Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 18

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 11.09.2014 klo 22:34  
+
0
^^Onko tuohon hartialämmittimeen jotain ohjetta? :hymy:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 11.09.2014 klo 23:53  
+
0
Mä sain tänään luovutettua onnelliselle siskon pojalle Lohikäärmeratsastajista tutun Hampaattoman, jota pikku tyyppi hartaasti toivoi ja tätihän pisti ommellen. Semmosta näpertämistä lohikärmes kyllä oli ja tunteja kului kiitettävästi.. Pitäis vielä kuulemma toinen samanlainen tehdä omalle tyttärelle.

Omaa projektia on pipo syksylle, osittain malliksi töihin ja osittain omaan päähän, kirjoneulesukat jämälangoista (toinen valmiina) ja sitten pitäis ommella muutama pipo ja lapaset. Mulla odottais myös useampi kangas ompelijaansa bodyjen muodossa, siis tolle omalle pikku tyypille, mutta niiden ompeleminen vaatii ihan omanlaisen fiiliksen. Sit pitäis kai jonkinnäkösiä joululahjojakin alotella! Onneks on vasta syyskuu, todennäkösesti viimeistelen niitä lahjoja vielä aattona :P
Shibatrio <3

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 12.09.2014 klo 09:11  
+
0
^Kuvaa loharista vaaditaan :paapatus:

Mulla ei hartianlämmittimestä ole ohjetta, äiti oli lainannut ystävältään valmiin sellaisen malliksi, ja siitä laskeskelin silmukat ja muut. Kunhan saan valmista niin voin laittaa tänne sitten kuvan ja raapustella jotain ohjeentynkää.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 12.09.2014 klo 09:38  
+
0
Ollos hyvä!

Shibatrio <3

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 12.09.2014 klo 11:41  
+
0
^:love: ihana!

Mulla on tälläsen tyylinen torkkupeitto työn alla :3
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 12.09.2014 klo 11:59  
+
0
^ Onpas kivan näköinen peitto! Mulla ei kyllä hermot riittäisi - virkkaamiseen kyllä, mutta kaikki ne pääteltävät langat.. ugh. :hymy: Tuut sit heittelees ketjua kuvilla kun saat valmiiksi! :hymy:

Tässä vielä siitä omasta neulemekkoprokkiksesta kuva ja ohje - tosiaan Novitan tämän syksyn lehdestä. Itse teen työtä 7 veljeksestä syklaamin värisenä. :hymy: Eilen sain n. 20cm takakappaletta valmiiksi, verrattain isotöinen kun on n. 150 silmukkaa / suunta (työ tehdään tasona). Mutta kuosi on tosi kiva (vielä kivempi kuin kuvassa, semmonen jännä 3D-efekti!) ja tekee työstä mielenkiintoisen - ihan sileää neuletta en jaksaisi paahtaa.. :shifty: Ja kun kohoneulekuvio menee 10 s / 12 krs syklissä niin jopa minä onnistuin oppimaan kuosin ulkoa niin kutoessa ei tarvitse koko ajan kytätä ohjetta. :hymy:

edit. Oih ja voih - menin ostamaan kauppareissulla Molla Millsin uudemman Virkkuri-kirjan ja haaveet viistää jo optisella kuosilla virkatuissa matoissa.. :love: Onneksi matonkude-kauppaan ei ole pitkä matka.. :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 12.09.2014 klo 16:11)

Tiimi

Tiimi
Viestimäärä: 64

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 13.09.2014 klo 17:11  
+
0
^^ mäki tahon tollasen!

Tietääkö kukaan mistä tälläisiä tai tän tyylisiä puolikuristavan ketjuja saisi kultaisena tai messingin värisenä?

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 27.09.2014 klo 10:47  
+
0
Mä sain eilen yhden manttelin valmiiksi ja aloittelijana voin olla aika tyytyväinen niin malliin ja istuvuuteen kuin ompelujälkeenkin. Tottakai aina voisi olla piirun verran parempikin. :wink:



Martti on niin kapea, muodoton rimpula, että sille on jotenki tosi helppo tehdä istuva takki, mutta seuraavaksi pitäisi yrittää saada Melvinille yhtä hyvä. Oon yksi tai kaksi harjoituskappaletta aiemmin tehnyt jämä- tai lakanakankaista ja ne kinnaa edestä tai lörpöttää jostakin ja aarrgghh.. :nauru: Saas nähdä, miten onnistun.

