Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 23.08.2011 klo 07:45

Kukkujat 12

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 09:38  
+
0
^^ Saa, jos määkin saan varovaisen iloisena hehkua sitä, et mun tuleva koirani saattaa syntyä viikon päästä. Tai itse asiassa lähes milloin tahansa seuraavan seitsemän päivän aikana...
Brassiko?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 10:51  
+
0
Känkkäränkkä!!! On NIIN EPÄIREILUA, että ihan jokaiselle muulle tällä planeetalla tulee koiravauvoja ja mulle ei! Suutun teille ikuisesti! Mulle kans! Minen leiki teiän kanssa ennää ikinä. :ylpea: :lallati:

Minäpäs olen tehny reippahasti kotihommia tässä aamun, iltapäivällä lähden kaverin ja lapsosensa kanssa shoppaileen ja syömään. Kivaa! Toivottavasti löytyy jotai, ei kyllä ole yhtään rahaa, mutta ei nyt jaksa huolehtia. Harmitellaan illalla sitten jos onnistun tuhlaan viimeset pennoseni. Pitäis löytää itelle vaatetta, ihan kaikenlaista, kengät, ulkoilupuku ois tärkee ja vielä häälahja lauantain juhliin. Hmm. Rahat ei riitä kaikkeen, mutta kunhan nyt etes jotai löytyis!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 11:03  
+
0
^Mä voin liittyä sun "vihataan kaikkia joille tulee pentuja" kerhoon. Yhdelle tutulle kasvattajalle on nyt tässä syksyn aikana tullut jo yksi pentue (onneksi rotua, joka on suht EVVK) ja oon niitä käynny ihkuttelemassa. Nyt ne viikonloppuna lähtee, yhyy! Tilanne pahenee entisestään kun tälle samaiselle tutulle syntyy n. 5 viikon päästä pentue, jossa on kuulema mulle pentuvaraus :D Tää pentue on toista "omaa rotuani" mutta onneksi just sitä väärää, ei meidän taloudessa kyllä tuu oleen ku yks staffi kerrallaan. Harmi vaan, että luulen jopa mun avon olevan suostuvainen tohon "vääränrotuseen" pentuun! Onko nyt sit kiva, että kasvattaja tyrkyttää mulle (sijotus)pentua ja avokin vois vielä suostua kun staffit on lähempänä sen sydäntä, mutta mä en voi ottaa sitä pentua kun järki sanoo, että siitä ei oo mulle harrastuskaveriksi vaikka kuinka pieni ääni sisällä huutaa "tahtootahtootahtoo!!"

Eikä nyt ois muutenkaan oikea aika ottaa pentua, tiedän senkin. Oon itseni kanssa sopinut, että pentu saa tulla vasta kun tolla rotviinerillä on ainakin BH suoritettuna, mieluummin koulari ja siinä pysytään! Sitäpaitsi, se pentu tulee olemaan rotviineri ja siihen mun tarvii vielä avoa vähän lämmitellä...Mutta onhan tässä aikaa, ens vuoden aikana jos saatais BH suoritettua ni sit seuraavana vuonna vois olla pentuaika! Vanhempi koira ois sit jo 5vuotias ja nuorempikin melkein 4vuotias (riippuen ajankohdasta tietty..) niin ois jo kaks oikeasti aikusita kotosalla :)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 11:20  
+
0
^ Heh, mulla on sama sääntö: ei uutta (harrastuskoira)pentua ennen kuin tuolla neidillä on BH ja koulari. Ja senkin jälkeen täytyy miettiä että miten aika riittää kun en kuitenkaan aio jättää tuon treenaamista vaikka koulareita tulisikin. Toisaalta uuden pennun kanssa osaisin ehkä edetä ja toimia paremmin vähän kaikessa kun nyt tietää mitä tämä suunnilleen on.

