Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 22.01.2015 klo 18:05

Kukkujat 37

Siirry sivulle: 1 ... 45 46 47 ... 50

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 37 - Torstaina, 12.11.2015 klo 15:06  
+
0
Mulle tulee eurasierin pentu !!:aurinko::hymy:. Tosin vasta vuonna 2018...pitkä odotus eessä :neutral: mut jeij!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 10:04  
+
0
Kamalia uutisia saa lukea heti aamusta... :suru:
Hirveää että tällaista tapahtuu Pariisissa ja uskomatonta ajatella että vielä vähän aikaa sitten serkku oleskeli samaisella alueella.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 14:18  
+
0
^ Oli kyllä jäätävää avata yöllä Iltalehden sivut ja lukea uutisia, uusien uutisten tullessa uhriluku vaan nousi ja nousi. Sanokaa vaikka juntiksi, mutta en kyllä ymmärrä näitä "vihaan pitää vastata rakkaudella"-sontaa mitä ihmiset jakaa facessa ja muissa medioissa. Isikseltä tuskin sitä rakkautta tulee herumaan vaikka kuinka oltaisiin sitä mieltä että sota ei ratkaise mitään. Näitä terroritekoja alkaa olla pikkasen liikaa. :suru: Ja kyllä, mietin kaupassa käydessäni kun näin siellä meidän uusia turvapaikanhakijoita että onkohan näistä joku muslimiterroristi ja miksi näitä on täällä meidän turvallisuuden uhalla, rasisti mikä rasisti ajattelumaailmaltaan vai miten se meni.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 15:42  
+
0
Eikö toi nyt oo vähän sama kuin että näkis jokaisessa vastaantulevassa ihmisessä raiskaajan, pahoinpitelijän, rattijuopon joka ajaa jonkun päältä, puukkohippastelijan yms. henkilön, joka voi potentiaalisesti olla vaaraksi sinulle tai läheisillesi?

Mä en pidä nykyistä pakolaistilannetta mitenkään ongelmattomana, mutta demonisoimalla kaikki turvapaikanhakijat pahennetaan vaan tilannetta.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 16:08  
+
0
^^Kyllä, sieltä voi tulla myös niitä mätiä munia mukana. Mutta sieltä tulee myös niitä tavallisia ihmisiä, jotka pakenevat juuri noita terroristeja.

Eskolin Jorin sanoin: "Minulla on yksinkertainen pyyntö teille, ihmiset: älkää tehkö Pariisin iskusta maahanmuuton ongelmaa. Itseäni toistaen: älkää unohtako, että ne pakolaiset pakenevat juuri niitä samoja voimia, jotka tänään tappoivat yli 100 ihmistä."

"Mutta tämä Pariisin hyökkäys ei ole maahanmuuttoon liittyvä asia, tämä Pariisin hyökkäys ei ole islamin ansiota, tämä teko on pyrkimystä saada länsimaat pois auttamasta joukkoja, jotka taistelevat ISIS:iä vastaan."

"Vihaiset ihmiset ovat jo täällä ja maahanmuuttovihamielisellä agendallaan rasistit vain syventävät vihaa ja ihmisten eristymistä."

(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.11.2015 klo 16:10)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 16:22  
+
0

Sarahia kirjoitti:

^^Kyllä, sieltä voi tulla myös niitä mätiä munia mukana. Mutta sieltä tulee myös niitä tavallisia ihmisiä, jotka pakenevat juuri noita terroristeja.



Totta, mutta koska tämän saman uskonnon edustajat uhkailevat ja tekevät terroritekoja jatkuvalla syötöllä, niin jonkunlainen tiukempi seula olisi tarpeen. En sano ettei ettei ihmisiä pitäisi auttaa, mutta jos terrorihälytystasot nousevat huomattavasti näiden ihmisten tulon myötä, niin se on omituista. Ja jossain luki tänään että suomessakin on 300 oletettua Isikseen kytkeytynyttä ihmistä. Tosin siellä seassa on luultavasti moniakin kantasuomalaisiakin, mutta ihme ettei näille ihmisille tehdä mitään, seuraillaan vain.

