Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 19.02.2016 klo 23:55

Kukkujat 38

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 19.02.2016 klo 23:55  
+
0
Kukkuluuruu!

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 20.02.2016 klo 14:45  
+
0
Monna, viimeisestä pentueesta on kaksi vuotta, ja puolisen vuotta sitten suunniteltu pentue ei toteutunut ja naaras jouduttiin leikkaamaan, joten aika hiljaiselta näyttää kasvatus tällähetkellä.
Mutta eipä siinä, Meillehän syntyi perheenlisäystä syyskuussa, joten eipä tässä ole aikaakaan saati energiaa mihinkään ylimääräiseen lähitulevaisuudessa. :nauru:

Teillä on sitten lauma muuttunut. :) Lexako on jo vihreimmillä niityillä?
Oliko teillä se jännän näköinen seropikin silloin, Shebakohan oli nimeltään?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 20.02.2016 klo 21:46  
+
0
Ai teille on tullut ihan ihmisperhelisäystä!? Onnea hurjasti! :D Lexa, Kusti ja Sheba ovat kaikki lähteneet pilvenreunalle. Lexa jo 2013, Sheba 2014 ja Kusti 2015. Aapo-griffoni täyttää tänä vuonna 10v ja sillä todettiin sydänvika ja nivelrikkoakin on joten äitini otti sen, koska meidän huushollin meno on vanhalle herralle ehkä hieman liian menevää. :) Uolevi sitten meni sen kaveriksi sinne. Kotona tosiaan tollanen maastonakki, italiaanomummeli sekä toi molossikakara.

Ja moikka griffonille! :heiluti:

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 38 - Sunnuntaina, 21.02.2016 klo 12:05  
+
0
^Moi vaan, ehkä muistat minut =D. mä ainakin muistan sinut. Minkäs ikäisiä sun maaastonakki ,borkku ja italiaano ovat?:hymy:

Hemmetti ku on kamala funssa =(( menis jo pian ohi!!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.02.2016 klo 12:07)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KUKKUJAT 38 - Sunnuntaina, 21.02.2016 klo 18:33  
+
0
^^ Meilläkin Elmolla on (kuulemma) sydämenvajaatoiminta :(
Lääkäri huomasi kun oli hammaskiven putsauksessa. Tuli ihan puskista, koska ei mitään oireita ole ollut. Kaikista aktiivisin ja väsymättömin lenkkeilijä näistä, joten en osannut edes kuvitella mitään tommosta. Jos oireita alkaa ilmaantumaan, niin sitten lääkitys
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 38 - Sunnuntaina, 21.02.2016 klo 23:27  
+
0
^^ Muistan juu sut. :)

^ Aapolle aloitettiin heti lääkitys. Ei paha vika vielä mutta lääkäri sanoi että toki voi olla ilmankin toistaiseksi mutta ennalta ehkäisevästi voi aloittaa niin ei mene pahemmaksi, niin toki sitten aloitettiin.

Simon9999

Simon9999
Viestimäärä: 5

VS: KUKKUJAT 38 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 18:48  
+
0
onko teillä kokemusta melatoniinista ? auttaako unensaantiin?

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 38 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 20:40  
+
0
^On kokemusta. Ei auta. tai no kyl saa nopeammin unta mutta aiheuttaa ainakin mulla katkonaista unta että jossain vaiheessa sitten heräilee yöllä pahimmassa tapauksessa monta kertaa että mulla ei ainakaan toimi oikein.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Iituks

Iituks
Viestimäärä: 71

VS: KUKKUJAT 38 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 00:57  
+
0

Simon9999 kirjoitti:

onko teillä kokemusta melatoniinista ? auttaako unensaantiin?



