Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:54

Kissat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

Nukkelis

Nukkelis
Viestimäärä: 81

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 21:14  
+
0
mä kun leikkuutin Lukan niin sanottiin että nyt se rauhottuu todella paljon (oli tosi hurja tapaus!) niin pahemmaksi se vaan muuttui! rupesi hyppimään koirankin päälle ja tuhosi kaiken :neutral: vaikka siis tyttökissa onkin.. sitten otin Tinan ja sillon vasta Luka rauhottui... mitä nyt ne keksii yhdessä kaikkee pahuuksia mm. koiran piiritystä ja kimppuun hyökkäämistä, tietnkin leikkimielessä.

onko teidän kissoilla pakkomielle kylppärin lattiassa olevaan "viemäri ritilään"(mikä nyt nimeltään onkaan :hymy:)
omat kissat repivät sen aina irti ja sitten uittavat hiiri leluaan siellä ja katsovat vierestä kun se kelluu :nauru: vai ovatko mun kissat vaan niin hölmöjä:nauru:
seropi uros Rico
maatiaistytöt Luka&Tina

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 21:15  
+
0
^Meillä ainakin harrastetaan tota lattiakaivon kannen irrottelua ja lattiakaivoon lelujen jemmaamista :nauru:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Nukkelis

Nukkelis
Viestimäärä: 81

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 21:17  
+
0
okei :nauru:
eli nuo ei oo ainuita :kieli:
seropi uros Rico
maatiaistytöt Luka&Tina

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 22:27  
+
0
Noihin kylppärileikkeihin liittyen:
Meillä oli kissojen ruoka- ja juomakupit kylppärissä joskus. Huippuhauskaa molempien mielestä oli läikyttää vesikupista vettä ja vahtia, kun se valui kohti viemäriä (kalteva lattia tietysti) :nauru:
Sitä saattoivat tehdä ja kattella parikin tuntia :roll:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:05  
+
0
Kiitos monna83 ja Joh tulkitsemisavusta :kumarrus: Juurikin tuo valkoinen simsku kiinnostais mua ja lähistöllä asuvalla kasvattajalla on tietty just sellasia pentuja nyt :ttou: No jos käyn vain ihan pikkasen vilkasemassa miltä ne näyttää, ei siitä voi vielä mitään kovin pahaa seurata :shifty: Kuitenki tosi ällöjä sellaset valkoset karvapallerot :twisted:

Onneksi meillä on Johin kanssa tuota välimatkaa jonkin verran, niin ei ole päässyt katteleen niitä ihanuuksia mitä siellä vipeltää :love: (Ainakin muistaakseni Joh asui jossain Lapin suunnalla. Tuleehan sielläkin kyllä toisinaan käytyä..) Saati, että näkisin ihanuuksien pentusia, kohta ois mullakin kämppä täynnä simskuja :nauru: Onko Johin kissat muuten kovia juttelemaan? Täälläkin taisi olla juttua ääntelevistä simskuista, mutta lienee sekin persoonakohtaista. Mitä eroa on muuten itämaisella ja siamilaisella? Väritys?

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:09  
+
0
Tuota kissan juttelusta tuli mieleen, että musta se on tiettyyn pisteeseen saakka ihan mukavaa. Meidän Veera on esimerkiksi tosi äänekäs verrattuna mihinkään muuhun tietämääni kissaan, mutta ei se silti pidä jatkuvaa mekkalaa. Pentuna riitti, kun Veeraa vilkaisi vähän, niin johan alkoi kuulumaan hurja kehräys. Nykyisellään täytyy monesti hiukan jo silittääkin, että moottori käynnistyy. Muutoin Veeran erikoisuuksiin kuuluu se, että jos otan askeleenkin kodinhoitohuonetta kohti, missä kissojen ruokakuppi on, Veera kipittää edelläni huudahtaen samalla "Kurrrrr" ja jos en seuraa, se palaa takaisinpäin ja seuraavasta askeleesta oikeaan suuntaan, kissa taas kipittää kodinhoitohuoneelle päin kurnuttaen. Sitten jos kissaa seuraa, se kipittää ruokakupille ja alkaa syömään hurjasti kehräten. Meidän toinen kissa tekee tuota edelläjuoksemista (ilman kurrrr-ääntä), jos ruoka on loppu, mutta Veera vaan tykkää saada seuraa, kun syö. :nauru:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 14:20  
+
0
Tita, juu, lapissahan minä asun :hymy:.

No näistä mun simskuista oikeastaan vain yksi on sellainen "perus-siamilainen" ton juttelun osalta, se kun osaa olla välillä todella äänekäs, ja juttelee aina takaisin kun sille puhelee :nauru:. Nuo muut on sitten vähän hiljaisempaa sorttia, joskaan eivät nekään ihan täysin äänettömiä ole :hymy:. Eli kyllä se on paljon yksilöstä kiinni.

