Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:34

Häät

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 17

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Torstaina, 07.07.2011 klo 12:50  
+
0
Sarahian puku on kaunis! Ja muutenkin aivan ihana tunnelma kuvista päätellen :hymy: Onnea!

Meillä on alle kuukauden päästä The Päivä. Koirille on varattu hoitola to-su, ei ollut oikein muuta mahdollisuutta. Eilen käytiin hommaamassa hääkimppua, kun äidin mielestä sellainen on oltava vaikkei allekirjoittanut olisi sitä omasta mielestään kyllä tarvinnut... :nauru:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Torstaina, 07.07.2011 klo 13:05  
+
0
^^Sulhasen (ja kaason+bestmanien, kaikilla oli samanlaiset rintakukat) on tilattu kukkakaupasta, samoin kuin minun kimppuni. Omassa hääkimpussani minulla oli tosiaan isoa kallaa sekä ritarinkannusta. Rintakukat oli pikkukallaa.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Lauantaina, 09.07.2011 klo 16:49  
+
0

Monsteri88 kirjoitti:

^Onko toi sulhasen kukkaviehe ittetehty vai ihan kukkakaupasta?
Oon yrittäny netistä kattella ohjetta vastaavan kukkavieheen tekoon, mutta hyvä että kallavieheistä on edes kuvia... Vaikka kyllähän tollasen varmaan aika helposti tekee kun ostaa sen pohjan, mut jotenkin ois kivempi tehä ohjeesta :wink:



Otimpa vielä kuvan tuosta miehen kukkavieheen kiinnityssydeemistä kuvaa, jos se auttaa jos meinaat itse askarrella nuo :) Tuossa on siis tuollainen muovinen "T" jossa on kiinni haka. Se on sitten tuettu lehden taakse ja punottu tuon T:n varsi tuonne kukan varren kanssa.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 10:19  
+
0
Uusi ihminen tähän ketjuun! Mies meni polvilleen 1. heinäkuuta ja pyysi vaimokseen. :love:
Hääpäivä sovittiin heti seuraavana päivänä ja se tulee olemaan 11.8.2012. Nyt on juhlapaikka, pitopalvelu ja valokuvaaja varattuna. :)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 11:24  
+
0
^Oi! Onneksi olkoon! :aurinko: Ihana kun on vielä miehiä jotka polvistuvat ja kosivat, tuntuu että nykyään "sovitaan"/yhessä päätetään ne häät jne. Mihin se romantiikka hävinny? :mietiskel:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 11:39  
+
0
^^ Onneksi olkoon!

Mä oon tässä nyt useamman viikon vedelly itkupotkuraivareita himassa häihin liittyen. Meillä on taloprojekti alkamassa/alkanut ja jotenkin tuntuu siltä, että ois kiva kun yhteistä lainaa ja omaisuutta tulee niin olla laillisestikin kumppaneita. Harmi vaan kun ei millään ole rahaa häihin kun pitää säästää tuota talo hommaa ajatellen ja sitten taas kun taloasiat on kunnossa, niin sitten on tietty lainanlyhennykset, OKTssa menee enemmän rahaa lämmitykseen jne. eli rahatilanne on sitten tiukempi eli häihin säästämiseen menee ikuisuus ja tällä hetkellä tuntuukin siltä, että ei saada ikinä säästettyä sellasta summaa, mikä häihin menis. Vaikka mikään suureellinen budjetti ei olekaan eikä häistäkään oo tulossa kuin keskiverto n.80 hlö.

Toisaalta tekis mieli mennä vaan johonkin maistraattiin, että sais noi lakiasiat kuntoon...mutta jotenkin tuntuu että tuun katumaan sitä tosi paljon, jos en pidä kunnollisia häitä. Mä kuitenkin tahtoisin sen "päiväni prinsessana", kun en ees wanhoja oo tanssinu :D

MUOKS. En oo siis miehelle kiukutellu vaan ihan itekseni vaan harmeissani noita itkupotkuraivareita vedelly...ja vielä sitten lyönny lisää bensaa liekkehin lukemalla kaiken maailman hääsivustoja, foorumeita ja katsomalla hääohjelmia.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.07.2011 klo 11:41)

Monsteri88

Monsteri88
Viestimäärä: 18

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 11:50  
+
0
Kiitos Saara!

Aattelin ite koittaa jos sais silkkinauhalle kukan kiinni viehepohjaan, veikkaa kyllä että tuota teippiä joutuu käyttämään ainakin ylä- ja alareunassa.. Ittelle tulee sit vaan iso kalla johon on punottu sillkinauhaa silleen ristiin "kädensijaksi".
Dagolas Onnetar *Siru
Jokioksan Bella *Bella
Jokioksan Tuhkimo *Tessa
Kultakedon Coluna Casana *Moona

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 13:04  
+
0
Onnea iBoxille!

