Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.04.2014 klo 20:26  
+
0
Täällä ilmeisesti useammalla tapana kantaa kakkapussia kädessä? Itse laitan takin/hupparin taskuun, ja nakkaan roskikseen, kun semmoinen tulee vastaan. Kätevää, tosin kesällä ei aina mahdollista.

Lappeenrannassa on niitäkin älykköjä, jotka kerää kakan pussiin, ja heittää pussin sitten pusikkoon tai ojaan :ttou: Sitten paikallisen ala-asteen pikkulapset keväisin kerää ne muiden roskien ohessa siivoustalkoissa.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.04.2014 klo 21:04  
+
0
^ Joo, pidän kädessä. Mua inhottaa ajatus siitä, että se kakka kulkis mun taskussa! Entä jos se pussi vaikka alkais vuotaa? :nauru::nauru:

Mutta tosiaan, niitä roskiksia on tiettyjä reittejä kävellessä ihan liian vähän!

PS: Onko mitään hienompaa fiilistä ku se, kun keräät oman koiran kakkaa tien vierestä ja astut samalla toisen koiran jätökseen, jota ei ole viitsitty kerätä?
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.04.2014 klo 21:05)

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.04.2014 klo 21:24  
+
0
^Kyllä se muakin aluks vähän ällötti, mutta enää ei ällötä ollenkaan. Eikä oo ikinä vuotanut, eikä haisekkaan, jos laittaa kaks solmua. Kätevyys vie voiton pikku ällötyksestä.

Varjopuolena toki, että jos joskus iltapäivästä luennolla lyö kätensä hupparin taskuun. Hups, mikäs tänne taskuun oli unohtunu :shifty:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.04.2014 klo 08:31  
+
0
Mä asun ehkä ällöttävimmässä asuinalueella Jokiniemessä, mitä tulee koiran kakkoihin. Tosi harva viitsii niitä korjata ja usein niitä läjiä löytyy keskeltä tietä ja niitä on niin tiheään nurtsillakin, että itteä ällöttää hakia se oman koiran läjä sieltä keskeltä.
Jotenkin hämärästi niitä kiikkareita löytyy ripoteltuna minne sattuu, voiko linnut/muut eläimet niitä siirrellä vai oikeesti tyypit on niin härskejä, että antaa koiran tehä sarjakakkoja randomisti?

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.04.2014 klo 08:37  
+
0
Yks edellinen naapuri sanoi, että hän ei koskaan kerää omien koiriensa jätöksiä, koska pikkulinnuthan syö ne. :mietiskel:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.04.2014 klo 15:02  
+
0
Joskus olen pari kertaa heittänyt kakkapussin jonnekkin,jos olen ollut ärtyneellä tuulella ja jollei roskiksia ole näkynyt mailla halmeilla. Huom. ei kovin järkevää tosiaankaan :shifty::nolo:. Mutta vain pari kertaa olen tehnyt tälleen. Taskuun en kyllä kakkapussia halua laittaa,ällöttävää. Kannan aina kädessä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.04.2014 klo 15:03)

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.04.2014 klo 18:09  
+
0
^^^ Linnut ainakin nokkii kakkoja, mutta en tiedä saako ne siirrettyä. Mikspä ei jos on kiinteää tavaraa. :nauru: Meidän kakkamonttu on oikein lintujen paratiisi.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.04.2014 klo 18:09)

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.04.2014 klo 20:43  
+
0

Johannna kirjoitti:

Yks edellinen naapuri sanoi, että hän ei koskaan kerää omien koiriensa jätöksiä, koska pikkulinnuthan syö ne. :mietiskel:


Nää linnut lienee paskaharakoita? :shifty::viheltel::wink::nauru:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.04.2014 klo 20:54  
+
0
Taskuttaja täällä heiii :heiluti: Kyllä sitä aika usein tulee sijoitettua täyttynyt (ja myöh tyhjennetty, voi jopa käyttää toisennii kerran :shifty:) kakkipussi takin/liivin tai jopa laukun/repun (sivu)taskuun. Ei tunnu missään kun on pienten koirien jätöksistä kysymys. Teen aika usein niin että kerään pussiin ja heitän pussin sisällön jossain sitten jonkun puun tai puskan alle, siis sellaisilla alueilla missä ei niitä roskiksia todellakaan liialti ole enkä halua kotiin asti niitä täysiä pusseja kuljettaa. Joskus poimin siitä vierestä jonkun muunkin pikkukasan omien koirien jätösten kaveriksi.

