Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 01.12.2011 klo 22:59

Kukkujat 14

Siirry sivulle: 1 ... 50 51 52

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 13:19  
+
0
Mä olen mennyt jäälle hevosten kanssa sen mukaan, onko kantanut siellä ajelleita moottoriajoneuvoja. Sama periaate pääte koiran kanssa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 13:28  
+
0
[quote=jannie Mulla oli sellanen näppärä 150-kilonen, reippaat 90 senttiä korkea shettistamma, joka ajatteli aika samoin paitsi eläinlääkäreistä myös kengittäjistä. Se oli kova tyttö mm. kaatamaan itteään, ja taidettiin useamminki ku kerran kengätä niin, että makas kyljellään... :roll: Klinikalla kyllä käyttäytyi moitteettomasti, ei tosin tehty muuta kuin röntgattiin jolloin seisoi ku tatti paskassa.
Mä luulen, että kun siitä aika jätti, meidän silloinen kengittäjä huoahti helpotuksesta :nauru:[/quote]

:kieli:
Itse hoidin minishettis Paronia (V.V.Omar) kuusi vuotta ja vitsailtiin että se olis kätevä ohjata sellaselle autopukille/sillalle keväisin kun karvaa lähti, niin ois saanu paremmin mahan alta rapsuteltua tahi vaikka imuroitua -oikeesti ois voinu totuttaa sen imuriharjaan vaan jäi tekemättä. Ei käyny kateeks äijää joka vuoli pikku Paronilta kaviot - kenkiä sillä oli lähinnä talvella hokkeineen, oli niiin hankalan pienet kaviot ja kevyehköllä käytöllä.

Enpä oo kuullu että joku poni on keksiny mennä "maihin" kengitettäessä:roll::nauru:

Tuosta jäille menemisestä, teki mieli monesti mennä juuri Paronin kanssa jäälle, mutten uskaltanu kun aattelin jos humahtaakin virtapaikasta läpi. Meiän seutu on muutenkin suht hiljasta niin apuvoimia ei välttämättä sais. Ponin ja hevosten emäntä kyllä joskus kävi jäällä ratsastamassa. Ite kanssa meen vasta kun näen että muitakin kulkenut.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu perjantaina, 13.01.2012 klo 13:34)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 13:47  
+
0

Vanis kirjoitti:

Föönaus on edelleen aika epämielyttävää. Joskus aikaisemmin oli puhetta koiran totuttamisesta föönaukseen, niin mun on kyllä pakko myöntää että mastiffien kanssa toimin aikalailla sen paheksutun mallin mukaan, eli koira nurkkaan ja menoksi. Totta kai on hyvä aloittaa föönaaminen pienissä pätkissä, mutta mihinkään varsinaiseen fööni-naks-palkka -totuttamiseen ei ole mielestäni tarvetta ryhtyä, ellei koira ole erityisen herkkä.



Meillä tuo natiainen katoaa heti kun kuivaan omia hiuksia tai roplaan imurin johtoa. Koirauimalassa se tutisi vieressä kun kuivasin Minkaa. En silti aio myöskään naks-palkkaukseen alkaa, vaan sitten kuivaillaan koira fööniä apuna käyttäen samantien nostamatta kummempaa numeroa.

Miksikö.. no Minkan kanssa tuli tehtyä kynsienleikkauksen kanssa virhe että palkkasin tietämättäni hermostumisesta rentoutumisen sijaan kynsienleikkauksen aikana. Nyt sitten vaan otetaan ja leikataan niitä kynsiä vaihtelevasti muutama päivässä tai kaikki kerralla ilman mitään palkkaa (poispääsy aikanaan on palkka). Tuota fööniä ei tosin tule käytettyä koiran kuivaamiseen paljoakaan, varmaan varsinaiset turkkirodut tottuu nopeammin?
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 13:52  
+
0
^ Nuppu pelkää imuria ja fööniä ihan perkuleesti. Juoksee aina piiloon ihan paniikissa, eikä tule hurisevia vempaimia lähellekään. Pitäis saada joku äänetön fööni :nauru:

Imuriin ja fööniin ollaan tutustuttu sit kun ne ei pidä ääntä, ja silloin niitä jo uskaltaa vähän haistella. Varsinkin silloin niiden lähelle uskaltaa mennä kun on nameja jemmailtu niiden ympärille :cool: hurisevina ei auta edes nameilla houkuttelut.
A house is not a home when I'm alone here....

