Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.01.2012 klo 00:23

Kukkujat 15

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 52

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 09:26  
+
0
Koiran hankinnasta (oli se sitten provoilua tai ei) tuli mieleeni, että näin aivan ihanaa unta. ♥
Mun isä on tosiaan ollut töissä ympäri Eurooppaa, ja asunut useita vuosia Hollannissa. Siksi mullakin on tuttuja mm. sieltä Hollannista, Puolasta, Belgiasta, ym. Yksi hirmu kiva holskeja omistava palveluskoiraharrastaja esimerkiksi. Unessa olin kuitenkin matkalla autolla Hollantiin hakemaan jollekkin Suomalaiselle kasvattajalle hollanninpaimenkoiran pentua, ja päätin sitten extempore poiketa belgiaan ostamaan itelleni tervun. :nauru:

Näin kanssa unta että olin noin 40-vuotias, asuin maalla ja ajoin päiväkoti-ikäisen lapseni päiväkotiin koiravaljakolla. :shifty:
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 09:33  
+
0
Olisimpa mäkin nähnyt tuollaista ihanaa unta. Itse näin vain painajaista maapallon tuhoutumisesta ja ahdistava tunnelma ja unikuvat pyörii vieläkin päässä :neutral:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 09:46  
+
0

Kadaver kirjoitti:

[quote=gonna]
Ei ymmärrä, mikä provo. :mietiskel: Anteeksi kun liityn seuraan ja kyselen tyhmiä. :neutral:

Ilmeisesti sitten vika on mun älykkyysosamäärässä, koska noiden viestien perusteella luulin että ihmettelit mikä provo on. Tyhmäksi en väittänyt, älä laita sanoja mun suuhun. :wink:



Kyllä mä tiendän mikä on provo, vaan en siitä tekstistä sitä huomannut:hymy:
Aiemmin olen kyllä ihmetellyt ko. nimimerkin ristiriitaista/sekavaa tekstiä.
Olisi pitänyt selventää tuota kommenttiani :heiluti:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 09:53  
+
0
Mä näin pelottavaa unta. Lumet oli sulanut yön aikana. Ja mä kun juuri olin intoillut kaikista talviharrastuksista, kun viimeinkin on kunnolla lunta. :nauru:

Pitäisköhän sitä itsekin suunnitella matkaa Hollantiin kesäksi. Jos sieltä jonkun raitaeläimen toisi tuliaisiksi. :shhh: Äh, täytyy ryhdistäytyä ja yrittää muistella sitä hirveetä shaiban lemua, joka oli kotiin tullessa vastassa silloin, kun Roope oli vielä pikkuinen.

Avokin lipsautti jo eilen melkein luvan kolmannelle koiralle. Sitten koko loppuillan toisteli vaan "Ei kukaan järkevä ihminen omista kolmea koiraa!" Sitten kun aloin luettelemaan nimiä, niin yritti puolustella: "Niin, mutta ne nyt onkin koiraihmisiä, joilla ei ole muuta elämää.". Voi sitä hassua, kyllä se kohta on murrettu. :lallati:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 10:06  
+
0
^ Mua kyllä houkuttaisi kanssa joskus tuoda holski sieltä puukenkämaasta. Mutta ei vielä moneen vuoteeen - jos ikinä. Eikä ainakaan tuohon miedän pikkuyksiöön. Olen niin sydämeni menettänyt tämän tutun hollantilaisille.
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 12:30  
+
0
Mulla ois vähän omituinen kysymys. Kuuluuko illalla nukkumaan mennessä olla kuinka väsynyt?

Lähinnä kysymys koskee ihmisiä, joilla on suht säännöllinen elämänrytmi ja untakin saa noin suunnilleen riittävästi. Itseäni siis mietityttää, onkohan ihan normaalia olla aina esim. työpäivän päätteeksi ihan loppu ja yleensäkin nukkumaan mennessä olla ihan sippi. Nukun kuitenkin säännöllisesti väh. 8 tuntia yössä ja unirytmini (nukkumaanmenoaika, unen pituus, heräämisaika) on melko säännöllinen.

Yleensä mulla on viikossa vähintään kaksi sellaista päivää, että hyvä jos pysyn hereillä iltapäivästä/alkuillasta kotiin tullessani. Mikä on ns. normaali määrä väsymystä?