Muutama vuosi sitten söin vähän aikaa. Auttoi jos sen otti ajoissa, ja säännöllisesti. Yliväsymystä en siitä saanut, joten ihan ite pitää tajuta ajoissa kömpiä sängyn suuntaan. Mutta kun sinne sänkyyn rauhoittui niin nukahti helpommin enkä heräillyt.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 38 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 23:03  
+
0
Mulla on ollut koko alkuvuoden ihan hilliton himo lukea kirjoja. Nyt oon pari viikkoa ollut ilman eikä tällä kertaa edes tullut niin pahoja vieroitusoireita, et ois tarvinnut alkaa ahmimaan huonoa proosaa. :jjei: Laskin huvikseni ja ilmeisesti puolentoista kuukauden aikana tuli luettua noin 20-25 kirjaa :viheltel:

Eilen piti yöllä pelastaa unissaan maailma ja oli kyllä silmät melko poskella aamulla. Unessa oli maailman valloitus meneillään ja ensimmäisen taistelun voitettuamme oli uusi invaasio käynnissä. Siellä minä kykin puskissa maastopuvussa rynnäkkökiväärin kanssa. Sihtaillessani ristikkotähtäimen läpi, hoksasin lopulta, että syy siihen miksi en yhteenkään viholliseen osunut, oli siinä, ettei mun rynkyssä ollut enää ollenkaan kuteja. Onneksi taskut oli pullollaan kirurginveitsiä, joita aseena käyttäen ryhdyin lähitaisteluun. Kaikessa hötäkässä olin myös unohtanut miten veitsiä heitetään, mutta ilmeisesti olin silti voitokas kun hegissä selvisin. Ollessani päämajassa, sain merkittävää tietoa vihollisista. Lähdin etsimään salaista tukikohtaa, joka löytyi vanhan lastauslaiturin alta. Onnistuin ryömimään laturi alitse ja löysin maanalaisen tunneliverkoston, mitä kautta kuljetettiin kuorma-autoilla varusteita... *herätyskello* Nämä mun maailmanpelastus-unet on kyllä aina yhtä viihdyttäviä.:nauru: Aikaisemmin oli monesti Indiana Jones tyyppinen sankari, mutta näköjään vaaka on kallistunut sotilas Janen puolelle.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 29.02.2016 klo 23:07)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 08.03.2016 klo 22:20  
+
0
Minusta näköjään kuoriutui KC häirikkö kun lopetin lukemisen. :shifty: Pitänyt vähän joka ketjussa käydä pätemässä. :nauru: Palsta vaan on hiljainen ku huopatossutehdas, joten lähinnä tulee harrastettua yksinpuhelua.

Mun pitäis opetella menemään aikaisemmin nukkumaan. Työviikolla jää unet monesti siihen kuuteen tuntiin kun en vaan osaa rauhoittua sänkyyn ja nukkumaan tarpeeksi aikaisin. Eilenkin nukahdin vasta puoli kahdelta, joten kyllähän ne silmät on sitten melko ristissä töissä. Voiskin lähteä suihkuun ja kokeilla, jos tänään pääsis edes sänkyyn ennen puolta yötä.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 08.03.2016 klo 22:30  
+
0
^ Mun on kanssa näin työttömänä ja opiskelemaankin vasta hakeneena (olin tossa välissä vuoden sairaslomalla) vaikea päästä oikeaan vuorokausirytmiin. Nykyisin tulee sen takia kateltua netistä tai vaihtoehtoisesti vuokrattuja leffoja johonkin kahteen - kolmeen asti yöllä. Kun ne opinnotkin alkaa sitten vasta syksyllä mikäli niihin pääsen, niin tässä onkin vielä pitkä aika edessä ennen sitä säännöllistä "arkirytmiä". Hyvä ettei tässä tilanteessa mene viikonpäivät sekaisin. Itse kyllä kaipaisin jo jotain säännöllistä arkipuuhaa, oli se sitten työskentelyn tai opiskelun muodossa.
Haaveissa kl u

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 08.03.2016 klo 22:49  
+
0
^Mä taas saavutan torstaihin mennessä jonkinlaisen rytmin, mutta viikonloppuna heittäydyn taas sen verran huolettomaksi, et sama rumba alkaa taas maanantaina. Kesälomalla jo onnistun kääntämään rytmin niin sekaisin, että työttömänä en varmaan nukkuis koko yönä.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Iituks

