Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:54

Kissat

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Maanantaina, 12.07.2010 klo 02:03  
+
0

turbojaurbo kirjoitti:

Mun mies haluis kyl ennemmin semmosen karvattoman onko se nyt nahkakissa vai mikä, mä varmaan kuolisin ressiin sen kanssa onko tarpeeks lämmin vai ei jne vaikka hauskannäkösiä nekin on mut luonteesta/ vaativuudesta en kyl tiiä mitään. Miltähän se katti näyttäis ala kuorrutettuna kahden dogin kuolalla? hehe


Meillä on just tälläinen karvaton nahkakissa=sfinx. Kyllähän tuo aiheuttaa päänvaivaa enemmän kuin nuo "normikissat" joilla karva suojaamassa ihoa. Kinkku kun toisten kanssa leikkiessa tuppaa saamaan naarmuja, sitä pitää pestä (itse pesen 5 päivän välein), silmät putsattava joka päivä. Kyllä karvaton osaa hakeutua lämpimään kun kylmä. Mutta toki meillä Kinkulla on vaatteitakin. Luonteeltaan ovat apinan, koiran, lapsen ja kissan risteytyksiä. Ovat koko ajan mukana kaikessa. Ja ovat ärsyttävän fiksuja.Tosin nuo meidän cornish rexit myös samanlaisia. Tuo kolmen kopla on sellainen, että siltä ei saa rauhaa. Nuo maatiaiset niin helppoja kun ovat paljon itsenäisempiä.

Itse pidän yhteyttä nuoremman rexin ja nakupellen kasvattajaan. Vanhemman rexin entistä omistajaa ei tunnun kiinnostavan Taavin kuulumiset joten yhteydenpito on jäänyt.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.07.2010 klo 02:04)

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KISSAT - Tiistaina, 13.07.2010 klo 13:33  
+
0
dominaattori " Bengalin hommasin ainoaksi kissaksi ja huomasin että se tarvii tosi paljon tekemistä, se on aina mukana kaikessa, tiskaamisessa, sängyn petaamisessa jne :ttou: "
^
reps* :nauru: se kasvattaja puhui samaa, ( että kahdesta on seuraa sekä puuhaa toisilleen ) ja hyvin mahdollista että kyllä ottaisinkin, kivempihän se silleen. Täytyy vaan rakentaa iso ulkoilu tarha/häkki että saavat mennä ja liikkua. Pitää sitten vaan kysellä vinkkejä siihen myös kun on ajankohtaisempaa jotta saa varmasti mielekkään paikan tehtyä! :jjei:


monna83 " Luonteeltaan ovat apinan, koiran, lapsen ja kissan risteytyksiä. Ovat koko ajan mukana kaikessa. Ja ovat ärsyttävän fiksuja "
^
toinen reps* hihi kuulostaa sinun ja dominaattorin kissat touhukkailta oikein mainioilta persoonilta, ja ihana nimi kinkku :nauru: heh voivoi oon itekseni tässä hihitellyt kun olen miettinyt kuinka tuleva kisu (fiksuja kun ovat) varmaan pyörittää noita koissuja ihan 6-0, pojat kun ei oo mitään penaalin terävimpiä kyniä niin voi muutama hassu tilanne irrota
:poppari:
kiva kuulla harrastajien kokemuksia kiitos teille, mukavaa että myös kissa puolella kasvattajat ovat mukana kasvien elämässä. Alkuun mäkin varmaan tarvisin apua noissa näyttelyjutuissa yms!
ennen kuin oman kisun saan täytyy tyytyä teidän kuviin ja juttuihin :heiluti:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 01:29  
+
0

turbojaurbo kirjoitti:

Täytyy vaan rakentaa iso ulkoilu tarha/häkki että saavat mennä ja liikkua. Pitää sitten vaan kysellä vinkkejä siihen myös kun on ajankohtaisempaa jotta saa varmasti mielekkään paikan tehtyä! :jjei:


