Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 23.08.2011 klo 07:45

Kukkujat 12

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 15:07  
+
0
Täälläkin kauhee pentukuume, on ollut jo pitkään. Mun piti alunperin ottaa pentu, mutta sitten mulle tulikin Sisu. Sitten mun piti ottaa pentu, mutta hannasin sillä varjolla, että pärjäänkö kahden belgin kanssa kun Sisukin oli vasta niin tuore tuttavuus. Sitten lupasin itselleni, että jos Sisun kanssa menee hienosti, niin saa ottaa toisen koiran. No, ei ole mennyt hienosti, mutta on mennyt ihan hyvin. Ajattelin aluksi, että sit kun Sisu on FI MVA, saa palkita itsensä uudella pennulla. Nyt rupee vaan näyttää, että tällä menolla jää se koulari ikiajoiksi puuttumaan, ja siksi myös pentunenkin. Mutkunmäähaluun! Mulla on ollut viimeksi koiranpentu v.2006, joten on minusta ihan oikeus ja kohtuus että mulla olis belginpentu, jonka voisin alusta asti opettaa itse. Nih. Päätetty, piste, tikslukkoon ja avaimet taivaaseen!

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 15:17  
+
0
Perhanan Mörö haukkuu kaikki vastaantulevat koirat :ttou: Luultavasti enemmän innoissaan kuin äkäinen, mutta voi hitto että on pitelemistä tuonkin kokoisessa koirassa kun yrittää samassa pitää vaunut tien laidassa, toinen vaan yrittää vaunujen läpi rynniä :mad:

Miksiköhän se nyt on taas muuttunut tuollaiseksi, yhdessä vaiheessa meni ohituksetkin niin hienosti ja taas alkanut tuo räyhääminen :eitietoo:

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 15:51  
+
0
Mä oon varmaan vähän outo, kun mulla ei ole pentukuumetta ollenkaan, aikaa viimeisemmän pennun kanssa elämisestä on 11 vuotta, eikä sekään ollut mun oma koirani. Sen sijaan voisin ottaa pennun vaikka heti, jos se kasvais yhdessä yössä aikuiseksi ja sen kanssa pääsis kunnolla harrastamaan ja touhuamaan. :nauru: Sen pentuajan voisin jättää kokonaan väliin.

Tää johtuu varmaan siitä, kun putosin pienenä tuolilta päälleni :nauru:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 16:16  
+
0
Täälläkään ei podeta minkään sortin pentukuumetta, koirakuumetta kylläkin. Aikuisen, koulutuskelpoisen koiran voisi ottaa tuolle nykyiselle pennelille kaveriksi vaikka heti! Mutta uutta pentuaikaa en ihan heti halua, jos tästä nykyisestä jotenkin kunnialla selvitään. Kaiholla keskeytymättömiä, 7-8 tunnin yöunia ja siistiä, ehjää kotia muistellen..:roll:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 16:52  
+
0

vems kirjoitti:

^ Minkäsrotusta koiraa olette seuraavaks hankkimassa? :)



Saksanpaimenkoira. Ollaan miehen kanssa pohdittu kaikkia muitakin rotuja, mutta saksanpaimenkoira on sellainen rotu, johon mun pohdintani aina palaa takaisin ja mieskin siitä tykkää. Mieshän mieluiten tahtoisi labradorinnoutajan, mutta itse en taas sitä tunne niin omaksi roduksi. Liian sosiaalinen rotu näin pidättyväiselle ihmiselle. :nauru:

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 17:08  
+
0

weebl kirjoitti:

mutta voi hitto että on pitelemistä tuonkin kokoisessa koirassa kun yrittää samassa pitää vaunut tien laidassa, toinen vaan yrittää vaunujen läpi rynniä


Voisin suositella kuonopantaa Mörölle:peukku:

Tällä on ihan älytön pentukuume! Eikä asiaa auttanu yhtään kun tänään näin viikon ikäiset terrierin pennut:love: Ootan innolla, että tyypit kasvaa ja pääsee touhuumaan niiden kanssa. Pitää yrittää pitää vaan järki päässä, että ei semmosta mulle:shifty:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 17:33  
+
0

Niii kirjoitti:


Voisin suositella kuonopantaa Mörölle:peukku:



Möröllä itseasiassa on kuonopanta, sitä nyt ei vaan löytynyt. Se kuitenkaan ei järin hyvä ole kun alkaa sen kanssa vaan laahustamaan etanavauhtia :neutral: Toki pysyy huomattavasti paremmin hallinnassa..

