Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.05.2011 klo 15:55

Kukkujat 11

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 52

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KUKKUJAT 11 - Tiistaina, 07.06.2011 klo 21:18  
+
0
Hihi, mut muistetaan vielä, ette päässeet eroon :lallati:

Oli kiva päivä, heräsin aikaisin, kävin torilla ostamassa orvokkeja (heräteostos!) ja mietin mitä niillä sitten teen :D Päädyin väkesrtämään äidille yllätykseksi uutta kukkapenkkiä. Olen ylpeä siitä, en ole koskaan ennen (lukuunottamatta joskus lapsena laitettuja voikukkia penkkiin ;)) näin isoa urakkaa tehnyt puutarhan hyväksi, oli ihan hauskaa! Ja nättiä tuli :)
Siitä vielä kaveri ihastelemaan lapsensa kanssa (osaa jo sanoa mun nimen: "miiikku!) ja sit koira sisältä mukaan saattamaan pois heitä.
Mindi ihmetteli pitkään vaunuja, mutta helle turrutti aivot ja oltiinki ihan jees niiden kanssa!

Hyvä fiilis, aurinko paistaa vieläkin!

Tosin mä sulan ja hikoan niin paljon että kaipaan talvea.
Eikä voi sanoa että "et voi valittaa kuumasta kun valitit kylmästä", koska kertaakaan en talvella valittanut kylmästä. Nyt mulla on oikeus valittaa tukalasta olosta! :ylpea:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 11 - Tiistaina, 07.06.2011 klo 22:26  
+
0
Käytiin ilta lenkillä kiertämässä eräs saari avon ja Muhkun kanssa. Oli kyllä ihan hirmu mukava lenkki, luontopoluilla on niin paljon kivempi kävellä kun autotien vieressä hirveässä metelissä keskellä kaupunkia.

Olin muutenkin tänään ahkera, tein kanakeittoa, siivosin keittiön, katoin kirpparille vietävät tavarat, lakaisin koko takapihan laatat ja pesin ne, pesin myös pihakalusteet, imuroin... ja ja mitäs vielä, ainiin pesin pyykkiä! :aurinko:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 11 - Tiistaina, 07.06.2011 klo 22:41  
+
0
^^Mä oon päättäny et mä saan valittaa sekä kesällä ja talvella jos se lämpötila on enemmän ku + 25 tai vähemmän kuin -25. :nauru: Tuohon väliin sijoittuvista lämpötiloista en sano halaistua sanaa.

Tänään kotiutui uus järkkäri ja nyt sit luonnollisesti haavaillaan jo uudesta putkesta. :shifty: Ihan heti en kyllä raaski investoida eli tuolla nyt on jonki aikaa pärjättävä.

Lunalla alko tänään juoksut. Suapi nähä miten menee tällä kertaa likalla kuula sekasi.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 00:47  
+
0
Mulle tulee huomenna aamulla ekaa kertaa vieras koira trimmattavaksi. Apuva! :eek: Saankohan nukuttua yhtään, tai sitten nään painajaisia että leikkaan siihen koiraan jotai ihme koloja :nauru: Onneksi se on kotikoira ja tahtovat sille vaan kevyen kesäturkin, niin saa vaan lyhentää ja lyhentää. Vaan silti, vähän jännittää ja mitähän Peppiki sanoo kun tulee vieras koira sen kotiin ihan yllättäen.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 07:58  
+
0
Kuks..
Mä aina talvella valitan kylmästä ja lupaan, et en kesällä valita oli kuinka lämmin tahansa. :ylpea:

Lämmöstä en valita, mut ilmankosteudesta kylläkin.. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 08:46  
+
0
Mulla nousee niskakarvat nykysin joka kerta pystyyn kun joku sanoo että "kesällä ei saa valittaa kun kerrankin on lämmintä" ja viitataan siihen että talvella on kärsitty kovat pakkaset. Entä jos ei yhtään tykkää lämpimästä? Entä jos nautti talven pakkasista? Mä en tykkää siitä että oletusarvollisesti jokaisen ihmisen pitää tykätä kesästä. Jos ei tykkää, se tuntuu häiritsevän muita ihmisiä tosi paljon. Ja mä en ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä. Mitä se keneltäkään on pois jos joku ei tykkää kesästä, ei se todellakaan ole niin ihana asia kaikille kuin jotkut kuvittelee. Mä en tykkää kesästä ja kyllä, valitan helteistä, tai lähinnä sen aiheuttamasta olotilasta, vaikkakin paljon vähemmän kuin mieli tekisi kun kipujen kanssa yrittää jotenkin selvitä. Jokainen hellepäivä/kuuma päivä on mulle migreenipäivä, ja se ei todellakaan ole mitenkään tykkäämisen arvoista. Talvella en valita, rakastan talvea ja paukkupakkasia. Mutta ei mua silti ärsytä se, että valtaosa valittaa niistä, vaan se, kun vastaavasti itselle toitotetaan aina ettei kuumalla saa valittaa.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 10:08  
+
0
En valita pätkääkään helteestä vapaa-ajalla, mutta työaikana valitan ja paljon! Meillä on olematon ilmastointi, eli täällä toimistolla on tälläisinä päivinä heti aamusta jo vajaat 30 ja iltapäivästä päälle 30 astetta.
Puoliltapäivin lakkaa ajatus kulkemasta ja iltapäivällä särkee jo päätä niin railakkaasti että. Aivan sama paljonko vettä juo, ei vaan pysty oleen kahdeksaa tuntia tässä lämpötilassa.

Kun töistä pääsee niin sitten kyllä nautin näistä keleistä! :aurinko:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 10:30  
+
0

mill kirjoitti:

Mulla nousee niskakarvat nykysin joka kerta pystyyn kun joku sanoo että "kesällä ei saa valittaa kun kerrankin on lämmintä" ja viitataan siihen että talvella on kärsitty kovat pakkaset. Entä jos ei yhtään tykkää lämpimästä? Entä jos nautti talven pakkasista? Mä en tykkää siitä että oletusarvollisesti jokaisen ihmisen pitää tykätä kesästä. Jos ei tykkää, se tuntuu häiritsevän muita ihmisiä tosi paljon. Ja mä en ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä. Mitä se keneltäkään on pois jos joku ei tykkää kesästä, ei se todellakaan ole niin ihana asia kaikille kuin jotkut kuvittelee. Mä en tykkää kesästä ja kyllä, valitan helteistä, tai lähinnä sen aiheuttamasta olotilasta, vaikkakin paljon vähemmän kuin mieli tekisi kun kipujen kanssa yrittää jotenkin selvitä. Jokainen hellepäivä/kuuma päivä on mulle migreenipäivä, ja se ei todellakaan ole mitenkään tykkäämisen arvoista. Talvella en valita, rakastan talvea ja paukkupakkasia. Mutta ei mua silti ärsytä se, että valtaosa valittaa niistä, vaan se, kun vastaavasti itselle toitotetaan aina ettei kuumalla saa valittaa.




Oon miettiny tätä samaa! Minkä ihmeen takia joittenkin ihmisten on niin vaikea ymmärtää että kaikki ei välttämättä nauti hirveästä helteestä, oli syy mikä tahansa. Ite välttelen tietosesti aurinkoa päivällä jos ei vettä ole lähellä mihin pulahtaa välillä. Alkaa aina heikottaa kun on viisi minuuttia pidempään auringossa, sekä joka paikasta alkaa puskea hirveä hiki vaikka mitään en tee. Kuullostaa siltä että oon huonokuntonen, mutta siis kyse ei ole siitä vaan siitä että yksinkertaisesti hikoilen aivan tajuttomasti. Ei ole mukavaa istua vaikka terassilla kun hikipisarat valuvat naamalla ja päässä pyörii muutenkin ja oksettaa ja tahtoisi vaan sisälle. Sitten vielä kaikki ihmettelee sitä. "Ollaan nyt seittemän tuntia vielä tässä auringonpaahteessa kun on kesä ja tää on vaan niin ihanaa ja tätä on ootettu, ei siullakaan oikeasti mikään oo, kohan vaan esität ja tahot sisälle muuten vaan.." :pyssyt: Raivostuttavaa.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 10:33  
+
0
Kukkuuta tänne!
Mitenköhän lenkkeily on nyt muutamana päivänä tuntunut ihan pakkopullalta, johtuukohan tuosta helteestä? Viime viikolla vielä kierrettiin melkein 10km lenkkejä ihan reippain ja iloisin mielin, nyt tuntuu että ei jaksa tehdä mitään. Siivotakin pitäis ja varsinkin pyykkiä pestä kun avokki on siitä asiasta hoputtanut jo useamman päivän. Astianpesukoneen sain sentään täytettyä ja pistettyä päälle.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 11:55  
+
0
Kukkuu!
Täälläki yks, joka hikoilee helteellä ku pieni possu. Ihanaa ,kun naama kiiltää ja niska märkänä. Hehkeää jopa... :roll:

Huhhei, äsken käväs trimmattava. Mukava lopputulos tuli, ite tykkäsin ja kuulostihan tuo omistajaakin miellyttävän. Kaulan ajelu paljasti myös punkkipannan tekemän ikävän punaisen ihottuman ja ihan rikkukulumisen, kaulassa meni ihan semmonen punanen "kaulanauha"! Onneksi paljastu ennen ku ihan pahaksi ehtiny mennä, nyt lähti punkkipanta roskiin ja kotimatkalla heti aikovat käydä ostaan rasvaa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 13:14  
+
0
Mä tykkään helteestä, mutta ymmärrän toki niitä jotka eivät siitä pidä. Itsekin vältän kaikenlaista rehkimistä jos on kovin kuuma, huono olohan siinä tulee. Ei käy kateeksi raskasta työtä tekeviä...

Eniten mua helteessä harmittaa kun koirat eivät siitä nauti eikä oikein viitsi treenata tai lenkkeilläkään ennen iltaa.

Lilith

Lilith
Viestimäärä: 76

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 14:36  
+
0
Päivää taloon Long time no see ja silleen :)
Mitäs tänne kuuluu? Onkohan täällä enää edes tuttuja? Joh näkyi ainakin olevan ja Piimäenkelikin taitaa olla tuttu vaikka nimimerkki onkin muuttunut? Tai sit musta on vaan tullut vanhuuden höperö ja kuvittelen omiani.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 15:27  
+
0
^ Minä muistan sinut. :) Taitaapi täällä nykyisin jyllätä aika lailla new generation.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 18:47  
+
0
mmaija ja mill, ihanaa kohtalontovereita!
Mä kanssa nautin talvesta, lumisateista, kauniista pakkasaamusta ja kaikesta siitä (loskaa ei lasketa talveksi..)! Mutta kesä..inhoan jos on yli +18, olo on nihkeä, tunkkainen, joka toinen tunti pitäisi käydä suihkussa, jääpaloja otsalle ja taipeisiin, migreeni pukkaa tulemaan kanssa helposti, hikoilen kuin pieni possu ja palan auringossa useammin kuin rusketun.
Tää menisi jo lähemmäs purkautumiselle kylläkin :D

Mutta silti, olin urheasti tänään rannalla ja vielä pitäisi koiran kanssa ulos lähteä! Päähän tosiaan meinaa jo alkaa koskea, mutta buranaa, pikasuihku, paljon nestettä niin eiköhän se siitä. :)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 18:49  
+
0

Notte kirjoitti:

^ Minä muistan sinut. :) Taitaapi täällä nykyisin jyllätä aika lailla new generation.



Pöhpöh. On meitä vanhojakin vielä paljon :ylpea:

Lilithille tervetuloa takaisin :)
Ylläpitäjä

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 21:22  
+
0
Moikka pitkästä aikaa,

Jaijah: Miten Manu voi, onko vatsa asettunut? Jos vain öisin on oksentanut, niin eihän iltaruoassa ole ollut muutoksia, että johtuis sellaisesta?

Pepelle tuli jokunen viikko takaperin akuutti haimatulehdus ja alkuun oli aika epävarmaa mikä on lopputulos, 50/50 oli selviämisennuste lähtötilanteessa. Onneksi sai luottolääkäristä hyvää ja nopeaa apua, nyt on Pertsa taas ihan oma itsensä. Kyllä säikäytti, tuli valvottua yöt ja kuunneltua vieläkö koira on elossa.

Ihanan lämmintä, että tää kesä on ihanaa aikaa.:aurinko:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.06.2011 klo 21:24)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 21:38  
+
0
[quote=mill]Mulla nousee niskakarvat nykysin joka kerta pystyyn kun joku sanoo että "kesällä ei saa valittaa kun kerrankin on lämmintä" ja viitataan siihen että talvella on kärsitty kovat pakkaset. Entä jos ei yhtään tykkää lämpimästä? ei se todellakaan ole niin ihana asia kaikille kuin jotkut kuvittelee.