Suosittelen. :hymy: Ja jos vaan mahdollista, kätevinhän tarha on rakentaa "kiinteästi" asuinrakennukseen niin että kissoilla mahdollisuus kulkea vapaasti sisälle ja ulos ikkunanräppänästä. Meidän ulkotarha on rakennettu näin että kissojen kulku on keittiön tuuletusikkunasta. Näin kesäisin luukku on aina auki, yölläkin. Talvisin sitten aukaistaan tarvittaessa. Kokoa tarhalla on 3mx3 ja korkeutta 2,5m. Mun mielestä liian pieni, miehen mielestä sopiva. Vuosi sitten tuo rakennettiin ja tehtiin se kyllä silmällä pitäen niin että tulevaisuudessa halutessa sitä voi sitten laajentaa. Tuo miehen retale pitäisi vaan saada tekemään se. :roll: Kaikenlaisia tasoja, hyllyjä, portaita ym. kannattaa ulkotarhaan väsäillä. Kissat kun taatusti käyttävt korkeudenkin hyväkseen. Meillä tuo tarha nyt ei ole mikään kaunistus kun on ensimmäinen asia ikinä minkä tuo mies rakentanut. Virheitä tuli tehtyä mutta osaapahan sitten seuraavan tarhan kohdalla toimia fiksummin. :hymy:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 01:30)

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 06:50  
+
0
Ulkohäkistä sen verran, että meijän bengalilla ja ocilla on semmonen pomppu (mitä ne ei sisällä ollu esitelly aiemmin) et ne ponnas 2,3m korkean aidan päälle ja siitä vapauteen, kun jätettiin juhannuksena pariks päiväks vuos sitten :eitietoo:, kotiin tullessa oci kyhjötti häkin vieressä ja bengali naapurin ikkunalaudalla :heiluti: joten kantsii laittaa kunnolla pelivaroja siihen korkeuteen.. luulisin kyllä että toi 2,5m säikyttää äkkipikasimmat yrittäjät.. mut sit kun on olemassa näitä päättäväisiäkin.

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 06:54  
+
0
Monna83 vinkkiä tuosta tarhan rakentamisesta, tulee tosi huomaamattoman näkönen kun ostaa rimaa, sellasta neliöprofiilin puuta suomeks sanottuna. sellaset raamit ja sitten vaan pingottaa kanaverkkoa niiden väliin, mä tein tällasista palasia, noin 2m leveitä. Tarhasta tuli noin 6m x 2,5m. oikein bueno! pitää laittaa kuva jos löydän.. edit: ja sitten kanaverkon palaset yhteen nippusiteillä.

edit: joo siis toi tarhahan on tosi hyvän näkönen, en alkuun huomannu sitä kuvaa. pitäs itekin rakentaa jahka saa oman kämpän niin joku kiinteä hässäkkä talon kylkeen, puol vuotta sitten muutettiin pois rivarista..
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 08:18)

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 11:14  
+
0
Juu meillä on omakotitalo, joten sen kylkeen olen häkkiä visioinu, hyviä huomioita, täytyy muistaa toi korkeusasia.. Huima pomppu kyllä! :eek:
Ja duunaa noita rappusia, hyllyjä tms sinne sitten... Höööh, nyt mä haluisin heti mennä sitä häkkiä askartelemaan, hm ei me poikien kanssa kai sillä mitään tehdä ennen kissoja
:nauru:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 14:30  
+
0
Tuo mitä "kanaverkko" nimellä ostin biltemasta, siitä ei mene laumanvartijasessekään läpi :lallati: ja mikäli silmäkokoa tarkoitit, niin siitä ei mene varpunenkaan läpi..
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.05.2011 klo 13:55)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:12  
+
0

Dominaattori kirjoitti:

Ulkohäkistä sen verran, että meijän bengalilla ja ocilla on semmonen pomppu (mitä ne ei sisällä ollu esitelly aiemmin) et ne ponnas 2,3m korkean aidan päälle ja siitä vapauteen, kun jätettiin juhannuksena pariks päiväks vuos sitten :eitietoo:, kotiin tullessa oci kyhjötti häkin vieressä ja bengali naapurin ikkunalaudalla :heiluti: joten kantsii laittaa kunnolla pelivaroja siihen korkeuteen.. luulisin kyllä että toi 2,5m säikyttää äkkipikasimmat yrittäjät.. mut sit kun on olemassa näitä päättäväisiäkin.