(Tuo koira kantaa aina häntäänsä ylhäällä, mutta tapahtui joku käsittämätön lurpsahtaminen, kun joutui keittiössä seisoskelemaan paikoillaan takki päällä.. :nauru: Ihmeellisesti tässä kuvassa on sentään hyvä ilme.)

/Muoks Piti vielä kommentoida, että tuo yorathin mekkomalli näyttää tosi kivalta! Hmm, uskaltaiskohan itse ryhtyä noin isoon projektiin.. Ootkos sen saanut jo valmiiksi? Mistään peitoista mun on turha haaveillakaan, mutta hieno on Tokyankin mallityö.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu lauantaina, 27.09.2014 klo 10:55)

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 02.10.2014 klo 22:55  
+
0
Pääsipä käymään niin, että Lilon viimetalviset fleecetamineet jäivät pieniksi! Kauhistus! Pitipä siis alkaa väsätä uusia...



Lilosta tulikin nyt sitten lumileopardi!
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 02.10.2014 klo 23:22  
+
0
Mieheke on jokeri fani joten tarvi tehdä koirille tiimipannat. Kangasmerkkejä saikin metsästää. Toisen kerran ku kotimatsiin mentiin niin sieltä löyty sitten sopivan pienet kangasmerkit pantoihin :3



Sit pikku pojille oli tehtävä takit sade ja tuuli keleihin...
Mä en oo vielä sinut noitten takkien teon kans mut ehkä jokupäivä :D





Iiris

Iiris
Viestimäärä: 95

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.10.2014 klo 03:01  
+
0
Meille on tulossa marraskuussa ensimmäinen talvipentu ja nyt siis olisi tarvis kaljumahalle tehdä lämmikettä. Olin miettinyt että virkkaisin manttelityyppisen vaatteen, josta jättäisin jollain systeemillä rinnan/kaulanympäryksen "auki", että sitä voisi pennun kasvaessa suurentaa. Ja virkata meinasin juurikin tuon suurentamismahdollisuuden vuoksi, putkeksi/paidaksi neulottu vaate jää äkkiä pieneksi. Olisiko teillä enemmän käsitöitä tekevillä hyviä malleja tai vinkkejä tämän tyyppisen vaatetuksen tekoon? Minkälainen ja miten paksu lanka toimisi parhaiten, eli olisi riittävän lämmin ja joustava eikä mm sähköistäisi? Pentu on sileäkarvainen.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.10.2014 klo 09:34  
+
0

Iiris kirjoitti:

Meille on tulossa marraskuussa ensimmäinen talvipentu ja nyt siis olisi tarvis kaljumahalle tehdä lämmikettä. Olin miettinyt että virkkaisin manttelityyppisen vaatteen, josta jättäisin jollain systeemillä rinnan/kaulanympäryksen "auki", että sitä voisi pennun kasvaessa suurentaa. Ja virkata meinasin juurikin tuon suurentamismahdollisuuden vuoksi, putkeksi/paidaksi neulottu vaate jää äkkiä pieneksi. Olisiko teillä enemmän käsitöitä tekevillä hyviä malleja tai vinkkejä tämän tyyppisen vaatetuksen tekoon? Minkälainen ja miten paksu lanka toimisi parhaiten, eli olisi riittävän lämmin ja joustava eikä mm sähköistäisi? Pentu on sileäkarvainen.



Periaatteessa virkkaamalla ei saa niin joustavaa pintaa aikaan kuin verrattuna esim. joustinneuleeseen. Kaikista lämpimintä saa varmaan langasta, joka lähentelee täysiä prosentteja eläinkuitua (mm. (merino)villa, alpakka) samoin voisin kuvitella sen sähköistyvyydenkin kannalta. 100% eläinkuitujen kohdalla täytyy muistaa langan kutistuvuus/huopaantuminen. Etsi jostain koirankarvalankaa :nauru:

Mä varmaan neuloisin manttelin kaulan-/rinnanympäryksen 2o2n-joustinneuletta, joka venyy ja paukkuu aika mukavasti pennun kasvaessa. Toki ehkä toinenkin tai kolmaskin mantteli on tarpeen mikäli pentu on kovin suurikokoinen aikuisena.
Shibatrio <3

Iiris

Iiris
Viestimäärä: 95

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.10.2014 klo 16:08  
+
0
^ Kuulostaa siltä, että helpommalla voisi päästä kun ottaisikin kangasta ja ompelukoneen käyttöön, varsinkin jos miettii juuri tuota toista ja varmasti kolmattakin manttelia, kyseessä kuitenkin noin 30 kiloiseksi kasvava rotu. Voi olla, että vaihdan suunnitelmat ompeluksien suuntaan :wink: Kiitos kuitenkin!

