Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 17.10.2011 klo 22:38

Kukkujat 13

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 19:13  
+
0
Mulle on usein käynyt niin että oon saanut lonkero/olutpäkkejä yhden tölkin/pullon hinnalla :nauru: Ihmetellyt aina vaan että tulipas halvat ostokset :lallati:

zevertti

zevertti
Viestimäärä: 102

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 19:29  
+
0

Kalinka kirjoitti:

Juu, terrierit nyt vaan on tämmösiä. Ymmärrän täysin, kuinka monelle terrieri on viimeinen mahdollinen koira, minkä ottaisi. :nauru:



Kyllä sen itekin ymmärtää jos on erityyppiseen koiraan tottunut, voi ärrierit olla hieman... ylitsevuotavia:cool: Muttamutta, itelle on ton "vääränrotusen" myötä vaan vahvistunut et terrierit on se juttu, muut vaikuttaa vaan värittömiltä, valjuilta ja tylsiltä niitten rinnalla:peukku:
parsonuros Vertti
schipperkenarttu Varpu

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 21:28  
+
0
Tänään on viides vuorokausi polttamatta ja tuossa puolisentoista tuntia sitten tuli vasta eka tupakantuska, aika ihme että vasta nyt! Alkaa onneksi jo vähän helpottaa.
Shetlanninlammaskoira (05/05)



(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.10.2011 klo 21:28)

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 21:44  
+
0
^^ Siksi meillekin on toinen termiitti tulossa, en vaan voi kuvitella tänne mitään toisen rotuista koiraa! :nauru:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 21:57  
+
0
Mä sitte taas en ikimaailmassa ottais terrieriä, ne on niin.. tehokkaita koiria :nauru:

Meillä on halloween-bileet lauantaina ja tein äsken pienen kenraaliharjoituksen puvun suhteen. On hyvä ja jees ja niin edelleen, punnitsin jälkikäteen kaikki korut mitä aion pukea päälle ja ne painoi yhteensä 322 grammaa... :nauru: Pukeudun siis ennustajaksi, löytyy rannekorua ja sormusta ja korvista ja kaulakorua ihan runsaasti... :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 22:02  
+
0
Kukkuu.
Olipahan päivä. Adasta tulee sitten teiniäiti :ttou:
Kuukausi sitten oltiin näyttelymatkalla, ja Adalla sattui olemaan tärppipäivät just silloin. Niilakin oli mukana, ja pojalla oli ymmärrettävästi hieman vaikeaa Adan juoksujen takia. Se sai sitten Adan teräshäkistä ulos, ja olemuksesta oli kyllä aika selvästi luettavissa mitä oli tapahtunut sillä välin kun oltiin poissa. Odotettiin lääkärin suosituksesta tiineyden varmistumista ennen keskeytystä, ja tänään oli sitten ultran aika.
Olin jo kovin toiveikas, että säikähdyksellä selvittiin tällä kertaa. Ada ei osoittanut minkäänlaisia tiineyden merkkejä, ja oli oma solakka itsensä. Pari päivää sitten käytös ja olemus muuttui. Kauhistelin avolle äkillisesti turvonnutta vatsaa ja nisiä, ja avo yritti vakuuttaa että valeraskaus vaan tuli aikaisemmin. Eilen yllätin Adan yrittämästä hyppiä tiskipöydälle ruoanjämien perässä.

Arvatenkin ultrassa näkyi pentuja, peräti viisi kappaletta :eek: Eläinlääkäri piti keskeytystä todella typeränä, koska aioin kuitenkin teettää pennut tuosta yhdistelmästä vuoden päästä. Ada on lääkärin mukaan fyysisesti täysin kehittynyt, eikä pätevää syytä keskeytykselle ole. Lisäksi viisipäinen pentue on aika harvinainen tällä rodulla, eikä kehittymätön narttu kuulemma tuota riittävästi munasolujakaan kerralla tuollaista määrää varten.
Keskeytyksessä taas on omat riskinsä, jotka ovat kuulemma isommat Adan pienen koon ja suuren pentumäärän vuoksi.
Juttelin asiasta joidenkin kasvattajien ja yhdistyksen toimihenkilön kanssa. He olivat lääkärin kanssa samaa mieltä.
Päätin siis antaa pentujen tulla. Toivon hartaasti, ettei Adan superluonne muutu totisemmaksi pentujen myötä.
Olen aina katsonut pahalla kasvattajia, jotka teettävät pentuja keskenkasvuisilla nartuilla. Nyt olen sitten itse koiranetin selaajien silmissä sellainen.

