Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 12:08

Ensimmäisen kodin ostaminen?

Siirry sivulle: 1 2 3 4

Jimena

Jimena
Viestimäärä: 108

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Torstaina, 04.08.2011 klo 16:22  
+
0
Olipas ajankohtainen aihe.Ollaan juuri tehty ostotarjous rivitaloasunnosta joka on hyväksytty!

Ollaan seurusteltu miehen kanssa kohta 7 vuotta, mies ollut koko sen ajan samassa työpaikassa vakituisena ja mä olen vuoden ollut vakituisessa työpaikassa. Nyt vaan tuli sellanen tunne että olis tämän siirron aika. Melkein puolisen vuotta ktseltiin netistä asuntoja ja käytiin parissa näytöissäkin. Mietinnässä oliomakotitalo. Sit osui kuitenkin tämä rivari silmiin, kyseessä 4h+k, 90m2, mitään isoa remppaa ei tiedossa, varaava takka, 6 asunnon yhtiöllä yli hehtaarin oma tontti jossa puutarhapalstaa ja marjapuskia. Kaiken lisäksi kaksi isoa järveä 200m päässä. Tämän lähemmäksi omakotitaloa ei rivitaloasumisella pääse! Päätettiin sitten tehdä tarjous, tarjottiin riskillä 10000e alle pyynnin ja myyjä suostui tähän :)

Ens viikolla mennään varmaan tekeen kaupat ja sit aletaan pikkuhiljaa muuttaan. :)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Torstaina, 04.08.2011 klo 18:48  
+
0
Käytiinpäs paria luukkua tänään katselemassa. Harmiksi huonokuntoisia ja liian isoja, viimonen taas oli muuten loistava, paitsi keittokomero.. Ei edes pienen pientä pöytää olisi sopinut siihen. Noo, jospa sitä sitten pian tulisi parempia vaihtoehtoja.

Ei millään malttaisi odottaa, että pääsee sisustelemaan 8)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Torstaina, 04.08.2011 klo 20:14  
+
0
Kai tänne pitäis itsekin päivittää, että omistusasuntoa ollaan taas katselemassa. Harmittaa kyllä, kun pari päivää sitten käytiin katsastamassa yksi asunto, jonka lähtöhinta oli about 65t ja hullujen tarjoajien jälkeen se nousikin melkeensä 90t!!!! :( Olis ollut kyllä ihana...

Nyt sitten katsastellaan kenties sunnuntaina yksi kämppä, ja muita en muista minä päivinä näyttöjä nyt olikaan :D Olisi kyllä yks rivarikin tarjolla melko edukkaasti omalla pihalla n. 10 km keskustasta, eli bussilla pitäisi töihin sitten puksutella päivittäin. Davelle jos sinne sais rakentaa vaikka jonkun aidan pensaiden taaksen, niin ei niin "rumentaisi" ympäristöään. Harmittaa vain tuo omanlainen turhautuminen mikä iskee jäädessä alakynteen tarjouksissa :(

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Torstaina, 04.08.2011 klo 22:11  
+
0
Mikä hitto mua vaivaa kun luen tän otsikon joka kerta että "Ensimmäisen kondomin ostaminen". :nauru:
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 11:48  
+
0
:peukku: :nauru:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 17:28  
+
0
Kumpikohan olis parempi sijoitus...
89 neliön kolmio, jossa melko edukkaat asumiskulut, mutta edessä pian wc-remontti vai 68 neliön kaksio, omaa pihaa, asumiskulut kalliimmat, remottiin ei muutamiin vuosiin tarvetta. :mietiskel:
Kummatkin rivitaloja, kaksio yhdessä kerroksessa, kolmiossa hassut portaat ylös (alhaalla vain takkitilaa ja eteinen) yhessä tasossa. (Kaksiossa päätyasunto ja kolmiossa sijainti keskellä)... Kummatkin maksaa saman verran, kaksiossa kuukausikulut noin 120 e/ enemmän

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 17:44  
+
0
^ Onks noilla miten paljon hinnassa eroa? Kolmio ois tottakai tilavampi, mutta kyllähän toi kaksiokin aika isolta kuulostaa, pienimmät kolmiotkin kun on jotain 70neliöisiä. Ja jos siinä kolmiossa on tyhmä pohjaratkasu, niin kyllähän sekin aika paljon merkkaa, itse ollaan ainakin mietitty että fiksu pohjaratkasu ois yks tärkeimmistä kriteereistä kun joskus tarjousta jostain kämpästä tehdään. Pelkkä wc-remonttihan ei välttämättä ihan miljoonia maksa, jos on ns. kuiva wc eli siis ei oo suihkua siinä samassa, ihan kunnon kylppäriremppa on jo sit kalliimpi..

