuolleet luomukaritsat ja kantoi ne läheisen pellon ojaan. Heitti sinne, ei mitenkään siis haudannut. Talossa jonka pihapiirissä navetta oli, oli kaksi koiraa. Koirat sitten kantoivat pellon ojista aina ne veriset puolimädät luomukartisat emännän iloksi rappusille. Tästä emäntä suivaantui ja teki luomulammasviljelistä valituksen, mutta kun viljelijä ei itse tehnyt mielestään mitään väärin, niin emäntä valitti suoraan terveystarkastajalle. Terveystarkastaja kävi paikalla ja sanoi tekevänsä raportin ja ilmoittavansa emännälle. Viikon päästä tuli raportti jossa kerrottiin luomulammasviljelijällä olevan asianmukaiset tilat lampailla sekä eläimien olevan asianmukaisesti hoidettuja.

Jutun juju piilee siinä, että tämä luomulammasviljelijä on ns.pätevissä piireissä ko. kaupungissa. Ja luomuviljelijäthän on muutenkin aina parempia niin eihän niitä voi edes epäillä mistään. Itsekkin ostan kyllä monesti luomutuotteita, mutta tämän jutun jälkeen on joutunut vähän miettimään asioita uusiksi.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.08.2010 klo 16:56)

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 18:03  
+
0
Sammakoista: onhan niitä Suomessakin joinain kesinä ollut niin paljon, että pyöräilijät ja jalankulkijat ovat olleet ihmeissään miten niitä tallaamatta menevät ohi, autosta niitä ei välttämättä näe.

Meillä on mökillä sammakoita (en ole edes tutkinut mitä lajia voisivat olla), hämärällä kun menen huussiin niin otan lampun mukaan, etten vaan astu niiden päälle, inhottaisi jos litistäisin sammakon.
Meidän Tepi-höperö kun näkee sammakon niin uteliaisuuttaan menee nuuskimaan ja "loikkimaan" perässä. Laitan koiran sisälle vähäksi aikaa jolloin sammakko on ehtinyt loikkia kauemmaksi. Onhan niitä koiria, jotka tappavat sammakoita "leikkikaluinaan" mutta ei taida sakkoja rapsahtaa omistajille.

Tuskinpa moni ihminen haluaa sammakoita tahallaan listiä. Vaikka eivät minun mielestä niitä mukavimpia otuksia ole niin silti kuuluvat meidän luontoomme, pyydystävät lähinnä kärpäsiä ja hyttysiä.

Tämä nyt ei sitten ollut varsinaista asiaa tuohon eläinrääkkäykseen, luonnonvaraiset eläimet ovat aina uhan alla. Samoin meidän lemmikkimme, meillä naapurimökiltä oli kadonnut kissa ja siellä on ainakin huuhkaja joka voi kissan napata. Nähtävästi samainen huuhkaja yritti kerran iskeä meidän koiraan kyntensä, totesi ettei jaksa. Naapuri sanoi, että ampuu heti sen huuhkajan jos vielä tulee, me olemme eri mieltä.

Eläinrääkkäyksestä:
Suurin osa suomalaisista varmaan pitää eläimiä hyvin. Nämä räikeät tapaukset tulevat vaan monen valituksen kautta esille. Rangaistuksia pitäisi koventaa, mutta mihin me enää valitamme!

Esillä oli nyt tuo britti vai jenkki juttu? Onko se taas unohtunut miten meidän navetoissa pidetään lehmiä, sikoja, kanoja, hevosia? Turkistarhaus? Saataisiin edes täällä Suomessa asiat kuntoon, niin sitten voisimme puuttua muiden maiden lainsäädäntöön!

Kenellekään en tarkoita henk.koht. tätä asiaa, mutta kertokaa miten voimme asiaan vaikuttaa?

Suomessakin ne koiratappeuharrajastajat (muistaakseni pääsivät sakoilla) ja toiminta jatkuu varmasti jossain muualla!