Onni onnettomuudessa, että yhdistelmä oli tarkoin suunniteltu jo ennen Adan hankkimista. Tässä tapauksessa suuri helpotus on myös se, ettei rodulla ole Pevisa-vaatimuksia. Niila on kyllä tutkittu tuloksin A/B-lonkat, 0-polvet ja terveet silmät, mutta Adaa en tietenkään ole ehtinyt vielä tutkia. Vastahan se täytti vuoden. Tällä käynnillä todettiin polvet virallisesti terveiksi. Silmäpeilaus tehdään mahdollisimman pian. Lonkkia en tähän hätään saa kuvattua tiineyden takia, mutta onneksi lonkat eivät ole schipperkeillä tuottaneet ongelmia, ja huomattava osa ei kuvaa lainkaan.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 22:04  
+
0
^No eipä kai sitte muuta ku onnea perheenlisäyksestä :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 22:08  
+
0
^^ voi noita nykyajan nuoria... ;)
Mutta onnea kuitenkin, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 23:33  
+
0
Kiitos teille!

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KUKKUJAT 13 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 23:52  
+
0
Siis nyt oon kyllä ihan sekasin. Mitä koiria Vaniksella oikeen on? Oon monesti meinannut kysyä, ku oon ihan ulapalla :nauru: Oon aina luullut, että pelkästään tiibetinmastiffeja mutta jossain topicissa näin kuvan pienestä koirasta ja siitä asti on vaivannut, ja nyt Adaki on vielä schipperke?!? Ei voi olla :nauru:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 00:41  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Siis nyt oon kyllä ihan sekasin. Mitä koiria Vaniksella oikeen on? Oon monesti meinannut kysyä, ku oon ihan ulapalla :nauru: Oon aina luullut, että pelkästään tiibetinmastiffeja mutta jossain topicissa näin kuvan pienestä koirasta ja siitä asti on vaivannut, ja nyt Adaki on vielä schipperke?!? Ei voi olla :nauru:


Kotona on tällä hetkellä viisi koiraa: tiibetinmastiffit Saga, Auri ja Hades, sekä schipperke Ada ja miehen sakemannimix Jere. Vanhempieni luona yhteisomistuksessa schipperkepojat Niila ja Hotti :hymy:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 11:45  
+
0
Vanis Oho! Adasta äiti! :nauru: Onnittelut ihanasta vahingosta. :aurinko: Onko teillä nyt sitten kaksi pentuetta kasvamassa yhtä aikaa tuossa talvella? :eek: Miten se Auri, joko on selvillä että onnistuiko siemennys?

Mä kävin tänään lääkärissä ja sain rintakipujen vuoksi luonnollisesti lähetteen mammografiaan. Lisäksi tilanne on nyt se että sain lähetteen sisätautilääkärille koskien vatsalaukun pienennysleikkausta. Mä en vaan jaksa enää tätä jojoilua ja ylipainoa ja lääkäri sanoi tänään että kriteerit leikkaukseen täyttyy joten ei nää estettä, miksi sitä ei voisi mulle tehdä. Mä olen ihan innoissani, musta tulee taas hoikka. :aurinko: :jjei: Läheiset ovat kannustaneet kovasti ja sanoneet että varmasti ihan hyvä idea kun painonpudotus normaalikeinoin tuntuu olevan mulle niin vaikeaa.

Tänään pitäis väsätä pari työhakemustakin. Hirveästi olisi hommaa mutta ei tiedä mistä alottaisi. Pitäisi siivota. Eilen jo luuttusin lattiat kun keittössä selvästi haisi kissankusi mutta haisee näköjään edelleen. En ymmärrä. Oliko se etikka, millä sen hajun sai pois? Äsken laitoin vähän takapihaa, kesältä jäänyt vielä laatoitusta sen verran kesken että polku portille pitäisi vielä laatoittaa loppuun. Se nyt melkein valmis. Pyykkiä pitäis pestä ja Uolevi siistiä. Lenkillekkin olisi ehdittävä jossain välissä.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 11:46  
+
0
Onnea ja tsemppiä Vanis! Voin vain kuvitella ettei ole helppo paikka itselle, mutta onni onnettomuudessa että yhdistelmä oli tosiaan suunniteltu, luonto vain päätti ajankohdan toisin :nauru:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 12:16  
+
0
Kiitos!
Auri pääsee ultraan parin viikon päästä :hymy: Aurin laskettu aika on kolme viikkoa Adan jälkeen. Itse asiassa on ihan kiva, että pentueet ovat osittain samaan aikaan. Vaatii kuitenkin aika paljon järjestelyjä sumplia työvuorot ja menot sopivaksi. Onneksi kuitenkin schipperkenpennut lähtevät alta pois ennen kuin mastiffit alkavat olla termiitti-iässä :nauru:

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 12:24  
+
0
Vanis: Tämähän menee aivan villiksi! :eek: JOS asuttais J:n kanssa samassa kämpässä, JOS olis rahaa ja JOS olis vakaa elämäntilanne niin mä saattaisin sortua. Hyvinhän se Adakin siinä meidän välissä napotti ruokapöydässä. Onneksi asun persaukisena solukämpässä enkä tiedä tulevaisuudesta kärpäsenkakan vertaa.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 12:24  
+
0

monna83 kirjoitti:

Lisäksi tilanne on nyt se että sain lähetteen sisätautilääkärille koskien vatsalaukun pienennysleikkausta. Mä en vaan jaksa enää tätä jojoilua ja ylipainoa ja lääkäri sanoi tänään että kriteerit leikkaukseen täyttyy joten ei nää estettä, miksi sitä ei voisi mulle tehdä. Mä olen ihan innoissani, musta tulee taas hoikka. :aurinko: :jjei:

Meidän naapuri kävi vuoden alussa tossa pienennysleikkauksessa, ja se on laihtunut ihan VALTAVASTI :eek: Elokuussa tais sanoa, että 45 kiloa. Se on ku ihan eri ihminen kaikinpuolin :aurinko: Tsemppiä leikkaukseen!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 12:30  
+
0
No johan järjesti Ada yllärin! Ja huh mitä vipinää teillä tulee olemaan, oikein kahden pentueen voimin :nauru:

Tää on ihan toivotonta. Mä yritän tehdä kouluhommia ja py lukea tenttiin. Kummallakin keskittymiskyky nollassa. Jatkuvasti höpötellään jotain ihan muuta tai puuhataan koiran kanssa. Mulla ois niiiiin järkyttävän paljon kouluhommia, että mut pitäs lukita johonki koppiin tekemään niitä. Tekemislistalla on myös siivoominen, lenkkeily ja koiran ulkoilutus... Lisää päiviä kuukausiin ja tunteja vuorokausiin, kiitos.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 12:37  
+
0
^^ Kiitos! :aurinko: Innolla odotan että asia etenee. Mua vaan pelottaa että miten sitä paikat palautuu entiselleen, mä en halua mitään roukkuvaa vatsanahkaa tai muuta sellaista. Lienee parasta yrittää saada äkkiä se työpaikka ja alkaa säästää rahaa kohotusleikkauksiin. :nauru: Pitkäänhän mä olen jo sanonut että jos/kun saan painoa tiputettua 55-60 kiloon, otan silikonitissit koska kovan laihtumisen jälkeen ei jää kuin patalaput. :nauru:

Meillä varmaan mies ottaisi mieluummin Adan pennun meille kuin griffonin. Sanoi kerran kun Vanis oli käynyt meillä Adan kanssa, että tollanen olisi paljon mukavempi kuin noi lättäturvat. Itse en vaan koe sipukkaa omaksi roduksi vaikka Ada onkin ihana. :aurinko:
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.10.2011 klo 12:39)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 12:53  
+
0
Ai niin, tsemppiä monna leikkaukseen! :hymy: Kyllä se nahka varrmaan ihan hyvin vielä palautuu, ja voihan sitä vauhdittaa vaikka kiinteyttävällä liikunnalla :hymy:

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 13 - Torstaina, 27.10.2011 klo 12:54  
+
0
Vanis: Ihan mahtavaa! :D Adasta tulee varmasti tosi upea ja ihana äiti :) Ada on muutenkin superkaunis typy, mutta voi tosiaan äitiys vaikuttaa myönteisesti luonteeseen. Ja jos pystyisin ottaa viel yhden koiran niin haluisin kyllä Adan pennun. Tällä hetkellä vaan tilanne on niin vaikee (ollaan ehkä miehen kanssa eroomassa/muuttamassa erilleen) niin en haluu pikkusta sekamelskan keskelle.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 11:15)