Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:54

Kissat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 13:39  
+
0

Joh kirjoitti:

Esim itse en pidä näistä Thai (vanhanajan) siamilaisista



Enkä minä.

Aberkios, kuten Joh mainitsi jo Thain, niin onko se sitten mielestäsi kaunis? Sulla taitaa olla aika negatiiviset ajatukset kaiken kaikkiaan rotukissaharrastuksesta?
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.05.2010 klo 13:43)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 13:55  
+
0
Vanhanajan siamilainen :


Ja kaksi esimerkkiä minun silmiini erittäin kauniista kissoista :



Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 14:40  
+
0
Mun mielestä nuo kaikki Joh:n kuvien kissat ovat kauniita.
Tuo vanhanajan siamilainen on uusi juttu mulle ja sitä tuntuvat monet harrastajat vastustavan. Ihan mielenkiinnosta kysyn ilman sarvia ja hampaita, miksi?

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 14:53  
+
0

Rorys kirjoitti:


Tuo vanhanajan siamilainen on uusi juttu mulle ja sitä tuntuvat monet harrastajat vastustavan. Ihan mielenkiinnosta kysyn ilman sarvia ja hampaita, miksi?



No en mä sen kummemmin niitä vastusta, ne ei oo vaan mun silmiin kauniita. Tai no, ovathan kaikki kissat periaatteessa kauniita, mutta mun mielestä ne on liian "tavallisen" näköisiä.

Mä pidän siamilaisista nimenomaan siksi, kun ne on niin siroja ja elegantteja, sitä tuo Tica Thai ei mielestäni ole. Pikemminkin ne muistuttaa naamiollista maatiaista :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 15:01  
+
0
OK, kyllä munkin silmää hitusen enemmän hivelee tuo "kuivempi" ja vinttarimaisempi siamilainen. Ajattelin että tuo Tican taustalla on jotain muuta arveluttavaa kuin pelkkä ulkonäkö :shifty:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 17:23  
+
0

Joh kirjoitti:

Pikemminkin ne muistuttaa naamiollista maatiaista :nauru:.



Jälleen pitää kompata Joh:ia.

Ei iske Thai ollenkaan. Nykyajan siamilainen taas ihan kympillä. Joh:in laittamista kuvista kaksi alimmaista ehdottomasti kauniimpia kuin ylin.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.05.2010 klo 17:27)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 21:05  
+
0
Onko tuolla yhdellä simskulla kierot silmät..? :shifty: Muuten kaunis kuin mikä mutta nuo killisilmät häiritsevät vähän.

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 21:28  
+
0
Itse taas tykkään vanhanajan mallista, tuo uudempi muistuttaa mielestäni koiraa, sirokuonoinen ja lihaksikas. :D Ystävälläni on suklaanaamio ja sininaamio, tämä suklaa on valtavan kokoinen kolli, varmasti läpsisi pienen seurakoiran muussiksi 10-0. Painoikin reippaat 10 kiloa, vaikka oli solakka eläin. Ja omistajan mukaan ruma kuin mikä Sininen oli sitten pienempi ja pehmoisempi kolli, ei nyt thaikaan, mutta ei yhtä "koiramainen".
Eli kukin taplaa tyylillään, eipä kai se "valmiiksi suunniteltu" ulkomuoto merkkaa ilmeisesti kuin rotueläinten harrastajilla. Minulla on käynyt tuuri maatiasteni kanssa, kummatkin ovat olleet ihmisten mielestä harvinaisen kauniita, puhtaanvalkoinen keltasilmä ja tämä pullonharjahäntä. Kävisi turkkilaisesta vanista rakenteensa, turkkinsa ja luonteensa puolesta ellei olisi väriltään tumma. ;D
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KISSAT - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 23:02  
+
0
Mun on pakko jakaa tämä asia kissaihmisten kanssa. Meidän kissat tuli tänään saunaan. He vain pomppivat lauteille ja istuivat siellä tyytyväisenä, kun me heiteltiin löylyjä. Mä olin jättänyt pesuhuoneen oven auki, että kuulen jos Chambo inahtaa olkkarissa (nukkui onneksi koko saunan ajan) ja kissat sitten päätti käyttää tilaisuuden hyväkseen. Katsotaan, tuleeko pikkuiset huomennakin saunaan:nauru:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KISSAT - Torstaina, 13.05.2010 klo 20:59  
+
0
Mun silmääni kaikista paras olisi vanhan ja modernin siamilaisen välimuoto. Tica thai näyttää kyllä vähän perusmaatiaiselta ja Johin esimerkkikuvien moderni taas on liian kulmikas päästään ja ihan totta näyttää vähän ilkeältä. Mä tykkään kissoissa nimenomaan sellaisesta siroudesta ja ylväydestä. Hankkisinkin muuten cornish rexin, jos meidän kissojen ei olisi tarkoitus myös toimia hiirikissoina.