Yritän siis sanoa tässä että en vaan pidä islamin uskonnosta (en kyllä muistakaan) ja niitä mätämunia tuntuu olevan hurjasti siellä enemmän kuin muissa uskonnoissa. Toivottavasti ei ala pohjolassa ryskää ikinä. On vaan niin uskomattoman vaikea ymmärtää miten joku voi tappaa muita mielikuvitusolioiden takia. :eitietoo:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 16:26  
+
0
Tää "Vihaiset ihmiset ovat jo täällä ja maahanmuuttovihamielisellä agendallaan rasistit vain syventävät vihaa ja ihmisten eristymistä." on aika lähellä sitä mitä ite ajattelen tuohon "vihaan pitää vastata rakkaudella". Ei oo mikään ratkasu syventää sitä "me vs. muut" kuilua, eiköhän terroristienkin oo helpompi saada joukkoonsa porukkaa jos asenteet pysyvät samoina eikä ihmisille anneta edes mahdollisuutta. Kyllähän nää iskut lisää sitä vihaa, joka saattaa hyvinkin olla terroristiryhmille vaan positiivinen asia ja ehkä jopa lisätä kannatusta kun joka tapauksessa leimataan terroristiksi ja tappajaksi...

Mä en nää sitä niin, etteikö terroristeja vastaan sais taistella "laittamalla kova kovaa vastaan", mutta kyllä se me-henki ois nyt enemmän kuin paikallaan. Kaikille pitäis antaa mahdollisuus.

Eiku pistetään rajat vaan kiinni, heivataan kaikki, jotka eivät ole 100% suomalaisia rajojen ulkopuolelle ja otetaan mallia Pohjois-Koreasta.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 16:36  
+
0

henh kirjoitti:

Mä en nää sitä niin, etteikö terroristeja vastaan sais taistella "laittamalla kova kovaa vastaan", mutta kyllä se me-henki ois nyt enemmän kuin paikallaan. Kaikille pitäis antaa mahdollisuus.



Tämä. Miten voisi laittaa kova kovaa vastaan? Ilman lisäruumiita? Ei mitenkään. Sekin on ihan hirveä ajatus että kohta varmaan pommit putoilee SYyriassa ja muualla ja lisää sivullisia uhreja tulee. En aiheeseen hirveästi ole perehtynyt, mutta tää tilanne räjähtänyt lähi-idässä sen jälkeen ihan käsiin kun joku diktaattori syöstiin vallasta? Ja mistä ihmeestä nää terroristit saa jatkuvasti aseita, siis ihan yleisesti? Usa? Venäjä? En siis tiedä miten kuvio menee, mutta jotenkin tää koko homma haiskahtaa.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 16:41  
+
0
^Tässä jonkinnäköinen koonti.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 16:51  
+
0
^ Älyttömän vaikea jotenkin hahmottaa koko soppaa, tuo jos saadaan jotenkin ratkaistua niin olen kyllä yllättynyt.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 14.11.2015 klo 21:41  
+
0
No tää oli vaan ajankysymys koska tämmöstä tapahtuu...eipä tullut mulle ainakaan yllätyksenä...valitettavasti =(. Olen hyvin pahoillani Ranskalaisten puolesta ja menehtyneiden omaisilleen voimia suureen suruun <3
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KUKKUJAT 37 - Sunnuntaina, 15.11.2015 klo 00:05  
+
0
Mun mielestä olisi sinisilmäistä ajatella etteikö ISIS käyttäisi hyväksi pakolaisvirtaa soluttautumiseen. Samoin mun mielestä on myös sinisilmäistä (tai rasistista?) ajatella että jokainen olisi mahdollinen uhka.
Mutta terrorismihan on terrorin (kauhun) levittämistä, ja tällä hetkellä voin kuvitella kuinka he kyhertelee riemuissaan sosiaalisen median voimasta jossa leviää aika nopeasti kaikenlainen informaatio ja kauhukuvat (vääristyneestä tiedosta puhumattakaan). Ja imo tässä pelataa suoraan ISISksen pussiin kun/jos aletaan pelkäämään ja levittämään sitä pelkoa, sanomattakaan sisäisten ristiriitojen ja konfliktien luomisesta (suvakit vs. rasistit aloitettu jo).

