Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.01.2012 klo 00:23

Kukkujat 15

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 52

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 16:15  
+
0
Mulla on liesituulettin päällä muistuttamassa monivitamiini-, b-vitamiini- ja d-vitamiinipurkit mutta muistan ottaa niitä todella harvoin. Ihan hävettää kuinka harvoin muistan ne ottaa. :ttou:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 16:40  
+
0
Hmm. Mä oon syönyt vain multitabsia, joka sitten loppui. Mutta nyt en oikein tiedä alkaisinko syömään taas lisiä, ja jos niin mitä.

No joo, joku monivitamiinipakkaus olisi aika simppeli. Sitten olen miettinyt myös betakaroteenia ensi kesän varalle, juu.

Mutta se D-vitamiini. Mikä on paras muoto sille, kapseli vai vaikka se vihattu kalanmaksaöljy ? Niin ja rasvahappojakin hehkutetaan, tuota öö. Miksi niitä pitäisi syödä ?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 17:32  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Syön paljon vihanneksia, hedelmiä aika paljon, liikun 4-5krt viikossa...



Mitä te laskette liikunnaksi? Catteri mainitsi lisänneensä liikuntaa, mitä se tarkoittaa? Ihan siis yleisesti vaan tätä pohdin. Itellä tulee käytyä koiran kanssa ulkona 2-3 kertaa päivässä. Niistä lasken liikunnaksi ne kerrat, joilla kävellään väh. 30 min reippaasti (eli vähintään kerta/päivä). 2h ulkoilut muksujen ja koiran kanssa ei oo mulle liikuntaa, kun itse en silloin kävele/liiku montaakaan sataa metriä. (Koira ja muksut kyllä useimmiten riehuu ja juoksee varmaan kilometri kaupalla tuolloin).
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.01.2012 klo 17:32)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 17:34  
+
0
^Mä lasken liikunnaksi sellasen tekemisen mikä saa mut hengästymään, näin niinkon yksinkertaistetusti :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 17:47  
+
0
No mä lasken liikunnaksi niin arkiaskareet kuin sitten "tarkoituksellisen liikunnankin". Eli jos teen taloyhtiön lumityöt (on jo ihan kivasti lääniä kolattavana), siivoan kämpän kunnolla (ripeästi, olen koko ajan hengästynyt), töissä siivoan, puran ison kuorman, käyn koiran kanssa kunnon lenkillä (mitään nuuskuttelu-pissatuksia en laske), jumppaan kotona illalla ne vatsalihakset, punnerran jne, ihan hiki hatussa. Noi kaikki itse lasken liikunnaksi, jota kaikkia edellämainittuja olen siis pyrkinyt lisäämään. Myös työmatkat yritän tehdä mahdollisimman paljon pyörällä tai kävellen koiran kanssa, kun ennen tuli helposti mentyä autolla (matkaa 9 km).
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 17:54  
+
0
^^^No mä lasken liikunnaks vaan ne kun käyn salilla tai baletissa. Mutta tokihan vaikka koiran kanssa reippailu on liikuntaa, jos reippaasti mennään ja vähän hengästyttää! Jostain syystä lasken aina vaa noi jumpat ja tanssitreenit.

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 18:35  
+
0
Täälläkin kärsitään väsymyksestä! Siis mistä ihmeestä tämä voi tulla? Olen nyt käynyt taas pari päivää koulua ja vaikka se kuuden tunnin istuminen ei olekaan fyysisesti raskasta niin varmaan se silti väsyttää jonkin verran. Itseasiassa paljon. Tänään jopa mietin, että pitäisikö nukkua päiväunet kun tulin kotiin. Nyt vähän virkistyi, kun kävin koiran kanssa lenkillä, mutta muu aika kroooh..

D-vitamiinia olen nyt syönyt vuoden ympäri vuoden ajan, ja reilummalla annoksella, mutta ehkä tuo hemoglobiini on taas lähtenyt laskuun. Viimeksi kun se mitattiin oli lukemana 103. Koulussa tosin on ihan huijarimittari, koska se antoi arvoksi 120, mutta parin viikon päästä kun se mitattiin uudestaan(eri mittarilla, paljon tarkemmalla) saatiin tulokseksi lähemmäs sata.