Noihin fifeihin on taas helpompi sortua kun semmosia nyt menee useampikin kun eivät vaadi niin paljon :shhh: Nojuu, mutta ei siis pentua meille hetkeen, onneksi hakuryhmässä aloitti just 3 kk vanha saksanpaimenkoira :love:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 11:36  
+
0
Yhdellä tutulla kasvattajalla olisi suunnitelmissa chihuahuapentue, josta oonkin jo kysellyt, mutta saa nähdä... Pennuista kuitenkin tullut varmasti paljon kyselyitä jo etukäteen ja tuskin pienen lapsen yh on suosituin kotivaihtoehto :neutral:

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 11:53  
+
0
Mullepa tuli pentu viikonloppuna :lallati:
Sanin ja Unnin kasvattaja toi Ruotsista pennun, jonka alunperin piti mennä yhdelle toiselle kasvatinomistajalle osaomistukseen, mutta ei sitten mennytkään. Hän kysyi minulta olenko halukas ottaamaan pikku Oliverin från Sverige tänne meille. Toista viikkoa asiaa pähkäilin, mutta nyt on Oliveivari täällä ja on se ihana! (no, mikä koiranpentu ei olis...)
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 13:51  
+
0
Pitäis lähteä seikkailemaan keskustaan. Pahvilaatikoita tarvis, et sais noita kamppeita pakattua ja kirpparilla käydä tiedustelee, et millon sieltä sais pöytää vuokralle. Viikkoa pidempää aikaa ei viiti ottaa ku ei meillä nyt niin hirveesti ylimäärästä tavaraa ole. Yks säkillinen on jo roskiin lähdössä eli ei ollenkaan huono aamun aloitus. Lenkilläkin kerenny jo käydä. :peukku:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 13:59  
+
0
Täällä myös jyllää pentukuume ja "helpotan" sitä kaivelemalla Varjon pentukuvia. Nämä ja muiden pennut saa tosin olla mun ainoa kosketus pentuihin nyt ainakin muutaman vuoden. Mutta ehkä sitten, ehkä? :shifty:

On se kyllä jännä, miten heti kun Varjo oppi sisäsiistiksi ja sai älliä päähänsä niin kaikki pentuajan perkeleet ja muut katsosi kuin tuhka tuuleen ja kuviakin katsoo "ei se nyt niin kamalaa ollut, eihän. Helpostihan tuollainen toinenkin tuossa nyt menisi, eikö totta? Onhan ne niin pieniäkin :love:" -ajatuksin. Vaan ei, pitää pitää pää kylmänä ja järki kätösessä. Yhyy.
Varjo 12/2010 ♥

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:03  
+
0
^Meillä pitää avokki tehokkaasti mun pentukuumeen aisoissa kun se kutale ei halua toista koiraa :ylpea: Kyllä minä sen vielä pehmitän. Pitäähän nyt Lunalle kaveri olla ja mulle toinen koekappale jonka kanssa asiat osais tehdä paremmin. Sillon ku Luna haettiin niin mä pakotin sen mukaan niin johan ei ollu enää mitään koiran ottamista vastaan :nauru:

Ja elkää ymmärtäkö väärin. Avokki on henkeen ja vereen koiraihminen, mut se vaan haluaa kaikesta selvitä helpolla. Ja toinen koira olis ilmeisesti liikaa ku sillä olis kaks koiraa rapsutettavana :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:09  
+
0
Meilläkin on pentukuumetta. Tosin ei vielä pitkään aikaan tule tassulukuun lisäystä, mutta ajatus toisesta mäykystä muhii koko ajan. Olen saanut avonkin aivopestyä pentukuumeiluun, kun se vihjailee harvase päivä, että kyllä niitä mäykkyjä pitää kaksi olla. Eilen se sanoi, että seuraava koira on mäykky, ajolinjaisista vanhemmista. Eikö vaan, että tämä tarkoittaa sitä, että lupa seuraavaan koiraan on nyt vahvistettu? Saattaa olla, että olen jo käynyt tekemässä listausta potentiaalisista kasvattajista... :shifty:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:09  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

^Meillä pitää avokki tehokkaasti mun pentukuumeen aisoissa kun se kutale ei halua toista koiraa :ylpea: Kyllä minä sen vielä pehmitän. Pitäähän nyt Lunalle kaveri olla ja mulle toinen koekappale jonka kanssa asiat osais tehdä paremmin.:

Täällä tismalleen sama :nauru:

Vaan uskon tuon olevan aika helposti pehmitettävissä sitten jokusen vuoden kuluttua, kun nytkin jo on välillä väläytellyt, että "seuraava koira voisi mun puolesta sitten olla vähän pienempi ja vähemmän aktiivinen. Sä voit kirmata Varjon kanssa treeneissä ja mä köllöttelisin sen pikkukoiran kanssa laiskana sohvalla ja kattoisin lätkää" ja "voi miten söpö, mä tahdon tommosen sitten!" :cool:
Varjo 12/2010 ♥

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:15  
+
0
Mä tiedän tehokkaan lääkkeen pentukuumeeseen: ottakaa 5 kk ikäinen naskalihampainen borderterrieri hoitoon päiväksi. :nauru: Se roikkuu omien koirien kaulassa, livahtaa aidan raosta pihan ulkopuolelle ja vetää semmosta pa*karinkiä pitkin kämppää, et heikompaa hirvittää. Hih.

