Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 29

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 17:16  
+
0
Mulla pukkaa pian lahjaressi ! Jälleen kerran päätin, että annan itsetehtyä, mutta miksi meinaan jälleen sortua materialismin orjaksi ? Jo kouluikäiset kummilapset on vaikeimpia, tuntuu ettei ne kauheesti enää pipoista ja lapasista ilahdu, ja toivomukset alkaa olemaan hinnakin suhteen jo aika kovia.
Lahjottavia lapsia on yhteensä 13 joista kummilapsia 7, joten rahaakin palaa aina ihan hillitön määrä.
Ihan pienimmille ajattelin tehdä halittavat pehmot/nallet tms, ja lätkäfaneille esiteineille keksin tehdä lemppari lätkäjoukkueensa logolla varustetut villasukat (jos vaan löydän jostain ohjeen).
Aikuisille on helpompi antaa itsetehtyä, ja meidän lähipiirissä osataan itsetehtyä kyllä arvostaa.
Lakkalikööri on tekeytymässä, sitä kun pullottaa pieniin patenttikorkkipulloihin niin siinä on mummolle ja kummeille hyvä lahja villasukkien oheen.
Siskoille on kiva antaa jotain henkilökohtaista koska ne tuntee niin hyvin; mutta monesti ollaan sovittu yhteisesti ettei osteta mitään, se helpottaa jo rahallisestikin kun jää neljä lahjaa vähemmän ostettavaa.

Miehelle aloitin tekemään villapaitaa kun sellaista on toivonut, ei varmaan ehdi jouluksi mutta saa sen sitten ensi jouluna viimeistään :D.

Olen tässä muutenkin nyt miettinyt sitä, että millainen summa rahaa on kohtuullista laittaa joululahjoihin ? Tuntuu jokseenkin kypsältä kun kaikki veronpalautukset menee joka vuosi heittämällä joululahjoihin, eikä aina ihan riitäkään...kuitenkin olisi kiva jotain pientä luksusta itsellekin saada joulun pyhiksi. Mitäs olette mieltä ?
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 17:46  
+
0
^ Minuakin on ärsyttänyt ihan sama asia. Tuntuu jotenkin järjettömältä syytää hirveitä summia joululahjoihin, tietyllä tapaa ihan turhaan, vaikka niitä lahjoja on ihan kiva antaa. Silti ärsyttää, että niihin menee ihan hirveästi rahaa.

Mä ostan tosiaan tänä vuonna joululahjan tasan vain kummipojalle sekä pari juttua tytölle.

Tänä vuonna haluan ostaa jotain spessumpaa itselleni, jotain mitä MINÄ haluan. Käytän ne yleensä muille menevät joululahjarahat ihan surutta ja täysin vain itseeni. :ylpea:

Alkanut jotenkin niin sieppaamaan joulun järjetön kaupallisuus. Ne tärkeät jutut pitäisi olla ihan muualla, kuin siinä materiassa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:01  
+
0

suibe kirjoitti:

Isän kanssa ihan sama ongelma! Urheilukerraston (mitä joku ehdotti) ostin isänpäiväksi, sukkia on annettu jo vuodesta toiseen, samoin suklaata ja leivonnaisia. Isä ei lue, leffoja niillä on omasta takaa ihan julmettu määrä, vaatteita en osaa ostaa ja isän harrastukset on semmoisia, että välineet maksaa maltaita (golf, lätkä, prätkä). Missään kulttuuririennoissa isä ei käy, viinaa ei halua ja elektroniikkaa ei tarvitse. Lisäksi isä on niitä ihmisiä, jotka sanoo, ettei lahjaa tarvitse, mutta pettyy kuitenkin, jos sitä ei tulekaan :roll:



Tilaa sille joku lehti! Me tilattiin meiän isälle isänpäivälahjaks Urheilusanomat ja kyl se on ainakin sitä lukenu. :hymy: Lehtihän vois liittyä noihin sen harrastuksiin, ellei sille sit jo tuu jotain lehteä.

Me sovittiin tänä(kin) vuonna perheen kanssa, et ei osteta lahoja, tosin viime vuonna vanhemmat osti meille silti paketteja ja anto rahaa. Meillä on ollu monena vuotena perinteenä, et me saadaan vanhemmilta lahjaks yöpuvut ja uus lautapeli (usein vuoden peli -voittaja), joten ne saatiin viimekin vuonna. Se on niin ihanaa laittaa uus yökkäri päälle aattona ja pelata yhdessä lautapelejä. Tänäkin vuonna ne kuulemma antaa meille rahaa, ni me sit sovittiin siskojen kanssa, et ostetaan niille sit joku lahja. Mä keksin kivan lahjaidean, ku vanhemmilla on semmonen kapselikahvinkeitin, ni me ostetaan niille espresso- ja cappuccinokuppeja. :hymy: Yhen siskon kanssa ostettiin viime vuonna toisillemme lahjat, niin aiotaan tehä tänäkin vuonna. Mää haluun saada jouluna edes jonkun paketin. :ylpea: Ja sit saan paketin yheltä kaverilta.