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 17:13  
+
0
Me nähtiin aamulenkillä kettu. Ihka oikea, upea, punainen kettu ! Se oli Notten kokoinen, ellei jopa isompi, ja katosi pusikkoon. Notte lähti seuraamaan sitä, ei haukkuen kuin ajaessaan takaa oravia tai rusakkoja, vaan vaiteliaana, uteliaasti tassutellen, kuin lähestyen vierasta koiraa. Kettu pysähtyi. Notte pysähtyi. Ne tarkkailivat toisiaan hajuraon päästä, kenties haistoivat toistensa sisimmän sielun. Sitten kettu käännähti, teki selkeän väistöliikkeen, ja lähti pois. Notte seisoi paikoillaan, katseli, mutta antoi sen mennä. Jäin kyllä miettimään, että kamera olis ollut hauska olla matkassa.....
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 19:46  
+
0
^Meijän kotikotona tuli kettu napottamaan pihaan viime syksynä kun oltiin takapihalla grillauspuuhissa. Istuksi aikansa pihasssa ja tuumaili, sitten haukahti pari kertaa ja jolkotteli menemään. On muuten aivan tosi ruman kuulonen se ketun haukku, mun piti oikein tarkkaan kuulostella että se älähdys tosissaan lähti siitä ketusta.

Ja hrr mikä keli tuolla ulkona on, toivottavasti monna ja vanis pääsevät ehjänä sinne Kajaaniin....
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 19:57  
+
0
^^ Meilläkin päin kettuja liikkuu yksi jos toinenkin, ja useamman kerran oon ihan lähietäisyydeltä nähnyt. Viimeksi ilmeisesti just metsälenkillä, oli pimeä, just ja just näin tarpoa polulla eteenpäin. Luna oli vapaana ja pysähtyi yhtäkkiä kuin seinään, nosti karvat pystyyn, rullaili ylähuultaan ja murisi tuijottaen pöpelikköön. Joku siellä rasahteli, varmaan sitten juurikin kettu. Jänikselle se tuskin olisi murissut, hahhah.

Sitä edellisen kerran uudenvuoden aattona, fillaroin puoliltaöin kaverin luokse, ja luulin jo, että joltain on koira karannut kun sen näköinen otus jolkotteli pyörätiellä vastaan. Vaan kettupa se oli, ja pintteli vauhdilla karkuun kun yritin sitä luokseni maanitella. Siinä vaiheessa siis luulin koiraksi vielä...
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 20:14  
+
0
On kyllä kauhee ilma, käytiin nopeesti kiertämässä pikku lenkki ja eipä tuolla oikeen viihdy. Ihana tuo koira kun häntä pystyssä käppäilee ja sittenkun takapuoleen käy tuulenpuuska niin mua kahtelee, että mitä sä oikeen puhaltelet:nauru:

Tää meinas loppuillan vaan päivystää ja laiskotella kera parin karpalolonkeron. Meinas jo päikkärit ottaa, mutta tyyppi kävi työhommissa tossa mun pihalla niin kerkes parin minuutin verran nähä ja pussata, että eipä se uni enää tullukkaan:hymy:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 20:44  
+
0
Me kans nähtiin jokin aika sitten täällä meidän hoodeilla kettu. Aika uteliaasti nuo olisi mennyt sitä moikkaamaan, mutta hihnat pilasi tän uuden ystävyyssuhteen luomisen...

