Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:54

Kissat

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50

Jimena

Jimena
Viestimäärä: 108

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:00  
+
0
^ Joo näin mäkin olen ajatellut, ja toivonut! Meillä tuttuja kamoja tulee kyllä mukaan sohvat ja sänky mutta ei paljon muuta kun muutetaan 12 neliöö pienempään kämppään ja ostettiin sinne uudet kompaktimman kokoset huonekalut :shifty: Mutta toivon kyllä että nuo ainakin ensijärkytyksestä toivuttuaan tottuu. Kuitenkin tutut hajut. Jänskää. :)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:28  
+
0

Toi kanaverkko oveen on sitten varmanakin se vaihtoehto.



Mä suosittelen kanavarkon sijaan ns."minkkiverkkoa".Siis tota mitä meillä on häkissä ja ikkunoissa (katso kuvat). Kanaverkko kuitenkin niin heppasta ja joustavaa, katkeaakin helposti. Kissaa saa sen helposti rikki kiivetessään sitä pitkin. Meillä kissahäkin katto kanaverkosta kun luultiin että säästetään siinä iso raha kun kuitenkin tuo vahva minkkiverkko oli tosi arvokasta.Mutta ei siinä loppujen lopuksi säästänyt yhtään.. Mutta kestää tuo kanaverkko tuolla katossa kun kissat ei siinä roiku. Seiniä ei edes mietitty tekevämme kanaverkosta, myyjäkin rautakaupassa sanoi samaa ettei kannata. Kissat kuitenkin sen verran painavia ja niillä voimaa että verkon laatuun kannattaa panostaa.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: KISSAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 10:58  
+
0
Meille tuli kaksi vuotta sitten kaksi maatiaisveljestä. Niistä kasvoi aivan ihanat sylikissat, vaikka saimme ne jo 6-viikoisina. Alunperin niiden piti tulla vasta 12-viikoisina, mutta kettu tappoi pentujen emän, eikä odottelusta olisi ollut hyötyä. Päinvastoin meillä oli ennestään kaksi leikattua maatiais narttukissaa, jotka opettivat pojat tavoille, kun muuten ne olisivat jääneet ilman ns.'kissan mallia'. Meillä on ollut aikojen saatossa kaikkiaan kuusi kissaa ja nämä ovat kyllä ylivoimaisesti ihmisystävällisimpiä. Sanoisin jopa, että niissä on hieman 'koiramaista' käytöstä.
Isompi veljeksistä oli todella hyvää pataa koiramme pentujen kanssa. En olisi ikinä uskonut kuinka pitkämielinen kissa voi olla sellaisessa rieputuksessa, kun neljä koiranpentua on yhtä aikaa kimpussa. Kertaakaan ei edes sähissyt saatikka raapinut.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 11:02)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 12:40  
+
0
Olipa mukava herätys tänä aamuna! Päästin koirat seiskan aikaan tarhaan, ne oli siellä vähän aikaa ja halusivat takas sisälle. Menin vielä sänkyyn ja nukahdinkin sitten muutamaksi tunniksi. Muistan kun sänkyyn mennessä oli jotenkin kummallinen tunne että eihän Taavi vain karannut ulos. Ajattelin että ei se voinut karata, oisin mä sen huomannut ja nukahdin. No, heräsin myöhemmin päästämään taas koirat pihalle niin siellähän tää yksi sankari istuu viinimarjapensaiden juurella ja möllöttää katsoa silmät suurina. Tuli pikkasen kiire pukea aamutakki päälle ja juosta pihalle. Onneksi tuli ihan itse luokse ja jutteli kovasti.

Nyt Taavilla on koko ajan meno takapihalle ja nyt aloitettava sama koulutus kuin viime kesänä; aina kun avataan takapihan ovi, mukana täytyy olla sumutinpullo. Kun kissa lähestyy auki olevaa ovea, se saa vesisuihkun niskaan.:lallati: Tänään pari kertaa ja "koulutin" sitä ja ei halunnut parin pruikkauksen jälkeen tulla lähellekkään ovea.:nauru:

Viime kesänä se rupesi vinkumaan takapihan ovesta ulos ja livahtikin muutaman kerran kun erehdyin viemään sen valjaissa pihalle. Annoin kävellä sen takapihan ovesta itse ulos ja sitä ei kuulemma pitäisi tehdä juuri tuon karkaamisvaaran vuoksi. Sain Sulevin kasvattajalta hyvään neuvon että aina kissa kuljetuskopassa ulos valjastelemaan. Siinä kissa oppii että kotoa poistutaan vain kopassa. En tajunnut tota aikaisemmin. Kotiin tullessa saa sitten kävellä itse sisälle.:hymy:

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: KISSAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 14:14  
+
0


Milla ottaa rennosti =) Mun kissalt on löytökissoja ja mulla sijaiskodissa kunnes löytävät pysyvän kodin (elleivät jää mulle :wink: ) Aivan ihania tapauksia. Milla on tosi hellä sylikissa. Nytkin puskee naamaan koko ajan vaikka tässä yritän naputella :) Toinen kisu on vähän varautuneempi mutta nuorempi ja hyvin utelias. Molemmat leikkii keskenäänsä ja jahtaa toisiaan, ja meno menee välillä tosi railakkaaksi :) Matot on aina vinksallaan kun tulee kotiin :nauru:


muokkasin kuvan kokoa..
eli se ei pienentynyt... okei, annetaan olla :)
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.04.2010 klo 09:53)

Piigeli

Piigeli
Viestimäärä: 32

VS: KISSAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 14:28  
+
0
^ Milla on niin hurjan kaunis.