En ihan hirveän usein kommentoi tämänkaltaisi maailmantapahtumia, koska mulla ei yleensä ole niin isoa infoa että osaisin sanoa juuta taikka jaata. Mua vaan kauhistuttaa kuinka ihmiset on alkaneet kääntyä länsimaissa toisiaan vastaan aiheen tiimoilta. Oonko kattonu liikaa leffoja vai mitä, mutta fiilis on että sitä juuri halutaan.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KUKKUJAT 37 - Sunnuntaina, 15.11.2015 klo 09:45  
+
0
Mä en kuulu kirkkoon, enkä näin ollen ymmärrä mitään uskontoja ja mm. jumalat on mulle yhtä kuin satuolentoja.
Mä olen kuitenkin sitä mieltä että jokainen saa uskoa mihin haluaa, jjokainen saa olla millainen haluaa, jokaisella on oikeus elää niinkuin haluaa, niin kauan kun se ei vahingoita muita.
Kaikenlainen kiihkoilu uskontojen (tai ylipäätään minkään asian) suhteen on kuitenkin väärin. Sitä ei pidä tyrkyttää, sen varjolla ei saa tehdä asioita, eikä se oikeuta sua käyttäytymään eri tavalla kun on sallittua.
Mä jotenkin nään sen niin että tuolla alueella missä noita sotia käydään, ollaan kaikesta kauheen kiihkomielisiä. On kyse sitten uskonnosta tai siitä kuka hallitsee mitäkin aluetta tai kenen pitäisi olla vallassa jne. ja se aiheuttaa väkivaltaa ja tuhoa. Sotimista on hyvin vaikee ymmärtää.

Mä oon aika herkkä väkivallalle ja riitelylle ja mm. väkivaltaiset elokuvat aiheuttaa usein sekavia unia..
Viime yönä näin unta että pakolaisten saapuminen ympäri eurooppaa olikin salajuoni, jolla isis valtasi koko maailman. Noin lyhyesti sanottuna.
Tää johtui varmasti uutisista joita pariisin tapahtumista oon lukenut ja kaikesta siitä mitä ei ihminen pysty käsittämään eikä ymmärtämään. Vaikken mä oman turvallisuuteni puolesta erityisesti vielä pelkääkkään niin kyllähän tämmöset laittaa miettimään miten kauan suomessa voi elää turvallisesti ja se luo tietynlaista rauhattomuutta.
Ikäviä asioita joka tapauksessa.
Kovasti sitä on miettinyt pariisin uhreja ja omaisia ja sitä pelkoa, jota siellä on koettu.
Väkivallalla tähän ei pidä vastata, mutta pahoin pelkään ettei tää tilanne oo pitkiin aikoihin ratkeamassa, vastattiin näihin terroritekoihin sitten miten tahansa.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 37 - Sunnuntaina, 15.11.2015 klo 13:02  
+
0
Minä en oikein tiedä mitä ajatella. Siis tottakai ihan järkyttävää ja suututtaa tosi paljon kun täysin viattomia ihmisiä tapetaan täysin typerien asioiden takia. Kyllähän toi väkisinkin lisää pelkoa ja maahanmuutto vastaisuutta enkä itekkään enää tiedä miten asiaan suhtautua, mistäs sitä tietää onko näitä tapauksia suunniteltu lisää ja minne päin maailmaa. Toki mulla itsellä tuskin on syytä pelkoon kun täällä pohjois-karjalassa ja vielä pikkukaupungissa asustelen, mutta täytyy sanoa että huoli on muista ihmisistä eikä pelkästään vaan suomalaisista. Pakko sanoa sekin että surettaa myös niidenkin ihmisten puolesta, siis maahanmuuttajien, joita kohtaan varmasti tulee jotain sanomista.