Nähtiinpä me tossa yksi päivä kaverin kanssa metsässä lenkillä hirviemo+vasa.:eek: Ihan täällä Tampereen "citymetsissä" (Lukonmäki-Annala -välillä oleva metsä). Ukko olisi kovin mielellään häntä viuhuen mennyt tutustumaan. Onneksi tuli kutsusta luokse, vaikka elikoihin tutustuminen olisi ollut taatusti Ukon mielestä hauskempaa :nauru:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 21:27  
+
0
Avo on nähnyt Saimin kanssa täällä kaksi kettua ja mä en oo nähnyt vielä kertaakaan. Oon niiiiiin kade! :neutral:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 22:50  
+
0
Mie sentään asun maalla enkä ole nähnyt yhtään kettua. Hirviä ja peuroja lähinnä ja muutama vuosi sitte supikoira. Liityn kateellisten joukkoon siis. :heiluti: Mies on kerran nähnyt ketun viereisellä pellolla muutaman kymmenen metrin päässä ja olivat hetken katelleet toisiaan kunnes molemmat oli jatkaneet hommiaan.

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 23:05  
+
0
Mua ja Hippua käpsytteli kettu joskus viime vuonna pyörätiellä vastaan. Se kääntyi risteyksestä vähän ennen kuin ehdittiin kohdata. Asutaan laitakaupungilla, mutta tämä citykettu oli selvästi oppinut liikennesäännöt. Oltiin kyllä kumpikin koiran kanssa aivan :eek:
tarupi Hippu (9/2009)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 23:14  
+
0
Mä olen nähnyt Suomessa ketun kahdesti, aika vilaukselta. Täällä ne ovat paljon yleisempiä, mutta noin läheltä, ja aivan kuin se olisi ollut vain toinen koira, tai Notte toinen kettu. Oh.

Täälläkin on muuten yllättävän kylmä. +2. Suomea varten järjestetty talvitakki ei kyllä mene hukkaan täälläkään. Ajateltiin Notten kanssa lähteä silti kaverille katsomaan leffaa :)
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 14 - Perjantaina, 13.01.2012 klo 23:56  
+
0

Pikipaimenia kirjoitti:


Miksikö.. no Minkan kanssa tuli tehtyä kynsienleikkauksen kanssa virhe että palkkasin tietämättäni hermostumisesta rentoutumisen sijaan kynsienleikkauksen aikana. Nyt sitten vaan otetaan ja leikataan niitä kynsiä vaihtelevasti muutama päivässä tai kaikki kerralla ilman mitään palkkaa (poispääsy aikanaan on palkka).



Onkohan toi kynnenleikkaus aina "ongelma" sipukoiden kanssa? Meillä kun yleensä huudetaan kuin teuraalle vietäis :D Viimeks kun leikkasin kynnet Kirsikalta, päätin etten palkitse kun vasta sitten kun kaikki kynnet on leikattu, koira on vielä hetken rauhottunut sylissä ja sitten haetaan yhdessä karkki. Hyvinhän tuo meni, parilla piippauksella vaan :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 14 - Lauantaina, 14.01.2012 klo 00:23  
+
0
Maksavompatti, onneksi koira pääsi joesta ylös! Ja kyllä Aurajoki jäätyy kokonaan, kunhan on tarpeeksi pitkään pakkasia. Oon lenkkeillyt sen jäällä nyt monena peräkkäisenä talvena, kun ei oo tarvinnu pelätä heikkoja jäitä. Viime talvena oli hauska hiihtää jäällä, kun koira sai viipottaa vieressä mielensä mukaan vapaana. :hymy: Samaten jäällä oli viime talvena paljon moottorikelkkojen jälkiä, joten ei se voinut kovin heikkoa olla.