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 18:09  
+
0
No jo on. Olin jättäny keittiöön pussiin leipää jotka ajattelin linnuille syöttää. Eipä mitää, koira tyynesti popsinu pussin kylkeen reiän ja mutusteli niitä leipiä naamariin ku tulin keittiöön. :eek: Ei tuo oo ikinä varastanu ruokaa tuolla tavalla! Mitä nyt yksiollessaan pentuna syöny konvehteja, tomaatin ja sipulin. Konvehdit mä ymmärrän, mutta tuo tomaatti ja sipuli menee vähä yli. Luultavasti varastanu neki vaan varastamisen ilosta.

muoks. Kävi hyvä tuuri ja saan viedä jo huomenna kirpparille tavaraa myyntiin. Kävin tuossa kirjahyllyä läpi ja meiltä lähtee melkein 70 kirjaa myyntiin :eek: :nolo: Niitä on lisäksi pari kassillista kaverilla lainassa ja hyllyyn jäi vielä ihan reilusti luettavaa. Hups.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.08.2011 klo 18:10)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 18:37  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Mitä nyt yksiollessaan pentuna syöny konvehteja, tomaatin ja sipulin. Konvehdit mä ymmärrän, mutta tuo tomaatti ja sipuli menee vähä yli.



Mä ymmärrän tomaatin hyvin. Kaikki mun koirat RAKASTAA tomskuja!
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 18:45  
+
0
^:nauru: Luultavasti ekat koirat sulla joiden tiedä oikeasti tykkäävän tomaateista. Mun tuntemat yksilöt on kyllä kattonu niitä herkkuja karsaasti. :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 18:50  
+
0
^ Kyllä Muhkukin tomaattia söis jos tarjottais!

Ja sipuli muuten maistuu vielä paremmin ku tomaatti... :nauru: ykkää siis ihan oikeasti siitäkin. Kyttää aina vieressä kun leikkaan sitä, että josko vähän tippuis lattiallekkin.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 18:53  
+
0
Niin kyllä Meimei ja tessakin tykkäs tomaateista...tai siis ainakin kirsikka tomaateista =D Lulu ei kyllä varmaan tykkää. Tessa oli niin ruokahullu että se söi kerran jalapenotkin pöydältä ja niitä oli aika paljon vielä...käväisin ulkona ja sen jälkeen ne oli syöty.Ne oli pizzan päällä mistä otin ne poies kun en pystynyt syömään kun oli niin tulisia mut Tessapa pystyi näköjään syömään =P
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.08.2011 klo 18:57)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 20:26  
+
0
Teillä on ihan outoja koiria :nauru: Meidän hurtta on enemmän makean perään ja sen suurinta herkkua lienee kookos, banaani ja suklaa.

Eihän oo enää pakko tehdä tälle päivää mitää, eihän? Koko päivä pyörähtäny siihen, et oon käyny kaappeja läpi ja ettiny myytävää tavaraa. Tarkotus oli vielä siivota, vaan ei taida enää jaksaa. Jos kävis vaikka yhden maton pesemässä, tiskais ja laittais pesukoneen pyörimään. Saapi riittää.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 21:07  
+
0
Totaa..eikös sipuli ja suklaa ole vaarallisia koiralle? :mietiskel:

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 21:15  
+
0
Meiän rakas tuholaisemme syö myös kaiken. Unohdin yks päivä evääni lattialle ku lähdin töihin (hyvä minä) ja hyvin maistui broilersalaatti currymajoneesin kera ;)

ja tosta suklaasta.. Eihän sitä koira sais syödä mut kyl meillä joskus riki on varastanut esim. dominokeksiä ja elossa on! :D