Rosa1 Meilläkin Veera saunoo usein meidän kanssa, tosin niin saunoo Oskarikin.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Torstaina, 13.05.2010 klo 22:58  
+
0
Meillä on avattu nyt ulkoilukausi ihan kunnolla. Tänäänkin oli jo niin lämmintä että tarhaan menevä ikkuna oli aamusta asti auki. Ja kissat paistatteli päivää ihan onnessaan. :aurinko: Voisi jättää jo yöksikin ikkunan auki.

Muutamia tarhailukuvia meiltä.

Eetu


Tarmo


Taavi


Sulevi


Meiltä hajosi tuo uusin kiipeilypuu samantien. Yksi lepopussukka irtosi tolppineen päivineen. Se ei sitten näköjään kestänyt kahta rexiä tai sitten Tarmo-seitsemän kiloa on käynyt ottamassa siinä päivänokoset.. Eli jos joku on kiinnostunut hankkimaan tuon puun, minkä kuvan aijemmin laitoin, niin saa varautua että vasemman puolen ylempi tolppa/pussukka ei välttämättä kestä. Ja toisaalta ihan ymmärrettävää, pussukka on tolpan päässä kun taas muut pussukat tiukasti tolppien välissä.

Mutta mäpä keksin jo uuden tavan käyttää tuota pussia. :jjei: Kiinnitin sen pojille yhden hyppyhyllyn reunaan tähän tapaan:
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.05.2010 klo 22:59)

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 14:34  
+
0
Puolivuotiasta Spike-poikaa odottaa perjantaina kastrointi, sukukypsyys tuli tuossa reipas pari, kolme viikkoa sitten täyteen ja mouruamista on riittänyt. Lisäksi yrittää härppiä leikattua naarasta useamman kerran päivässä ja merkkailu on varmasti ihan nurkan takana. Onneksi löytyi luotettava ja edullinen eläinlääkäri, jota on tullut aikaisemminkin käytettyä.
Neuvoja saa varmasti itse ell. mutta onko jotain erityistä muistettavaa kastroinnin jälkeen kollikissan tapauksessa? Lihoaako kissat kuten jotkut koirat leikkauksen jälkeen herkästi? Itse toivon, että tuo alkaisi tuota riehumista rajoittaa vaikka teini onkin, kukkaruukut eivät saa olla turvassa missään ja vesikippo löytyy harva se päivä lattialta kumosta, wc-paperirullat revitään kappaleiksi ja vaatteet pyykkikorista levitetään pitkin lattioita, tiskialtaassa käydään sotkemassa ja ruokaa piilotellaan kenkiin. Jos edes hieman... ihan vähän vain.. Ehkä toiveajattelua. XD No, itsepä kollin halusin vaihteeksi naaraskissoista, tässähän sitä sitten kärsitään, kun tapakasvatus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta saman tien ulos. Karkuun kyllä juostaan ja mökötetään joka toinen päivä, verhokiskot tuli revittyä alas eilen kun suljin jäähylle makkariin.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 15:02  
+
0
Aberkios tai joku muu Löytyisikö kuvaa tuosta siamilaistyypistä? Uskoisin, että se on ehkä se tyyppi, mistä itsekin eniten pidän, mutta olisi kiva vilkaista. Mä löysin googlella vaan näitä "uusia" ja sitten noita tica thaita.