Mutta tänäänkin olis taas saanu potkia tieltä sivuun aika monta isoa ja pientä kasaa sorapintaiselta kävelyreitiltä. Mikä siinä on niin vaikeeta edes se yks sivuttaispotku tehä sen (varsinkin)kuivahkon tortellinin silmistä toimittamiseen jos ei sitä pussia sentään raaski käyttää? Ei mun koirankävelytyskengät ikinä oo niin hienot etten vois hiekan tms. materian avittamana heivata niitä pökäleitä edes sinne ojan pohjalle tm. pois jaloista. Varsinkin talvella helppo ottaa vähän lunta siihen sivuun ja potkasta, ei likaannu senkäs vertaa kengänsivu. Tai välisijoittaa se tuotos siihen pussiin ja heivata se sitten pussista todellakin johonkin pusikkoon (mitä ei kaupungin puhtaanapitolaitoskaan siistinä pidä, eli sinne villiin kaupunki/lähiö/taajamaluontoon :hymy:)

Mutta väkisinkin tulee siinä muiden tuotoksia sivuun potkiessa olo että joku kyttääjä olettaa mun potkivan sivuun niitä oman koiran jätöksiä (jotka olen tosiasiassa jo aiemmin matkamme varrella pussittanut jne) ja sillon olen vaan vit..:twisted: jatkanut matkaani ja jättänyt muiden siivot siihen paikkaan, en ihan aina ja kaikkia maailman paskoja rupea muiden puolesta siivoomaan :mad:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.04.2014 klo 21:00)

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.04.2014 klo 21:23  
+
0
Minusta on jotenkin hassua, että toiset koirat tosiaan ulostavat ihan keskelle tietä. Oma koirani on ollut pennusta asti sellainen, että menee aina niin pitkälle tien, polun tai minkätahansa kulkuväylän sivuun kuin vaan talutin antaa myöten. Yleensä vielä niin voimakkaasti ja yhtäkkisesti tempaisee pusikkoon, että meinaan lentää itse perässä, joka on sinänsä harvinaisen ärsyttävää ja vaikeuttaa ainakin talvella mukavasti niiden kasojen keräämistäkin. Täällä on nimittäin talvisin aikamoiset kinokset lunta.

Täälläpäin on kanssa paskakasaa toisen vieressä, joten oman koiran jätösten kerääminen tuntuu useasti hivenen turhauttavalta, mutta kiltisti kerään silti. Pussin sidon yleensä kiinni taluttimeen, koska ei ole mitään hinkua tunkea sitä taskuun ja kädessä kantaminen tuntuu jotenkin hankalalta jo ajatuksena. Tämä tapa oli tosin aika toimimaton silloin, kun koira oli pikkupentu. Sillä kun oli ihastuttava taipumus tarrata siihen pussiin hampaineen kiinni...
Vpn 06/13
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.04.2014 klo 21:25)

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 08.04.2014 klo 09:39  
+
0
Mä en voisi myöskään kuvitellakaan laittavani pussia täytenä taskuun, yäks :nauru: Kokeilin tuota tuplasolmuakin, ja niin vaan haju kuitenkin seurasi perässä, pussi oli kuitenkin ihan ehjä (ai mitenniin neuroottinen kun puhaltelen tyhjiin pusseihin ilmaa tarkastaakseni asian? :lallati: )..

Just tossa männä päivänä valitin ääneen asiasta, kun mellä asustaa toinen koiravauva miltei naapurissa, ja käytämme ilmeisesti samoja reittejä pentujen pissitykseen. Sillä erotuksella, että itse korjaan pennun kakat, ja tämä toinen ei. Kivaa siellä taloyhtiön nurmella korvat punaisena kulkea oman pennun kanssa ja hymyillä muiden kikkareiden keskeltä nyrpisteleville naapureille.. :mad:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 08.04.2014 klo 10:16  
+
0
Helmi on sellainen, että kakkaa sinne missä hätä sattuu yllättämään, vaikka sitten keskelle tietä. Toki kerään aina sen jätökset. Helmi saattaa myös pissata keskelle tietä, etenkin talvella. Elena taas menee niin pitkälle pusikkoon kuin hihnaa riittää, sieltä ei aina tule kerättyä, varsinkaan kun sinne ei useinkaan pääse, kun ympärillä on niin paljon koirankakkaa. Kannan pussit kädessä, onneksi meidän yleisimmillä lenkkireiteillä on roskiksia ihan hyvin.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 08.04.2014 klo 10:53  
+
0
Puhutaan koirankakasta- FOK IT!