Aiheesta toiseen, meen katsomaan huomenna meille 15 neliötä isompaa vuokrakämppää :) Olis ihan täydellinen sijainti mutta lemmikkien pitämisestä siellä en oo vielä varma :S kysyn siis huomenna.. Kelan sotilasavustus ja nykyisen kämpän irtisanomisaika on niinku check että nyt toivotaan et saadaan se asunto! :D tarkistin siis että tässä kämpässä 1kk irtisanomisaika ja sit että saatais sotilasavustus vaikka muutettaiski ja ne molemmat on juurikin näin :)
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 21:37  
+
0

sillycow kirjoitti:

Totaa..eikös sipuli ja suklaa ole vaarallisia koiralle? :mietiskel:


Eihän niitä suurina määrinä suositella annettavan koiralle, kuten ei rusinoita ja viinirypäleitäkään. Mutta yksilöstä on varmaankin kiinni että mikä on "suuri määrä".
Anoppilan koira kun rakastaa suklaata ja etenkin joulunaikaan varastaa kaikki konvehdit ja suklaalevyt ja hengissähän tuo näkyy olevan.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 21:41  
+
0

sillycow kirjoitti:

Totaa..eikös sipuli ja suklaa ole vaarallisia koiralle? :mietiskel:


Liiallinen sipulin nauttiminen aiheuttaa anemiaa. Vaaleaa suklaata koira taas joutuu nauttimaan melko suuria määriä saadakseen myrkytysoireita, mutta siis suklaa ei tosiaan ole suotavien einesten listalla:

www.elainlaakariasemaakuutti.fi kirjoitti:

Myrkytysoireita saadakseen koiran on syötävä maitosuklaata 200 g/kg tai tummaa suklaata noin 20 g/kg (eli noin 200 g/10 kg). Mitä tummempaa suklaa on (mitä isompi kaakaoprosentti), sitä pienempi määrä riittää aiheuttamaan myrkytysoireet. Tummassa suklaassa kaakaon määrä yleensä vaihtelee 44-80 % välillä.



muoks. Meillä on koira parhaimmillaan vetänyt rasiallisen kohvehteja naamariin ja kaverin koira kerran repäs ja söi kilon pussin O'boyta. Herkkuperseet on kumpikin vielä elossa :nauru: Ja huom, koirat ovat siis käyneet varkaissa eivätkä suinkaan toimineet koekaniineina.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.08.2011 klo 21:43)

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 21:50  
+
0
Eipä oo tullu tännekkään paljoo kirjoteltua pitkään aikaan.. Ei sen puoleen, mitään "jännää" oo ees tapahtunukkaan aikoihin. Tää päivä oliki sitte poikkeus.
Olin koiran kanssa aamulenkillä ja sain mielenkiintosen viestin. Paikasta, jossa oon ollu alkuvuonna työelämävalmennuksessa, tuli kyselyä josko voisin sijaisuuksia tulla tekemään. Nyt alustavasti on ollu puhetta huomisesta ja ylihuomisesta. Saapa nähä miten sitä aamulla saa ittesä oikeesti aikasin ylös (yleensä noussu siinä seittämän pintaan). Eväät on jo onneksi valmiiksi tehtynä, että ei tarvi sitäkään aamulla ressata. Ainoo "ongelma" onki lenkillä käynti.. Neiti ku tahtoo aamusin haaveilla niin hirveenä, että pikkumatkaanki menee tooooosi paljo aikaa. Aamu-uninen koiruus..
tassun jälkiä seuraten..

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 22:04  
+
0
En osaa lainata oikein taaskaan niin SanttuJ Oulrait. Serkku vaan joskus tolleristaan sano vuosia sitten, että jo pelkkä dacapo patukka riittäis tappamaan sen. Tuttu taas sano, että ihan teelusikka avocadoa riittää tappamaan koiran. Määrät näköjään hakusessa mulla aika pahasti mikä on sitte vaarallista. :nauru:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.08.2011 klo 22:06)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 22:20  
+
0
^Noista vaarallisista ruoka-aineista on niin monenlaista tarinaa liikkeellä ettei oo mikään ihme, et on määrät hukassa. Ja tosi harvasta ruoka-aineesta voi edes antaa tarkkoja mittoja ku ruoka-aineiden imeytyminen + muut tekijät vaikuttaa niin vaihtelevasti.

Tiskit jäi tiskaamatta, mutta maton sain pestyä sekä muuta pyykkiä. Nyt suunnittelemaan suihkua.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 14:15)