Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 08:11

Koirani kimppuun käytiin eläinlääkärissä

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 7

Antti1969

Antti1969
Viestimäärä: 1

KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 08:11  
+
0
17.5.2011 olin viemässä koiraani eläinlääkärin vastaanotolle Helsingissä.
Tyhjään odotushuoneeseen päästyämme 2 amerikan staffia tuli vapaana toimenpidehuoneesta jonka ovi oli raollaan samaan tilaan ja toinen niistä kävi oman koirani kimppuun. Tilanne päättyi niin että koirani jouduttiin lopettamaan koska todennäköisesti halvaantui kun ei enään päässyt ylös. Oma koirani oli jo 12 vuotias, mutta vielä ihan hyvässä kunnossa enkä missään nimessä olisi hänelle noin karmeaa loppua halunnut.
Olen tehnyt asiasta rikoisilmoituksen ja ollut yhteydessä eläinvalvojaan, mutta ei se meidän haukkua enään takaisin tuo. Suru on suuri ja asia itselle todella vaikea, kun itse olin paikalla.
Nämä amerikan staffit asustavat Etelä-Suomessa eli tiedoksi teille jotka siellä liikutte omien ystävien kanssa. En halua että ketään joutuu kokemaan samaa kohtaloa kun minä ja meidän Ykä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 19:33)

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 09:09  
+
0
Järkyttävä tapaus! :( Miksi ihmeessä koirat olivat irrallaan siellä?

Osanottoni koirasi menetyksestä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 09:12  
+
0
Todennäköisesti halvaantui?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Kristalli

Kristalli
Viestimäärä: 139

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 10:21  
+
0
Sanattomaksi vetää.. :suru:

Otan osaa.
You're Just Jealous Because The Voices Are Talking To Me

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 10:26  
+
0
Osanotot täältäkin...

Kamala edes kuvitella tuollaista omalle kohdalle :suru:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 11:15  
+
0
Osanottoja täältäkin! Hyvin järkyttävää, että tuollaista on ylipäätään päässyt käymään paikassa, jossa tosiaankin koirat, kissat ja muut eläimet pitäisi olla visusti kiinni ja omissa häkeissään :(!

Ast

Ast
Viestimäärä: 4

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 12:12  
+
0
Voi ei....otan osaa! Itsellä on neljä amstaffia. Eikö kyseisten koirien omistaja jäänyt paikan päälle tilannetta selvittämään....se mua tässä ihmetyttää :O
koulutettu koira, on onnellinen koira <3

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 12:58  
+
0
Osan otot. Ihan kamalaa :(
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 13:49  
+
0
Syvimmät osanottoni. On varmasti kauhea tilanne, että paikassa johon kukin tuo eläimensä hoidettavaksi, sattuukin jotain noin kamalaa...
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 14:38  
+
0
Kai se eläinlääkäri nukutti se raivopäisen koiran siihen paikkaan myös?
Uskomatonta että tuollaista on päässyt tapahtumaan :(
Voimia sinulle.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 16:56  
+
0
Syvimmät osanotot.

Ihan hirveä tapahtuma. :suru: Vahinkoja toki voi aina sattua, mutta jotenkin tuntuu niin uskomattomalta. Onko niiin että amstaffien omistaja ei ole edes ajatellut, että omat koirat voisi olla agressiivisia ja ovi jätetty auki? Vai onko ne päässyt vahingossa karkuun toimenpidehuoneesta? Jäittekö selvittämään asiaa keskenänne? Miten amstaffin omistaja reagoi? Tuliko kukaan erottamaan koiria vai olitko yksin tappelevien koirien keskellä?

"Tappelukoirille" taas lisää paskaa mainetta. :suru:

vevve kirjoitti:

Kai se eläinlääkäri nukutti se raivopäisen koiran siihen paikkaan myös?


Vaikka multakin on mennyt koira toisen koiran raatelemana, niin en minä vaatinut lopetusta. Pitää myös ostaa asettua sen vihaisen koiran omistajan asemaan ja miettiä, että jos vastaava sattuisi omalle kohdalle. Jos kyseessä puhdas vahinko, niin ei se agrekoiran lopetus mielestäni autuaaksi ketään tee. Puhun lähinnä omasta kokemuksesta. Omistan myös itse agressiviisen koiran joten senkin puoleen suhtaudun tuollaisiin kommentteihin vähän nihkeästi.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 17:04)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 17:12  
+
0
^ Samaa mieltä tuosta viimeisestä kappaleesta.