Iituks
Viestimäärä: 71

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 09.03.2016 klo 21:06  
+
0
Mulla on kolmivuoro työ ja olen yöihminen. Yövuorot ei tunnu missää, ja rytmin kääntö on todella vaikeaa vaikka iltavuorot on ennen aamuja. Aamuvuoroissa unet jää 4-5h paikkeille kun ei vaan osaa mennä nukkumaan eikä vältämättä nukahdakkaan.

Mahtavaa olla töissä kun vaikka seisot nii meinaa mennä silmät kiinni :neutral:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 15.03.2016 klo 17:55  
+
0
Kylläpä on teipattu ja paketoitu tuo mun vasen käsi. Pari viikkoa on ollut olkapää tulehtunut ja tällä viikolla alotettiin sähköhoidot ja tähän päälle vähän läiskittiin teippiä tueksi. Tänään sit kävin luovuttaa verta, joten teippien lisäksi myös muutenkin paketoitu käsi. :nauru: Hemppa ei ollut tällä kertaa missään ihan hirveen korkeella, vaan näin puolen vuoden luovutustauon jälkeen 156. :peukku:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 10:17  
+
0
^Sähköhoidot? :eek: Millasta se on? Ja ei muka oo korkee hemppa 156? :nauru: Mun ennätyshemoglobiini taitaa olla joku 147. Mäkin kävin vähän aikaa sit kans pidemmän tauon jälkeen luovuttamassa ja petyin, ku hemoglobiini oli vaan 138. :nauru: Oli hassu luovutuskerta, ku yleensä mulla se pussi täyttyy nopeesti, ehkä jossain neljässä minuutissa, ni nyt se neula oli jotenkin huonosti, sitä korjailtiin useempaan kertaan ja aikaa meni lopulta 11 minuuttia. Kerkesin jo luulla, et pussi ei tuu ikinä täyteen. :D Nyt aion taas luovuttaa säännöllisesti, en tiiä kui se väli pääsi venähtämään niin pitkäksi, mulla on nyt 21 luovutuskertaa takana. :)

Ai nii, kuu kiurusta kesään! :aurinko: Eilen näin ekan livertelijän. Harmittaa, ku iski tää "takatalvi". :mad: Pari päivää oli niin ihanan aurinkoista ja lämmintä, yks päivä olin ihan kuumissani, ku mittari näytti +9. :nauru: Näin eilen myös ekat leskenlehdet, säälittää, ku ne raasut on nyt hautautuneena yöllä sataneeseen lumeen. Ainut hyvä puoli näissä pakkasissa ja ohuessa lumikerroksessa on se, et pysyy tassut kurattomina, rupes jo vähän menemään hermo joka lenkin jälkeiseen suihkutteluun.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia muilla on? Mää nään tänään kaverin, baariin pitäs suunnata. Ihan hassua, ku tää on toinen viikonloppu peräkkäin juhlimassa, ei oo ihan mun tapasta. :nauru: Viime perjantaina oli työpaikan perehdytys/kevätkauden avajaiset, oli kivaa, ku näin samalla mun takas Espooseen opiskeluiden jälkeen muuttanutta kaveria, se kun on samassa firmassa töissä. :hymy: Huomenna sitten Tepsin peliä kattomaan, tää on niin outoa, ku Turussa pelataan pitkästä aikaa playoff-pelejä. :peukku:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 11:29  
+
0
^Meillä on havaittu ekat kevään merkit eli joutsenet ovat saapuneet :aurinko:
Mahtava töötötys on kuulunut jo pari päivää ja on ihailtu lenkin varrella yli lentäviä kaunokaisia.

