Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59

Kysy mitä vain mistä vain! 10

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59  
+
0
Kyselyikä on koko ikä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 22:20  
+
0
Joskus olen foorumilla kuullut jostain ohjelmasta, millä saa nauhoitettua koiran yksinoloa ja se ohjelma kertoo jos jossain kohdassa on ollut ääntä, että ei tarvitse kuunnella koko yksinoloajan videota. Mistäköhän ohjelmasta on kyse?

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 23:27  
+
0
Määpä laitan tännekin, ku useampi ehkä lukee tällä puolen.. Elikkä koiran ulkokierteiset tassut. Pystyykö näitä miten 'korjaamaan'? Eli siis kun 7kk ikäsellä kakaralla näyttää vähän taittavan ulospäin, ni mitä mun pitäs ny tehä ettei ne tosta kovin taivu? Onko olemassa mitään kikkakolmosta näihin.
Jotku sanoo että antaa lisäkalkkia, jotku että ei lisäkalkkia. Vanhemmalla koiralla ei oo kiertyny ollenkaan, ni sillä ei oo niin tullu perehdyttyä tähän..

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 23:29  
+
0
^Korjaantuvat iän myötä itsestään jos korjaantuvat. Jos koira saa kelvollista ruokaa, ei lisäravinteilla pysty asiaan juurikaan vaikuttamaan. Tärkeää on tietysti pitää koira hoikkana kunnes on valmiiksi kehittynyt, mutta pikkukoirilla silläkään ei taida olla ihan suurta merkitystä.

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 05:52  
+
0
Hukalla on ulkokierteiset etujalat ihan ylhäältä asti, joten rintakehän kasvua ja kehitystä odotellesta. Onhan se aika karun näköinen. Ihan kuin kaksi jalkaa olisi tökätty sen rungon alle.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.04.2012 klo 05:53)

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 07:21  
+
0

Innova kirjoitti:

Joskus olen foorumilla kuullut jostain ohjelmasta, millä saa nauhoitettua koiran yksinoloa ja se ohjelma kertoo jos jossain kohdassa on ollut ääntä, että ei tarvitse kuunnella koko yksinoloajan videota. Mistäköhän ohjelmasta on kyse?



Audacity on meillä käytössä, mutta ilmeisesti näitä on useempiakin. Itse oon ollu tyytyväinen tähän, mitään kummempaa siinä en oo käyttäny kun nauhotusta ja sit se näyttää haukkumiset tms kolinat semmosina "piikkeinä" siinä nauhotuksessa, eli kelaa vaan nopeesti koko jutun läpi ja näkee kuin paljon on koira mölissy yksin ollessaan.
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 11:51  
+
0

nenssi kirjoitti:

Hukalla on ulkokierteiset etujalat ihan ylhäältä asti, joten rintakehän kasvua ja kehitystä odotellesta. Onhan se aika karun näköinen. Ihan kuin kaksi jalkaa olisi tökätty sen rungon alle.



Enhän mää hoksannukaan et se vois rintakehästäkin 'johtua'. Tolla kakaralla on kyllä aikas kaponen rintakehä vielä, ni jospa nuoki tuosta asettus ku kehittyy enempi!

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 15:06  
+
0
Yhen tutun koiralla oli pentuna jalat vinkuralla ja syynä tähän oli aika varmasti ylipaino. Lunalla oli samaa vikaa:nolo:, mutta siitä kun kasvo ja hoikistu niin kummallakin jalat suoristu.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 17:03  
+
0

Lifo kirjoitti:

Audacity on meillä käytössä, mutta ilmeisesti näitä on useempiakin. Itse oon ollu tyytyväinen tähän, mitään kummempaa siinä en oo käyttäny kun nauhotusta ja sit se näyttää haukkumiset tms kolinat semmosina "piikkeinä" siinä nauhotuksessa, eli kelaa vaan nopeesti koko jutun läpi ja näkee kuin paljon on koira mölissy yksin ollessaan.



Täälläkin on ollu Audacity käytössä, mutta jossain vaiheessa huomasin, ettei se ollukkaan äänittäny koko aikaa. Eli aina ku kone meni lepotilaa ni äänitys oli loppunu, vaikka kuin koitin aina muuttaa asetuksia :mietiskel:
DigitalDogsitter (soittaa omistajan nauhotuksia aina ku kuuluu joku ääni) on kanssa ihan hyvä tohon tarkotuksee, tosin siinä näkyy kellonaika milloin se on soittanu äänitteen = millon meteliä on kuulunu. Kummassaki äänitysohjelmassa on käytössä äänitettävän äänentason säätäminen eli siis kuinka pieneen ääneen se ohjelma reagoi.