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 14:02  
+
0
^ On ehdottomasti parempi olla vaikka rättiväsynyt nukkumaanmennessä kuin vähän pirteä. Mutta jos olet rättiväsynyt jo heti töiden jälkeen tai koko päivän, se kahdeksan tuntia unta ei välttämättä ole vaan riittävästi. Heräätkö aamulla herätyskelloon kesken syvän unen? Entä tunnetko silloin itsesi todella väsyneeksi ja haluaisit jatkaa unia? Jos kyllä, niin mahdollisesti joko unimäärä ei ole riittävä tai unenlaadussa on puutteita. Onko huone pilkkopimeänä yöaikaan?

muoks. Mitenkäs sun D-vitamiinin saanti?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.01.2012 klo 14:03)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 14:14  
+
0
^:nauru: Innna ja D-vitamiini... :nauru: Ja siis ei lainkaan pahalla vaan päinvastoin! :aurinko:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 14:15  
+
0
Mulla on viime ja tällä viikolla ollut sellainen kuoleman väsymys päällä. Vaikka menen ennen 10 nukkumaan, herään joskus seiskan/kasin maissa, syön hedelmiä ja kasviksia. Lisäksi syön D ja C vitamiinia sekä Multitabseja. Ja siis väsyttää ihan sikana. Nyt jos vetäisin tuohon duunipaikan sohvalla maaten niin uni tulisi ja nukkuisin kevyesti pari tuntia ja oisin taas unikunnossa 10:ltä viimestään. :neutral:

Lenkille ois vaan raahauduttava joka päivä ja koulutuksissakin käytävä koirien kanssa. Nyt aattelin että ens viikolla loppuvan Sulon pentukoulutuksen jälkeen pidetään Sulon kanssa taukoa virallisista treeneistä ja treenaillaan kotona ja sitten noissa epävirallisissa treeneissä. Annetaan pojan vähän kasvaa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 14:16  
+
0
^^ No se on niin tärkeää!! :nauru:

muok. lisäväkä
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.01.2012 klo 15:09)

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 14:25  
+
0
Mäkin olen ollut koko alkutalven ja loppuvuoden ihan sika väsynyt. Kaikki arkiaskareetkin oli ihan pakkopullaa. Lisävitamiineja mä popsin ympäri vuoden, etenkin c-vitamiinia, että pysyis edes sen pakollisen duunipäivän hereillä. Nyt kumminkin, kun vuoden vaihteessa aloitin tuon liikunnan ihan tosissaan, samoten ruokavalioremontin, on huomannu ihan selvän muutoksen jaksamisessa. Oon siis joka päivään lisänny vaan liikuntaa, sekä jättäny kaikki einekset ja muut turhat pois. Klassisesti, enenmmän kasviksia ja hedelmiä, vähemmän kaikkea rasvasta herkkuja. Toimii minulle, tästä on hyvä jatkaa.:aurinko:

Täällä niiiiin jännitetään tällä hetkellä. Kasvattaja aikoi tällä viikolla, mahdollisesti tänään jos ajan vain sai, viedä (toivottavasti tulevan) mammakoiran ultraan. Tekis hyvät uutiset niin terää tähän ankeeseen aherrukseen töissä. Sormet ja varpaat ristissä siis, että sieltä olis penneleitä tulossa..:jjei:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:00  
+
0

innna kirjoitti:

^ No se on niin tärkeää!! :nauru:


^ D-vitamiinista siis kyse ja sen tärkeydestä.
Hyvä, että tuosta muistutetaan säännöllisin väliajoin.

Otti niin päähän vuosikymmen sitten, kun mainitsin ystävälleni D-vitamiinilisän tärkeydestä kaikille, mutta etenkin tummahipiäisimmille lapsilleen ja hän suhtautui kuin olisin jotain uskontopropagandaa puhunut.
Hämmästyttävän välinpitämättömästi tuohon asiaan vieläkin suhtaudutaan, vaikka valistus on tehostunut viime vuosina.
D-vitamiinilisä on kuitenkin (melkein) kaikille pohjoismaissa asuville välttämätön, ei mikään trendisuuntaus, jota joko diggaillaan tai ei.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:04  
+
0
innna, heräilen aamulla hyvin vaihtelevasti, nyt on taas mennyt pari viikkoa putkeen niin että herään ihan itsekseni juuri ennen kellonsoittoa.Viikonloppuisin nukun pääasiassa sen 8-9tuntia myöskin ilman herätyskelloa eli periaatteessa en oikein usko, että se unen pituudesta ainakaan on kiinni. Unenlaadussa on kyllä parantamisen varaa, koska mulla nuo nivelkivut aika ajoittain aiheuttaa sen etten pysty nukkumaan kuin pätkissä, koska heräilen kipuun. Silloin on toki loogista, että väsyttääkin.

Viime yö meni ihan harakoille ja olin semmoisessa puolihorroksessa koko yön, mutta siltikään ei tänään ainakaan vielä väsytä hirmuisesti. Se onkin oudointa, että väsymys iskee mielestäni suht mielivaltaisesti.

