Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59

Kysy mitä vain mistä vain! 10

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 52

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 15:15  
+
0

Riisis kirjoitti:

^Mulla on nuo kyseiset säärystimet. Kyllähän ne muuten asiansa ajaa, mutta tuo jalan alle tuleva lenkkisysteemi on huono! Siinä on siis kumilipare, joka olisi tarkoitus saada kiristettyä kengän alle tiukasti. Siinähän sitten joka kerta ähellät eteisen lattialla kiristelemässä ja sitomassa lipareiden päitä jonkinnäköiselle solmulle, etteivät itsekseen lähde löystymään.



Kiitos! Eli taidan tehdä itse toimivammat! :cool:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 15:49  
+
0
Kertokaas mulle yleisesti ottaen tuollaisista säärystimistä, että onko niistä hyötyä ja missä tilanteissa käytätte? Mulle on koko ajan tullut mieleen vain pyöräilyssä lahkeiden suojaaminen roiskeilta, mutta onko niistä tosiaankin hyötyä muuten? Missä tilanteissa? Millä kelillä?

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 16:09  
+
0
^Mä hankin säärystimet talvella juoksemista varten. Ei tarvitse pelätä juostessa, että lumet menee kenkään. Säärystimet myös suojaa nilkkaa jonkin verran kylmältä ja tuulelta. Nyt keväällä sitten nuo säärystimet suojaa housuja kuralta, sekä suojaa lenkkareita kastumiselta.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.04.2012 klo 16:09)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 10:57  
+
0
Onko kokemusta, ryhtyykö taloyhtiö tuhoamaan ulko-oven vieressä (n. 1,5-2m päässä) olevaa ampiaispesää?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 22:42  
+
0
Hei kaikki jotka rullaluistelee! Onko niillä merkeillä/malleilla/hinnalla/ostopaikalla väliä? Pitäis ostaa ihka ekat rullikset, enkä tiedä niistä mitään :eitietoo:

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 22:45  
+
0
Määkin liityn tänne ihmettelemään.

Miten helppoa on ollut teille koiran valitseminen kun olette pentuja käyneet katsomassa? Onko kasvattaja valinnut pennun teille, vai onko päätös ollut täysin teidän? Missä määrin kasvattajan mielipide vaikuttanut valintaan? Oletteko itse valinneet pennun vai onko ns. koira valinnut omistajansa? Ahdistaa..... :suru:
Shiba, Mori ♂
Blogi

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 22:54  
+
0

susan_ kirjoitti:

Hei kaikki jotka rullaluistelee! Onko niillä merkeillä/malleilla/hinnalla/ostopaikalla väliä? Pitäis ostaa ihka ekat rullikset, enkä tiedä niistä mitään :eitietoo:



Mä suosittelisin noita K2 rulliksia. Oon tykänny. Ei tuu jalat kipeäksi tms, ja oikein mukavat jalassa. :hymy: Noitahan saa ihan urheiluliikkeistä, Intersport jne.
Ei oo valittamista.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 23:01  
+
0

Dera kirjoitti:

Määkin liityn tänne ihmettelemään.

Miten helppoa on ollut teille koiran valitseminen kun olette pentuja käyneet katsomassa? Onko kasvattaja valinnut pennun teille, vai onko päätös ollut täysin teidän? Missä määrin kasvattajan mielipide vaikuttanut valintaan? Oletteko itse valinneet pennun vai onko ns. koira valinnut omistajansa? Ahdistaa..... :suru:



Kasvattaja valinnut kummatkin. Kävin mudipenneleitä katsomassa kun olivat 5-viikkoisia ja siinä vaiheessa oli kasvattajalle aika hyvä kuva muodostunut jo pennuista. Valinnanvaraa ei ollut kauheasti, kun tyttöjä oli vain kaks. Tomerampi, avoimempi ja äkäisempi oli sitten se jota oli mulle katsellut. :nauru: Luotin kasvattajaan, koska hän kuitenkin on nähnyt pentuja joka päivä sen seitsemän viikon ajan ja tietää tarkemmin niiden luonteet. Meillä oli aika selkeät eroavaisuudet siinä, mitä pennulta toivottiin ja kaivattiin sen toisen nartun ottajan kanssa, ja nää pennut menikin hyvin yksiin sen mukaan. Sittemmin erot lienevät tasaantuneen, ainakin mitä oon jutellu. Ilo on vähän "vetäytynyt kuoreensa" eikä se ole niin päällekäyvä enää kun Misty sitten taas on reipastunut.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 23:19  
+
0

Inqq kirjoitti:

Mä suosittelisin noita K2 rulliksia. Oon tykänny. Ei tuu jalat kipeäksi tms, ja oikein mukavat jalassa. :hymy: Noitahan saa ihan urheiluliikkeistä, Intersport jne.
Ei oo valittamista.



Okei! Kiitos, tutustun noihin! En vaan taho tulla huijatuksi ostamaan jotain kallista, joka sitten onkin ihan shittiä :/

Dera kirjoitti:

Miten helppoa on ollut teille koiran valitseminen kun olette pentuja käyneet katsomassa? Onko kasvattaja valinnut pennun teille, vai onko päätös ollut täysin teidän? Missä määrin kasvattajan mielipide vaikuttanut valintaan? Oletteko itse valinneet pennun vai onko ns. koira valinnut omistajansa?