Miettii vaan että miksi ja toivon mukaan syy löytyy tälle teolle.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 17.11.2015 klo 15:45  
+
0
Noniin pääsi junnukin hiir..vijahdin makuun. Viimeks seniorin nuoruusvuosina nähty hirvi(ä) tuolla mettässä, valkohännät ja kauriit kyllä vähän väliä reitillä. Vaikka nopea ja ketterä onkin niin jalkavilla hirvillä oli etumatkaa ratkaisevasti ja röpelikkömaastoetu. Kyllähän sitä ehti kiekaista koiraa takaisin pari kertaa. Seniori ei joutanut heinänsyönniltään jahtiin :wink: Eipä tuo junnukaan pitkälle lähde kunhan näön perässä pätkän.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Klo 01 ja risat..Jessus sentään mikä lotina käy.. Kuuntelen sadetta ja luen koiramme-lehteä. Eipä ole vielä edes räntäsadetta ollut ja liukasta tulee jos viilenee kuten nyt viimeksi näen ennustetun tänne Uudenmaan alueelle.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.11.2015 klo 01:21)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 18.11.2015 klo 14:01  
+
0
^Eilen tosiaan satoi aivan luvattoman paljon :paapatus:
Mulla oli aamusella "vaikeuksia" saada nuo koirapojat pikaiselle lenkille ennen töihin lähtöä.
Ensin kun sain huijattua sadetakit päälle (nehän katoaa piiloon heti kun näkevät että otan takit tms esiin :nauru: ) mut sen jälkeen Elmoa pitikin kantaa puolet matkasta kun se vaan laittoi jarrut päälle eikä suostunut kävelemään kun satoi. Se seisoa jökötti kuin kivipatsas. Tai no, liikkuihan se sen verran kun vedin sitä perässä :nauru: , mutta oli pakko ottaa syliin et päästiin eteenpäin
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 18.11.2015 klo 18:34  
+
0
^Mulla toi puudeli juoksee myös karkuun jos etin heijastinliiviä isompaa vaatetta sille:nauru: Kyllä se sen sadetakin/haalarin unohtaa kuitenkin ulos mentäessä.

Onko toi muuten joku pienten koirien juttu että isketään jarrut päälle huonolla säällä vai tekeekö jonkun isompi koira noin? Oon joskus miettinyt asiaa ja nyt muistaa sopivasti kysyä:hymy:

Täällä on ollut lunta vajaa viikon verran. Eilen tuli ihan jo hiki kävellessä töihin, mutta tänään oli lämpimämpi päivä niin vähän meinaa sulahtaa :( Hurjan kiva ollut kun näkee jotain illalla lenkillä ja koirat tykkää älyttömästi. Mietin myös sitä että haiseeko koirien jäljet ja pissat paremmin kun on lunta maassa kun näyttää siltä että meinaa molemmat koirat mennä kumoon kun niin meneevät neniensä perässä?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 18.11.2015 klo 19:55  
+
0
Lunta :eek: Olispa täälläkin lunta. Tai edes asteet lähellä nollaa eikä tommosta kurapaska keliä ja vesisadetta.
Oon tainnut kuulla isommistakin koirista, ketkä ei liiku sateella, mut jotenkin tuntuu että ois enempi pikkurotujen juttu. Mut näillä griffoneilla nyt taitaa olla sadekammo jo ihan "perus rotuominaisuus" :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 18.11.2015 klo 23:15  
+
0
Näille pikkupiskeille tuli tenkkapoo ainoastaan kun lenkillä iski raekuuro. Tais vähän korvia nipistellä. Vesisateen tuo seniori noteeraa mutta kyllä se liikkuu ihan normaalisti eteenpäin. Joku arveli joskus että sileäkarvaiset alusvillattomat tuntevat sateen nahoissaan ja onhan tuo syyssade joskus aika ilkeen tuntuista.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 37 - Torstaina, 19.11.2015 klo 11:28  
+
0
Täällä vettä vaan sataa ja lämmintä. Olis lumi ihan kiva juttu.
Nii: Luna ei kammoa vesisadetta se on 35cm 9kg eikä lakukaan mut se onki vähän isompi n. 43cm 14kg
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

  Siirry sivulle: 1 ... 45 46 47 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 15:15)