Tännekin tuli takatalvi mutta en tosiaan pistä pahakseen kurakelien jälkeen. Ihanassa auringonpaisteisessa metsässä käytiin aamulenkki ja nyt kelpaa lisätä puita takkaan kun meni pilveen ja alkoikin ihan kunnon myräkkä.

Meidän viikonloppusuunnitelmiin kuuluu toivottavasti rallytoko-kisat (ollaan jonossa jos tulisi peruutuksia), sitten kekkerit kaverin luona ja sunnuntaina islanninhevosilla talviseen metsämaastoon :love:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 11:54  
+
0
Mä huomasin ekoja kevään merkkejä pari viikkoa sitten kun pikku russelin masu pigmentit on alkaneet tummumaan. Kesäisin sillä on kunnon rusketusraidat, ne on jotenkin söpöt, kun vielä kesällä näkyy hyvin olemattoman karvapeitteen alta.

Täällä on luvassa rästitöiden tekoa opintojen parissa (valmistuisipa jo ja pääsisi töihin niin olisis selkeät työajat ja piste). Mutta myös illallisvieraita. Mä tykkään tehdä ruokaa ja kutsua ihmisiä syömään. :)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 18:37  
+
0

Tutuli kirjoitti:

^Sähköhoidot? :eek: Millasta se on? Ja ei muka oo korkee hemppa 156? :nauru: Mun ennätyshemoglobiini taitaa olla joku 147. Mäkin kävin vähän aikaa sit kans pidemmän tauon jälkeen luovuttamassa ja petyin, ku hemoglobiini oli vaan 138. :nauru: Oli hassu luovutuskerta, ku yleensä mulla se pussi täyttyy nopeesti, ehkä jossain neljässä minuutissa, ni nyt se neula oli jotenkin huonosti, sitä korjailtiin useempaan kertaan ja aikaa meni lopulta 11 minuuttia. Kerkesin jo luulla, et pussi ei tuu ikinä täyteen. :D Nyt aion taas luovuttaa säännöllisesti, en tiiä kui se väli pääsi venähtämään niin pitkäksi, mulla on nyt 21 luovutuskertaa takana. :)

Tuossa sähköhoidossa johdetaan sähköä lihaksistoon ja sitä kipeää lihasta pyritään stimuloimaan. Tuottaa imeisesti endorfiinia ja lisää valkosolujen määrää, mitkä helpottaa tulehdusta. Ihoon siis kiinnitetään anturoita, jotka tuottaa sähköä ja joka saa lihaksen supistumaan.

Mulla on kerran ollut hemppa sen 162, joten siihen nähdenhän tuo viimeisin oli jo normaali. :nauru: Tainnut alimmillaan olla koskaan 145. Mulla pitää olla aina pari sideharsoa kämmenessä isomman puristusliikkeen aikaansaamiseksi, kun se veri meinaa muuten tulla niin pirskatin hitaasti ulos. Tällä kertaa se laite ei edes huutanut mulle liian hitaasta luovutuksesta, kun älysin heti pyytää kaks harsoa.:jjei: Mä oon ihan noviisi tuohon 21 luovutuskertaan verrattuna kun nyt tuli 8 täyteen. :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 20:09  
+
0

SiljaSiili kirjoitti:

Mä huomasin ekoja kevään merkkejä pari viikkoa sitten kun pikku russelin masu pigmentit on alkaneet tummumaan. Kesäisin sillä on kunnon rusketusraidat, ne on jotenkin söpöt, kun vielä kesällä näkyy hyvin olemattoman karvapeitteen alta.



Minä huomasin myös kevään tulon siitä kun valkoisen villakoiran iho rupeaa tummumaan :hymy: Sillä on talvisin ihan vaaleanpunainen iho ja kesällä harmaa. Siis niistä kohdista mitkä ajellaan paljaaksi (kuono, varpaat, osa mahaa) Viimeksi kun pesin sitä, niin hankasin shampoolla varpaita, mutta ei lähtenyt puhtaaksi :nauru: Oli siis vain ihon pigmenttiä.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28189
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 11:00)