Kasvattajan kanssa ollaan juteltu mitä oon itse tahtonut, mikä on ollut oma koirakokemus yms. Sosiaalisuus ja reippaus on ne mun jutut mitä tahdon pennussa olevan. Joka kerta koiran valitseminen on ollut suht helppoa, oon melkein tiennyt mikä niistä tuntuu sellaiselta mikä sopii mulle. Ja tietenki kasvattaja on auttanut hiukan luonteiden selvittelyssä.
Ensimmäisen ranskiksen kohdalla, taisi käydä niin että koira valitsi mut :) ensimmäinen koira seitsemästä pennusta joka tuli samantien syliin! Mutta lähti myös tuli_persiin_alla liikkeelle siitä uudelleen. Oli ihan mulle tehty!
Tää nykyinen tuli sijoitukseen iha kahden kasvattajan päätöksenä, näin itse vasta koiran livenä silloin 8viikkoisena :) mutta hyvin olivat valinneet! Ei valittamista :peukku:

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 01:14  
+
0
Nyt tuli tämä ketju tännekin tarpeeseen!

Alkaa pikkuhiljaa ketuttaa kunnolla... :mad: Mulla nimittäin ollut jo jonkin aikaa ihmeellisiä ongelmia koneen kanssa. Ensin alkoi oudon hitaaksi, mm. käynnistämiseen menee todella pitkä aika. Yritin siihen jotain konstia mitä kaverin poikaystävä joka työskentelee tällä hetkellä ATK-alalla neuvoi kokeilemaan, ei auttanut.

No ei se vielä mitään. Nyt ihan viimeaikoina tää on alkanut muutamaan mun word-kirjoituksia itsestään "vain luku" -muotoon. Siis lähes kaikkia mun kirjoituksia, välillä yhtä, välillä toista ja kolmatta. Aluksi pärjäsin sillä että kopsasin koko asiakirjan (ärsyttävää ja aikaa vievää kyllä koska ko. kirjoitukset ovat kaikki valitettavan pitkiä, jotain 200-400 sivun välillä), loin uuden tyhjän asiakirjan ja liitin kopsaukseni sinne uuteen asiakirjaan. Sama kuitenkin toistuu hyvin usein samojen asiakirjojen kanssa, jotka olen jo monesti kopsannut uudelle asiakirja-pohjalle.

Mutta nyt vasta alkoi mennä tosi hankalaksi. Nimittäin parin viimepäivän aikana kone on alkanut tossa asiakirjan kopsaamisvaiheessa tehdä sitä, ettei suostukaan liittämään sitä uudelle asiakirjapohjalle vaan jumittuu ja yläpalkkiin tulee teksti "ei vastaa".

Ongelma ei poistu ennen kuin väkisin katkaisen koko word-ohjelman hallintapaneelin? (nyt tuli oikosulku, ei ulkomaisilla asetuksilla olevalla koneella muista ollenkaan mikä sen hallintatyökalun suomenkielinen nimi oli joka aktivoidaan näppäinyhdistelmällä ctrl, alt ja del, mutta sitä nyt tarkoitan) kautta, mutten sen jälkeen voi enää liittää kopsaamaani tekstiäkään uudelle asiakirjalle koska kopiointihistoria on jostain kumman syystä kadonnut. Eniten ärsyttää jos oli ehtinyt tehdä siihen entiseen asiakirjaan paljon muokkauksia ennen kuin se yhtäkkiä taas heitti "vain luku" -muotoon! :mad:

Että mikä tässä voi oikein olla ongelmana ja kuinka saada se pois päiväjärjestyksestä? Ei enää oikein maita kirjoittaminenkaan, kun tietää että vain luku -muoto hyppää taas kohta itsestään päälle ja tehtyjä muokkauksia ei pahimmassa tapauksessa wordin jumiutuessa saa edes tallennettua.

Taustatietona että mulla on kyllä juuri vasikään päivitetty avast antivirus vuodeksi eteenpäin. Konemalli on Acer Aspire One, käyttöjärjestelmä Windows. Lisäksi eilen ilmaantui uudentyyppinen ongelma, kun koneella ei enää saa tehtyä at-merkkiä. Vaikka valkkaisin oikean maan näppiksen valikosta, se ei auta (ja muutenkin ennen toimi sillä normaalisti). :mietiskel:

Lopulta tarpeeksi kauan eri vaihtoehtoja selailtuani huomasin että saan at-näppäimen taas toimimaan valikosta "palauta oletusasetukset" - mutta nyt ongelma on, etteivät ne asetukset pysy kovin kauaa eli joudun tekemään tuon joka kerta uudelleen kun pitäisi taas käyttää at-merkkiä. Ei aina huvittaisi alkaa kopsata sitä joltain muulta sivultakaan...
Haaveissa kl u

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 10:26  
+
0
Mulla on Niken rullaluistimet, joista oon tykännyt. Hyvät ja tukevat jalassa ja hyvin kulkee. Ei muistaakseni olleet ihan sikahintasetkaan, pari vuotta sitten ostetut.