Joo, viimeks eilen kymppiuutisien lopuksi uutislukija totesi että "no onneksi näitä helteitä saadaan vielä muutamalle päivälle" tai jotain vastaavaa. Vaihteeks vois sympatiseerata esim. vanhuksia tai muita (eläimiä varsinkin) jotka oikeesti lähinnä kärsii ylettömistä mittarilukemista. Mulle esim. riittäs ihan hyvin 18 astetta, jo 22 on liikaa. Mitä hyötyä voi oikeasti millekään olla 27-30 lämmöistä, kuin että kohta voidaan kasvattaa vesimeloneita omavaraisesti lähes ympärivuoden:paapatus:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 21:52  
+
0
Meillä on Lexa ihan vuodepotilaana. Eilen käytiin metsässä kävelyllä ja kun päästiin kotiin, hetken päästä reppana ei varannut vasemmalle etujalalle ollenkaan. Ajattelin että lauantaina uimassa tullut puolen sentin vekki alkoi kirvelemään kun nuoli tassunpohjaa. Tuli myös mieleen että olisko jalka nyrjähtänyt tai varvas murtunut kun rymyää nykyään tossa yhden sohvan päällä kun haluaa nähdä ulos. Myös nivelrikon paheneminen kävi mielessä. Tänä aamuna Lexalla oli toi vasen räpylä kaksi kertaa isompi kuin toinen, aivan turvoksissa. Päästiin sitten tänään lääkäriin ja koppa suorilta käsin päälle kun koira oli tosiaan ihan älyttömän kipeä. Onneksi pyysin laittamaan koska ortopedin painellessa varpaita, hyökkäsi lääkäriä kohti. Pieni epäilys lääkärillä oli jo kyyn puremasta. Varmuudeksi jalka kuitenkin kuvattiin ja ihan hyvä koska sieltä selvisi että nivelrikko on jo varpaissa. Mutta siitä tuo kipeä jalka ei johtunut vaan Lexaa oli eilen purrut kyy. En ollut huomannut ollenkaan. Varpaiden välissä tulehdusta, joten antibioottikuuri sekä erittäin vahvat huumausaineet kipuun. Lääkäri sanoi että nyt koiraa ei kannata pitää lasten tai vieraiden ihmisten lähellä, lääkkeet tekee koirasta arvaamattoman kun on niin pöllyssä. Sekaisin tuo nyt onkin kuin seinäkello, silmät pyörii päässä. Ei muuta mutta lääkäri sanoi että tässä ajassa myrkky on voinut tuhota jo munuaisia joten kahden viikon päästä kokeet ja sitten selviää lisää.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 22:03  
+
0
monna83, voimia sinne. Onneksi Lexa sen verran iso ja sitkeä koira, että toivon mukaan kestää kyyn pureman. Meidänkin tielle osui kyy viime pyhänä, oli työtä saada koira pois sen luota. Ja puolitutun koiraa oli kyseinen otus myös purrut, ja menehtyi vaikka eläinlääkäriin vietiinkin välittömästi.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KUKKUJAT 11 - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 22:08  
+
0
Voi kökkö. Oltii poikaystävän kansa sovittu et mennää tänä viikonloppuna niiden mökille kahdestaan. Eiku siis kolmistaa, ku koira kans! Ja ollaan ootettu tätä tosi tosi paljon. Noh, nyt tuli sitte infoa että siellä on kuulemma ihan hitosti hyttysiä. En osaa edes kuvitella paljonko niitä voi olla, jos kerran auringonotto jne. saattaa olla ihan poissuljettu. Nyt sitte arvotaan että pitäskö olla menemättä. Turha kai ajaa monta tuntia jos voi vaan istua sisällä :eitietoo: Harmittaa!

Sitte mietin et jos viikonlopun plan b ois et lähen serkun kanssa sen pikku saunamökille ompelee verhoja, mut tajusin et voin tuskin ottaa koiraa sinne mukaan, enkä saa sitä hoitoon tänä viikonloppuna.

AAGH!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.06.2011 klo 22:09)

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 09:00)