Eihän se periaatteessa koiran vika ole. Tietyt rodut (-tai yksilöt) ovat aggressiivisia toisille koirille, ja tällaista saattaa tapahtua, mikäli koira pääsee vahingossa irti tms. Siksi koira-agressiivisten rotujen omistajilla on todella suuri vastuu vielä senkin asian tiimoilta.

Mutta ostanotot aloittajalle! Kamala kohtalo koiravanhuksella :suru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 17:29  
+
0

Joh kirjoitti:

Siksi koira-agressiivisten rotujen omistajilla on todella suuri vastuu vielä senkin asian tiimoilta.


Nimenomaan. Kun me mennään Lexan kanssa lääkäriin ja jos odotushuone täynnä, niin kyllä mä mieluummin odotan sitten ulkopuolella. Paikallisella asemalla henkilökunta tietää, että Lexa on melkoinen kuumakalle ja kun lähdetään toimenpidehuoneesta pois, niin sanovat odotushuoneessa oleville että nyt kantsii ottaa koirat lyhyelle, täältä tulee iso kiukkuinen rottweiler. Ja ihmiset ymmärtävät oikein hyvin ja toimivat toivotusti. Näin mekin päästään Lexan kanssa ahtaassa odotushuoneessa kulkemaan niin, että päästään pois sen enempää rähinöimättä. Agressiivisen/arvaamattoman koiran kanssa eläminen on (valitettavasti) ennakointia ja ylivarovaisuutta.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 18:55  
+
0
Ei eläinlääkäri voi tuosta noin vaan lopettaa koiria luvatta. Amstaffit eivät valitettavasti ole kovin usein sosiaalisia vieraiden koirien keskuudessa, joten omistajan tulee sitä suuremmalla syyllä hallita koiransa tilanteessa kuin tilanteessa. Kyseessä on ilman muuta omistajan huolimattomuudesta johtuva virhe, eikä ole syytä ryhtyä lahtaamaan hyökänneitä koiria, jos kyseessä on kertaluontoinen tapaus. Jos koirat ovat toistuvaksi vaaraksi itselleen, toisilleen tai ympäristölleen, on syytä ottaa ne pois omistajaltaan, ja joko sijoittaa ne parempaan kotiin tai lopettaa ne.

Aloittajalle lämmin osanottoni.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 19:06  
+
0
Osanotot!!!! todella ikävä tilanne!!! Kuin monna83 sun rotikka on niin agressiivinen? onko useimmat rotwailerit agressiivisia??
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

pahvipää

pahvipää
Viestimäärä: 4

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 19:20  
+
0
Ensinnäkin olen erittäin pahoillani siitä, mitä eläinlääkärissä tapahtui, niin ei olisi koskaan saanut käydä. Minulla oli erittäin paha olo asiasta jo silloin ja on vieläkin.

En tiedä minkälaisen rikosilmoituksen olette tehnyt tai miksi eläinvalvojaan ollut yhteydessä, mutta kuten sanoitte se ei tuo koiraanne takaisin. Minä olen ihan normaali ihminen, en usuta koiriani toisten kimppuun, pidän lenkillä hihnassa ja sillon tällöin käymme koirapuistossa. Koirani ovat amstaffeiksi sosiaalisia ja ne tuntevilla ei varmasti ole pahaa sanottavaa niistä. En tiedä, miksi toinen koirani teki mitä teki, ehkä omat kivut vaikuttivat mieleen, aikaisemmin ei kuitenkaan ole tuommoista tehnyt, eipä ole tuollaisia tilanteita kyllä ennen ollutkaan.

Minä päästin koirani irti hoitohuoneessa, silloin kun ovet olivat kiinni, minä en päästänyt koiriani ulos huoneesta, enkä jättänyt ovea auki.

Hyökkäyksestä sen verran, että toinen koiristani puri lopetettua koiraa poskesta.