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 18:18  
+
0
Onko kukaan täällä käyttäny koiralla noita rauhottavia mantteleita (Thundershirt tvs.)? Mihin ongelmaan sitä on käytetty ja miten on vaikuttanu?
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

Noona

Noona
Viestimäärä: 224

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 18:35  
+
0
Olenko minä nyt oikein ilmoittanut Kiran toukokuun pentunäyttelyyn kun nettisivuilla oli ilmoittautumislinkki ja sieltä tuli ne maksut sun muut. Eli ei tarvitsi erikseen enää täytellä sitä Kennelliiton ilmoittautusmislomaketta? :mietiskel:

Kääk oon ihan pihalla apuva! :jjei:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 19:39  
+
0
^Jos olet netin kautta ilmoittanut ja maksanut, niin ei tarvitse mitään paperi-ilmoittautumisia enää postitella.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Noona

Noona
Viestimäärä: 224

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 19:53  
+
0
Kiitos griffon! :aurinko: Nyt sitten jännittämään mitä pikkusesta ollaan mieltä toukokuussa! :shifty:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 21:44  
+
0
Mistä tietää varmasti, et hampaassa on reikä? Minkälaisia oireita pitäis olla tai onko jotain silminnähtävää muutosta havaittavissa? Mulla ei oo ikinä ollu reikää hampaassa, enkä todellakaan osaa sanoa onko siellä nyt semmonen. Turhaa en viittis hammaslääkäriin mennä, koska on jo kerran sinne hätäpäissäni rynnänny reiän vuoksi, joka sitten oliki pelkkää ja täysin tavallista vihlomista :nolo::nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 16.04.2012 klo 22:53)

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 23:41  
+
0
Miten on mahdollista että isännöitsijä sanoo että taloyhtiö on kaapelitalous mutta olen käyttänyt antennidigiboksia ihan onnistuneesti? Peruskanavat ovat näkyneet hyvin mutta antennitalouteen tarkoitettuja maksukanavia en tietenkään saanut toimimaan ja nyt onkin sitten kunnon säätäminen että saan jotenkin MM-kisat näkymään.

Ja MM-kisoista voinkin kysyä seuraavaksi. Mikä on edullisin tapa saada kisat Mertarannan selostamana?

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 17.04.2012 klo 08:24  
+
0
^Mun arvaus ois, että sulla on telkassa integroituna digilähetin, jonka kautta oot katsonut. Vissiin on myös olemassa digibokseja, jotka sopii niin kaapeliin kuin antenniin. Se ei toki selitä sitä, miksei sitten kanavat näy. Paitsi tietty jos sulla on esim. PlusTV -kortti, joka ei toimi kuin antennissa.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 17.04.2012 klo 08:35  
+
0
Näkyykö tää uus Fox-kanava vaan kaapelissa?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 17.04.2012 klo 08:36  
+
0
Työmatkalla rupesin miettimään yhtä asiaa. Suolistovammaiset koirat on valitettavasti sydäntä lähellä tuon vanhemman takia ja mietin suolistoongelmien jalostamiseen liittyvää seuraavaa skenaariota.

Kuvitellaan koirat A ja B, kumpikin ruokittu ikänsä samalla kuivaruoalla, ajoittain saanut luita, ruoantähteitä mitä nyt normikoirat yleensä saavat. Koiran A omistaja päättää radikaalisti muuttaa koiransa ruokintaa, esim. siirtämällä raakaruoalle. Koiralle puhkeaa paha suolistotulehdus mikä kroonistuu ikävästi ja ehkä lopulta useiden antibioottikuurien jälkeen paluu tuttuun nappulaan poistaa ongelman. Tämä koira tulkitaan herkkämahaiseksi, sairaaksi -> pois jalostuksesta. Koira B on ikänsä tuolla samalla kuivaruoalla ihan terve ja sitä käytetään jalostukseen. Mutta mistä voi tietää mitkä näistä B tyyppisistä koirista reagoisivat ihan samalla tavalla eli olisivat niitä herkkämahaisia, jos niitä ei koskaan altista? Ongelma tietty voi periaatteessa olla moni muukin, ei tarvitse olla suolistotulehdus.

Mutta onko se teidän mielestä niin, että terve kunnes "toisin todistetaan"? Entä onko koira, mikä on kuivaruoalla ja minkä maha menee jatkuvasti sekaisin uudesta sapuskasta ja sen takia pidetään suhteellisen yksipuolisella ravinnolla, jalostuskoira? Jos miettii kasvattajia, joilla on vaikka kymmenen koiraa kaikki kuivamuonalla, niin mistä he tietävät jos jollain on herkkä vatsa jos koiria ei koskaan altista millekään normaalista poikkeavalle? Tämä menee jo varmaan kasvattamisen etiikan puolelle, mutta voiko olla etteivät kasvattajat haluakaan tietää?

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28245
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 17:15)