Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 19.02.2016 klo 23:55

Kukkujat 38

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 20:40  
+
0
Mun luokkakaverilla oli jossain koulun randomkokeessa hb 192 :nauru: Opettaja hienovaraisesti kehotti että mitäs jos kävisit vähän antamassa. Harmittaa kun mulla on kokoajan joku syy miksi en pysty, nyt on sellainen lääkitys joka estää ja viimeksi kun melkein pystyin niin leikkasin töissä sormeen (oon patologialla töissä) ja siitä pamahti sitten puolen vuoden karenssi...
Rise to reset the world.

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 20:51  
+
0

naukunen kirjoitti:

Mun luokkakaverilla oli jossain koulun randomkokeessa hb 192 :nauru: Opettaja hienovaraisesti kehotti että mitäs jos kävisit vähän antamassa. Harmittaa kun mulla on kokoajan joku syy miksi en pysty, nyt on sellainen lääkitys joka estää ja viimeksi kun melkein pystyin niin leikkasin töissä sormeen (oon patologialla töissä) ja siitä pamahti sitten puolen vuoden karenssi...



En ollut lukenut edellistä sivua, ja luulin kokeen tarkottaneen jotain koulun oppiaineen koetta ja 192 jotain siitä saatua pistemäärää... Käsitin sitten tietysti tuon "Opettaja hienovaraisesti kehotti että mitäs jos kävisit vähän antamassa" aika kaksimielisesti tyyliin "voimme neuvotella kuinka nostaa koetulosta". :cool:

Itellä nyt osin helpottunut ja osittain odottava olo. Helpottunut koska kaikki isoimmat pakkaamiset olleet jo pari päivää takana päin, mutta odottava siksi koska sitä haluaisi jo päästä hyppäämään autoon ja kaasuttamaan uuteen kotiin. Josko tänäiltana vielä varmuuden vuoksi käärisi irrallaan olevia tauluja lehtien sisään... Eihän sitä koskaan tiedä jos niille tapahtuu jotain muuttoautossa irralla keikkuessaan.
Haaveissa kl u

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 20:53  
+
0
^ Hahaa joo, mä oon laboratoriohoitaja koulutukseltani niin meillä kokeet tarkoitti montaa asiaa :nauru:
Rise to reset the world.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 22:29  
+
0

naukunen kirjoitti:

Mun luokkakaverilla oli jossain koulun randomkokeessa hb 192 :nauru: Opettaja hienovaraisesti kehotti että mitäs jos kävisit vähän antamassa.

Tainnu tyyppi popsia riittävästi pinaattia :nauru:

Meillä ei mitään erikoisempia suunnitelmia viikonlopulle. Harmittaa vaan kun en tänään ehtiny/jaksanu siivottua. Viikonloput menee niin herkästi kaikkeen muuhun mielekkäämpään tekemiseen ja sit kuitenkin kokoajan takaraivossa nakertaa ajatus siitä riivatun siivoamisesta. Pyhästi taas luvattiin toisillemme, et alotetaan heti aamusta, mut saas nähdä.. :viheltel:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 19.03.2016 klo 00:25)

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 18.03.2016 klo 23:24  
+
0
Siis eikö ton Axl Smithin pitänyt vetäytyä TVOF:n juontajan paikalta, ainakin toistaiseksi? Mikä käänne tähän asiaan nyt on yhtäkkiä tullut?
Haaveissa kl u

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 19.03.2016 klo 09:28  
+
0
^ Eilen nähty jakso on nauhoitettu ennen seksivideokohua. Vasta ensi viikolla alkavat suorat lähetykset ja niistä Axl on pois.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 19.03.2016 klo 09:58  
+
0
Oli kyllä vähän irvokasta jakson ihan loppumetreillä, kun Axl puffasi seuraavan viikon livelähetyksiä: "ja kuten kaikki The Voice Of Finlandia seuranneet tietävät, mitä tahansa voi tapahtua". Jepjep. Mitätahansa tosiaan tapahtuikin...
Ylläpitäjä