Siis jätit kissat pihalle 2 päiväksi joka aidattu 2,3m aidalla? :mietiskel: Siis tottakai kissat hyppää noin korkean aidan yli. Kissatarhan pitää olla aina katettu!

turbojaurbo kirjoitti:

Juu meillä on omakotitalo, joten sen kylkeen olen häkkiä visioinu, hyviä huomioita, täytyy muistaa toi korkeusasia.. Huima pomppu kyllä! :eek:


Kuten jo mainitsin, aina kissatarhan pitää olla katettu. Kissat 100% varmasti kiipeää verkkoa pitkin vaikka tarha olisi 5m korkea. Eli katto myös verkotettava. :peukku:

Aberkios kirjoitti:

Ei varmaan kannata kanaverkkoa laittaa, siitähän menee kissa kuin kissa ihan "heittämällä" läpi!


Joillakin on kanaverkkoakin, meillä vain katto-osassa. Itselle tullut mieleenkään että olisi tehnyt myös sivut kanaverkosta, se ei pidemmän päälle kestä vähän painavamman kissan kiipeilyä. Se antaa kuitenkin niin paljon periksi, oli itseasiassa hankala asentaakkin kun oli sellaista vääntyilevää. kunnon minkkiverkko on periaatteessa elinikäinen vaikkakin arvokkaampi. Meillä juurikin tuota ns. minkkiverkkoa häkin sivut+ ikkunoissa.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:13)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:13  
+
0
Olipas kauniita kissoja dominaattorilla :love: Ja monnan kissan nimi on Kinkku, ihan parasta, harmi vaan että olin itekin miettiny jos kissa tulis että nimi vois olla kinkku :hymy:

Mulla siis ei ole kissaa, eikä ihan heti ole tulossakaan, mutta tulin selailemaan tätä ketjua kun naapurin kissa kävi oksentamassa meidän pihaan matoja. Nam. Mietin, että olisivat varmaan heisimatoja? Ne oli jotain 10cm pitkiä, valkosia semmosia littanoita. Elossakin vielä, tai ainakin liikkuivat, tiedä sitten miten normaalia tuollainen on? Madottaa varmasti tarvis, ja sanoisin naapurille mutta en tiedä missä se viipottaa, ei oo pariin päivään näkynyt. Mietinkin, että madottaisin sen ehkä sitten itse. Tunnistaisko joku tosta mini kuvauksesta ko matoja? Niitä tuli kaks ulos. Sitten kissa tuli sisälle mouruamaan ja kertomaan tuotoksestaan ja hetki sitten näemmä pötkötteli meillä sängyssä mikä vähän inhottaa jos siinä on jotain hiton matoja. Yäh. (Tulee siis avoimesta ovesta aina sisään.) Niin että jos kissassa on matoja, niin kuinka helposti ne tarttuu ihmiseen? Ja joo joo, google on olemassa, mutta kaikki mitä oon etsiny sanoo vain että on kai mahdollista tarttua joidenkin matojen, mutta miten?

Kiva muuten mennä naapuriin ohjeistamaan että sen kissa pitäis madottaa ainakin sen 4 kertaa vuodessa ja nyt olis aika oivallinen aika kun niitä laattailee. Huoh. Tietääkö kukaan, että onko se voitu madottaa hetki sitten, mutta että siinä olis jo noin isoja matoja? Vai onko muhineet jo kauan? Haluaisin tietää niin osaisin sitten vähän pistää mittakaavaan naapurin kissanhoitoa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:41  
+
0

neruda kirjoitti:

Kiva muuten mennä naapuriin ohjeistamaan että sen kissa pitäis madottaa ainakin sen 4 kertaa vuodessa ja nyt olis aika oivallinen aika kun niitä laattailee. Huoh.