Huomenna pitäisi nousta jo kuudelta, että kerkiää kouluun. Miten selviän??!
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 19:01  
+
0
Mun pitäs kohta jaksaa pitää vielä yks työhaastattelukin näin illan ratoksi ja mielen virkistykseksi. On vaan sen verran paska duunipäivä takana, että mielessä ei juuri tällä hetkellä risteile mitään kovin rakentavaa kysyttävää. Ja vastaukset on varmaan sen verran v-mäisiä, että saa hakija kuvan todellisesta natsi-pomosta.:twisted::shifty:

Saa pitää peukkuja, että tyyppi täyttäs mun kriteerit ja saisin sen tuuraajan.:viheltel:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 19:41  
+
0
Hmh, mistä ihmeestä löytäis koiralle hoitajan/hoitopaikan arkipäiviks? :/ kc:ssä+petsiessä on ollu ilmotukset nyt viikon (ok lyhyt aika..) ja 4H:n dogsittereitäki kyselin jo, mut kuulemma kaikki niistäki käy päivisin koulussa :mietiskel: lisäks tietty kyselty kaikki tutut ja niitten tutut läpi, mut ei tärppää ku kaikki on opiskelijoita tai työssäkäyviä.
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 19:51  
+
0
Mä voisin mielelläni ottaa päivisin koiria hoitoon, mutta täällä päin ei kukaan ole hoitoapua vailla :eitietoo:

Huomenna pitäisi saapua akvaarion. Saan sentään jotain konkreettista tehtyä hiirihankkeen eteen.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 19:55  
+
0
^^ Toivottavasti löytyy koiralle hoitopaikka!

Mä olen haaveillut (kala/rapu)akvaariosta, olisi ihana. Vaan eipä meidän 67 neliöisessä kämpässä ole oikein sellaiselle hyvää paikkaa kun haluaisin välttämättä olkkarin puolelle :mietiskel:

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 20:16  
+
0

Notte kirjoitti:

Mutta se D-vitamiini. Mikä on paras muoto sille, kapseli vai vaikka se vihattu kalanmaksaöljy ? Niin ja rasvahappojakin hehkutetaan, tuota öö. Miksi niitä pitäisi syödä ?


No paras muotohan olisi se, että auringon säteilyn vaikutuksesta iholla muodostuisi sitä ja siitä imeytyisi, mutta koska se nyt näin talvisin on aika haastavaa, niin kapselista pitäisi irrota ihan yhtä hyvin. Rasvahapoissa tärkeää on suhteet. Omega-6:sta varmaan aika harvalla on puutosta, mutta omega-3:a saadaan sitten ihan liian vähän. Tässä on sellainen juttu, että n-6:t ovat tulehdusta edistäviä kun taas n-3:t tulehdusta estäviä. Näissä hyvä (ja kehityshistoriaperspektiivistä oikea) suhde olisi 1:1 tai 1:2 (3-6), mutta keskivertolänsimaalaisella suhde on enemmänkin 1:10 tai jopa pahimmillaan 1:50. Omegat ovat tosiaan välttämättömiä rasvahappoja. Linkki artikkeliin, jossa mm. listaillaan vähän omegoiden tehtäviä aivoissa. Jos syöt rasvaista kalaa kolme kertaa viikossa ja syöt niukasti viljoja ja kasviöljyjä (pl. ehkä oliiviöljy), et välttämättä tarvitse omega-3-lisää. Jos taas syöt runsaasti kasviöljyjä ja viljoja ja niukasti kalaa, suosittelisin vahvasti mm. vanhenemisen kannalta.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 21:01  
+
0
Voi jestas, että tänään hävetti käydä tokoilemassa. Luna kuulosti aivan järkyttävältä eli siltä, miltä ihmiset olettaa lyhytkuonoisen koiran kuulostava kun se hengittää. Aivan järkyttävä röhinä jatkuvasti päällä, aivan kun se kuorsais. Ei mee ollenkaan jakeluun, et mikä ihmeen paska sillä on kurkkuun tai jonnekki tarttunu ku se noin karseelta kuulostaa. Voikohan nenäpunkki tai vastaava aiheuttaa tuommosta :mietiskel:

Kohta suihkuun ja sit sänkyyn.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 21:03  
+
0
^ Voi kai se nenäpunkkikin olla. Mutta tuleeko sitä vaan ulkona? Nukka ainakin nyt lumikeleillä röhkii tuolla ulkona kun mikäkin porsas. Menee vähänkin lunta nokkaan, niin röh röh, mulla onkin porsas hihnan päässä.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 21:14  
+
0
^Luna röhkii haistellaessaan tryffelipossun innokkuudella, mutta ei se muuten. Tuo röhinä alko kun päästiin maneesiin (hiekkapohjainen halli) sisälle ja on jatkunu siitä asti. Sitä ennen lenkillä oli ihan normaalin kuulonen. Outoa. Lähinnä se just kuulostaa sitä kun sillä olis nokassa jotain. Onhan sillä voinut se maneesissa käytetty santa/hiekka kärsän ehkä tukkia. Mene ja tiedä. Toivottavasti se nyt huomenna jo kuulostais koiralta eikä sialta.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 21:15  
+
0
Kiitos innna, mä vähän heitinkin ton kysymykseen oikeastaan sua varten, kun tiesin että ainakin sieltä oikeanlaista tietoa löytyy. :wink: :nauru:

Viimeinen vapaailta. Maataan Notten kanssa sängyssä, kuunnellaan musiikkia ja puhallellaan toistemme naamoille. Vois mennä kuumaan kylpyyn ja syödä kookospähkinän, kun löytyi kaupasta pilkottuna. Siis sen kylvyn jälkeen :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 21:31  
+
0
Mä aloitin juuri kuurin kalaöljy+d-vit.+kalsiumi-kapseleita. Yök, ne maistuu tosi vahvasti piparmintulle ja jo näin parin päivän jälkeen saan yökötysrefleksin kun vaan katson tuota laatikkoa :P Paha sanoa mitään vaikutuksesta, mulle noita suositeltiin kun mä kärsin iho-ongelmista (kuivasta ihosta joka johtaa raapimisen kautta ihottumaan) enkä syö hirveästi maitotuotteita, niin tuossa on kätevästi kaikki samassa. Saattaa olla palcebo-efektiä mutta mun mielestä kutina on jo helpottunut hieman.

Ja oli ihanaa käydä yhden koiran kanssa lenkillä! Luksusta kun pysty keskittymään ja reenaamaan ohituksia ihan eri tavalla kun kahden tai kolmen kanssa. Seropi siis pääsi viettää laatuaikaa mamman kanssa kun labbis ja pentu lähti avon mukaan rakentaa saunaa kavereille, niillä siis on uroskoira joka ei siedä toisia uroksia mutta labbis on sen paras kaveri. Ja pentu sai hyödyllistä sosialistamista.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 23:01  
+
0
Huomenna hammaslääkäriin heti aamusta klo8reikäreikä..viisaudenhammasta poistetaan.
Arvatkaa vaan auttoiko ne vähän aika sitten jaetut kamalat hammaslääkäri kokemukset :neutral:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 23:22  
+
0
^Voi ei, tsemppiä sinne :paijata: eipähän tarvitse niistä enää sen kummemmin välittää.

Minun pitäisi tilata ensi kuulle hammaslääkäri, tuli muistutus. Jaiks! Täällä myös yksi kammopotilas, ihan sen takia, kun täällä petosella pienenä oli aina lihavampi naishenkilö, joka tunki ne makkarasormet suuhun ja tuntu, että leuka sanoo "päks". Ja juuri tänne muutettu takaisin ja tänne varata aika.. nouuu.. Ottaavat röntgenit ja kaikki, mutta jospa sais jotakin tehtyä tuolle yhelle hampaalle, josta pala lohennut (ja lohkesipa lisää yksi päivä, kun hampaat löin yhteen :ttou:)
Muuten paikkailut olen joskus ottanut ilman puudutustakin, kokeillut eka ilman ja jos ok, antanut jatkaa.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 15 - Tiistaina, 17.01.2012 klo 23:25  
+
0
^^Kannattaa ottaa kevyt rauhoittava alle niin ei oo ihan niin paha kokemus. Ja jos hammaslääkäri osaa hommansa hän ymmärtää ettei hammaslääkärillä käynti tunnu susta kivalle ja tekee sun olon niin mukavaksi kuin voi! Eli hänelle kannattaa myös asiasta kertoa.

Vitamiineista vielä: Itse syön D-vitamiinia syksy-kevät. C-vitamiinia 1000 mg 1krt päivässä heti kun kurkku on kipee ja tietää että flunssa on tulossa. Tällöin myös B-vitamiinia (1 Bekolong). Tuota C-vitamiinia syön tuolla annostuksella noin 4 päivää ja yleensä flunssa tyssääkin siihen. Nenä saattaa hieman olla tukossa ja kurkku pari päivää hiukan kipeä mutta ei enää niitä 2 viikon räkätauteja mitä mulla oli kakarana. Suosittelen! :peukku:

Muoks. väksyt kohilleen
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.01.2012 klo 23:27)

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 18:15)