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 19.03.2016 klo 11:07  
+
0
On se niin persiasta kun loppulaskussa ei voi lukea minkäkokoista muuttoautoa käytettiin. :roll: Mua nyt lievästi sanoen "pikkasen" hirvittää toi tavaramäärä mikä on muuttoa varten kasaantunut ympäri kämppää + tursoilee vielä lisäksi varastossa (reilusti yli oman "häkkini" verran) ja siksi kiinnostaa tietää aikasemmassa muutossa käytetyn auton koko, kun vielä tietää että nyt tavaraa on enemmän kuin viimekerralla. Mutta eipä sitä laskusta löydy. Eikä tietenkään myöskään tilausvahvistuksesta, vaikka siinä muut tiedot tarkkaan onkin. Tottakai pulju on tänään kiinni jotenka soittelemallakaan en saanut asiaa tietää... Päivystyksestä todettiin vain että ko. tiedon kyllä näkisi jostain heidän toimistostaan, mutta puheluun vastannut tyyppi oli kotonaan eli ei voinut asiaa tarkistaa.

Joo tiedän, olisi pitänyt soittaa jo aiemmin eli silloin kun asia alkoi ekan kerran vaivata/ mietityttää, ei tällästä pitäisi viimetinkaan jättää. :heristel: Nyt sitten näillä kai mennään ja toivotaan että kaikki mahtuu... Ellen sitten nappaa vähän valokuvia ja lähetä tälle tämänkertaselle firmalle, että voisivat vähän arvioida riittääkö tuo toistaiseksi varattu auto.
Haaveissa kl u

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 01.04.2016 klo 11:55  
+
0
Hyvää huhtikuun ensimmäistä kaikille! :hymy: Onkos joku joutunu aprillipilan kohteeksi tai tehny jonku hyvän jäynän?

Mää mietin eile pääni puhki, miten voisin huijata poikaystävää, oon siis tosi huono valehtelemaan ja pokka pettää yleensä heti. No, poikaystävä ties, et siskon koira Armi on täällä hoidossa ja et se on aika villi tapaus. Lähetin sille aamulla viestin, jossa oli kuva kipsatusta ranteesta ja väitin, et Armi näki aamulenkillä jäniksen ja veti niin kovaa, et kaaduin käteni päälle. :nauru: Vähän julmaa ehkä, mut se on vetäny mua höplästä pikku jutuilla niiiiin monta kertaa, et nyt oli sen vuoro. :twisted: Välillä ihan uskomatonta, miten se saa aina mua huijattua... Se soitti ihan huolestuneena ja mää selitin pokkana tapahtumien kulun, täydestä meni! Puhelun lopuks oli sit pakko paljastaa totuus, se oli viel muistanukki, et on aprillipäivä, mut meni silti halpaan. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 01.04.2016 klo 17:01  
+
0
Mä meinasin tukehtua kahvipöytään töissä kun työkaveri selitti pilasta jossa mies oli laittanut rouvalleen viestin "Neuvolasta soitti joku Karhu kun ei saanut sua kiinni, soita sille" ja liittänyt siihen Korkeasaaren numeron :nauru: Jos onkin joku ketjukirjelmä niin itselle oli ainakin ihan uusi.
Rise to reset the world.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 01.04.2016 klo 17:18  
+
0
^^ Hui kauhia :nauru: Noi on aina pahoja tollaset mitkä oikeesti pelästyttää toisen.
En joutunu ite jäynän kohteeksi mutta oppilaat toteutti mun vinkistä klassikkoidean omalle opelleen: Vaihtoivat taululiidut liitulakuiksi. :lallati: Tosin opekin oli niitä jekuttanut, oli nelosluokkalaisilleen pistänyt eteen kutosluokan matematiikankokeen tehtäväksi! Ja teknisissä töissä opettaja kutsu yhtäkkiä oppilaat kattomaan "karannutta koiraa" pihalle, sit oli yhdelle opettajalle tehty kellonkääntö-pila, ja toiselle oli oppilaat pistäny luokan ovenkahvaan käsirasvaa. :nauru: Semmosissa merkeissä kulki peruskoulun aprillipäivä.