Vitamiineja tai niiden puutetta oon itsekin tässä epäillyt aiheuttajaksi, vaikka syön suht monipuolisesti niin ruokavaliossa on kuitenkin varmasti puutteita. Pitänee kokeilla jotain vitamiinivalmisteta ja katsoa, miten se vaikuttaa.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:04  
+
0
^Mä olen saanut avokinkin syömään D-vitamiinia, toimi tää tällanen hienovarainen melkein 3v käännytystaktiikka... Pidän työpöydällä vitamiinit esillä, ja rupesin kiinnittää huomiota, ku kapseleita kuluu enempi ku mitä ite syön. Jäi sitte kiinni "itse teosta" yks aamu :aurinko:

Mulle on jääny mieleen, kun innna vissiin viime kesänä huomautti siitä, että D-vitamiinia ei kesälläkään saa tarpeeksi jos pukeutuu pitkähihaisiin - mä muistaakseni närkästyin kun pidin sitä itsestäänselvyytenä, mutta oon kyllä sen jälkeen kiinnittäny huomiota asiaan - ei se ookaan kaikille niin itsestäänselvää.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:07  
+
0
^^ Tilaapa kokeeksi purkki jotain vahvaa D-vitamiinia vaikka iherb.comista. (On luotettava nettikauppa.) Suomessa kaupassa myytävät sisältävät yleensä aika vähän vitamiinia ja niitä pitäisi vetää sitten kourakaupalla.

muok. Lisäväksy
ja jannielle vielä, anteeksi siitä kesäisestä kärkkäilystä. :nauru: Tosiaan, ihan hyvällä sen silloin tarkoitin, mutta ainapa nämä keskustelupalstalla jotenkin vääristyy.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.01.2012 klo 15:17)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:11  
+
0
Mua niin ärsyttää kun oltiin sovittu serkun kanssa että vietetään päivä yhdessä ja tehdään ruokaa, lenkitetään koira. Mutta sitte ei vastaa puhelimeen, ei tekstiviestiin. Ihan sama. Eilenkin teki jo oharit. Mä sitten sovin muuta menoa ja unohan koko tyypin.
Follies Neville
09.03.2011

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:36  
+
0
Mä oon ollut nyt ehkä 2kk ihan super väsynyt. Voisin helposti nukkua puoleen päivään, nukkua iltapäivällä parin tunnin päikkärit ja mennä klo 10 nukkumaan. Tää on niin ankeeta! Vielä kun nyt ei ees ole töitä, ni on oikeasti ollut sellasia päiviä että nukun enemmän ku oon valveilla (ja sitte tulee kamala morkkis kun en oo saanu mitään tehtyä). Syön paljon vihanneksia, hedelmiä aika paljon, liikun 4-5krt viikossa... Vitamiineja yritän kans aina napsia kun vaan muistan. Siinä vois vielä tsempata. Voisko jo tulla kevät?

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:41  
+
0
Dääm, mä nukahdan tänne duuniin kohta pystyyn. Enkä ole porsastellut mitenkään erikoisemmin mitään rasvaisia tai hiilarisia juttuja tällä viikolla, syönyt kiltisti salaattia ja vitamiinejä. Voihan olla että nää on niitä mykoplasman jälkioireita, mutta ketuttaa silti. Tänään lähden kuitenkin heti töiden jälkeen lenkille kääpiöiden kanssa ja sitten sieltä kotiuduttuani käytän vielä Oskun. Pakko se on jaksaa. Tai sitten pääsen kotiin, otan "pienet päikkärit" ja herään 9 aikaan siihen että koirat ei ole syöny, käyny ulkona ja itsekin pitäisi peseytyä ennen sänkyyn siirtymistä. Mullekin kelpaisi kevät, edes aurinkoisia viikonloppuja olisi kiva saada, oikeen valoterapiaa kun köpöttelisi kauniissa auringonpaisteessa. Tuppaa vaan olemaan tuulta ja tuiskua mitä tuolla ulkona saa, auringon säteiden sijaan. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 15:58  
+
0
^Aurinko tekis kyl terää itse kullekin... mäkin söin pitkästä aikaa oikein keittolounaan töissä, kirkaslieminen kanakeitto eli ei edes mitään kauheen raskasta, mutta jo niin vaan tuppas uni kylään sopan jälkeen. Oli kyl ihanaa syödä kuumaa keittoa, kävi oikein tää perinteinen mitä kylmällä ilmalla lämmintä keittoa ryystäessä et nenä rupes vuotamaan.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 16:07  
+
0
Pari työpäivää takana. Eilinen päivä oli ihan perseestä, olin niin väsynyt kun koko viikonloppu meni niin vähillä unilla. Miten siinä nukkuu kun mun ja Vaniksen koirat homosteli koko ajan, Kusti yritti rakastella Vaniksen kanssa ja välillä kävi tarjoamassa mansikkaa Niilalle ja Hotille. :ttou: Kusti varmaan näkee unta Vaniksesta seuraavat pari kuukautta, sen verran iso elämys Vaniksen vieressä nukkuminen Kustille oli.

Eilen tuli melkein itku ja meinasin etten mene enää tänään töihin mutta tänään oli jo parempi päivä ja luulen että viihdyn siellä ihan hyvin. Tänään kun sain hommat tehtyä, istuin kaksi tuntia tekemättä mitään ja palkka juoksee. Työpaikalla kun pakko olla tiettyyn kellonaikaan asti.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.01.2012 klo 16:11)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 19:15)