Oletteko kissanomistajat kokeilleet Furminaattoria/vastaavaa kissoihinne? Meidän Paavoon kokeilin sitä, kun koiralla ollut ihan valtavan hyvä. Kissasta lähti pieni kaupan hedelmä muovipussillinen karvaa. :eek:

Paavo on maatiaiskissa, jonka äiti oli Pitkäkarvainen. Paavon turkki on lyhyt, mutta erittäin tiheä ja paksu. Poika näyttää tosi hoikalta nyt, kun kassillinen irtokarvaa on poissa. Ja turkki kiiltää aurongossa komeasti :kieli:
Beagle neiti Pipsa 18.5.2009
Blogi http://www.koirat.com/blogit/koiruuksia
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 14:30)

disbel

disbel
Viestimäärä: 1

VS: KISSAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:30  
+
0
Furminaattorin olen nähnyt toimivan niin hevosilla kuin kissoillakin, joten meillä se on hankittavien tavaroiden listalla. Tämä vuodenaika on jotain niin järkyttävää tuon karvanlähdön kannalta vaikka meillä kaikki miisut ovatkin sisäkissoja.

Meiltä tosiaan löytyy ragdoll kastraattipoika ja kolme maatiaispoitsua. Neijästä alle vuoden ikäisestä miehen alusta tuota energiaa löytyy.. Tilanteen rauhoittumista odotellaan kuitenkin hyvässä hengessä, kunhan saadaan kaikki kastroitua :cool:

Onkos muuten kukaan palstalaisista kokeillut naksutinkoulutusta kissaan? Ajattelin kokeilla jossain vaiheessa ihan mielenkiinnosta, kun löysin hyllystä pari opustakin. Varsinkin "alas"-pyyntö olisi meillä aika hyödyllinen :roll:
Jaloissa pyörii neljä kissaa ja kani.
Toiveissa/haaveissa/suunnitelmissa koira.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:39  
+
0

Oletteko kissanomistajat kokeilleet Furminaattoria/vastaavaa kissoihinne?


Meillä furminoidaan maatiaiset kerran viikossa.

Onkos muuten kukaan palstalaisista kokeillut naksutinkoulutusta kissaan?


Yhden kissan kanssa kyllä,Taavin.Seuraaminen luonnistuu oikein "mallikkaasti",naksulla sen olen opettanut.:hymy: Istuminen,tassun anto ja "orava-asento" on opittu ilman naksua.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 23:01  
+
0
Rexisaastetta. :aurinko:

Kakaraa pitää hoitaa


Köllötellään vierekkäin


Ja tässä vielä Sulevi viime lauantaina Faunattaressa rex-kissojen esittelypäivillä

Huono kuva, onneksi ammattikuvaaja otti Sulevista hienoja kuvia. Pyysin sellaisia otoksia joissa tulisi nuo sen silmät hienosti esille. Omalla kameralla kun en saa niitä vangittua.

Tarmon iho-oireet päästä alkaa helpottamaan! :jjei: Ei raavi oikeastaan ollenkaan, haavaumat ovat paremmassa kunnossa, iho ei hilseile ja kauluria ei olla käytetty juuri ollenkaan. Ilmeisesti kortisoni ja antibiootti puri tai sitten tietty siitepölykausi alkaa olla ohi. Katsoo mikä on tilanne muutaman viikon päästä kun pitkävaikutteisen kortisonin vaikutus alkaa loppua. Luulen että täytyy käydä antamassa uusi piikki.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.04.2010 klo 23:05)

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KISSAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 23:14  
+
0
Mä ostin furminaattorin meidän maatiaisille ja olen sillä muutaman kerran kissat harjannut. Tosi hyvin lähtee karvat. Toisella kissalla karva on ihan pehmeää untuvaa ja toisella vähän karheampaa. Hankalaa on vain se, että kissat ei tahtoisi olla paikoillaan harjaamisen ajan.

Hemukoira

Hemukoira
Viestimäärä: 3

VS: KISSAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 12:25  
+
0
Juu olisi tarkoitus myös tuo furminaattori ostaa, kunhan saa rahaa. Onko ne tällä hetkellä minkä hintaisi esim. mustissa ja mirrissä ?
Kotoani löytyy marraskuussa -2008 syntynyt dandiedinmontinterrieri Helmut
kääpiöluppa Cassu
Kissa Leevi arvioitu syntymävuosi on 2000

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KISSAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 12:30  
+
0
^ ne feikkifurminaattorit ajaa saman asian, ostin omani koiranäyttelystä 15 eurolla. Nuo aidot furmikset on tosi kalliita, muistaakseni jotakin 30-50 euroa riippuen koosta.

