Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 23.08.2011 klo 07:45

Kukkujat 12

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 12:39  
+
0

Kerttunen kirjoitti:

Vanis, hieman hassu on juu tuo nykyinen distichiasis-käytäntö. Toisaalta kyllä ymmärrän että rajanveto olisi hankalaa jos joka ripseä ei merkitä. Mutta juuri nuo yksittäiset, pehmeät ripset, jotka ei haittaa koiraa ollenkaan... Onneksi mukaan tulee se "lievä"-lausunto myös.


Rorys kirjoitti:

Tuo distichiasis-käytäntö on kyllä tosi hassu. Sit kun ripsetkin kuitenkin uusiutuu niin voi käydä niin että distichiasis-koira saa terveen paperit koska se sen yksi ylimääräinen ripsi on sattunut juuri putoamaan pois. Mutta jalostuksellisestihan tuo ei ihan niin hirveästi haittaa, ts. estä astutusta? Tietenkin on hyvä katsoa ettei uroksella ole samaa vaivaa.



Joo, on tuo vähän hassua kun distichiasis merkitsi käsittääkseni aikaisemmin ylimääräistä ripsiriviä :nauru: Saga on käynyt kahdesti silmätarkissa, ja molemmilla kerroilla sai puhtaat paperit. Olen mä siltä kuitenkin kerran nykäissyt ylimääräisen ripsen pois alaluomesta. Eli silmäpeilauksella ei tosiaan koko totuutta saa selville.
Distichiasis ei estä jalostuskäyttöä, sillä vähiin kävisivät jalostuskoirat kun jokaisesta pikkuripsestä tulee merkintä. Periytymistapakin on täysin tuntematon, ja noita ripsikoiria vaan putkahtelee ihan kaikista yhdistelmistä.
Noh, pääasiahan kuitenkin on että silmät ovat periaatteessa täysin kunnossa :hymy:

Meillä oli tänä aamuna mennyt sähköt kokonaan. Soitin Fortumiin, ja sanoivat vian olevan laaja ja että korjauksessa voi mennä jopa pari tuntia. Lähdin hakemaan huoltikselta aamukahvia, mutta eipä heilläkään ollut sähköjä. Siellä oli toistakymmentä kiukkuista duunaria odottamassa ruokaa, jota ei saanut lämmitettyä. Sain säälistä kupillisin väljähtänyttä kahvia alihintaan, kun kortit eivät toimineet ja mulla oli kolikoita vain vähän :nauru: Kun sitten sain kusenlämpöisen kahvini kouraan, nin tadaa, sähköt tulivat takaisin :ttou:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.08.2011 klo 12:43)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 12:55  
+
0

Vanis kirjoitti:

Kun sitten sain kusenlämpöisen kahvini kouraan, nin tadaa, sähköt tulivat takaisin :ttou:



Nauroin ääneen :nauru:

Minäkö muka vahingoniloinen :nolo:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 17:56  
+
0
Ja mä luin tuon uutisen viisikuisen kelpien hirttämisesti ihan lehdestä, joka on kuitenkin Facebook-huhuja varmempi lähde. Tai no, kyse taisi olla iltapäivälehdestä. :nauru:

muoks. Ööh. Olin näemmä eri sivulla eli Kerttusen kommenttiin uutisen uskottavuudesta viittasin.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.08.2011 klo 17:58)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 18:51  
+
0
Oltiin kaverin kanssa lenkillä ja siinä höpötellessä en sitten huomannut että puolet mun koirista oli hävinnyt. Metsästä alkaa kuulua hirveä koiran räkytys ja Kusti sekä Aapo tulee sieltä puskat rytisten. Hetken kuluttua näkyy erittäin vihaisen naisen naama jolla about 10v mukula mukana sekä sylissä raivoava russeli. Hirveä huuto että koirat kiinni ja tietenkin otan mutta kun tekstiä alkaa tulla siihen malliin, niin en mäkään enää suutani pitänyt kiinni vaan kysyin että jos mun koirat kerta jotain teki, niin tee rikosilmoitus, ole hyvä. Eivät kuulemma olleet tehneet mitään ja siinä vaiheessa ymmärrys vielä riitti ja olin aikeissa pahoitella tilannetta mutta Uolevi oli siinä sanasodan aikana vielä irti ja meni naisen luokse, niin se lehmä monotti sitä ihan armotta. Siinä vaiheessa mä tosiaan suutuin. Oli potkasemassa toisen kerran ja karjasen että varokki jos vielä potkaset, niin tiedät potkasseesi. Ei potkassut. Mä ymmärrän koiran, lapsen ja itsensä puolustamisen uhkaavasti käyttäytyvältä koiralta mutta en silloin jos toinen menee haistelemaan, niin saa kengästä päähänsä. Olen minäkin potkassut amstaffia kun yritti tulla Sheban päälle mutta se mielestäni ihan ymmärrettävää oman koiran suojelua. Toki mulla ei ole mitään nokan koputtamista kun mullahan ne koirat olivat irti mutta jotain harkintakykyä vieraiden koirien potkimiseen, toinen kuitenkin vain 4kg ja ei käyttäytynyt vihaisesti. Sanoi vielä mulle että tollasilla ei pitäisi olla koiria ollenkaan ja mun pitäisi muuttaa johonkin hevonkuuseen koirineni ja mitä mä liikun täällä lentokentällä. Sanoi vielä nauhottaneensa koko keskustelumme. Siinäpähä nauhotti, keskustelusta ainakin selvi että nainen monottelee pikkukoiraa. Kaverikin sanoi muijalle että annatpas hyvän kuvan penskalles että näin monotetaan vieraita koiria.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.08.2011 klo 18:54)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 19:16  
+
0
^No olipas hieman ylilyöntiä emännän reaktioissa :eek:

Me on tänään Lunan kans harrastettu hyötyliikuntaa. Käytiin polkypyörällä viemässä täydennystä kirpparille ja äsken käytiin sienestämässä.

Mä jännitän ihan innoissani et mahdutaanko koirakkona haku-koulutuspäiville vai menenkö yksin kuunteluoppilaana. Olis niiiiin siistiä päästä Lunan kans kokeilee hakua nyt parin vuoden haaveilun jälkeen.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 19:17  
+
0
^^Törkeetä!! Ei kai Uoleville käynyt pahasti?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.08.2011 klo 19:17)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 19:28  
+
0
^ Ei käynyt mitenkään ja onneksi toi niin tervepäinen ettei säikähdä ihan vähästä. Mutta pistää vieläkin vihaksi. Paremmin olisin ymmärtänyt jos olisi monottanut vaikka Shebaa, se nyt saattaa hyppiä vasten ym. mukavaa, mutta en tollasta nyrkillä tapettavan koiran syyttä potkimista.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.08.2011 klo 19:29)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 19:30  
+
0
^^^Vaikka se on varmasti säikäyttänyt, että kaksi vierasta koiraa juoksentelee vapaana, mutta siitä huolimatta meni kyllä jo pikkusen yli! Mitään kun ei sattunut niin olisi voinut ihan asiallisesti huomauttaa. Ja nuin pientä koiraa ei tarvii kovasti etes potkasta kun joku paikka menee rikki, luulis itekkin tajuuvan. Toivottavasti pikkuselle ei jääny traumoja tai ylipäätään sattunut mitään.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 19:55  
+
0
^^^^^ (vai kuis monta se nyt oli) Voi jumankauta mitä vampeja sitä oikein onkaan ollut liikenteessä! :suru: Miten joku voi ees ajatella sellaista pientä nappinenää jotenkin aggressiiviseksi? On se kumma miten huonosti ihmiset osaa lukea koirien elekieltä, varsinkin jos vielä itsellä on koiria!