Muoks. Joo tais jo lukea tossa viestissäs että samanhintasia kämppiä.. :D
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.08.2011 klo 17:44)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 17:45  
+
0
^sama lähtöhinta molemmissa.

Siis ihan kunnon kylppäriremppaa tarkoitin, suihkutilat ja pytty samassa.

Laitan linkitkin; ei tänne kuitenkaan kukaan ihan heti ole muuttamassa ;)

Kaksio ja Kolmio
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.08.2011 klo 17:50)

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 17:49  
+
0
Kyllä siihen toimivaan pohjaratkaisuun kannattaa satsata. Ja tuo, että kaksio on päätyasunto, on myös iso plussa. Huomattavasti rauhallisempi, kuin että naapurit molemmilla puolilla.
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 17:55  
+
0
^niin ja kun siin on pihakin! äh. Avokin kanssa saa vaan sähläillä näissä. Ensin oli et "osta pois", sit yhtäkkiä "ehkä kuitenkin sit parempi et vastikkeeseen sisältyis jo kaikki kulut, eikä erikseen sit viel lämmitys jne. kuluja...." ärh. Ja kun mulla kuulemma on laatuedellytyksetkin paljon korkeemmalla mitä sillä. En kai mä nyt mitään rähjästäkään halua ostella, vaikka vain vuoden/pari asuttas tai kauemmin, jos siltä tuntuu :(

muoks. niin tuossa kaksiossa on joku lämminvesivaraaja/lämmityssydeemi, josta mulla ei ole oikein kokemusta/hajuakaan
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.08.2011 klo 17:57)

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 18:01  
+
0
^Kyllä noiden perusteella toi kaksio vaikuttais fiksummalta, ton kolmion pohjaratkasu on kyllä aika omituinen... Mut sit taas jos on esim. perheelisäystä tulossa tai jotain muuta fiksua käyttöä sille toiselle makkarille, niin kolmio ois kyllä kiva. Itselle myös toi oma piha merkkais aika paljon, varmasti huomattavasti kivempi ku pelkkä parveke. Hauska tossa kaksiossa, että makkarista pääsee suoraan keittiöön :D

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 18:04  
+
0
Ihana toi kaksio!:love: Kivan kokoinen pihaki. Hmm, aika vaikee ois kyllä munkin valita noista jos järkevästi pitäis ajatella. Ite ostin kaksion, mutta jos uudelleen sais valita niin ostasin kolmion jo suoraan vaikka yksin asunkin. Enempi tilaa ja ei ihan heti tarviis olla muuttamassa pois. Tosin onhan tuo kaksiokin jo hyvän kokoinen, itellä vaan 54neliöö.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 18:12  
+
0
Katos, mä nyt vasta huomasin noi linkit tuonne kuviin.:nolo:

Juuh, kuvista vielä viisastuneena ostaisin itse ehdottomasti tuon kaksion. Uudempi valmistusvuosi, tilat yhdessä tasossa, omaa pihaa, toimivalla pohjalla, avarat huoneet...mitähän vielä. Kiva lyhyesti ja ytimekkäästi.:peukku:

Tuo kolmio taas..rauhattomamman näköinen ulkoa päin, ei omaa pihaa, portaat on ahtaat ja epäkätevät, huoneet oli pienemmät.