Hemukoira

Hemukoira
Viestimäärä: 3

VS: KISSAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 12:33  
+
0
Okei. Täytyypä katsella huomenna lahden kv:sta niitä. Lähtee niin älyttömästi tuolta kissalta nyt tuota karvaa ja ei se tohon tavalliseen karstaan jää kiinni. Vaan huonekaluihin ja vaatteisiin :roll:
Kotoani löytyy marraskuussa -2008 syntynyt dandiedinmontinterrieri Helmut
kääpiöluppa Cassu
Kissa Leevi arvioitu syntymävuosi on 2000

hennir

hennir
Viestimäärä: 30

VS: KISSAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 18:24  
+
0
Meillä asuu Johin Lumikki-simskun itämaisveljet Pokeri ja Poppari. :) Poposta on ens kuun puolella tulossa iskä, kunhan tämän pömppiksen masuasukit päättävät syntyä. Vielä ei kuitenkaan sen aika ole, sillä vielä olisi jäljellä kolmisen viikkoa muistaakseni. Mukava määrä pentuja luulisi olevan tulossa, kun maha on jo nyt tuon kokoinen. :) Äiti on lilanaamio simsku ja isä on lilatäplikäsvalkoinen itämainen, eli simskuja, itiksiä ja syssejä olis mahdollisesti tulossa. Innolla odotellaan. :)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 11:00  
+
0
^ Muuttaako teille tulevasta pesueesta kenties yksi vauveli :hymy:?

Meille nyt tuli se mun haaveilema kirjahylly, ja kuten arvelinkin, se nousi heti kissojen suosioon :nauru:.

Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


hennir

hennir
Viestimäärä: 30

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 13:29  
+
0
Mulla on kova tahtojen taistelu itseni kanssa, että otanko vai enkö. :D

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 13:37  
+
0
^^ :love: Aivan ihania kissoja. Nätti hyllykin :nauru: Onko muuten valkoisilla simskuilla samaa ongelmaa kuin valkoisilla maatiaisilla? Ihan valkoisethan on kai usein kuuroja maatiaisten tapauksessa.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 13:45  
+
0
hennir - kyllä se aina vielä yksi mahtuu :nauru:.

Tisa, meidän Lumikki ja Gizmo ei ole valkoisia, vaikka kuvissa kovin vaaleilta näyttää - Lumikki on väriltään lilatabbynaamio, eli suomeksi sanottuna sillä on harmaita raitoja naamassa, tassuissa ja hännässä, ja Gizmo punatabbynaamio :hymy:. Mutta juu, valkosilla simskuilla esiintyy myös kuuroutta, joten jalostukseen käytettävät täysivalkoiset siamilaiset (eli viralliselta nimeltään foreign white) on mun käsittääkseni kuulotestattava.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.04.2010 klo 13:48)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 14:12  
+
0
Joh, tuo hylly on muuten tosi makee!:cool: Mä en taida sitä kuitenkaan tilata, vaan tilaan toisen kattoon ylettyvän puun. Pitää sen kunniaksi tilata uusi puu kun kesäkuussa meille kotiutuu se pitkään haaveilemani sfinx..

Peterbaldia en uskaltanut sittenkään vielä hankkia vaikka se iski kyllä yhtä paljon kuin sfinxikin. Rotu niin uusi (12v vanha), kasvattajia ei montaa Suomessa, tieto vielä vähäistä joten katsotaan jos sellainen tulee vaikka joskus 5-10v päästä kun niistä on saatu tietoa lisää ja kasvattajia enemmän. Mulla onkin jo kontakti yhteen peterbaldkasvattajaan (kävin hänen luonaan vierailulla) joka sanoi että jos/kun joskus haluan hankkia petterin, hän auttaa mielellään hankkimaan sen rodun kotimaasta Venäjältä. Kuuntelin muutenkin sfinx-, devon- ja cornarikasvattajien neuvoja että tähän laumaan ehdottomasti sopivampi ja "turvallisempi" hankkia sfinx, ovat kuitenkin luonteeltaan hyvin paljon cornarien kaltaisia.

Joku päivä pitää mennä hakemaan tarvikkeita rautakaupasta. Jatketaan tuota ulkohäkin rakentamista kun on vielä kovin ankea. Sinne tulee koppi sekä hyllytasoja joissa kissat voivat ottaa aurinkoa. Ja ajattelin jos sinne upottaisi maahan sellaisen pienen suihkulähdealtaan ilman suihkulähdettä. :hymy: Ja katsotaan jos mies viitsisi purkaa yhden seinän että jatkettaisi häkkiä muutama metri. Viime kesänä tuo häkki tuntui isolta mutta ei enää. Se on vain 10m2 ja kyllä sinne toiset 10m2 saisi tulla lisää.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 22:53  
+
0
Laitettiin tänään kaverin kanssa kolme lekotteluhyllyä ulkotarhaan. Kissat tykkäävät kuin hullu puurosta. :hymy: Eivät meinanneet äsken raaskia tulla sisälle, kun hyllyt niin mukavia. Nyt voi kytätä naapureita ja lintuja korkealta.




  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 14:45)