Samaa mieltä kyllä tosta kaupallisuudesta. Viime vuonna oli vähän surku, kun sovittiin tosta lahjattomuudesta (joka ei kyl kovin hyvin toteutunu...), ku oli niin tottunu saamaan lahjoja, mut parempi näin. Ei mee niin paljon rahaa, eikä vanhempienkaan tartte stressata lahjoista. Muutenkin se on menny jo monena vuonna niin, et vanhemmat on kysyny, et mitä haluttais lahjaks ja usein se ollaan käyty vielä yhessä ostamassa. Käytännössä se on siis sama antaa rahaa, ni saa ite päättää, mitä haluu. Koirille on kyl kiva ostaa paketteja, meillä ei oo lapsia joulunvietossa, ni saa sit katella edes koirien lahjariemua. :nauru:

Varpunen jouluaamuna saa mutkin usein liikuttumaan, samoin monet muutkin joululaulut. Meillä on ollu tapana käydä parin kaverin kanssa laulamassa kauneimpia joululauluja Turun tuomiokirkossa ennen joulua ja mun täytyy nieleskellä siellä joka kerta kyyneliä. Tänään kuuntelin ekaa kertaa joululauluja ja iski joku hirvee tunteellisuuskohtaus. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:02  
+
0
Mä en luultavasti edes ostaisi joululahjoja vanhemmilleni, ellei veli ostaisi. Ja sittenkun se vielä keksii aina tosi kivoja lahjoja, ja itse saan raapia päätäni ja stressata et mitä pirua itse keksis... :neutral:

Mutta tosiaan vanhemmille ja veljelle ostan vain lahjat. Miehelle vain jos sattuu jotain mieleen putkahtamaan, mutta en ala tämä kohdalla väkisin päätäni vaivata. Itse käytän yhteen lahjaan 10-40€ rahaa. En voi koskaan ymmärtää miten joululahjoiksi mainostetaan esimerkiksi monensadan euron elektroniikkaa... :eek:
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:05  
+
0
Mä annan tänä jouluna vain aineettomia lahjoja joihin sisältyy mun seurani.
Äitin kanssa mennään jalkahoitoon, isän vien syömään, veljen jääkiekko-otteluun, kummipojan hoploppiin, kaverin burleskitanssitunnille jne. Eli mä saan ite samalla monta joululahjaa. :shifty:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:05  
+
0
^^Etkö vois ostaa lahjaa yhessä sun veljen kanssa? Säästyis murehtimiselta ja pähkäilyltä ja vois ostaa yhessä jotain kalliimpaa. :hymy: Me ostetaan aina kaikki lahjat (isän- ja äitienpäivä, synttärit ja joulu) nelistään, ni pysyy budjetti kurissa ja saadaan aina ostettua kiva lahja.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:06)

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:20  
+
0
Alotin just joululaulujen kuuntelun. :cool: Sunnuntaina aukee muuten jouluradio!

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 20:53  
+
0
Mulla on niin lahjaongelma.. Ei hajuakaan mitä ostan äidille joululahjaksi. No se toivoi parveke-kenkiä eli vaarmaan ostan pinkit Reinot sille siihen tarkoitukseen kun niitä toivoi jo viime vuonna. Mutta mitä muuta? Kyseessä on ihminen joka ei juurikaan perusta materiasta ellei varsinaisesti tarvitse jotain. Lapaset on se vakio mitä meinaan myös antaa koska se hukkaa aina hanskojaan ja käyttää eri pareja sen takia kun joka parista on yksi jäljellä. Kutoisin jos osaisin, mutta koska en osaa niin pakko ostaa nekin jostain.

Kavereille teen vaan pienet joulu-yllärit jokaiselle, kun en keksi lahjoja kenellekään. Viime vuonna en ostanut vissiin kellekään kaverille ja nyt keksin ton kivan ylläri-idean niin annan lähimmille kavereille sellaisen. Kavereiden lapset saa valitettavasti olla ilman, koska en keksi niillekään mitään ja en halua ostamisen takia vaan ostaa vaan haluaisin että lahja ois tarpeellinen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 20:59  
+
0
mullakin on lahjabrobleema! :ttou: pikkuveljelle on hankittuna green dayn plektroja, äidille ja siskolle tein itse huovuttamalla heijastimet ja siihen laitan mukaan kynttilänteroittimet ja siinäpä ne mun hurjat lahjat onkin :nauru: siskon lapsille, siskon miehelle, iskälle ja avokille pitäisi vielä keksiä jotain. ja ehdottomasti jotain pientä ja kivaa.. siskon miehelle olisi tarkoitus kutoa villasukat, mutta mutta...
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 21:01  
+
0

suibe kirjoitti:



Isän kanssa ihan sama ongelma! Urheilukerraston (mitä joku ehdotti) ostin isänpäiväksi, sukkia on annettu jo vuodesta toiseen, samoin suklaata ja leivonnaisia. Isä ei lue, leffoja niillä on omasta takaa ihan julmettu määrä, vaatteita en osaa ostaa ja isän harrastukset on semmoisia, että välineet maksaa maltaita (golf, lätkä, prätkä). Missään kulttuuririennoissa isä ei käy, viinaa ei halua ja elektroniikkaa ei tarvitse. Lisäksi isä on niitä ihmisiä, jotka sanoo, ettei lahjaa tarvitse, mutta pettyy kuitenkin, jos sitä ei tulekaan :roll:


No mites ois vaikka Golf lehti (vai joko sille tulee?) tai joku muu harrastuslehti? Meidän golfaava isä ainakin lukee ko lehteä ihan mielellään :) Lisäksi on tykänny mm. golf hanskoista (ei maksanu juurikaan, ovat käyttökamaa joten ei haittaa jos on useammat).

Lapikas kirjoitti:



Mutta sitten tars vielä keksiä isoveljelle jotakiin... Luulis olevan helppoa kun on ihminen joka harrastaa ruoanlaittoa, autoja, salillakäyntiä, mut en mä silti tarkallleen tiedä mitä kaikkee härpäkettä se jo omistaa?!



Mä sain viime vuonna lahjaksi Glorian ruoka ja viini lehden (puoleksi vuodeksi) josta tykkäsin kovin kovasti, mukana oli jo siis se eka lehti ja siihen yhteen reseptiin kamat :)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.11.2013 klo 21:03)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 21:52  
+
0
^Golflehdessä on se ongelma, että kaikille golfareille, jotka on jonkun seuran jäseniä (ja pakko olla, jos haluaa päästä mihinkään pelaamaan), niin tulee automaattisesti golfliiton jäsenlehti :nauru: Mutta jos oikeen kovasti tykkää aiheesta lueskella, niin toki niitä on muitakin golflehtiä, esim. Golf Digest, joita voi sitten tilailla.

Suibe: Golfarillehan voi ostaa, jos isäsi tykkää aiheesta lueskella ja on intohimoinen lajin harrastaja, niin erilaisia aiheeseen liittyviä kirjoja tekniikasta tai esim. mentaalipuolesta. Ja täältä pystyy tilaamaan palloja ja tiitä omalla painatuksella :)

muoks. Ja miten mä en tätä itse tajunnut?! :nauru: Tuolla aikaisemmin hajoilin, kun en keksi isälle mitään kivaa lahjaa. Mun vanhemmat on innokkaita golfareita, asuvat aivan kentän vieressä ja pelaavat kymmeniä kierroksia kesässä, niin taidanpa tilata iskälle tiitä jollain kivalla tekstillä :)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.11.2013 klo 21:56)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 22:06  
+
0
^En siis muistanut että nimenomaa ton niminen lehti on olemassa ja tulee automaationa :nauru: (hirveän hyvin olen perillä niistä ko alan jutuista siis)
Mutta ainakin täällä se innostus tuntuu kummasti riittävän useampaankin lehteen (kirjaan... jne). Ja kun tätä erehdyin isälle ihmettelemään niin se keksi kommentoida että mullekin tulee 3 koira-aiheista lehteä joten olen sen jälkeen ollut ihan hiljaa aiheesta :nauru:

Mun pitäis keksiä lahjat vielä tosi monelle tyypille. Sisaruksien lahjoista 2/4 on osittain hoidossa. Kummipojalle on lahja(/joja ups). Vaari on päätetty (vaan ei hankittu) ja kummitädin lahjan kanssa olen kahden vaiheilla. Vanhempien lahjat on hakusessa ja miehen siskoillekin (3) pitäisi jotain keksiä. Tai ei pitäisi, mutta haluaisin... Ja miehen lahjaksi olen keksiny jo vaikka miten monta juttua.