Mulla on harrastuskoirakuume. Pentuajan voisin skipata ja ottaa suorilta käsin sisäsiistin, arkitottelevaisen piskin mitä sais lähteä koulimaan agiin, tokoon ja muuhun kivaan.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:36  
+
0
Mulla ei ole lainkaan pentukuume :nauru: Nuo kaksi ipanaa lyhyen ajan sisällä ovat tehneet tehtävänsä. Tosin talvella meillä toivon mukaan on ipanoita vähän enemmän, toivottavasti kuitenkin vain pari kuukautta :shifty:

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:39  
+
0
Miten voin tuntea pentukuumetta, vaikka nuorimmainen on vasta 5 kk. :D Kai se on liian kiltti poika, että haaveilen jo seuraavasta.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:40  
+
0
^^ Uijui ihanaa! :love:

Meillä mies ei ole sanonut yhtään poikkisanaa kolmannesta koirasta. Joka tosiaan tulee ehkä sitten joskus muutamien vuosien päästä. Miehellä on jo nimivaihtoehdot, siitä tulee kuulemma Henri ja Hannu :roll:

muoks. täällä mä vaan kirjoittelen avosta vaikka se tosiaan on jo muutaman viikon ollut aviomies :ttou:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:43)

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:41  
+
0
Täälläkin pentukuume jyllää sekä mulla että miehellä ja uuteen koiraan on lupakin, kun mies saa ensi kesänä unelmiensa harrasteauton. Rotukin on luultavasti selvillä. Vielä tosin ei valitettavasti kannata mitään hommata, sillä tarkoituksena olisi hankkia iso koira enkä mä oikein innostu yhdistelmästä pieni vauva + sähläävä pentu. Olisi paljon helpompaa olla hommaamatta koiraa, ellei mieskin puhuisi omasta koirakuumeestaan muutaman kerran viikossa...

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:44  
+
0
^ Minkäsrotusta koiraa olette seuraavaks hankkimassa? :)
Mulla on ja ei ole pentukuumetta. Päivinä joina Ukko perseilee, sanon itselleni ettei enää ikinä pentua, paitsi ehkä joku ihan pieni ja kiltti joka ei osaa tehdä pahuuksia. Toisinaan taas mietin, että ei tuo Ukko niin kovin paha oo (eipä!), ja ihan hyvin menisi vaikka yksi isompikin koira tässä lössissä.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:47  
+
0
Kävin tänään kerään 6 litraa mustikoita ;) Jätin piirakkaa varten jääkaappiin ja pistin loput pakkaseen. Kanttarelleja on myös tullu kerättyä pakkaseen!
Ja tilasin eilen saksasta vähän agilityesteitä, pari hyppyä ja renkaan. Saadaan vielä putki lainaan kaverilta niin johan päästään reenaan! :D

Mullakin pentukuume :( Sopivaa Airedalenärrieriä ei vaan oo löytynyt.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:50  
+
0
Mullakin on ja ei ole. Olisi kiva ostaa Lululle kaveri mutta ei mulla noin muuten kauheasti ole koirakuumetta kun en jaksais taas heti sitä pentuvaihetta enkä muutenkaan jaksais nyt kahta koiraa! Mut ehkä mä joskus tulevaisuudessa ostan toisen koiran!!!:)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 14:53  
+
0
Mullakin pentukuume meinaa aina välillä iskeä, mutta onneksi on tulossa ihmisvauveli, ni ei hirveesti innosta siihen rinnalle hankkia toista pissa- ja kakkalinkoa :D Muutenkin noissa kahdessa riittää hommaa ihan tarpeeksi ja etenkin Nemin kanssa on mahdollisuus harrastella rajattomasti, ni en kaipaa yhtä karvaista kasvatettavaa ja koulutettavaa lisää.

Rotuja oon kyllä miettinyt jo etukäteen, josko joskus se kolmas koira tulisi. Tosin mies on sitä mieltä, että kolmea koiraa meillä ei koskaan tule olemaan samaan aikaan. Toiseen se oli helppo suostutella, mutta kolmas ei innosta missään muodossa :P
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 09:45)