//muok, väksy lisää. Ja hauska toi naukusen kuulema pila, mullekin ihan uus! :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.04.2016 klo 17:20)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 01.04.2016 klo 19:31  
+
0
^Joo, rupes jo vähä säälittää toinen, ku se oli niin pahoillaan ja muisteli sitä, ku sil oli joskus lapsena kipsi, et mite paljo se kutitti ym. :shifty: Mut kyl se sit lopuks nauro makeesti ja oli yllättyny, mite sain sitä huijattua. Lähetin ton saman viestin siskoille ja toinen mun isosiskoista oli ihan järkyttyny, kyseli lisätietoja, oli varmaan huono omatunto, ku Armi on sen koira. :viheltel: Mut sit mun vanhin sisko pyys kokovartalokuvaa, ni oli pakko paljastaa totuus. :nauru:

Me tehtiin kans toi liitulakupila meiän opelle ala-asteella, ihan hulvatonta, ainaki sillo. :nauru: Ootko muuten siis koulussa töissä?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 01.04.2016 klo 19:57  
+
0
^ Joo oon tällä hetkellä koulunkäynninohjaajana, pari vuotta sitten olin tossa koulussa erityisluokalla ohjaajana kun ei oman alan (=graafinen suunnittelu) töitä kaupungista löytynyt. Viime lukuvuoden teinkin sitten samalla koululla satunnaisia sijaisuuksia ja nyt oon ollu tän lukuvuoden paria ekaa päivää lukuunottamatta kokonaan sijaisena, saanu olla oikein kunnolla noiden tuttujen muksujen kanssa. :aurinko: Nykyään tossa ei oo E-luokkia, vaan perusluokat 1-6 ja musaluokat 3-6. :hymy: Ootko säkin koulussa töissä, vai?

Ja toi liitulakujuttu on kyllä paras :nauru: Taidettiin me oppilaat olla alakoulussa se, kelle se pila tehtiin mut niin kiva oli et jäi mieleen.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 01.04.2016 klo 21:25  
+
0
^Oon koulutukseltani bilsan, mantsan ja terveystiedon ope, niin haaveissa ois joo joskus päästä kouluun töihin. :hymy: Tällä hetkellä oon siis työttömänä ja opetan valmennuskursseilla bilsaa yliopistoon hakeville. Satunnaisia sijaisuuksia oon kans tehny, mut niitäkin tuntuu olevan vaikee saada, ku koulut säästää. :neutral: Nyt haen vielä OKL:ään, et sais tehtyä luokanopen pätevyyden. Viime keväänä jo hain, mut hakijoita oli ennätysmäärä ja kiintiö valmiille maistereille tosi pieni, ni en päässy sisään. Vuoden opiskelun jälkeen sitä ois myös luokanope, vaikka en tiiä, onko siitäkään apua, ku luokanopeistakin on täällä päin ylitarjontaa. :(
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 01.04.2016 klo 22:23  
+
0
Pääsen vihdoin huomenna myymään äidiltä periytyneitä koriste-esineitä! Tuntuu kuin siihen olisi mennyt ikuisuus, mutta nyt ne kamat saa viimein pois nurkista pyörimästä! :nauru:
Haaveissa kl u

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 18:18  
+
0
Tutuli: Ai ylitarjontaa opeista, oho! Tietty jos siellä päin on joku paikka missä opettajiks valmistutaan niin sit, se on vähän sama juttu meidän graafikoiden kans kun niitä täällä amk:n lähialueilla riittää... Graafikon nyt muutenkin on tällä hetkellä tosi hankala löytää töitä Suomessa. Mut ainakin mulle on monesti sanottu että ei opetustyö lopu koskaan, opettajille riittää aina töitä. :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 18:23  
+
0
Ei hitto, soitinrakentaja jolle jätin tänään mandoliinini siksi, että siihen saisi asennettua kielet, oli ihan supersöpö. :nolo: Puhelimessa ääni oli kuulostanut enemmän sellaiselta vanhan ukon ääneltä, niin mitään tälläistä en oikein osannut odottaa... Ei tietenkään tullut kuitenkaan urkittua/ selvitettyä onko tyyppi perheellinen, se olisi ollut vähän turhan creepyä.
Haaveissa kl u

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 19:41  
+
0

dinski kirjoitti:

Tutuli: Ai ylitarjontaa opeista, oho! Tietty jos siellä päin on joku paikka missä opettajiks valmistutaan niin sit, se on vähän sama juttu meidän graafikoiden kans kun niitä täällä amk:n lähialueilla riittää... Graafikon nyt muutenkin on tällä hetkellä tosi hankala löytää töitä Suomessa. Mut ainakin mulle on monesti sanottu että ei opetustyö lopu koskaan, opettajille riittää aina töitä. :hymy:



Joo, tilanne on yliopistopaikkakunnilla aika vaikee, ite asun siis Turussa. Yhtä paikkaa kohti on kymmeniä hakijoita, joihinkin luokanopen paikkoihin voi hakea satoja. Mun sisko on luokanope ja ollu jo monta vuotta työelämässä, ja sekin menee koulusta toiseen äitiyslomasijaisuuksien perässä. Aineenopettajiakin on paljon työttöminä. Siitä kertoo hyvin se, kun hain viime keväänä myös työkkärin järjestämään AILO-koulutukseen (aineenopettajasta luokanopettajaksi), joka oli siis tarkotettu työttömille opettajille ja hakijoita oli lähes 200 ja mä karsiuduin kaikista jatkohaastatteluista pois, koska en ollu ollu tarpeeks kauan työttömänä. :neutral:

Jos lähtis jonnekkin vähän kauemmas, vaikka Keski- tai Pohjois-Suomeen, ni vois onnistaa, mutku en mää haluu. :shifty: Täällä on perhe, poikaystävä, kaverit ja koti, ni se tuntuu ihan vieraalta ajatukselta. Meiän yks yliopiston ope kysy multa opeopintojen jälkeen, et onks mulla suunnitelmissa jäädä tänne töitä ettimään ja ku vastasin kyllä, ni se totes, et: "Niin, se on tämä turkulaisuus". :nauru:

Missäpäin sä oot töissä?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 20:58  
+
0
^ Kouvolassa elellään. :hymy: Tääl on mun käsittääkseni vähän helpommin openpaikkoja saatavilla, samoin kun Lahden seudulla ja sit pohjosemmassa.
Mut ohoh, ei oo kyllä helppoa jos karsiutuu työkkärin koulutuksistakin pois kun ei oo ollu tarpeeks kauaa työttömänä! :eek: Mut ymmärrän kyl hyvin, mihinkäs sitä kotipaikkakunnaltaan yhtäkkiä haluis lähteä. Meilläkin on miehen sukua täällä lähellä (Kotkassa) ja kavereita ja ollaan ihan kyl tykästytty tähän "tuppukylään" tietyllä tapaa. :hymy: Mut mun lähisuku taas sit on Tampereella, jonne meinataan ehkä jossain vaiheessa hakeutua elämään jos saa jompikumpi duunia, koska täällä on työtilanne meidän aloilla tosi huono.

Mä tosin oon ite sellanen et ei oo hirveästi väliä mitä teen työkseni, kunhan työporukka on hyvä. Oon jotenkin ehkä perhekeskeinen enemmän (toki työkin on tärkeää ja teen sen niin hyvin kun vain osaan, mut ei itseisarvo mulle) kun taas miehelle on oma ala ja onnistunut ura sillä alalla yks elämäntavoitteista/unelmista... :hymy: Mulle ei oo muulla väliä kunhan on vähintään yks elukka jota hoivata ja hyvä parisuhde, muu elämä lutviutuu kyllä sit omia polkujaan. :aurinko:
Menipä jaaritteluks... :shifty::nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KUKKUJAT 38 - Sunnuntaina, 03.04.2016 klo 08:10  
+
0
Tutuli, mikäs siellä päin on lastentarhanopettajien tilanne? Nyt keväällä mun spostiin tulee jatkuvasti kaikkien eri kaupunkien työpaikka mainoksia, että tulkaa kaikki lto:t meille töihin. Just viime viikolla Turusta. Varhaiskasvatus on kyllä hyvin työllistävä ala varsinkin yliopisto koulutetulle! Huono palkka, mutta muuten tykkään, on ihan kutsumus ammatti. Hassu ajatus mulle se, ettei löytyisi valmistumisen jälkeen töitä. Tai olenhan minä jo valmistunut, mutta jäin tekemään tutkimusta yliopistolle ja siirryn vasta ensi vuonna töihin. Meille järjestettiin viime keväänä tilaisuus, jonne saapui päiväkotien johtajia ja varhaiskasvatusviraston porukkaa mainostamaan meille uusia työpaikkoja. Kahdeksankymmentä lto:ta valmistui sinä keväänä ja 250 paikkaa oli siinä tilaisuudessa auki... että ei kun valkkaamaan. :D

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 10:15)