Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59

Kysy mitä vain mistä vain! 10

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:38  
+
0

Angat kirjoitti:

Ja toinen kysymys: mistä voi johtua koiran ihmellinen "röhkiminen", ihan kuin ei saisi kunnolla henkeä/olisi vetänyt nenäänsä jotakin? Voiko yksinkertaisesti johtua siitä, että koira vetää oikeasti henkeensä jotakin ylimääräistä? Kestää melko kauan ja saattaa alkaa ihan yhtäkkiä. Nämä "kohtaukset" tulevat vaihtelevasti, välillä hyvinkin harvoin, joten nenäpunkki tai vastaava ei ole mahdollinen tässä tilanteessa.



Meilläki toi keskimmäinen otus saa tollasia kohtauksia. On saanu koko ikänsä.
Yhtäkkiä se saattaa leikin tiimellyksessä pysätä ja puhisee niinku ei sais henkeä. Menee ehkä minuutissa ohi.
Ja niitä tulee tosi vaihtelevasti. Joskus parin päivän välein, joskus ei kuukausiin.
Mainitsin asiasta lääkärikäynnin yhteydessä, muttei lääkärin mielestä ollut mitään vakavaa, eikä meille määrätty lääkkeitä nenäpunkin varalta.
Ja muuten tuo on ollut tosi terve. En sitten oo sen kummemmin huolestunut tosta vaivasta.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:49  
+
0
Menee vähän ot: puolelle, mutta... Ajattelin vielä tutkia tuota nenäpunkkiasiaa, ja päädyin Eläinlääkärit.fi -sivuston keskustelupalstalle. Tiettyjä keskusteluja lukiessa tuli kyllä sellainen olo, että mitenhän moni tuolla palstalla on tosissaan, ja toisaalta miten huono koiranomistaja olen, jos nuo ovat tosissaan. Toki ihan asiaakin, mutta aika korkealentoista paikoitellen. Hienoa toki, että on joku paikka, missä voi puhua mistä vain, mutta itse kyllä pidättelin lähinnä naurua paikoitellen :shifty:

Mutta siis, täytyy tarkkailla nyt tilannetta tiiviimmin: jos uusi puhinakohtaus iskee, voisin varmuuden vuoksi soittaa eläinlääkärille. Tosin, nyt kun asiaa muistelen, tuo itse asiassa on saanut ulkoloishäädön, joka hävittää myös nenäpunkit. Eli epäily muusta aiheuttajasta on edelleen voimakas.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 22:01  
+
0
Nyt muuten pitää kysyä kun aikaisemmin Kiivilintua etsiskelin, huomasin etten ole huomannut Ruttt:in tai tintti:n käyneen täällä? Vai onko mennyt ohi? :shifty:
Eksyin tuossa alanoiden sivuille ja löytyi Ruttt:n Nolasta kuvia, missä tämä kaunistus on nykyään? :eek: ja tintti:n kuulumisiakin olisi ollut kiva kuulla.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 22:01  
+
0
^ Vaikeahan tollaisia kohtauksia on tutkia. Mutta jos rahasta ei ole kauhea pula, niin voithan sä sen nenäpunkkikuurin varmuuden vuoksi antaa ja katsoa loppuuko kohtaukset kokonaan. Tosin mun muistaakseni siihen ei tehoa kovin moni lääke ja mikään ei 100% varmasti sitä häädä.

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 22:55  
+
0
Tietääkö joku miten videon saisi muokattua siten että se olisi tiedostokooltaan pienempi? Yritän blogiin ladata videoo, mutta se on niin iso tiedosto että kestää ikuisuuden...
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 07:12  
+
0
^Windows live movie makerilla onnistuu :) Jos ei koneelta löydy, niin sen saa netistä ilmatteeksi.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 07:29  
+
0
Onko kellään sattunu missään liikkeessä (netti tai ei, mutta sitten pitäis olla joku ketju kyseessä) silmään turkooseja paneeliverhoja? Kauhia hinku, mutta mistään ei löydy!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 09:07  
+
0
No mulla kans mietityttää nyt noi nenäpunkit. Käytiin TIISTAINA eläinlääkärissä ja totesi et "en mä usko et ne on niitä", kuunteli keuhot ja "puristeli" kaulaa ja kuunteli.
Nyt sit tietty eilen se sai noita ns. puhinakohtauksia. Ei se mitään röhki, puhisee kuin olis aivastus tulossa, mut ei saa kunnolla sitä aikaiseksi... Ei oikein osaa kuvailla...

Eli mitähän täs sit? Ei oikein tee mieli käydä viskaamassa taas vaan 50euroa siitä että "ei se varmaan niitä ole".
Onko jotain reseptivapaata, jota vois koittaa?? Vai onko ne hirmu vaarallisia syöttää ihan "muuten vaan"?