Ja tuosta lämmityksestä. Ei siinä mitään erikoista oo, lämmitys on siis vesikiertosilla pattereilla, ja se vesi niihin lämpiää siellä varaajassa. Ja kun tuo asunto on noin uusi, ei tuota varaajaa tartte ihan lähivuosina alkaa vaihtamaan eikä myöskään pattereita, joten sinällään turvallinen valinta.:hymy:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 19:27  
+
0
kiitokset mukana pähkäilemisesti. Itsekin tykkään enemmän kaksiosta, mutta kolmiossa sen ylimääräisen huoneen saa aina vierashuoneeksi tarvittaessa ja muutoin sitten "toimistona" :). Kyllä mun on pakko mennä tuo katsomaan ja toteamaan. Yksi lisähuono puoli siinä on, et menee n. 70e/kk lisänä bussikorttiin (eli tuo n. 400e/vastike, siihen lämmityskulut/sähköt n. 120 e/kk + 140e busseihin sekä lainanmaksut...) kun ei oikein talvella viitsisi fillaroida 10 km:iä töihin (kuulemma sellainen tappava ylämäki takaisin suuntaan, sutkakas tietty toiseen ;) Plussana on hevostalli kilsan päässä! Huomioisin myös, että jos täällä (kaupungissa) haluaa asua vuokralla kolmiossa, niin siihen menis melkein jo siltikin se väh. 600-700e + sähköt...

Sunnuntaina menen katsomaan kaupungissa sijaitsevaa kaksiota, joka tosiaan on vain 54 neliötä. Näkee sitten ainakin, et kannattaako katsella/etsiäkään jatkossa sen kokoisia jos vaikuttaa liian pieneltä. Yhtiövastike siinä olis vain 200e/kk, lainanmaksuineen kaikkineen menisi siis vain 400e/kk!

Pitäisköhän kohta hakia töihin johonkin lainanmyöntäjäksi/kiinteistövälittäjäksi kun tässä liikaa aikaa mennyt kaikkia asioita tutkiskellessa ;)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.08.2011 klo 19:29)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 21:14  
+
0
Me nyt sitten tänään tehtiin kaupat mun vanhempien talosta. Saatiin semmoinen "pieni" urakka harteillemme, sillä sisältä pitää uusia melkeinpä kaikki pinnat ja pihaa siistiä ynnä muuta. Kauhunsekaisin tuntein odotan muuttoa. Toisaalta kiva, että jatkossa saa sitten touhuilla mitä tykkää ja pääsee remppaamaan oman mielensä mukaan, budjetti tosin saisi olla piirun verran isompi. Toisaalta pelottaa, että putket jäätyy, jäädytään kuoliaaksi talvella ja ollaan muutenkin heti sormi suussa kun jotain tapahtuu.

Parasta tässä on kuitenkin se, että koirat saa aitauksen, jossa on tilaa juosta ja kirmailla mielin määrin. Totta puhuakseni, ilman koiria ei oltais varmaankaan muutettu maalle vielä piiiitkään aikaan. Mitä vaan piskien puolesta. :ylpea:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 22:26  
+
0
^haha :D Itselläkin tosiaan unelmissa piha suurimmaksi osaksi koiran takia. Työkaverin sanoin voisi todeta "tais olla kylän kallein koira, kun piti ostaa myös isompi auto, millä sitä kuljettaa". Saku ei siis mahtunut oikein vanhaan autoon, niin piti ostaa uus ;)... Kaikki karvaisten ystäviemme hyväksi siis tehkäämme. Toivottavasti alkujännitys on turhaa ja saatte hommat pelittämään :)

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Perjantaina, 05.08.2011 klo 22:38  
+
0
Riisis, saako udella että minkälainen budjetti on teillä ajatuksissa? Meilläkin varmaan sitten jossain vaiheessa ois remppaaminen ajankohtasta, jos nyt se sopiva rivarikolmio löytyis, mutta hirveen vaikee hahmottaa että miten paljon sitä pitäis varata rahaa kaikkeen... No toisaalta, sitten ku on joku sopiva löytyny ni on toki helpompi sitä remppabudjettiakin miettiä. Ollaan kyllä jo valittu laminaattilattiatkin valmiiks että minkälaiset ois kivat :D

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Lauantaina, 06.08.2011 klo 10:21  
+
0
^^Jostain syystä mekin lapsettomana pariskuntana alettiin uutta autoa hankkiessa katsella automaattisesti farmareita, kun "eihän niitä koiria nyt takapenkillä voi kuljettaa!". Ollaan suunniteltu jo pakettiautonkin hankkimista, niin koirat saa vielä isommat tilat automatkojen ajaksi. :nauru: Ei tule koirat halvaksi ei.