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 15:26  
+
0
Tein ratkaisevan virheen ja laitoin sunnuntaisen kissanäyttelyreissun innoittamana yhdelle siamilaiskasvattajalle sähköpostia josko voisin mennä tutustumaan kissoihin. Ei luultavasti yhtään auta kissakuumeeseen :ttou: :shifty:

Muoks. Rotukissatermistö kun on mulle vielä hieman hepreaa, niin voisiko joku asiasta tietävä kertoa mitä näillä lyhenteillä yritetään sanoa: SIA w 67 (SIA nyt tarkoittanee siamilaista ja w ehkä väriä(?), mutta mikä tuo numero on?)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.05.2010 klo 16:04)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 17:54  
+
0
^ Juu SIA=siamilainen ja w=white mutta 67 en tiedä..:mietiskel: Joh tänne ja äkkiä! :nauru:

Täällä kuva SIA w 67 :stä kun vierittää sivua vähän alas päin.

Minkä väristä simskua olet hankkimassa? Se nyt vaan on niin kun meet "vain" katsomaan niin se tarkoittaa että olet kohta siamilaisen omistaja. :lallati:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.05.2010 klo 17:57)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 18:48  
+
0
Juu, SIA w 67 tarkoittaa suoraan käännettynä Siamilainen valkoinen naamiokissan sininen :nauru:.

Eli se 67 siinä on värikoodi, joka kuvaa naamiokissan silmien väriä.

Ja Tita, kissakuumeeseen on vain yksi lääke :peukku:. Mullakin näyttää olevan 2 pentueellista simskuja ja itämaisia tulossa juhannuksen tienoilla :wink:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 18:59  
+
0

Joh kirjoitti:

Mullakin näyttää olevan 2 pentueellista simskuja ja itämaisia tulossa juhannuksen tienoilla :wink:.



Oi, nyt siis tärppäsi! Onnea hurjasti. :hymy: Kävin kotisivuillasi katsomassa pentujen isää ja komea on kyllä.

Nukkelis

Nukkelis
Viestimäärä: 81

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 19:18  
+
0
Täältä löytyy kaksi ihan perus maatiaskissa tyttöä Luka ja Tina :hymy:
Luka on n. 1,2v vanha ja Tina tulee 6kk :)
vai onkos tämä topic vain rotu kissoille? :shifty:

Luka


Tina
seropi uros Rico
maatiaistytöt Luka&Tina

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 20:02  
+
0

Nukkelis kirjoitti:

vai onkos tämä topic vain rotu kissoille? :shifty:


Ei tietenkään ole. :hymy: Nätit kissat sinulla.

Onko muilla kokemusta siitä että leikattu kolli käyttäytyy merkkailua lukuunottamatta kuin leikkaamaton? Meillä Tarmo on ihan mahdoton ja varsinkin näin keväisin sen huomaa. Lauleskelee ja määkyy, yöllä sentään on hiljaa. Astuu Sulevia pili ulkona (pomottamista) ja mies sanoi että ruikkasikin yksi kerta jotain Sulevin päälle..:mietiskel: Minua myös astuu, samalla leipoo ja hurisee. Tarmo muutenkin hyvin kookas ja lihaksikas, painoa on 7 kiloa ja täyttä lihasta, ei läskiä. Reidetkin on kaksi kertaa paksummat kuin meidän Eetulla. Posket on pulleat kuin mitkä. Tarmoltahan leikattiin n.8kk ikäisenä ekaksi normaalisti laskeutunut kives ja toinen kuukautta myöhemmin kaiveltiin vatsaontelosta. Joko jompikumpi leikkaus on epäonnistunut tai sillä on kolmas kives jossain. :nauru: Tai sitten se vain normaalia äänekkäämpi tapaus. Sen lempinimi on hormoonihirviö. :nauru:

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KISSAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 20:49  
+
0
Mulla on 12-vuotias kissaherra, joka leikattiin jo puolivuotiaana. Kovin äänekäs tapaus myös, mutta äänekkyys on oikeastaan mulle (ja muillekin ihmisille) juttelemista, ruoan kinuamista, kerjäämistä ym. huomion hakua :nauru:
Olen myös vähän samanlaista leipomisen yhteydessä "astumista" huomannut, tai oikeastaan niin, että Väinö leipoo ja leipoo ja leipoo sen kymmenisen minuuttia ja joskus, silloin tällöin, alkaa sen jälkeen alakerran pesulle. Mulla oli kyllä käsitys, ettei leikatuilla uroksilla pitäisi sieltä mitään ulos pilkistää :mietiskel:... Mutta tuo käytös ei ole kovin häiritsevää, ei kovin usein tee ja uskoo kun sanon että menepä muualle siitä nuolemaan :nauru:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:45)