Itämaisella ja siamilaisella ei ole muuta eroa kuin juurikin väritys ja silmien väri, itämaisilla kun ei saa olla siniset silmät, vaan niiden täytyy olla vihreät.

Saako muuten udella keneltä kasvattajalta olet pentua menossa katsomaan :hymy:? Laita vaikka yksää.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 20:33  
+
0
Teinpä sitten pikku tilauksen zooplussaan. 150 eurolla olisi kissanruokaa tulossa :peukku:.

Ostin lähinnä applawsin ja almo naturen märkäruokaa, mutta otin myös muutaman pussin acanan ja orijenin raksuja.

Oon miettiny että vähennän raksujen syöttämistä noille radikaalisti, ja saavat sen sijaan syödä enemmän lihaa. Mutta sitten mietin tuota vitamiinipuolta, että kannattaisiko niille syöttää jotain multicattia tms?

monna, help meee, säähän oot asiantuntija näissä ruokintajutuissa :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 20:44  
+
0
^ Jos lihan osuus alkaa olla puolet tai yli päivittäisestä ruokavaliosta, pitää ottaa lisävitamiini käyttöön. Multicat hyvä ja kun lohen makuinen, meillä ainakin se menee kaikille paitsi Eetulle ihan namina. Eetulle murskaan ruuan sekaan. Ja jos syöttää Almon purkkiruokia, pitää muistaa laskea nekin lihaksi, niihin kun ei lisätty vitamiineja. Esim. Feline Portassa taas on vitamiinit.

Mäkin olen tilannut jo kerran Zooplussalta tavaraa. Lähinnä märkäruokia.

Mä olen vähän alkanut joustaa tuon kuivamuonan kanssa. Mä olen aina pitänyt RC:tä huonona ruokana mutta otin RC:n Light-ruokaa tuossa joku aika sitten Taaville ja sopii tosi hyvin. Applaws mun mielestä tosi hyvä mutta se valitettavasti aivan liian rasvaista meidän ylipainoon taipuvaiselle syöppö-Taaville. Eetulle ja Sultulle se sopii hyvin. Niille voikin paljon vapaammin kokeilla kaikkea kun kumpikaan ei liho helposti ja niille tuntuu sopivan ruoka kuin ruoka. Täälläkin hetkellä niille tehty coctail tollaseen kuivaruuan säilytyslaatikkoon. Siinä on Brittiä, RC:tä, Applawsia ja James
Wellbelovedia. Mä olen ajatellut asian niin että ei se nyt haittaa vaikkei nappula aina olekkaan viljatonta kun kuitenkin sen menekki niin vähäistä meillä. Kun olin pitkään vannoutunut Applawsin käyttäjä sen viljattomuuden vuoksi.

Kinkullekkin olen ostanut kaappiin jo valmiiksi erilaisia nappuloita että tottuu heti syömään monipuolisesti kaikkea. Siellä Brittiä, RC:tä, Applawsia, Purina Pro Plania sekä Iamsia. Sen kanssa en uskalla vielä kasvuaikana kikkailla kamalasti ruokinnan kanssa, annan lihaa alle puolet pentuajan ettei tarvitse miettiä vitamiineja.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 21:06)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:13  
+
0
Kiitti monna infosta!

Mä oon aina jotenkin pelännyt ton lisävitamiinin antoa, kun se tekee kuitenkin enemmän hallaa antaa sitä liikaa, kuin liian vähän.

Meillähän kissat on melkoisia raksuttajia, varsinkin Lumikki ja Svea. Royal Canin meillä on ollu käytössä aina sekä kissoille että koirille ja mitään ongelmia ei ole ollut. Ainoa vaan on tuo hinta.. Ja kun parempilaatuisiakin (ja halvempia+viljattomia) ruokia on kuitenkin olemassa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:57  
+
0

Joh kirjoitti:

Mä oon aina jotenkin pelännyt ton lisävitamiinin antoa, kun se tekee kuitenkin enemmän hallaa antaa sitä liikaa, kuin liian vähän.


Juuri noinhan se on. Kun/jos syöttää lihan ohessa kuivamuonaa ja vitaminoituja märkäruokia ja mietityttää kuinka paljon lisävitamiinia annettava, niin ennemmin vitamiinit vähän alakanttiin.

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KISSAT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 00:11  
+
0
Nyt kun on tullut vähän tutustuttua eri kissarotuihin, niin mua kiinnostais tietää mitä eroa Cornish Rexillä ja Devon Rexillä oikeastaan on? Ulkonäkö kai on vähän erilainen, mutta en välttämättä kuvista osais sanoa kumpi on kyseessä. Onkohan kuinka erilaisia luonteiltaan? Millainen karva niillä on? Olis hauska joskus päästä silittelemään, kun näyttävät niin pehmoisilta kuvissa :hymy: Ja kissakuume jyllää..