Ymmärrän, että ette silloin pystyneet asiaa jäädä selvittämään, enkä itsekään pystynyt tulla mitään sanomaan, en olisi pystynyt silmiin katsoa. Hieman tuli yllätyksenä kuitenkin lukea asiasta täältä ja huomata, että olette rikosilmoituksen tehnyt, ettekä minuun ottanut yhteyttä ollenkaan, tavallaan ymmärrän kyllä, jos ette halua kanssani puhua. Sekä että käytitte saamianne tietoja minusta, siihen että voitte asuinpaikkani kertoa ja koiristani varoitella, vaikka tiedot on teille luovutettu sitä varten, että voisitte minuun yhteyttä ottaa.

Lopuksi vielä syvimmät osanottoni.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:21)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 19:52  
+
0
Mä en oikein tajua aina sitä, että automaattisesti kerran hyökännyt koira on aina ja kaikille aggressiivinen ja ihan kamala tapaus. Kun se ei välttämättä niin ole. Mullakin on uros-aggressiivinen labradori, joka on kerran eläessään (5v aikana) purrut toista urosta jostain syystä, syyn jos tietäisin niin viisas olisin. Jos se olis tuon kerran perusteella aggressiivinen (mitä ei ole kuin ainoastaan vieraita aikuisia uroksia kohtaan) niin olisi se purrut sen jälkeenkin ja sitä ennenkin ja luultavasti myös ihmisiä. Koirat nyt vaan on koiria ja etenkin lauma vastaan vieras koira kaikkea voi sattua, niin se menee. Joku yksittäinen purematapaus ei kerro koiran luonteesta yhtään mitään. Jos seuraa hetken aikaa koirapuistoissa koirien leikkejä niin aika yleistä on se, että etenkin saman lauman koirat höykyttää muita, usein myös käy ihan kunnolla kiinni. Sekin on normaalia mun mielestä.

Ja tähän perään haluan sanoa etten mitenkään vähättele alottajalle tapahtunutta, surullinen asia ja olisi saanut jäädä käymättä, mutta musta on asiatonta kuulutella että koirat on vaarallisia jos ei niistä oikeasti mitään tiedä eikä tapauksia ole muita. VAikka kyllä mäkin olisin surullinen ja kiukkuinen ja vaikka mitä jos omalle kohdalle vastaavaa sattuisi, mutta aina kaikki teot eivät ole tahallisia ja tosiaan kaikki purevat koirat ei oo niitä aggressiivisiakaan. Jopa se kaikista vässyköin koira (esimerkkinä oma koira) voi purra toista koiraa jos tilanne on otollinen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 20:15  
+
0

pahvipää kirjoitti:

Hieman hämmästyttää nyt, että miksi te ette ole ottanut minuun mitään yhteyttä asian tiimoilta, vaan sen sijaan avaudutte koirafoorumilla koiristani ja asuinpaikankin kehtaatte laittaa. Tietoni on teille luovutettu siinä uskossa, että haluaisitte ottaa minuun yhteyttä. Ei siksi, että voisitte kirjoitella foorumeille..



Musta on hyvä että varoitetaan koirasta joka mahdollisesti on agressiivinen.

*muoks* Ja jos minun koirani takia olisi jonkun koira jouduttu lopettamaan, niin olisin nöyremmällä asenteella, enkä kitisisi mistään foorumille kirjoittelusta.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 20:18)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 20:22  
+
0
^ Kyllähän lähtökohtaisesti joka ainoa koira on agressiivinen, jos tietynlainen tilanne tulee.

Tietynlainen voi olla esimerkiksi uhkaava tai äkillinen tilanne, jossa koiran käytöstä on mahdotonta ennustaa.
Ylläpitäjä

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 20:24  
+
0
^ No olisiko parempi ilmaisu "koirasta joka todistetusti on agressiivinen"

Toki ihan mikä tahansa koira voi kiinni käydä. Riippuu sitten pitkälti myös omistajan huolimattomuudesta. Itse en laske koiraani irti eläinlääkärin tutkimushuoneessakaan, koska tiedän että voi olla äkäinen muille uroksille.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265896
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 11:45)