Eli turha meidän on pienessä Suomessa edes ihmetellä miksi, muissa maissa saatetaan antaa (jo rikoliselle) uusi tuomio! No onneksi koira on parantunut ja toipunut!
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 18:18  
+
0
tassupari

Olitkin tuohon väliin ehtinyt kirjoittaa, minulla on paha mieli myös noista lampaista!
Ja jos koirille antaa kaivaa mädännyttä lihaa, niin tottakai ne raahaavat saaliinsa lähelle. kaivavat taas kuopat, piilottavat saaliinsa ja sama raadon haju ja madot myllää! Yöks!
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 18:19  
+
0
Rannikolla ja saaristossa ainakin on paikoittain ihan simona sammakoita, mm. Utö on ihan kuuluisa konnistaan :hymy:

Etanienkin (etanoidenkin..) kanssa saa olla tarkkana. Ukkoetana eli se iso, valkoraidallinen musta on hyvis, pienet joilla on raidallinen kotelo on pahiksia. Näin kärjistetysti.

Ja mitä itse aiheeseen tulee, eläinsuojelurikkomuksesta rangaistaan mun käsityksen mukaan ihan tasan sen perusteella, ketä siellä on rankaistavana ja kenen ansiosta. Elukat on ilmeisesti niin henkilökohtainen juttu, että järki unohtuu välillä pois.

Heti tulee mieleen pari juttua, mm. parikin ponikasvattajaa, joiden olot on vähintäänkin kyseenalaiset, mutta ovat merkittävässä asemassa paikkakunnillaan joten "mitään" ei voida tehdä.

Kaveri sen sijaan sai syytteen eläinrääkkäyksestä komennettuaan poniaan melko fyysisesti; tapahtuma oli kertaluontoinen, mutta "väärä" ihminen sattui näkemään ja sakot rapsahti. En puolustele kaveria tai mitään, mutta suhteutettuna oli silti mielestäni aika naurettavaa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 19:07  
+
0
Suomessa eläinrääkkäyksestä saa eläintenpitokieltoa -jonka toteutumista ei kukaan valvo :nauru: Ihan mahtava rangaistus, todellinen pelote kaikille idiooteille...:mad:

Mutta onko se nyt suurikaan ihme, kun asenteet ovat mitä ovat. Tuotantoeläimillä nyt ei ole mitään väliä, maatalousministeriö suojelee kyllä kaikkia rääkkäjiä, eikä se ole ehkä ihme, jos pääjehut ovat ministerin lapsia :roll:

Ja hevosten jättäminen ilma vettä ei ole viranomaisen (joka on eläinlääkäri...) mukaan eläinrääkkäystä, koska eläinsuojelulaissa ei sanota, että hevosta pitää juottaa. Riittää kyllä että hevosella on vesikuppi, eihän eläinsuojelulaissa sanota että sen pitää toimia.

Suomessa on kyllä edistyksellinen eläinsuojelulaki, siihen on aina hyvä vedota. Sillä ei olekaan niin merkitystä, että sen rikkominen ei kiinosta ketään.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 19:40  
+
0
Tuli tuosta luomulammas-hepusta mieleen vähän samantapainen tyyppi tuolla syntymäkunnassa.

Siellä eräs henkilö halii koko ajan itselleen lisää eläimiä kalkkunoista lampaisiin, vaikka tilaa ei ole mihinkä laittaa. Kanat on maakellarissa, pääsevät vapaasti sieltä kulkemaan. Lampaat on hädin tuskin pystyssä pysyvässä, täynnä rojua olevassa, ikivanhassa navetassa ja pihassa on epämääräisillä tavaroilla (lautakasoilla, lavoilla, peräkäryllä yms) aidattu alue niille. Koko täynnä rojua oleva pihapiiri on aidattu, ja ponit kulkevat pihassa vapaana kaiken niiden mm. erilaisia teräviä esineitä sisältävien rojukasojen seassa. Ja se paikka on täynnä p***aa. Myös kalkkunat ja hanhet ja mitä siellä nyt ikinä onkin kulkee siellä rojun seassa. Se paikka pitäisi nähdä, ei sitä pysty näin kuvailemaan, ei mitenkään. Leikkaamattomat puolivillit kissatkin lisääntyvät siellä omaa tahtiinsa.

