Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:54

Kissat

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KISSAT - Torstaina, 01.07.2010 klo 21:12  
+
0
Voi miten suloisia, kun yhdessä hoitavat pentuja!
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 02:05  
+
0
^^ Ompa kyllä ihania kun hoitavat kimpassa lapsiaan. :hymy: Osallistuuko pojat vauvojen hoitoon? :nauru:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 22:04  
+
0
Meillä näillä helteillä on ikkuna auki tarhaan nyt ympäri vuorokauden ja kissat tykkää. Tarmo saattaa olla siellä koko yönkin, Eetu tulee nukkumaan sisälle. Rexit ja nakupelle nukkuvat myös sisällä mutta käyvät yön mittaan aina katsastamassa tapahtuuko tarhan ulkopuolella mitään. Päivällä kaikki nukkuvat tarhassa, paitsi Kinkku tulee sisälle. Haluaa pehmeän nukkumapaikan.

Tässä muutama kuva pojista. :aurinko:

Kolmen kopla


Eetu omassa tuolissaan


Tarmo naatiskelee arskasta

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 22:33  
+
0
^ Sun kissat on kyllä ihania :aurinko:!

Munkin pitäis ottaa pentusista taas uusia kuvia, mutta oon ollut laiskana.. Ja pienten pentujen kuvaaminen on muutenkin yllättävän vaikeaa. Josko huomenna yrittäisi saada jonkinlaiset otettua, tuleehan Lumikin pennuille 2 viikkoa täyteen :hymy:.

Sveankin pennut kasvaa porskuttavat. Yksi simskuista on kyllä aiheuttanut hieman huolta, kun sen paino ei ole noussut ihan toivotulla tavalla. Annoin sille aamulla vähän lisämaitoakin, mutta kovin vaikeaa on yrittää syöttää pientä kiljuvaa ja rimpuilevaa pentua. Sain sille kyllä jonkinverran syötettyä, ja tuossa vasta punnittaessa paino olikin sillä noussut aamusta ihan mukavasti. Toivottavasti sama jatkuu huomenna :peukku:!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 22:42  
+
0
Tsemppiä Joh sen yhden pennun kanssa sinne! Toivotaan pienen jatkavan kasvuaan normaalisti.

Voi, miten tyytyväisen näköisiä kissoja monnalla, ihania kaikki.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 08:45  
+
0
Ensimmäinen todellinen sairastuminen talossa. :(
7,5 kuukauden ikäinen Spike oli yön/aamun aikana kakannut parvekkeelle ensin hyvin haisevan, löysän läjän ja toisen tumman ja kikkaraisen, ja sitten vielä oksentanut vaahto-oksennukset päälle. Hyvin vaisu, hiljainen, tahtoo vain makaa paikallaan, lähinnä vesikupin ääressä, mutta ei suostu juurikaan vettä juomaan. Ruoka ei kelpaa myöskään. Ei vastaa kutsuun, tervehdykseen tai rapsutuksiin ja tavallisesti mölyapinana pidetty katti ei ole hiiskunut sanallakaan, kun vanhempi kissa pörrää jaloissa ja käskee ruokkimaan.
Ilmeisesti jonkinlainen tulehdus vatsassa/suolessa. Kotihoitonakin varmaan menisi, mutta koskaan ei voi tällainen amatööri olla liian varma ja kun muutos on niin radikaali kissan käyttäytymisen kohalla, niin soitanpa vartin päästä eläinlääkäriin kun linjat aukeavat ja kysyn neuvoa.

Pidetään peukkuja.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.07.2010 klo 08:59)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 14:00  
+
0

Kettuprinssi kirjoitti:

Kotihoitonakin varmaan menisi,


Ikinä kissaa ei pidä yrittää hoitaa kotona jos se lakkaa syömästä. Kissoille päivänkin paasto voi jo aiheuttaa sisäelinvaurioita, eivät kestä paastoja kuten koirat kestää. Hyvä että menette heti lääkäriin! Jos kissa ei ala syömään heti lääkärikäynnin jälkeen, käy hakemassa apteekista Nutri Plus-geeliä, siitä kissa saa nopeasti energiaa. Meillä sitä aina kaapissa lähinnä kissojen takia jos tulee tilanne että kissa aloittaa syömättömyyden ja sen pitäisi kuitenkin saada energiaa nopeasti.

