Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:42

Koiran aikataulut

Siirry sivulle: 1 2 3

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRAN AIKATAULUT - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 12:53  
+
0
Meillä taas ei pysty luomaan rutiineja. Joskus olen koulussa 8-12, joskus 14-18, joskus en lainkaan, joskus sen 8 h. Se vaihtelee ihan hirvittävän paljon.
Sen sijaan meillä on tietyt rutiinit jotka toistuu aina kun koirat jäävät yksin. Ne mm. saavat tietynlaiset herkut, laitan radion päälle ja puen hiljaksiin ulkovaatteet joita en käytä silloin kun olen niiden kanssa ulkona jne.

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: KOIRAN AIKATAULUT - Maanantaina, 06.12.2010 klo 18:25  
+
0

jannie kirjoitti:

Me sentään pyritään pitämään rutiini, sillä kaikki vähänkin simppelimmät olennot tuppaa tykkäämään siitä, että tietävät aina mitä tapahtuu seuraavaksi ja milloinka. Lapset, koirat, hevoset ja muut eläimet - ja minä. Ei sen nyt tarvi olla kellontarkka tai jokapäiväinen, mutta että koiralla olis se selkeä turvallinen punainen lanka seurattavana päivän mittaan.
Aina se ei onnistu, mutta rutiininpuute ei todellakaan ole mikään juttu millä ylpeillä!



Huolimatta siitä, että meillä ei säännöllisiä aikatauluja pystytä tekemään niin kyllä silti tietyt tilanteeseen sidonnaiset rutiinit on ja niistä pyrin pitämään kiinni, eli samanlaiset lähtövalmistelut ja pienen lenkin teen aina kun koira jää yksin kotiin. Olen huomannu, että se on tärkeetä ainakin mun koiralle, mutta varmasti jotkut koirat sietävät ihan hyvin vähän epäsäännöllisempiäkin rytmejä.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: KOIRAN AIKATAULUT - Tiistaina, 07.12.2010 klo 17:42  
+
0
No, meillä on käynyt just se, että koirat tietää, milloin saavat ruokaa. Jossain vaiheessa rutiinia ollut, mutta sitten jostakin syystä (tälle oli syy, en vaan enää muista sitä) koirat alkoi saada ruoan siinä seitsemän kieppeillä. Myöhemmin ei ollut enää tarvetta tälle, mutta kuuden seitsemän maissa ne koirat alkoivat olla aika levottomia. Jos lenkillä oltiin ennen seitsemää, oli erityisesti toisella kauhea kiire kotiin, ja ulko-ovelta juostiin suoraan ruokakupille. Joskus tää ahneempi alkaa päivystää keittiössä jo kuuden maissa ja odottaa siellä vaikka tunnin.

Sinänsä rasittava rutiini, koska lenkityksen suunnittelen nykyisin siten, että joko reilusti ennen tuota seitsemää tai sitten vasta joskus ysin maissa varsinainen iltalenkki. Se käytös siellä lenkillä ruokaa odottavan koiran kanssa on nimittäin aika mielenkiintoista. Sais kai tämänkin pois ihan sillä, että ei enää ruokkis samaan aikaan, mutta kun sit on kuitenkin katsottava alkuun sitä häsläävää koiraa.

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28223
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265911
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 07:45)