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 20:24  
+
0
Kerran Veikan iholle on tullut joku pikku karvapallo räksyttäen ja uhitellen, mutta mun mielestä se oli silloin lähinnä suloinen ja huvittava kun niin pieni koira tuli egoileen :nauru: Ei todellakaan käynyt mielessä alkaa sitä potkimaan. Eri asia jos koira olisi ollut isompi ja käynyt oikeasti Veikan kimppuun niin varmasti olisin puolustanut.
Ja tommonen tilanne kerta Uolevi ei edes tehnyt muuta kuin mennyt katsomaan. Että ärsyttää tommoset herkkähipiäiset kaikkitietävät koiran(potkija)omistajat.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 20:46  
+
0
Kukkuuta. Muutto ylihuomenna. Tämä muutto olisi antanut ensi keväälle LOISTAVAN tilaisuuden ottaa koiran, mutta eiköhän näin että asunnossa on parketti.. Se siitä koiranotosta, edes vierailevista kaverien koirista. Katsellaan asiaa sitten taas 4-jotain vuoden päästä. hittttsit !

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 21:01  
+
0
^Mekin muutetaan ylihuomenna. Mua jännittääääää !
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 21:07  
+
0
Kuukkuuta, oonea muutto puuhiin ^ ja ^^ :hymy:
Täällä oltiin uudessa kodissa jo yksi yö, tänään haettiin terrat tänne, edelliseen asuntoon jäi kyllä vielä tuliliskot (+akvaario) ja nauhavesikäärme. Huomenna siis niiden haku ja loppu siivous sinne ja eikun ostamaan pari lipastoa lisää tänne tavaroille ja pojan vaatteille, sekä laittamaan loput tavarat paikoilleen. On ollu hommaa! Mutta nyt isompi asunto, oikea suihku, sauna, jenkkisänky (pariin vuoteen nukuttu sängyssä, koira söi edellisen ja ei jaksettu ostaa uutta), uus tv-taso, elukoille oma huone, pesukone ja astianpesukone, aaaaa elämäää! :love:

Mies meni nyt yövuoroon ja minä jäin sitten yksin nyt jo tänne.. tai on täällä koira, mutta en tykkää yksin yötä olla näin nopeaan uudessa paikassa :nauru:

Nii joo ja hirmusesti lapsia ja koiria täällä. Naapurissa kissa ja virittänyt kanaverkkoa kattoon asti, kun tuo puuseinämä ei ole ihan kattoon. Hauskannäkönen kun kissa joskus tapittaa kahtoa verkon läpi :nauru: Ja toisella puolen perhe jolla viljakäärme ja belgianpaimenkoiria tai vastaavia pari. Naisen poika kävikin jo täällä tiirailemassa meidän elukat ja vaikuttavat kyllä tosi mukaville :hymy:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.08.2011 klo 21:36)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 22:14  
+
0
^Onnea uuteen kotiin, kuullostaa tosi kivalta:hymy:

Väsynyt koira=onnellinen omistaja:nauru: Me tultiin just Lunan kanssa lenkiltä ja oli kyllä tosi kivaa! On se vaan paljon mukavempi käydä myöhään illalla lenkillä kun päivällä:hymy:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 22:33  
+
0
Onnea kaikille muutajille!

Piksi: mites niin ei vois ottaa?
Itseä kyllä jo hieman jännittää miten tuo elo menee Daven kanssa asunnossa, joka on läpeensä laminaattia ja parkettia... Olkkarin parketti pitäs kyllä muutenkin kunnostaa nyt ennen isojen huonekalujen siirtoa... Ajattelin ostaa sinne isoja mattoja ja toivoa ettei tuo leikkis paljoa mattojen ulkopuolella.. jotkut sukat vois olla jees :D Pitää hoitaa riehunnat sitten enemmän ulkona, ettei kotona tee mieli enää niin juosta ympyrää.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KUKKUJAT 12 - Tiistaina, 30.08.2011 klo 23:17  
+
0
No justiinsa. Sattuipas monnalle ikävästi. Tuntuu kyllä hassulta nuin pienelle koiralle uhota, ja kun ei vielä aggressiivisuuttakaan osoita. Ohhoijakkaa.
Meillä kävi tässä yksi päivä sellainen tilanne, kun tulin rappukäytävästä ulos tyttöjeni kanssa, niin naapurin täti tuli pienen pinserinsä kanssa vastaan. Flexi tietysti pisimmillään, ja koira poukkoilee sinne tänne, lopulta tulee vanhempaa tytärtäni kohti, tyttö pysähtyy antaakseen koiran haistella, niin eikö tää saamarin pieni rakki ala uhoamaan ja yritti näykkäistä! Ämmä huuteli sitten vain että "Varo ku ei se oo tottunu lapsiin!!" Joopajoo. Ei siinä paljon ollut tilaa väistellä, ja itse tuo rakkinsa päästää niin lähelle. Ollaan kyllä muksuja opetettu etteivät mene suin päin rapsuttelemaan vieraita koiria ilman lupaa, mutta tuo tilanne oli sellainen ettei oikein muuta mahdollisuutta ollut kun rakki pyörii jaloissa. Onneksi koira oli sen verran pieni, ettei nyt olisi kovin pahaa jälkeä ehtinyt saada aikaan, mutta se periaate. Huoh.