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 09:12  
+
0
^^^ Sillä itseasiassa yritinkin jo mutta olin sitten ilmeisesti niin tyhmä etten osannut :nauru: Pitääpä yrittää uudestaan. Kiitoksia :kumarrus:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.04.2012 klo 09:12)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 11:44  
+
0
^Siinä on tallennusvaiheessa vaihtoehdot, että missä koossa tallentaa.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 12:10  
+
0
Mitä tapahtuu, jos palkkatodistus on väärin täytetty?

Muthan irtisanottiin tossa joku aika takaperin, olin ehtiny jatkaa vanhana työntekijänä yrityksen uuden omistajan alaisena 2 viikkoa ennen irtisanomista. Johtuen tästä ja siitä, ettei uudella yrittäjällä ole kaikkia mun palkkatietoja, täytän itse oman palkkatodistukseni PAMin työttömyyskassaa varten.
Mä olen ihan paiseissa että täytän tän väärin - mikä on worst case scenario? Irtisanonut työnantaja kuitenkin kuittaa todistuksen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 13:03  
+
0
Minkälaista apua tarttisit?
Pieniä vinkkejä näin palkanlaskijalta:
Muista että palkka ilmoitetaan siltä ansaintiajalta, ei maksupäivän mukaan. Se miltä ajalta palkka pitää ilmoitta on vähintään aika, eli saa olla pidemmältäkin ajalta, mikä kannattaa hyödyntää.
Palkka pitää ilmoittaa bruttona, lomarahat ja palkka pitää eritellä, myös se milloin ko lomat on pidetty. Mahdolliset palkattomat ajat pitää kanssa ilmoittaa.

Muoks myös tietenkin se että paljonko lomaa on kertynyt, paljonko sitä on pitämättä ja paljonko saat mahdollista lomakorvausta pitää näkyä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.04.2012 klo 13:05)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 14:00  
+
0
Öööö, eli onko tää Milbemax vet. Suomessa ainoastaan reseptillä saatavissa? Ja ihan tasan samaa käytetään nenäpunkkien häädössä?
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.04.2012 klo 14:27)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 14:38  
+
0
Joo reseptillä me ollaan tota saatu just nenäpunkkiin.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 14:44  
+
0
^Kiitos. Noh, paikallisesti apteekista tuota vissiin saa ihan reseptivapaasti madotukseen... seurailempa tilannetta ja käyn sitten hakimassa.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 21:01  
+
0
Meillä Kirsikalla oli viime kesänä ihme yskä. Se kesti noin 4 päivää, joista 2 oli pahoja. Eläinlääkärillä käytiin (ei vastaanotto aikaa kun asutaan yläkerrassa) ja hoitaja hetken kuunneltuaan totesi ettei ole kennelyskää. Täten uskallettiin Medipektin voimin lähteä sipukkaleirille, eikä siellä sitten kehenkään tuo tarttunutkaan eli nenäpunkki tai kennelyskä ei ollut. Tiedä sit mitä oli :eitietoo:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 21:49  
+
0
Miks järjestelmäkameralla kestää ikuisuuden tarkentaa kohteeseen? :eek: Mahdotontahan tuolla on ottaa kuvaa mistään liikkuvasta?? :nauru:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 21:59  
+
0
^ Mikä on ikuisuus? Ja missä olosuhteissa? Mun jo kyllä vanhahko Canon ei välttämättä tarkenna ollenkaan jos on tarpeeksi hämärää. Eikä se kittiputki ole mitenkään erityisen optimi liikkeen kuvaamiseen, mutta oikeilla asetuksilla pitäisi silti ihan ok-räpsyjä saada.
Rise to reset the world.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 22:21  
+
0
^ Mitenköhän sitä nyt selittäis :nauru: Siis kun painaa napin puoliksi pohjaan, tarkennus alkaa surrailemaan ja zoomailemaan kohteeseen, siinä kestää melkoisen kauan ennen kuin kuva tarkentuu (jos tarkentuu)..

Ja esim lähikuvan (tai ylipäätään kuvan) saaminen esim hiirestä on todella työlästä.
Täytyy varmaan huomenna kokeilla valoisan aikaan, ennen kuin alan kiroamaan tuota :nauru:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 05.04.2012 klo 22:32  
+
0
^ Aivan joo, tiedän kyllä mitä tarkoitat. Kokeile valmiita macro-asetuksia, tarkenna kauempaa ja lähesty kohdetta uudelleen tai lisää valoa. Mä oletan että sulla on tullut sen kameran mukana 18 - 55 millinen perusputki joka on parhaimmillaan valmiiksi hyvässä valossa ja, miten sen nyt sanoisi, peruskuvaamisessa eli kun kohde on hieman etäämällä.
Rise to reset the world.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28245
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 15:15)