Ei mulla muuta.:nauru:
Shibatrio <3

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 10.04.2014 klo 20:27  
+
0
Oma koirani tykkää joskus kakkia jotain, esim. puuta, lyhtypylvästä tai sähkökaappia vasten silleen, että se kakka jää seinään kiinni semmosena könttinä ja koostumuksesta riippuen saattaa lähteä valumaan. Vaikka köntin nyysii niin hyvin kuin mahdollista pussiin, niin pylvääseen jää silti kivan näköinen "leima" :mietiskel:

tingeliM

tingeliM
Viestimäärä: 1

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 04.07.2014 klo 19:50  
+
0
Tuli tässä mieleen, että kun tuolla aiemmin tyrmättiin suoralta kädeltä biohajoavien kakkapussien biojäteastiaan laittaminen, niin kannattaa tsekata esim oman alueen jätehuollon nettisivuilta, onko se sallittua vaiko eikö. Pirkanmaalla ainakin kakat SAA laittaa biojätteeseen biohajoavassa pussissa.

http://www.pirkanmaan-jatehuolto.fi/Tietori/lemmikkielainten_jatteet
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.07.2014 klo 19:51)

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 04.07.2014 klo 20:57  
+
0
Ei niitä pusseja saa laittaa biojätteeseen. Ei ainakaan noita bf:n mustia pusseja saa laittaa.

Minua oikeasti ärsyttää ihmisten välinpitämättömyys. Tässä meidän hoodeilla kulkee paljon koiranulkoiluttajia ja joillakin pikkukoirat kakkivat suoraan asfaltille ja ne kakat on vain jätetty siihen. Itse joko poimin oman koirani jätökset kakkapussiin, tai jos ei ole pussia mukana, niin potkaisen jätökset ojan pohjalle tmv. pois jaloista. Ja sitten on näitä, joiden koirat jostakin kumman syystä kakkivat asfaltille. Meillä ei pentuaikojen jälkeen ole kakkinut mihinkään ei-sallittuun paikkaan. :pyssyt:
En yhtään ihmettele, miksi maailmassa on niin paljon koirien ulkoiluttajien vihaajia. :paapatus:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 04.07.2014 klo 22:47  
+
0
Mäkin olen usein ihmetellyt kuinka ihmiset edes kehtaa olla keräämättä niitä kakkaläjiä täällä muuten niin mukavassa lähiössä. Tosiaan joskus sitä kakkaa on ihan asfaltillakin, mutta yleensä kävelytien pientare on miinoitettu ulosteilla varsin tehokkaasti. Esimerkiksi meidän kotikadulla ja ympäristössä on kakkaa ihan missä sattuu ja valitettavasti ihan omin silmin olen todistanut näitä kakatuksia, kun omistaja seisoo kadulla ja vartoaa että koira hoitaa tarpeensä ihan vaikka taloyhtiön piha-alueelle. Fleksissä toki, niin yltää hyvin siitä kävelytieltä. Sitten voikin tyytyväisenä lyllertää eteenpäin sen piskinsä kanssa :roll:
spn -13
broholminkoira, uros -16

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 05.07.2014 klo 10:09  
+
0
Olen huomannut, että pikkukoirien omistajat keräävät kakat useammin kuin isojen omistajat. Niitä jättiläjiä on tienvarret täynnä. Joskus tuntuu niin turhauttavalta kerätä chihuahuan pikkukikkare kun vieressä on niitä megasuuria läjiä.

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 05.07.2014 klo 12:40  
+
0
Mä kerään yleensä kaiken mitä siinä oman koiran ulosteen vieressä sattuu olemaan, jos vaan pussiin mahtuu mitenkään järkevästi. Jos on pienen koiran omistaja niin silloin pussikin on toki varmaan pieni eikä oikein mahdu siivoamaan naapurin tanskandoggin kakkoja vaikka mieli tekisikin heivata ne samalla roskiin. Empiirisen tutkimuksen mukaan meillä kakat jää keräämättä niin lamppuharjojen kuin tappajakoirienkin omistajilta. Se pienen koiran kakka ei oikein pistä silmään samalla tavalla kuin isompi läjä, mutta asfaltilta erottuu kyllä edukseen... Olisi liian helppoa, kun kaikki vaivautuisivat siivoamaan omat jälkensä. Jätteistä riippumatta.
spn -13
broholminkoira, uros -16

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 05.07.2014 klo 14:28  
+
0
Täälläpäin taas tuntuu asfaltilta löytyvän tämän tästä niitä pikkukoirien kikkareita. Niitähän ei toki voi potkaista sinne ojanpohjallekaan, jos ei sitä kakkapussia kuljeta mukanaan. Jatketaan vain matkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Pientareilta löytyy sitten niin pikkukoirien kuin isompienkin läjiä.
Vpn 06/13

  Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 17:45)