Meillähän myös Eetu-maatiainen oli syömättä päivän viime vuoden loppupuolella, kyyhötti piilossa ja kun sen nosti sieltä pois, karvat vain pölähti stressistä. Lisäksi kissa ei puskenut takapäätä ylöspäin kun sitä silitti koko selän pituudelta. Tajusin heti ettei ole kaikki kunnossa ja mentiin lääkäriin. Siellä otettiin verikokeet ja röntgenkuvat. Perusteellisen tutkimuksen jälkeen ilmeni että kissalla selkänikama kasvanut vinoon ja kipuili sen takia. Nykyään sillä lääkitys selkään eli kun näyttää vähänkin siltä että kissan käytös muuttuu vaisummaksi, Matacam-annos suuhun. Vaikuttaa todella nopeasti. Olin varma silloin että sillä just joku suolistotulehdus tai vierasesine kurkussa mutta vika löytyikin aivan muualta. Käsittääkseni selän voi operoidakkin jos tilanne tuosta vielä pahenee mutta vielä se ei ole ajankohtaista kun kipuilu menee ohi lääkkeillä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.07.2010 klo 14:11)

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 15:06  
+
0
"Ikinä kissaa ei pidä yrittää hoitaa kotona jos se lakkaa syömästä."

Olen kuullut tämän ennenkin, että kissan ruokailua täytyy oikeasti tarkkailla syömättömyyden varalta, mutta kun lueskelin ohjeita suoli/vatsatulehduksen(jota siis alkuun arvuuttelin) hoitoon, siinä mainittiin puolen päivän/päivän paasto ja seuraavana päivänä helposti sulavia ruokia kuten vähärasvaista lihaa ja käskettiin pitää huolta nesteytyksestä. Puhelimessa yksi eläinlääkäri neuvoi kanssa pitämään nestetasapainon kunnossa, mutta ei maininnut mitään, että ruokaa olisi kanssa pakotettava alas. :neutral:

Minä olen vatsakipuileville elukoille yleensä muussannut vähärasvaista lihaa ja piimää sisältävää puuroa, jossa on runsaasti kuitua ja sitten ruokkinut pipetillä tai sormin (sormenpäähän ruokaa ja huulille/suun sisäpuolelle.

Mutta juu, selvisihän tuo vaiva sitten kun kiikutin katin Käpälämäkeen. Nestevajaus. Kissa oli ilmeisesti jäänyt nukkumaan parvekkeella ja yöllä oli lämpötila noussut niin korkeaksi, että kissa oli päässyt ylikuumenemaan. Eikä ollut sitten jaksanut hypätä ikkunan kautta sisälle juomaan, kun oma vesikuppi oli parvekkeella jo tyhjä, vaikka edellisenä iltapäivänä täytetty. (Parvekkeen ovi on kiinni, ettei koira pääse käsiksi kissojen aterioihin).
Spike jäi seurantaan iltaan asti ja antavat sille nesteitä. Eiköhän tästä selvitty säikähdyksellä. :)
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 15:56  
+
0
^ Paranemisia kisulille. Hyvä että selvisi mikä vaivaa.

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 18:34  
+
0
Kettuprinssin Spikelle paranemisia!
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

yali

yali
Viestimäärä: 16

VS: KISSAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 15:47  
+
0
Voi ei noita pentukuvia :love:

Jonain päivänä mä vielä ostan vanhan ajan siamilaisen joukon jatkoksi, niissä on sitä jotain.

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 08:38  
+
0
Tässä meijän otuksia.. kaikille aktiivista ja seurallista kissaa harkitseville voin suositella ocicattia tai bengalia. Nää menee herkästi sekaisin, tässä ruskea on bengali domi ja hopea oci ossi..
domi pentuna

melkein kaikki yhdes koos..

ja ihan oikeassa valokuvassa..

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 10:29  
+
0
^ Kauniita kisuja! Varsinkin tuo bengali :love:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 12:46  
+
0
Todella kauniita kissoja sinulla Dominaattori! Hellyyttävä tuo ensimmäinen kuva. Ja tuo missä ne on kaikki yhdessä läjässä, suloisia.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 13:15  
+
0
Dominaattorin bangali on todella kaunis! Kätkö näyttelyissä?

Mä ilmoitin just toissa päivänä Kinkun ja Sulevin elokuussa olevaan näyttelyyn Vantaalle.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.07.2010 klo 13:17)

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 13:44  
+
0
^Näyttelytasoisena hankin sen, mutta luonteensa puolesta ei millään sovi näyttelyyn. Ocicat kävi kerran näyttelyssä (siitostasoinen, mutta kävi mahdottomaksi, joten leikkautin), tuloksena EX1, jihuu.