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KISSAT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 00:30  
+
0
Kun mä joskus lueskelin cornareiden ja devoneiden luonnekuvauksia, kovin samalta kuulostaa. Eli molemmat ovat ihmisrakkaita ja kaikkeen talossa tapahtuvaan osallistuvia otuksia. "Virallisista" ulkonäköeroista en osaa sanoa, mutta mun mielestäni cornarit on jotenkin pehmeämmän näköisiä ja devonit enemmän sellaisen alienin näköisiä. Oisko niillä sitten jotenkin isommat korvat ja veistellymmät piirteet? (Devoneilla siis verrattuna cornareihin.) Karvanlaadun eroista en osaa sanoa, ainakin kiharakarvaisuuden aiheuttava geenimutaatio on roduilla eri, eli devon-cornish-mix ei ole kiharakarvainen, koska kyseessä on resessiivinen geenimutaatio.

Jokos monnalla on kinkku kotona? :aurinko:

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KISSAT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 00:37  
+
0
^Kiitos vastauksesta! :hymy: (Miks täällä ei voi olla vähemmän vajaaälyisen näköistä hymyhymppää.. :roll: ) Vähän samoja ajatuksia mullakin noista roduista oli lukemani perusteella. Kai sen eron huomaa sit vasta kun/jos joskus näkee molempia samassa tilassa.

Toivottavasti monna83 sit laittaa kinkusta kuvia jahka se kotiutuu!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 14:41  
+
0
Tita ja maddy, Kinkku (tai Broileri mikä lie :nauru: ) kotiutui eilen ja on tosiaankin kotiutunut. Ihan mahdoton kakara! En uskalla lähteä lenkillekkään koirien kanssa ennenkuin mies tulee töistä, on kuin mikäkin riiviö, menee joka paikkaan, härnää koiria ja muita kissoja ja imee lattialta kaiken mikä eteen tulee.

Koirat kun näki ekan kerran, niin katsoi että jaa, tollasia täällä ja jatkoi tutkimusretkeään. Kasvattalla kotona 10 koiraa; 8 harjakoiraa ja 2 greytä joten koirat tuttuja ja ei osaa vierastaa niitä ollenkaan. Kiipeilee päällä ja tänään on vetänyt jo painimatsit Ernon kanssa. Niistä tuli jo eilen kaverit. :hymy: Laskin kottin tultaessa nahkiaisen eilen lattialle ja sitä sai jokainen käydä katsomassa. Koirat kävi jokainen vuorollaan nuuskasemassa ja olivat sen jälkeen ihan sujut, ei niitä juuri kiinnosta mitä pentu touhuaa. Paitsi Ernoa kiinnostaa mitä kakara touhuaa ja on sen lähellä tosi paljon.

Kissoista Eetu ja Tarmo-maatiaiset otti jo eilen pennun tosi ihanasti vastaan, Eetu jopa nuolasi heti kun näki Kinkun, Tarmo muuten vaan haisteli uteliaana. Kummankaan puolelta ei sähinää tms. Taavi ja Sulttu sähisi eilen mutta tänään Taavi jo leikki kakaran kanssa niin että juoksi edellä ja pentu perässä. Pikkuinen sattui ottamaan lelukorista lelun ja leikki sen kanssa niin Taavi olikin sitten sitä mieltä että se on hänen ja nappasi lelun pennulta pois ja vei omaan jemmaan. Sulevi sähisee edelleen ja mutta suostuu olemaan jo samassa huoneessa pennun kanssa mutta otta varmaan oman aikansa, ennenkuin se hyväksyy penikan. Olin ihan varma että Sulevi on ekana touhuamassa tulokkaan kanssa mutta olikin juuri toisin päin. Tällä viikolla pitää hakea Feliway, niin helpottaa Sulevin tutustumista.

Ja makkarin tein pennun paikaksi ekoiksi päiviksi mutta eihän se siellä viihdy yksinään. Alkaa ihan jumalaton huuto oven takana jos sen jättää sinne ja sitten kun aukasee oven, niin tulee kovan hurinan kanssa sieltä pois. Viime yön nukkui mun vieressä peiton alla ja mies nukkui olkkarissa muun lauman kanssa, etteivät koe niin pahasti, että ne jätetty jostain ulkopuolelle.

Tässä muutama kuva pienestä. Kuten huomaatte, on pesun paikka kohta puoliin. Pennut on pesty viime tiistaina ennen lääkäriä ja on jo nyt tuon verran likainen.

Tere!


Olen kova leikkimään.


Välillä vetää totiseksi.