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.10.2014 klo 18:36  
+
0
Ohjeita löytyy aika helposti onneksi internetsistä :hymy:
Kierrätys varmaan myös kannattaa kasvavan pennun kohdalla ja tää kuva näytti aika näppärältä:puku vanhasta villapaidasta
Tässä oli myös aika kattavan oloinen linkkilista ommeltavista ja neulotuista paidoista/takeista: vaattehia

Kannattaa muistaa ne materiaalit myös ommellessa, kärjistäen luonnonkuidut sähköistyy vähemmän kuin tekokuidut. Monet halvat "villapaidat" eivät välttämättä sitä villaa ole edes nähneetkään ja sitten kyllä sähköiskut napsuu eikä lämpökään taida olla kovin "pysyvä" olotila :neutral:
Shibatrio <3
(Viestiä on muokattu maanantaina, 20.10.2014 klo 18:42)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 24.10.2014 klo 14:19  
+
0
Onkohan täällä hyviä ohjemetsästäjiä? Hakusessa on tämän tyylisen paidan ohje. Tuossa siis kiehtoo nimenomaan tuo avoin, yläreunasta kiinnitetty etuosa. Ensisijaisesti toivoisin tuollaisen toimivan ommeltuna kangasversiona, en tiedä onko mahdollista. Jos ei, neuleohjekin käy. Oma googletus ei anna mitään järkevää tulosta. Kellään vinkata sopivaa ohjetta?

Muoks. typo.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.10.2014 klo 14:19)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 26.10.2014 klo 19:25  
+
0
Vielä ei neulemekko ole valmis, mutta tälläinen pikaprojekti valmistui kylmentyneiden ilmojen innoittamana! :)

{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

korrri

korrri
Viestimäärä: 22

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 28.10.2014 klo 12:24  
+
0
Onko kukaan virkannut juhannusruusumattoa? Itse aloitin sen virkkaamisen eilen, ja heti tuli pulma. Kahdeksannessa kierroksessa tehdään pylväitä ketjusilmukkakaareen, niin miten se käytännössä tapahtuu? Tehdään langankierto koukulle, koukataan lanka ketjusilmukkakaaresta, langankierto koukulle, vedetään kahden silmukan läpi, langankierto koukulle ja vedetään kahden silmukan läpi? Vai?

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 28.10.2014 klo 19:47  
+
0

korrri kirjoitti:

Onko kukaan virkannut juhannusruusumattoa? Itse aloitin sen virkkaamisen eilen, ja heti tuli pulma. Kahdeksannessa kierroksessa tehdään pylväitä ketjusilmukkakaareen, niin miten se käytännössä tapahtuu? Tehdään langankierto koukulle, koukataan lanka ketjusilmukkakaaresta, langankierto koukulle, vedetään kahden silmukan läpi, langankierto koukulle ja vedetään kahden silmukan läpi? Vai?



Joo siis se pylväs tehdään ihan tavallisesti, ja koukulla koukataan sen ketjusilmukkakaaren alta, ei varsinaisesti mennä ketjusilmukkakaaren silmukoista. Emmä tiiä tajusitko edes :DPylvään ohje
ja oletan, että teet tätä kerrosta ?
Shibatrio <3
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.10.2014 klo 19:47)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 30.10.2014 klo 15:39  
+
0
Sain facebookissa kutsun tempaukseen jossa ommellaan (ja virkataan jne) leluja sairaaloihin jouluksi... Siitä inspiroituneena koneessa pyörii nyt pari kangasta peseytymässä ja googlettelin jokusen pehmolelun kuvan valmiiksi.

Oikeastihan mun pitäis ommella ihan muuta, mutta jos vaikka ompelisin sekä että? Onkohan ihan itsepetosta ajatella että lakanoiden ja pipojen ompelemisen ohessa saisi tehtyä pari pehmolelua?
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 01.11.2014 klo 11:51  
+
0

Tokya kirjoitti:

Mulla on tälläsen tyylinen torkkupeitto työn alla :3

Mä niiiiiin haluun tollasen! :love: Harmi kun virkkaaminen ei oikein suju(neulottuna ei varmaan tulisi samanlaista?), enkä viitsi äitiäkään pyytää tekemään, kun tuo on kuitenkin aika iso projekti...

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 18
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28245
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 17:00)