Aiheeseen liittyen, kellään tiedossa ohjelmaa, jolla sais videoita katottua sellai, että näkyis se äänentaso? Noita monen tunnin videoita on vähän pitkäveteistä seurata ees nopeutettuina..
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 17:27  
+
0
Help, mites se nyt menikään, että montako minuuttia oli laskennallisesti näyttelyissä varattu koiraa kohden? (Ja nyt ei rodunvaihdoilla yms väliä.)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 17:54  
+
0
Hukalla ei kyllä onneksi ole ylipainoa havaittavissa lainkaan. :hymy:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

TeeÄss

TeeÄss
Viestimäärä: 52

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 18:52  
+
0
Ulospäin kääntyneet jalat suoristuvat ruuan vaihdolla ja metsälenkeillä. Näyttelyssä oli ison kokoinen koira jolla oli takajalat kääntyneet ulospäin. Juttelin naisen kans ja sanoin että metsälenkeille,tekee jaloille hyvää,myös tuomari sanoi hänelle että maantiellä kävelyä pitäis välttää ja metsässä kävellä enemmän.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 19:15  
+
0
^Jos se olisi noin helppoa, miksi niin monella koiralla on kierteiset jalat? :wink:

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:02  
+
0
^^Minkäslainen ruokavalio oikaisee jalat? Meidän "ranskatar" on syönyt elämänsä aikana kolmea erityyppistä nappulaa ja raakaruokaa, eikä kyllä mikään näistä mun mielestä ole oleellisesti lisännyt jalkojen "kiertymistä" tai puolestaan oikaissut koipia. Metsässä ollaan juostu, samaten järven jäällä ja hiekkateillä.

Sen olen kylläkin pistänyt merkille, että nyt kun rintakehä on alkanut iän myötä levenemään, niin jalatkin ovat jo melkein suorat. Liekö vain sattumaa, kun ollaan kuitenkin vaihdettu energianappulat extra energiaan tässä pari kuukautta sitten?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:03)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:13  
+
0
Meillä on kaksi koiraa, joista molemmilla on jonkun verran kääntyneet tassut. Molempia liikutettu täysin erilailla (toinen ollut paljon enemmän hihnassa ja lyhyemmin, toinen ollut paljon vapaana ja ollut aika pienestä jo kaikilla reissuilla mukana) ja ruokittukin täysin erilailla kun toinen on kasvanut nappulalla ja toinen raa'alla.

Sen lisäksi että rakenne vaikuttaa paljon niin myös lihaksisto vaikuttaa. Me ollaan jouduttu toisen koiran etujalkoja jumppailemaan erinnäisistä syistä ja samalla on jalatkin suoristuneet.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:25  
+
0
Yritän vielä uudelleen: osaisiko kukaan vinkata, mistä voisi löytää tämän tyyppisen sormuksen? Ebaysta löytyy, mutta haluaisin nähdä ja sovittaa. Eli hakusessa joku konkreettinen kauppa. Anyone?

Ja toinen kysymys: mistä voi johtua koiran ihmellinen "röhkiminen", ihan kuin ei saisi kunnolla henkeä/olisi vetänyt nenäänsä jotakin? Voiko yksinkertaisesti johtua siitä, että koira vetää oikeasti henkeensä jotakin ylimääräistä? Kestää melko kauan ja saattaa alkaa ihan yhtäkkiä. Nämä "kohtaukset" tulevat vaihtelevasti, välillä hyvinkin harvoin, joten nenäpunkki tai vastaava ei ole mahdollinen tässä tilanteessa.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:30  
+
0
^Meillä ainakin tuo Porokoira saa sellaisen röhkintäkohtauksen välillä, suht harvoin.
Oon tulkinnut sen niin, että menee karva tms nenään/nieluun ja yrittää saada sen pois.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:33  
+
0
^^ Mun tietääkseni nenäpunkki voi oireilla hyvinkin harvoin juuri noin. Ei niitä kohtauksia tarvitse saada päivittäin.
Pablolla oli viime syksynä n. kuukauden tai parin viikon välein pari röhkimis/yskäkohtausta, ja kun käytin eläinlääkärissä niin saatiin varmuuden vuoksi nenäpunkkikuuri eikä sen jälkeen ole kohtauksia tullut.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:36  
+
0
Angat, minäkin voisin veikata tuota nenäpunkkia, ainakin aika samanlaiset oireet tunnostaisi olevan. Käy hakemassa ell. varuilta lääkkeet siihen, jos ei lopu, on siis jotain muuta.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:37  
+
0
^Mä en vaan jotenkin voi uskoa nenäpunkkiin, koska muita oireita ei ole enkä edes muista, koska koira olisi viimeksi tuollaisen "kohtauksen" saanut. Puhutaan siis useammasta kuukaudesta tässä välissä. Itsekin olen tosiaan ajatellut, että joku karva tai muu vastaava väärässä paikassa tuon aiheuttaisi, mutta mahtaako tätä mitenkään voida tutkia tai tietää..?

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 03:30)