Taraaa kirjoitti:

Ihana kun on vielä miehiä jotka polvistuvat ja kosivat, tuntuu että nykyään "sovitaan"/yhessä päätetään ne häät jne. Mihin se romantiikka hävinny? :mietiskel:



Mulla mies halus reissuun Saanalle ja Saanan laella se sitten kosi polvistumalla mua. Oli myös tehnyt meille itsetekemät "kihlakorut" valmiiksi tuota varten :hymy:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 13:39  
+
0
Munkin mies olis polvistunu, jos olis ehtiny. Mä kuulemma ennakoin liikaa :wink: Aloin hokemaan "joojoojoojoojoo" siinä vaiheessa, kun sormuskaan ei ees ollu esillä vielä... :nauru:

Ja mua tosiaan kosittiin Tukholman Kaknästornetissa, 155 metrin korkeudessa. Avokki oli ostanu sormukset jo yli kuukautta ennen, ja odottanu sopivaa hetkeä. :love: 1-vuotispäivä on itse asiassa tasan kuukauden päästä, eli samana päivänä kun sitten vuoden päästä iBox tanssii häitään :aurinko:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 13:40  
+
0
^^Oi :love: Minun kaverin mies oli kosinut ja polvistunut, muuten siskot ja veljet yms. Puhuneet vaan häistä ja sopineet hommat.. Tylsiä ihmisiä :ylpea: :nauru:
Kyllä se kuuluu polvistua ja kosia oikein. Olishan se kivempiki kertoa ihmisille että miten kosittu kuin, "me vaan sovittiin" :shifty:

Nii joo, minäki pääsen tänä kesänä häissä vierailemaan. Veli menee tämän kuun lopussa naimisiin. Jänskättää mistä löydän sopivaa vaatetta, vielä pitäis kampaajalla käydä yms. Nyt onneksi ei niin stressi kuin pari vuotta sitten kun oli kaverin häät. Ei tarvihe yrittää olla niin fiini kun tuo maha on ja tietää että tulee hikoiltua kuin pien sika ja vaatteita ei taho löytyä kunnolla :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.07.2011 klo 15:46)

riiT

riiT
Viestimäärä: 700

VS: HääT - Maanantaina, 11.07.2011 klo 21:53  
+
0
Mäkin voin ehkä liittyä tähän ketjuun... :shifty: Mies kosi 9.7. ja sekin polvistui! Tosin käytiin kyllä ennen sitä (samana päivänä) ostamassa sormukset yhessä. Sanoin kuitenki et ilman kosintaa en sormuksia huoli ja kosit sitte ku kosit :viheltel: Häitä ei oo vielä suunniteltu yhtään, mut kai niitä saa salaa vähä mietiskellä.. Ja pukuja tietenki kattonu :D
There's one heart beating and that heart beats for you.

silkkiterrieri n 05/07
silkkiterrieri 03/15
cockerspanieli 10/16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.07.2011 klo 21:54)

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: HääT - Tiistaina, 12.07.2011 klo 16:59  
+
0
Ihania kuvia Sarahialla.
Mulla alkaa hääpaniikki iskeä. Häihin on enää niin vähän aikaa ja tekemistä olis niin paljon. Iik!

Ainiin. Onnittelut kaikille ketä on kosittu! :aurinko:
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: HääT - Tiistaina, 12.07.2011 klo 18:39  
+
0

Taraaa kirjoitti:


Kyllä se kuuluu polvistua ja kosia oikein. Olishan se kivempiki kertoa ihmisille että miten kosittu kuin, "me vaan sovittiin" :shifty:



Minusta ei kuulu tehdä mitään minkään tietyn kaavan mukaan. Ei kosia, ei mennä naimisiin eikä elää elämää muutenkaan.
Kun kuuluu tehdä niin kuin se omalle itselle, omalle parisuhteelle ja omaan elämään sopii ja toimii.

Mä oisin saanu sätkyn jos mies ois kosinut "oikein" ja varsinkin jos se olis tehny sen jossain julkisella paikalla kaiken kansan kuullen.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: HääT - Tiistaina, 12.07.2011 klo 18:46  
+
0
^Sitten kun itselle sopii ja tietty niinkuin itse haluaa. Itselle ehkä toi "perinne" tärkeämpi, mutta sitten kun aika oikea.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: HääT - Tiistaina, 12.07.2011 klo 21:45  
+
0
Meillähän oli niinkin perinteinen kosinta, että baarissa kaveribändin keikalla kumarruin ukkoa kohti ja kysäisin pantaisko mennen kihloihin. Mentiinhän me, niinkin romanttisesti :D