Moni ihminen on tehnyt asiasta valituksia eläinsuojeluviranomaiselle ja terveystarkastajalle, mutta aina nämä ovat todenneet että ei valittamista, koska eläimet on kuitenkin hyvin ravittuja ja vettä aina tarjolla. Tiedä sitten liittyykö tähänkin se että ovat isojen viljelysmaiden omistajia = EU-tuki juoksee...

Muoks. Pakko sanoa sen verran vielä että "maatilan" talo on myös täysin romahtamispisteessä, ja on sisältä aivan käsittämätön saastainen, siihen verrattuna on nuo Sillä siisti -ohjelmassa olleet läävät putipuhtaita (olen käynyt sisällä siellä joten tiedän mistä puhun... Se haju.. Kissankusi + muu p***a). Ko perhe (omat lapset jo aikuisia) on hyvin lapsirakas, ja yrittivät joskus saada sijoituslapsia. Siihen eivät sentään viranomaiset suostuneet, liian epähygieeninen paikka.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.08.2010 klo 19:46)

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 20:10  
+
0
Kyllä näissä tapauksissa, missä on ollut myös hevosia on annettu eläinpitokielto. mutta tosiaankaan kukaan ei niitä valvo.. Omat koirani ovat vastuulliselta kasvattajalta, mutta kun rotu nousi suosituksi, niin alkoi toisen kasvattajan puolta pentutehtailu, oli vielä itse eläinlääkäri, hevosia myös kasvatti, eäimet olivat niin paskaisissa oloissa, että joutuivat lopettamaan suurimman osan! El. väitti, että koirat ja hevoset ovat saaneet kaikki tarpeelliset rokotukset, koirilla ja hevosillla on puhdasta vettä joka päivä, ei ollut, mutatynnyristä joivat.
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 20:12  
+
0

Paulchen kirjoitti:

Suomessa eläinrääkkäyksestä saa eläintenpitokieltoa -jonka toteutumista ei kukaan valvo :nauru: Ihan mahtava rangaistus, todellinen pelote kaikille idiooteille...:mad:



Keväältä löytyy tapaus, jossa Turun hovioikeus määräsi eläintenpitokieltoa rikkoneen koirat valtiolle.
Ylläpitäjä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 21:15  
+
0
Melina, tostahan oli ja kauhee pauhaminen, että on vaan kiusantekoa ja että eikö viranomaisilla ole mitään "oikeaa" tekemistä jne jne. Teki mieli läväyttää että et sä niin vaan kortitta saa autoakaan ajaa, miten sitte pitää eläimiä jos on kielto, että mikä ero siinä lain edessä on.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: ELäINTENSUOJELU, -RääKKäYS JA RANGAISTUKS... - Tiistaina, 31.08.2010 klo 13:33  
+
0
Heips mä olen miettinyt sitä kuka olisi sopiva suorittamaan kenneleihin tämän valvonnan,millä se maksettais ja olen tullut siihen tulokseen että se voisi olla eläinsuojelutyöntekijä jolla ei tosiaan olisi mitään siteitä paikkoihin ja se maksettaisiin koira verosta jota me sitten luonnollisesti maksaisimme,ihan kaikki koiranomistajat.

Mielestäni näille ihmisille jotka jalostaa sekarotusia tai paperittomia koiria pitäisi olla ihan oma rekisteri koska kaikki seropit ei suinkaan ole vahinkoja.
Kun he ilmoittaisivat kennelinsä tai pentueensa jonnekkin he saisivat siitä jotain.

Luettuani ajankohtaisia osiota sey sivuilta silmiini pomppasi juttu kaupungista joka mahdollistaa kerrostalossa asuvien,metsästäjien koiranpidoin,häkissä syrjässä metsässä.

Itselläni heräsi miete siitä että liekköhän näiden koirien kasvattajilla ollut mitään hajua siitä mihin ja millasiin oloihin koira päättyy.Ymmärtääkseni koira on metsästäjän paras kaveri?
Metsästäjät ovat muuten perustelleet esim.susien kaadon sillä että ne ovat koirille vaarallisia minä ainakin olen sitä mieltä että tässä tapauksessa ne ovat omistajat itse.

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 04:15)