^Meillä on lainan päälle otettu 10 000 e remppaa varten. Eihän tuo tule riittämään kaikkeen, mitä pitää tehdä, mutta säästetään ja pikkuhiljaa kunnostetaan. Tulevaisuudessa pitää ainakin kylppäri ja keittiö laittaa uusiksi. Yläkerta kaipaa pintaremppaa, alakerrasta onneksi riittää tapettien vaihtaminen. Kattoremppa on edessä, tosin entinen omistaja aka mun isä on luvannut maksaa sen. Suunnitelmiin kuuluu myös ulkoseinien umpiruman rappauksen piilottaminen lautaverhoilun alle. Millään rempalla ei ole onneksi hengenhätää, paitsi katto olisi tärkeä saada uusittua tämän syksyn aikana. Ja alakerran karmaisevat kukkatapetit saa kyytiä heti, kun mä pääsen toteuttamaan itseäni.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Sunnuntaina, 07.08.2011 klo 14:38  
+
0
Mäkin tykkään tuosta ellikeksin kaksiovaihtoehdosta enemmän.

Onnittelut uusien asuntojen omistajille!

Me EHKÄ saatettiin löytää "The One". Ehkä. Mutta hyvin paljon mahdollista. Siinä on kaikki mitä me tarvitaan: lämmin 100m2 autotalli ukon romuille, yli 3000m2 metsään rajautuva piha koirille, tallista mahdollisuus eristää tila pelkästään koirille ja rakentaa niille siihen tarha missä voivat olla kun ollaan töissä, tarpeeksi tilaa eikä naapureita näkyvissä mutta silti ei olla yksin metsässä. Toimiva pohjaratkaisu meidän tarpeille, ehkä vähän liikaakin tilaa (170m2 2 ihmiselle) mutta eiköhän kaikki neliöt hyötykäyttöön saatais. Rakennettu tän vuosituhannen puolella ja kaikki viittaa siihen, että vaatii vain pintaremppaa. Asumiskulut suht edulliset ja hintakin passaa meidän budjettiin paremmin kuin hyvin. Saas nyt sitten nähdä mitä tehdään. Toivotaan, että siitä ei löydy suurempia vikoja ja voitais olla sit onnellisia velkaisia ihmisiä :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ENSIMMäISEN KODIN OSTAMINEN? - Sunnuntaina, 07.08.2011 klo 14:50  
+
0
^uu :) Kuulostaa kyllä hyvältä!

Mä olen vähän latistunut noista aikaisemmista vaihtoehdoistani jo... Kyllä mä ehkä sitä kaksiota voisin mennä katsomaan, mut se tarkoittas sitten 200-300euroa lisäkuluja /kk, kaupunkikämppiin verrattuna...

Tänään käyn katsomassa ihan tästä kaupungista 54 neliön kaksiota ja 68 neliöistä kolmiota. On kummatkin ehkä hitu liian kalliita mitä olen ajatellut, mut ainakin näkee millainen se seutu on, että kannattaako jatkossa katsoa sieltä suunnalta ollenkaan.

Plussaa alueessa on, että se hevostalli on about 1,5 kilsan päässä sekä ison oloinen koiratarha melko lähellä. Kaksiossa plussaa on yhtiössä oleva SAUNA :).
En vain tiedä että mahdutaanko me tuohon kokoon...

Tällähetkellä oikeastaan mun ykkösenä on tää kolmio. Siihen pääsee tutustumaan vasta sitten 16.8... Inhottaa tällainen odottelu! (hieman vanhempi keittiö, mut vessassa on tilaa pyykkikoneille ja tilava vaatehuone! ja muulla sisustuskikkailulla/värityksellä noi kaapinovetkaan varmaan niin hirveät olis ;)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.08.2011 klo 14:52)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28208
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 07:15)