Mä en ole IKINÄ ollut näin myöhässä lahjahankinnoissa.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.11.2013 klo 22:07)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 22:16  
+
0
Mä taas olen aina myöhässä lahjojen kanssa, ja oon sitä nytkin. Yleensä en edes osta kuin äidille pari lahjaa ja muille en, mutta nyt halusin pitkästä aikaa ilahduttaa myös kavereita jollain pienellä ja kivalla. Samalla myös kavereiden muksut saa saman yllärin kuin kaveritkin. Äidille on ollut tapana ostaa yksi vähän kalliimpi ja isompi lahja ja pari pienempää, tänä vuonna se isompi on hakusessa, ei hajuakaan mitä se vois olla. Viime vuonna ostin cd-soittimen kun sen stereot hajos ja tartti soittimen millä soittaa cd:itä. Toissavuonna ostin vedenkeittimen. Ainiin, tosta tulikin mieleen, että mikroa se on toivonut, sillä ei vielä ole koskaan ollut sellaista. Siinähän se tulikin, hyvä taas kun puhun "ääneen" niin muistui toikin mieleen. Eli mikroa siis lähden metsästämään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 23:37  
+
0

Johannna kirjoitti:

Varpunen jouluaamuna-biisi. Miksi, oi miksi siitä tulee aina hirveän surullinen fiilis? Ihan sama kuka sen esittää, niin kohdassa "en mä ole lapseni lintu tästä maasta, olen pieni veljesi tulin taivahasta" purskahdan tyyliin itkuun. :shifty:



Sama, tosin miulta on kuollut pikkuveli, joten johtunee siitä että aina itken. Varsinkin Vesa_Matti Loirin versio on ihan takuuvarma kyynelkanavien avaaja. Siksi en kuuntelekaan kappaletta koskaan jouluaattona, koska silloin pitäisi olla kivaa eikä vollottaa. :hymy:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.11.2013 klo 23:40)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 28.11.2013 klo 08:56  
+
0
^ Oon menossa huomenna Loirin joulukonserttiin ja saa varmaan ottaa käsilaukun täyteen nessuja. :nauru:

Mua kans ressaa lahjahommat. Tai siis mies. Se vihaa joulua eikä varmaan haluakaan mitään muuta kuin korkeintaan lottovoiton tai isomman kalastusveneen. Ja mää tykkään antaa lahjoja! Se tuskin pistäisi pahakseen, vaikkei mitenkään lahjottaisi toisiamme, mutta se on ostellut mulle tässä vuoden aikana milloin mistäkin syystä lahjaksi mm. kahvikoneen ja kalliit silmälasit, niin vähän tulee tyhmä olo, jos antaa vaan lämmintä kättä. Oikein kunnon oman pään sisäinen 1st world problem.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 28.11.2013 klo 19:03  
+
0
Tänä vuonna suurin osa lahjoista on itsetehtyjä niin säästyy vähän rahaa. Oli melkein helpompi tehdä itse kivoja lahjoja kun kierrellä kaupoissa etsimässä jotain kivaa. Tosin yksi lahja uupuu yhä enkä millään keksi mitä voisi hankkia. Kauhea stressi yhden lahjan takia eikä ole edes vielä joulukuu. Kai tässä ehkä vielä kerkiää ostamaan jotain :nauru:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 28.11.2013 klo 19:10  
+
0

Tigru kirjoitti:

Mä en ole IKINÄ ollut näin myöhässä lahjahankinnoissa.



Mä taas en IKINÄ oo ollu näin ajoissa :nauru: Vikatkin lahjat sain tänään ostettua, huraa! Yleensä se on mennyt siihen, että aatonaattoiltana vielä väsään jotain kaulahuivin hapsuja tai vastaavaa. Usein oon tykänny tehdä osan lahjoista itte, mutta kun tänä vuonna ei minkäänlaista inspiraatiota iskenyt, niin annoin sitten olla. Mitä sitä turhaan stressaamaan. Mutta seuraava kysymys onkin: jos mulla on jo nyt kortit lähetetty ja lahjat ostettu ja paketoitu, niin mitähän ihmettä mä teen (ja stressaan) vielä melkein kuukauden? :eek::nauru:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 29.11.2013 klo 14:32  
+
0
^No koristelet ja leivot ja suunnittelet jouluruokia tietysti :nauru:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 29.11.2013 klo 16:48  
+
0
25 yötä jouluun on...

Tänään jätin postin toimitettavaksi joulukortit ja paketit, sunnuntaina saa avata ensimmäisen kalenteriluukun ja lisäksi pääsen pyörimään joulumarkkinoille. Ihanaa!

Siivoukseen, koristeluun ja ruokiin en vielä ole paneutunut, mutta lahjasuunnitelmat ovat varsin hyvällä mallilla vaikka mitään (postitettavien lisäksi) en vielä olekaan hankkinut. Oma lahjatoivelista on kyllä täysin tyhjä, vaikka vinkkejä onkin jo kyselty.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 29.11.2013 klo 17:06  
+
0
Onko kukaan osallistunut sellaiseen, jossa voi toteuttaa jonkun lapsen joululahjatoiveen, jonka vanhemmat on vähävaraisia? Mun vanhemmat on monena jouluna osallistuneet tälläseen ja meinasin tänä vuonna itsekkin. :hymy:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 00:30)