Tita, ei devoneissä ja cornareissa luonteessa ole juurikaan eroja, jotkut sanovat että devonit olisivat rauhallisempia kuin cornarit mutta itsellä ei tästä henk. koht. kokemusta. Ulkonäössä on sitten paljonkin eroavaisuuksia. Devonit on paljon vankempi rakenteisia ja isomman oloisia, ehkä enemmän kissan näköisiä kuin cornari. Devoneista sanotaan että ovat menninkäisen näköisiä ja se on totta, korvat tekevät sen vaikutelman ensisijaisesti. Lisäksi devonin liikkeet ovat hyvin erilaiset kuin cormarin ja tätä sain verrata ihan läheltä kun oltiin esittelypäivillä jossa oli devoneita sekä cornareita. Devonista sanotaan että sen rintakehä tuo länkisäärisen ja bulldoggimaisen vaikutelman ja se pitää tosiaan paikkansa. Kävelevat "leveästi" edestä kun taas cornari on hyvin kapea edestä. Niin devonissa kuin cornarissa on se hyvä puoli, että niistä ei lähde ollenkaan karvaa. Kannattaa tutustua ehdottomasti molempiin rotuihin jos on epävarma, kumpi tuntuu enemmän omalta. Meille saa myös tulla katsomaan Taavia ja Sulevia, nehän siis cornareita.

Tässä vielä linkki molempian rotujen yhdistuksiin:

Cornish rex Finland ry

Suomen Devonrengas ry

Sitten vielä yhdistys, mihin kuuluu kaikki rexit ja sfinxit

Surex ry

Tässä vielä vertailuksi, miten eri näköisiä cornari ja devoni ovat:

Cornish rex


Devon rex
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.05.2010 klo 14:45)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 18:00  
+
0
^ Voi mikä supersuloinen ruttukasa :love:!

Noista rexeistä omaa silmää miellyttää huomattavasti enemmän cornish- kuin devon.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 20:44  
+
0
^ Munkin silmää miellyttää enemmän cornari. Devon on vähän liian "tavallisen" näköinen. Kyllä mä devoniakin mietin kun oli pohdinnassa, mikä rotu viidenneksi vai tuleeko mitään. Mutta sitten päädyin sfinxiin kun siitä kuitenkin haaveillut ties kauinka kauan ja nyt oli mahdollisuus se hankkia. :hymy:

Pyllyjen lämmityksessä


Nassukka


Silmät tuolla on hassun väriset, eivät ole siniset eikä vihreät vaan ns. aquan väriset. Yksi pentu olisi ollut pentueesta todella sinisilmäinen mutta ei ollut rakenteeltaan taas paras näyttelyihin. Pidin kuitenkin tärkeämpänä sitä että pentu muuten mahdollisimman kelpo yksilö näyttelyitä ajatellen. Kinkku onkin menossä Helsinkiin jäähallille pentuluokkaan heinäkuussa ja erikoisnäyttelyyn elokuussa, silloin menee jo nuoriin. Sulevi myös menee molempiin näyttelyihin. Erkkariin en välttämättä olisi Sulttua muuten ilmoittanut mutta vien sen nyt sinnekkin että kasvattaja saa kasvattajaluokan kokoon. Pitää vaan ostaa näyttelyverhot. Joh, oletko tehnyt verhot itse vai ostanut? Vai käytätkö omaa häkkiä?
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.05.2010 klo 20:46)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 20:52  
+
0
^ Yksi kasvattaja antoi mulle parit verhot, mutta nyt aattelin teetätyttää systerillä uudet (hienommat), se kun on oikea velho ompelukoneen kanssa. Vaikka eipä niillä verhoilla nyt periaatteessa niin suurta merkitystä mulle ole, mutta onhan se ihan kiva jos ne miellyttää omaakin silmää ja on siistin näköiset :hymy:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.05.2010 klo 20:53)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 21:29  
+
0
Muutama kuva vielä, sitten en laita vähään aikaan. :viheltel:

Pakastebroileri tarkistaa mitä etupihalla tapahtuu.


Taavi ja kakara ovat jo ystävystyneet että touhutaan kaikenlaista kimpassa. Tällä kertaa katselivat yhdessä ikkunasta.


Ruohikko on niin jännä ja mielenkiintoinen!


Tarmo tarkistaa vauvan takapuolen.


Sulttu tarkkailee mitä pentu touhuaa.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 21:40  
+
0
^Voi vitsit kun tuo "kinkku" ei ollu vielä silloin viime la teillä! Veikeän näköinen otus. Anni olisi varmaan nielaissut nielurisansa, jos oli nähnyt sen. Ensi kerrallä mä tutustun teidän kaikkiin kissoihin ja pidetään ne pytonit niissä terroissa! Mä en halua ainakaan peräänsoittoa, että yksi käärme puuttuu, eihän se liukerrellut sun kassiiin..hrrrr!
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 04:15)