Häät meillä on niinkin kiireellisellä aikataululla kuin kesällä 2015. Joskin saattaa aikaistua, katotaan nyt miten tää elämä etenee. Kirkossa meitä ei vihitä, koska ei kuuluta kirkkoon, joten pyydetään varmaan juhlapaikalle maistraatista suorittamaan siviilivihkiminen. Hieman juhlallisempaa kuitenkin häävieraiden läsnäollessa, kuin käydä ruokatunnilla maistraatissa :)

Perinteiset eivät taida olla hääjuhlat muutenkaan, mutta sitä tuskin lähipiiri odottaakaan. Pienet häät, irlantilainen pubitunnelma, juomalauluja ja iltamyöhään irkkupunkkia. Toivottavasti löytyy siihen suomesta joku kiva bändi, epäilykset on aika isot joten voi olla että joudutaan suostutteleen kavereita siihen puuhaan :) Tai tylsästi soittaa sitä soittimen kautta. Itse haluan kyllä komean valkoisen mekon, mutta korkokengät taidan vaihtaa suosiolla converseihin :)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Tiistaina, 12.07.2011 klo 23:24  
+
0
^Converseista tuli mieleen... :wink: Mä ainakin tykkään ihan hulluna mun Tomseista, ja mä voisin hyvin kuvitella meneväni naimisiinkin ne jalassa.

Kertokaa muutkin miten teidän siviilivihkiminen on järjestetty, se kun on meilläkin sitten joskus edessä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: HääT - Tiistaina, 12.07.2011 klo 23:38  
+
0
Mä en henk.koht. ymmärrä, että "mennään kihloihin", ostetaan sormukset, laitetaan sormeen ja parhaassa tapauksessa sit joskus monen vuoden päästä mies _kosii_. :mietiskel: Täh..?

Mä olen Isännälle sanonu jo monta vuotta sitten, että mua kositaan ja nimenomaan pyydetään vaimoksi tai menemään naimisiin. Sanoin joskus, että jos uskallat polvillas kysyä, että "mennääks kihloihin?" niin rukkaset raikaa.

MUOKS: Ohitin jannien kysymyksen tossa yllä.
Eli meille tulee maistraatista vihkijä juhlapaikalle. Eli sinänsä ei mitään "kummempaa", haluan, että vieraat näkee ku menen naimisiin, ei siis mitään hikistä maistraattikopperoa. :heristel:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.07.2011 klo 23:40)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: HääT - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 00:23  
+
0

iBox kirjoitti:

ei siis mitään hikistä maistraattikopperoa. :heristel:



Mäkin luulin, että maistraatissa vihkiminen olisi ollut jotenkin "kolkkoa", mutta erehdyinpäs. Huone oli tosi tunnelmallinen, hieman hämärä ja kynttilöitä oli laitettu palamaan jne. Vihkiminenkin oli kiva, ei jäänyt yhtään "kylmä" fiilis. Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus!

Ja eikös kihloihin meneminen ole lupa avioliitosta, eli eikai sen jälkeen periaatteessa enää "voi" kosia? Se sormushan on sen lupauksen merkki. Mutta jokainen tavallaan. Kyllähän ihmiset menee nykyään jopa useita kertoja naimisiin (saman ihmisen kanssa). Mikälie tarkoitus sellaisella "valojen uusimisella" edes lienee.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 13.07.2011 klo 00:26)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 07:29  
+
0
No meillähän tuli myös maistraatista vihkijä juurikin juhlapaikalle, eli "koko homma" vihkimiset, ruokailut, bändit jne oli juhlapaikalla. Tuolla edellisellä sivulla on kuvia, joissa on myös tuosta vihkimisestä jokunen. Me haluttiin kunnon juhlat (vieraita oli satakunta) ja ehdottomasti myös haluttiin, että saataisiin vihkijä paikanpäälle, jolloin myös vieraat pääsevät näkemään itse vihkimisen ja vihkiminen oli samana päivänä kuin itse juhlat. Minä kyllä tykkäsin todella paljon tästä järjestelystä :hymy:

Vihkijän paikanpäälle saaminen maistraatista lauantaina maksoi 200€ +matkakulut.

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: HääT - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 08:55  
+
0
^^Mä en nyt ymmärrä mitä eroa on "kihlaudutaanko" vai "avioidutaanko", koska molemmissa lopputulos on kihlasormus, joka on lupaus avioliittoon. Ja kihlauksen yhteydessä sovitaan myös se hääpäivä.

Sitä en ymmärrä, että mennään kihloihin ilman suunnitelmia avioliitosta. Tai välttämättä aikomustakaan edes mennä ikinä naimisiin.

Mutta mielipideasioitahan nää nykyään on, kun ei tolla kihlauksella lain silmissä hirveästi arvoa ole.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 07:30)