Onhan se noloa mennä puuttumaan tuollaiseen mutta hyvin mun mielestä voit naapurille sanoa että kissasi oksensi meidän pihalle läjän matoja, madotin sen kun en ole saanut teihin yhteyttä. Ja voit ohimennen mainita että ulkokissa olisi syytä madottaa 4 kertaa vuodessa ja rokotuksetkin olisi hyvä uusia parin vuoden välein.

Ai niin, mun mielestä nimen Kinkku voi antaa ainoastaan karvattomalle elukalle. :nauru: Mies olisi halunnut ristiä tuon Broiskuksi mutta se olisi mennyt jo vähän yli mun mielestä. Siis eihän tämän näköisen kissan nimi voi olla muu kuin Kinkku. :nauru:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:48)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:46  
+
0
^Joo, tottakai mä sanon kunhan sen vain näen, en mitään lappua jätä laatikkoon. Vähän nolo tilanne, tai mua ainakin hävettäis jos joku muu tulis kertomaan että mun eläin pitää madottaa, mutta kerrottavahan se on. Ellen sitä huomenna näe niin haen jonkun matolääkkeen ja yritän tunkea sen siihen kissaan. Vähän hankalaa kun lienevät suun kautta annettavia ja meillä ei ole sellaista tulen lähellesi -suhdetta. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

Muoks. Joo, täytyy kysyä kuinka usein se sitä madottaa ja rokottaa. Ulkoileva kattimau tosiaan kyseessä.

Muoks2. Jaa se on toi nahkakissa minkä nimi on kinkku :hymy: Broileri olis ehkä ollu vähän liikaa :nauru: Mutta kyllä kinkku voi olla karvainenkin kissa, ainaki meillä :enkeli:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 16:13)

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 16:02  
+
0
monna83 juu ei toki, ei liian köykästä/läpi mentävää matskua eikä ilman kattoa. :paapatus: en kyl muuten uskaltaisi edes jättää ulos :shifty:

ainii toi mato juttu, yök
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 16:04)

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 18:59  
+
0
en missään vaiheessa sanonu että ne on pihalle jätetty pariks päiväks. tuo "kanaverkko" mitä meillä on ei taipuile eikä niijaa, ei väsy tai katkeile. liekö jotain superkanaverkkoa? ja ne on todellakin pompulla menny siitä eikä kiipeämällä. todistettiin se myöhemmin omin silmin.

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 21:46  
+
0
Mooses

Team Puikkonokat & Läskipäät

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KISSAT - Torstaina, 15.07.2010 klo 13:36  
+
0
ooo käheen näköisiä noi kinkku ja mooses hienoja katteja muillakin! :peukku:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 06:20  
+
0
^^ Mooseksen eriparisilmät on kyllä makeet! Onko se jonkin rotuinen?

Tänä aamuna kolmen kopla nukkui tähän tapaan. Eihän tuossa mitään ,kyllä ne nukkuu aina kolmistaan mutta repeilin tuon keskimmäisen nahkakasan nukkumatyylille. Kunnon retkottaja!


Ja se tosiaan nukkui.. (ja tässä näette samalla ,millainen on sfinx kun se pesun tarpeessa)


Kunnon rötkäle tulossa Kinkusta, herra nyt reilu 4kk ja 3kg!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.07.2010 klo 06:27)

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: KISSAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 08:07  
+
0
^ voihan Kinkku! :nauru:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: KISSAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 21:21  
+
0

monna83 kirjoitti:

^^ Mooseksen eriparisilmät on kyllä makeet! Onko se jonkin rotuinen?



Mooses on pelastettu yksilö, eli sen rotutaustoista ei ole tietoa. Maatiainen siis.
Team Puikkonokat & Läskipäät

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KISSAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 22:34  
+
0
On kyllä kauniit silmät Mooseksella.
Ja voi tuota Kinkkua!
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KISSAT - Lauantaina, 17.07.2010 klo 15:48  
+
0
kinkku hihhi mikä asento :nauru: mainio
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28206
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 07:00)