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KISSAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 16:22  
+
0
hellou kaikki :heiluti:
voisinko täältä saada infoa, kokemuksia, mielipiteitä semmosesta kissarodusta kuin venäjänsininen ?
mä oon kyseisen rodun edustajaa himoinnu jo kauan ja ollut kasvattajiin yhteydessä pidempään ja se suosikkikin kasveista löytynyt mutta varovasti tähän lähden kun en rotukissamaailmasta mitään oikein tiedä ( toki lukenut paljon rodusta mutta eihän se sama ole kuin kuulla harrastajien kokemuksia/ mielipiteitä) joten huolettaa ettei multa jää vaan mitään huomioimatta...
käviskö tää alla oleva lista mun kyselyjen pohjaksi tuolta rekkujen puolelta? vai miten tän selkeästi hoitaa? hihih:nauru:
¤ Kissalle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
¤ Lapsien määrä
¤ Aiemmat kissakokemukset
¤ Harrastustoiveet
¤ Turkkitoivomukset
¤ Minkä kokoinen kissa
¤ Kissan luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
johonkin näyttelyyn varmaan kandeis lähtee kattelemaan? niin vähän olen suunnitellut...
kiitos jos on mielenkiintoa ja kärsivällisyyttä neuvoa :kumarrus:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Lauantaina, 10.07.2010 klo 02:17  
+
0
^ Olet jo varmaankin käynyt yhdistyksen sivuilla mutta tässä vielä linkki. Sieltä saat varmasti parhaimmat neuvot jos rotu kiinnostaa. :hymy: Kaunis rotu mutta vähän liian "tavallisen" näköinen mun makuun. :shifty:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 02:19)

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KISSAT - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:48  
+
0
kiitos monna83 juu olenhan minä.
Mä taas tykkään kauheesti v.sinisestä kun ne silmät, korvat ja turkki ja sen väri :love: hihi ( olipas tyhjentävä ) ja sit köh..köh.. näinki pinnallinen juttu mut se kyl sopis noitten doggien malliin- ja väriin aika hyvin...
ja mitä oon rotuun tutustunu ni mä oon ymmärtäny et tän rodun pitäis tulla tosi tosi hyvin juttuun koirien kanssa ja että olisivat aikamoisia " sosiaalisia perhosia..no ainaski perheen kesken "
se olis mulle kauheen tärkeetä että olisi persoonaa ja luonnetta kissassa, ettei hää kyl tulis vaa nätiks hyllyn päälle :nauru: tahtoo aktiivisen ja kontaktia ottavan kissan, harrastaa siis!

Mun mies haluis kyl ennemmin semmosen karvattoman onko se nyt nahkakissa vai mikä, mä varmaan kuolisin ressiin sen kanssa onko tarpeeks lämmin vai ei jne vaikka hauskannäkösiä nekin on mut luonteesta/ vaativuudesta en kyl tiiä mitään. Miltähän se katti näyttäis ala kuorrutettuna kahden dogin kuolalla? hehe

Rotuehdotuksia otan kyl mielelläni vastaan jos jollekkin välähti valo et tonne sopis just tämmönen katti. Ei oo ihan itsestään selvyys et meijän lauman kanssa kaikki rodut viihtyis :eek:
Lähinnä jännään sitä kasvattajan valitsemista... muoks* ulosanti taas hiukan huonoa oli tässä

Ymmärsin et täällä on kasvattajia kanssa? Onko kissa puolella kuinka tiivistä kasvattien kanssa yhteistyö? näyttelyt? harrastukset? jotain tapaamisia tms?
Kun ei varmaan kauheesti tarvii luonteen kehityksestä ja koulutus asioista jorista.. Tää mun suosikki v.sinisissä on kyl kauheen lämmin ja kertoilee spteissa aina kaikkia hellyyttäviä tingentangeleita-yksityiskohtia/tapahtumia ( toki asian ja faktan lisäksi ) vaikuttais et ois sydämellä hommassa siis.. mulla ei vaan ketään tuttu harrasta kissojen kanssa niin mietin et ketä mä sit pommitan kun on ressin, pennun ja kysymysten aika :shifty:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 12:01)

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 18:28  
+
0
^
Kasvattajien kanssa en ole pitänyt juurikaan yhteyttä, mitä nyt silloin kun kävin ocicatin kans siinä yhdessä ja ainoassa näyttelyssä. Kasvattaja oli tosi avulias ja auttoi kaikessa näyttelyyn liittyvissä jutuissa. Kasvattaja itse myös osallistui siihen omien otustensa kanssa. Mutta ei niihin tarvi välttämättä olla yhteydessä jos ei tahdo, tietty näyttelytuloksia ym kuulumisia on hyvä sillon tällön kertoilla..

Venäjän sininen kuuluu muistaakseni ryhmään III (?), niinkuin nämä minun oci ja bengalikin, eli erittäin aktiivisia. Bengalin hommasin ainoaksi kissaksi ja huomasin että se tarvii tosi paljon tekemistä, se on aina mukana kaikessa, tiskaamisessa, sängyn petaamisessa jne :ttou:
Jos nyt saisin valita, niin olisin ottanu kerralla kaks aktiivista. Kun bengali oli hiukan vajaan vuoden, otin ocin kaveriks..

Mun mielestä mitään muuta eroa "normi" kissan pitämiseen ei rotukissalla ole muuta kuin tuo, että mikäli kuuluu ryhmään III niin virikkeitä pitää olla tarpeeksi, ettei tule masennusta tms. Tietty pitkäturkkisella turkin hoito jne.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.07.2010 klo 18:30)

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 08:45)