Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 ... 13 14 15 ... 45

lipukka

lipukka
Viestimäärä: 43

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 23:36  
+
0
Parkkinahan voi kyllä leikata itsekin saksilla tai puukolla

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 08:18  
+
0
Siis voi toki leikata itsekin, mutta mä oon niin perfektionisti, että ajattelin heti, että hienoon pantaan halutaan siistit, symmetriset, pyöristetyt reunat.. :hymy:

Jos leikkaa kotona, niin paksuun nahkaan saa mun kokemuksen mukaan siistimmät reunat jollain terävällä mattoveitsellä kuin saksilla. Sakset tahtoo jotenkin vääntää sitä paksua nahkaa..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 10:57  
+
0
Saakohan sellaisia trikoohaalareita mistään kaupasta valmiina? Koiralta repesi polvesta nivelsiteet ja se leikattiin elen, totutin sitä kyllä kauluriin etukäteen mutta haluaisin mahdollisimman vähän pitää sitä ja mietin, saisiko leikkaushaavan suojattua haalarilla tarpeeksi hyvin. Onko kukaan kokeillut? Googlettelin äsken hiukan ja löysin vain haalareita mittatilauksella. Side otetaan kumminkin pois jo torstaina ja sitten tikit ovat näkyvissä, eli oon pikkasen myöhässä tämän asian kanssa...
tarupi Hippu (9/2009)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 11:16  
+
0
En ole törmännyt valmiisiin trikoohaalareihin enkä kyllä oikein usko sen ajavan tarkoitustaan, jos koira on haavasta kiinnostunut. Saa purtua haavaa kuitenkin ohuen trikoon läpi ja lussutettua helposti trikoon läpimäräksi.

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 11:25  
+
0
Aivan, enpä tullut tuota ajatelleeksikaan... Jalkaan on kumminkin helpompi päästä käsiksi kuin vatsan aluseen. Jatkamme siis kaulurin kanssa. Kiitos!
tarupi Hippu (9/2009)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 11:27  
+
0
Fleksi vai liina?

Mä en uskalla Melviniä pitää kauheesti irti, mutta liikutaan paljon niityillä ja metsissä, jolloin olisi kiva antaa sille vähän enemmän liikkumavaraa kuin mitä alle parimetrinen nahkahihna antaa. Kumpi olisi kätevämpi ja onko jotain erityistä, mitä kannattaa huomioida esim. fleksin hankkimisessa?

Oon myös suunnitellut hankkivani Melvinille tai ehkä molemmille kuonopannat -lähinnä matkustustilanteisiin. Niitäkin on erilaisia, niin olisko jotain hyviä suosituksia?
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 11:41  
+
0
Mikene, tietty jos siihen sais tehtyä jonkun erikoislahkeen kosteuden sululla niin sitten vois toimia kun ois vähän paksumpikin. Tosin ainakin semmoisen perushaalarin lahkeen saa myös helposti siirrettyä sivuun jos koira tahtoo tai sit meillä on vaan iso haalari :D

Sändi, pelto-olosuhteisiin on fleksi varmaan omistajan käyttömukavuudelta kivempi kun ei sotkeennu niin helposti koiraan yms. mutta metsässä on taas varmaan liina kätevämpi kun jos se jää vaikka puun ympäri niin siitä uskallat varmaan sen hetken irroittaa, että kierrät toiselta puolelta taas ottamaan kiinni? Meillä on käytössä tällä hetkellä nauhafleksi ja on tasan tarkkaan vika laatuaan, koska mennessään kierteellä se kelautuu huonommin sisään kuin naru. Nauha on tietysti kestävämpi kuin naru ja kestäisi varmaan metsäolosuhteissa paremmin hankautumista.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 11:54  
+
0
Mistä ihmeestä löytäisin 40-45cm pitkän mahdollisimman ohuen ketjupannan näyttelyihin? Meillä on nyt tämmöinen, jolla mittaa 35cm. On aavistkuksen lyhyt, ja Pennylle pikkuisen raskaan oloinen (painaa karvaa). Olen googlannut, mutta ohuimmat löytämäni ovat juurikin noita 1,35mm. Pennyn kasvattajalla on just sopivan paksuinen, tuota omaani ohuempi/sirompi ketjupanta, mutta hän ei kuollakseenkaan muista, mistä se on hankittu. Haluaisin samanlaisen, koska olen tuota Pennylle lainannut useasti, ja se sopii kuin nakutettu!
schippn 08/2012
schippn 08/2014

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 12:00  
+
0
^ Nopsasti selattuna esimes täällä oli 1mm ketjupantaa myynnissä (ja ovat jopa alessa). :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 12:02  
+
0
^^ Laittaa googleen ketjupanta "1mm", niin löytyy jotain vaihtoehtoja..