Hih, nyt vasta mulla välähti, kun olen pitkän aikaa yrittänyt miettiä mikä minulle tulee Uolevista mieleen, niin sehän on se joku ihme-otus Muumeista! Kun vaan nyt vielä muistaisi että mikä jakso ja mikä otus... Mutta Muumeista se oli joku! :nauru:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 31.08.2011 klo 08:42  
+
0
Ellikeksi: Asunnon omistajana poikaystävän vanhemmat, en usko heidän lämpeävän ajatukselle, varsinkin kun kämpän lattia loistavassa kunnossa edellisten omistajien jäljiltä.

TOKIKIN myytäessä lattia on varmasti pakko hioa ja lakata ja itse olen silloin juuri luultavasti valmistunut materiaali- ja pintakäsittelyn insinööri, erikoistuneena vielä puuhun.. Mutta jos anoppi ei jätä minulle edes ikkunanpesua niin ei taida olla toiveita uskosta minun taitoihin tälläkään saralla.

Noin muuten asunto on oikea unelma meille, sopivasti tilaa ja saunat ja kaikki. Ihana päästä laittamaan sitä! (Ai niin, luultavasti siihenkään minulla ei ole sananvaltaa.. *viheltelee*) Onneksi nuo py:n vanhemmat lähtee kun saadaan huonekalut paikoilleen..

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 31.08.2011 klo 09:49  
+
0
Huomenta! Tänään meikä lähtee huristeleemaan siskon luona käymään. Kuus tuntia menee matkoihin, enkä edes viiti koiraa ottaa mukaan ku se on luvannu sadetta, joten ulkona ei hirveesti viiti oleskella. Ja systerillä on vielä niin pieni kämppä, ettei sinne yli-innokas bokseri oikein ole tervetullut.

muoks. Ja jes me mahduttiin koirakkona sinne haku-koulutukseen! :jjei:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 31.08.2011 klo 09:50)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 31.08.2011 klo 10:48  
+
0
Palkkapäivän ja hyvän tilin kunniaksi ostin eBaysta kengät, haen tänään mäkkäristä fiestasalaatin, maksoin Hukan vakuutuslaskun ja vielä on Hukan rokotuksetkin tänään. :)
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 31.08.2011 klo 12:28  
+
0
EVVKoooooo, koko aamuvuoron yksin, ja oon ollu vajaa 2kk töissä paikassa. Eli en todellakaan osaa vielä tehdä kaikkea oikein. Kaikki kiukkuiset eläkeläiset hyökkäs tietysti sisään alennusmyyntien perässä heti kun ovet avasin, ja huutavat palvelua samaan aikaan. Ja mua ei yhtään, ei siis tippaakaan kiinnosta koko duuni.
Ärinää ja märinää. No, onhan tämä parempi kuin istua kotona homehtumassa.
Mä laitoin työhakemuksen ihan unelmatyöpaikkaan, sieltä tuli vahvistus että ottavat yhteyttä tällä viikolla jos minut kutsutaan haastatteluun, ja vielä ei oo kuulunu mitään. Mä oon niin hermona, jos sieltä ei soitetakaan!
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 13:45)