Mäkin oon nähny kettuja yleensä vaan vilaukselta. Viimeks näin ketun syksyllä aamulenkillä, mut äkkiä sekin livahti mettään. Yks mun koulukaveri sen sijaan sai kerran yllättyä ollessaan koiran kanssa lenkillä. Kettu oli kävelly pokkana haistelemaan koulukaverin koiraa ja viipyny siinä rauhassa haistellen tovin. :nauru: Voi kyllä olla, että se kettu ei ollu ihan terve, sillä ei ne cityketutkaan nyt noin kesyjä yleensä ole...

monna83 kirjoitti:

Tänään olisi suuntana sitten Kajaanin tamminäyttely Vaniksen kanssa. Saa nähdä, millainen hullunmylly tulee kun Kusti, Aapo, Uolevi, Hades, Niila ja Hotti joutuvat olemaan samassa hotellihuoneessa pari yötä.



Mä en haluis siivota tota hotellihuonetta. :eek: Oon ollu monta kesää hotellissa siivoojana ja yksikin koira saa yleensä sen verran sotkua aikaan, et työ hidastuu (ja työn hidastuminen ärsyttää, kun jokaista huonetta ois aikaa siivota se alle 20 min...). Paras oli kyllä viime kesänä, kun yhessä huoneessa majottu kaks shelttiä isäntäväkensä kanssa ja kun menin siivoomaan huonetta asiakkaiden lähdettyä, huomasin, että koirat oli saanu käyttää hotellin päiväpeittoja peteinään. Siellä ne pyöri lattialla yltä päältä karvoissa. :roll:

Huomenna kattomaan Tepsi-Jokerit-peliä. Voi tulla aika mielenkiintonen Turku vs. Helsinki -taisto, kun peliä on tulossa katsomaan 700 jokerifania. Toivotaan, et Tepsi voittaa, ni hiljenee vierasfanit. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 14 - Lauantaina, 14.01.2012 klo 09:28  
+
0
Mulle Hertan kasvattaja sanoi, että kannattaa ottaa aina joku kaveriksi kynsien leikkuuseen, kun rimpuilee ja elämöi niin paljon. Eipä mulla kuitenkaan ollut ketään kuka saisi pideltyä, joten päätin että helpompi toimia ilman mitään ylimääräisiä hälinää. Parina ensimmäisena kertana pientä rimpuilua, mutta leikkasin yksin kaikki kynnet ja palkkasin. Nyt homma menee jo ihan rutiinilla, selällään köllien :) Meillä leikataan kynsiä vähän ja usein, että se tulee mahdollisimman tutuksi.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 14 - Lauantaina, 14.01.2012 klo 10:59  
+
0
Kenenkään kc:laisen parisuhteessa kolmas pyörä? :nauru:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KUKKUJAT 14 - Lauantaina, 14.01.2012 klo 13:20  
+
0
^:eek: Että ihan blogin päättänyt tehdä, noh, mikäs siinä sitten :roll:

Eilen oli niin hyvä päivä, tänään päähän koskenu ja väsyttänyt, pitäisi päästä siivoamaan, mutta meillä käymässä känkkäränkkä ja poika älisee eikä nuku! :ttou:
Juu, 8 aamulla pompattiin ylös ja puolen päivän aikaan nukku 15min.. Taitaa tuo noita kutitella minuakin hermoista.. :twisted:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 14 - Lauantaina, 14.01.2012 klo 13:20  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Huomenna kattomaan Tepsi-Jokerit-peliä. Voi tulla aika mielenkiintonen Turku vs. Helsinki -taisto, kun peliä on tulossa katsomaan 700 jokerifania. Toivotaan, et Tepsi voittaa, ni hiljenee vierasfanit. :wink:



Jokerien fb-sivuilla lukee että faneja olisi tulossa 1000. Ja toivottavasti ne huutavat tepsin kumoon. :wink: Tosin voi olla, että tulee kova peli ! Harmi etten kerkeä katsomaan telkkarista.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 14 - Lauantaina, 14.01.2012 klo 16:10  
+
0

weebl kirjoitti:

Kenenkään kc:laisen parisuhteessa kolmas pyörä? :nauru:



Tätähän suorastaan unohtuu lukemaan :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

  Siirry sivulle: 1 ... 50 51 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 21:30)