Yorath oli nopeampi :hymy:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.04.2014 klo 12:03)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 12:12  
+
0
Komppailen keimua tuossa fleksi/liina-asiassa. Meillä käytetään tarpeen vaatiessa sekä fleksiä, että liinaa. Fleksi on metsässä ihan vihoviimeinen kapistus, jos koira poikkeaa polulta ryteikköön.
Esim.jos me päädytään sellaiseen metsään lenkille jossa en uskalla pitää vapaana, koirat kulkee taakse-käskyllä mun takana flekseissä. Saavat jäädä nuuskuttelemaan ja tulla omaa tahtia perässä, mutta eivät sinkoile tai vedä sinne tänne.
Nimim. aikanaan hermonsa menettänyt iänikuiseen fleksin selvittelyyn ryteiköistä :nauru:.

Jos siis sändi aiot hankkia vain jommankumman, niin suosittelen kevyttä, kumipintaista, vähintään 15m liinaa. Ei takerru puihin helposti ja koira saa kumminkin jonkinverran liikkumavapautta.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 12:33  
+
0
Minä taas päädyin fleksiin, koska koin liinan hankalaksi. Pelkäsin jatkuvasti, että Elena sotkeutuisi Helmin liinaan (ohut naru) ja kävisi huonosti. Tosin Helmi ei juuri polulta poikkea ja sen on muutenkin hankalaa liikkua umpimetsässä joten siellä vauhti on hyvin hidas.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 13:49  
+
0
No voihan kiesus, se olikin noin yksinkertaista :nolo: Kiitos yorath ja Sändi :kumarrus:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 14:39  
+
0

sändi kirjoitti:

Oon myös suunnitellut hankkivani Melvinille tai ehkä molemmille kuonopannat -lähinnä matkustustilanteisiin. Niitäkin on erilaisia, niin olisko jotain hyviä suosituksia?


Mä suosittelisin nahkaisia kuonopantoja. Meillä on Jokke merkkinen kuonopanta ja ite oon kyllä tykänny. Tai sitten mittatilauksena niin saa ainakin kunnollisen kerralla. Ne halvimmat nylon härpäkkeet kannattaa ainakin unohtaa, huonoja kokemuksia.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 14:50  
+
0
Meillä on pelittänyt nylon-kuonopannat ihan ongelmitta, mutta nahkainen on toki kestävämpi ja koiralle miellyttävämpi.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 17:18  
+
0
Niks ja naks, leikkasin sen ylimääräsen ite saksilla pois. Ihan siisti siitä minun silmään tuli, mutta mä en ookaan niin nuuka, että sen pitäis ihan tiptop olla.

Ei häirihe enää!

Iso kuva enkä varsinaisesti pannasta ottanut kuvaa, mutta menköön.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 22:25  
+
0
Etsitään pantaa (tai valjaita) joka ei takuta turkkia. En ole yhtään varma että tuo nykyinenkään panta oikeasti aiheuttaa nuo takut, mutta kummasti vain noihin pidempiin niskavilloihin juuri pannan kohdalle tulee ne takut mutta viereisiin kohtiin ei juuri ollenkaan. Turkki takkuuntuu muutenkin siis äärimmäisen helposti mutta pannan kohdalta löytyy lähes päivittäin isoja takkuja harjaamisesta huolimatta.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 23:13  
+
0
^ Meillä parhaaksi pannaksi on osoittautunut (puolikuristava) ohut nahkapanta; nylonpannat yms. viritelmät ovat joko takuttaneet tai kuluttaneet kauluskarvoja. Sen lisäksi tein tuolle itse tuossa vähän aikaa sitten fleecevuorattuja puolikurria ja ne ovat osoittautuneet myös vallan oivaksi valinnaksi. Mutta silti ihan ykköspanta meillä on kuitenkin nahkainen puolikurra.

Tietysti karvanlaatukin vaikuttaa paljon, mutta tuolla meidän sessellä on juuri korvien takaa aina pannan kohtaan asti sellaista hötökarvaa joka takuttuu ihan ns. itsestäänkin, johon olen todennut nahkapannan olevan paras vaihtoehto.
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 08:44  
+
0
Meillä on myös käytössä nyloniset perus kuonopannat molemmilla pojilla ja hyvin on toimineet. Parin vuoden välein oon vaihtanut uusiin kun on alkanu olleen jo tosi likasia, mut kestänyt ne olis vielä pidempään.
Ei oo kummallekaan koiralle tullut noista mitään, ei oo kuluttanut karvaa tms. Ja molemmille on löytynyt sopivat koot, vaikka ihan erilaiset kuonot noilla onkin.
Jokapäiväisessä käytössä meillä.
En ite menis satsaamaan kauheasti rahaa niihin jos on käytössä vaan silloin tällöin.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 09:24  
+
0
^Eikö noi pannat voi viskata välillä ihan pesukoneeseen ettei tartte pois heittää sentään?:mietiskel:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

  Siirry sivulle: 1 ... 13 14 15 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.05.2024 klo 01:45)