Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 21.11.2013 klo 21:54

Kysy mitä vain mistä vain! 19

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Torstaina, 21.11.2013 klo 21:54  
+
0
Kysy ja vastaa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 00:05  
+
0
Voisiko joku tietäväinen ehdottaa trimmaajia Hämeestä? Forssa-Jokioinen-Tammela-Humppila-Somero-Ypäjä jne. tienoilta? Voi yksäröidäkin! muoks. ei siis tarvi olla mikään näyttelytrimmaaja. Kiitos!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 22.11.2013 klo 00:14)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 12:03  
+
0
Voiko koiran vatsa tottua/siedättyä luihin? Äiti toi meille kaksi jätesäkillistä keitettyjä naudanluita, ja huskyllä mennyt joka kerta maha sekaisin, kun on niitä kalunnut. Onkohan se tuo luuydin, joka aiheuttaa vatsaongelmia, vai se, että joissakin noissa luissa on ihan runsaasti keitettyä lihaakin vielä jäljellä? Vai eikö jotkut koirat vaan kestä luita? Vai johtuukohan se siitä, että nuo on tosiaan keitettyjä, eikä raakoja?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 14:14  
+
0
^Kyllä varmaankin voi. Perussääntöjä lienee ainakin, että nappulasta se 12 tunnin tauko ja varmaan raa'alla (pienellä) annoksella aloittaa. Jos siis haluaa totuttaa koiraa luihin.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 14:15  
+
0
^Miksi tarvitaan taukoa nappulasta?

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 14:18  
+
0
^Luuhan on oikeastaan pelkkää massaa (plus lihat päälle), jos antaa ensin nappulaa ja sitten luun jonka koira syö niin sehän on melkein kun antais kaksi annosta kerralla. Plus että tosiaan voi mennä vatsa sekaisin jos siihen on taipumusta. Kaveri erehtyi antaan koiralleen luun ja pian sen jälkeen nappulaa niin oli aikamoiset kasat kakkaa lattioilla kun ei pystyny pidättämään semmoista määrää..
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 14:44  
+
0
^Eikö sitten tupla-annoksella nappulaa ole samaa vaikutusta? :mietiskel:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 14:48  
+
0
Muistaakseni Katiskassa on jotain tarinaa tuosta, että luiden/raa'an/nappulan antoajankohtien suhteilla ei lopputuloksen kannalta ole varsinaisesti mitään väliä.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 22.11.2013 klo 14:48)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 16:07  
+
0
Jos mulla on ollut koirilla jonkin aikaa etteivät ole saaneet luita, niin seuraavan kerran niitä tarjotessa oon tehnyt silleen että oon antanut niiden ensin kalustella luuta jonkun 10-15 min. ja ottanut sitten pois, tarjonnut saman luun seuraavana päivänä vaikkapa 20-30 minuutiksi ja taas pois, ja sen jälkeen oon yleensä antanut sitten natustella seuraavana päivänä niin kauan kuin haluavat. Ei ole tullut ripaskaongelmia.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 17:41  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

Voisiko joku tietäväinen ehdottaa trimmaajia Hämeestä? Forssa-Jokioinen-Tammela-Humppila-Somero-Ypäjä jne. tienoilta? Voi yksäröidäkin! muoks. ei siis tarvi olla mikään näyttelytrimmaaja. Kiitos!


Leikattava vai nypittävä turkki? Voin kysäistä trimmaajatutuilta :)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 21:29  
+
0
^taitaa olla leikattava tapaus :) westie kyseessä, mut ei siitä kuulemma lähe nyppimällä/ei ole totutettu siihen. Ja kiitos tosi paljon avusta!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 22.11.2013 klo 21:30)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 21:42  
+
0
Käsittääkseni westie on nypittävien rotujen joukosta yksi niitä, joiden turkki pitäisi nyppiä, kun voi mennä muuten liian tiheäksi ja aiheuttaa siten ihotulehduksia. Ei kasvattajasta olisi apua?

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 21:42  
+
0
Luuytimessä on runsaasti rasvaa, joka saa -kuulemani mukaan, monelta koiralta vatsan sekaisin.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 21:44  
+
0
Kiitos vastauksista! Annoin sille tossa aamupäivällä vähän pienemmän luun, saa nähdä miten se taas yöllä haluaa ulos..
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 21:49  
+
0
Mäkin muistelisin että westiet tulee nyppiä eikä missään nimessä ajella ettei turkki mene pilalle.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 22:03  
+
0
^Turkki voi monella nypittävällä koiralla mennä ajelusta pilalle (ts. pehmentyä niin ettei nyppiminen onnistu jatkossakaan), mutta westien kohdalla kyse on nimenomaan koiran terveydestä. Tai sitten olen ymmärtänyt väärin tai uskonut lähdettä, joka ei tiedä mistä puhuu. Ei siis kannata varauksetta suhtautua tähän "tietoon".

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 22:09  
+
0
No sen saa sitten ihan trimmaajat päättää mitä tekevät, mutta kyllä se tällähetkellä taitaa olla ihan leikattavassa kunnossa. Ja mä en nyt tullut tänne kuulemaan moralisointia (koira ei ole mun ja vituttaa tilanne tarpeeksi muutenkin) vaan lähinnä et sen koiran sais jonnekkin osaaviin käsiin HOITOON. Saavat siellä sitten valistaa tätä omistajaa isoilla sanoilla itsensä, teidän ja minun puolestani. (muoks. ja koiran kaikista eniten tietenkin)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 22.11.2013 klo 23:44)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 00:05  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

^taitaa olla leikattava tapaus :) westie kyseessä, mut ei siitä kuulemma lähe nyppimällä/ei ole totutettu siihen. Ja kiitos tosi paljon avusta!


Westielle suosittelisin varmaan westiekerhon trimmaajalistalta trimmaajaa:
http://www.westiekerho.fi/trimmilista.htm

Vaikka kerho ei vastaakaan trimmaajista niin uskoisin silti että ko listalta löytyvät parhaiten ne joille westie on rotuna tuttu (ja jotka siis osaavat arvioida saako turkin vielä avattua nypittäväksi, vai joudutaanko ajamaan).

Jos turkki on leikattu/ajeltu niin silloin voi tosiaan olla parempi ajella se, ainakin osittain. Muutenhan nypittävää ei kannata ajella ettei koira kasva ns. umpeen ja karvanlaatu mene pilalle, mutta sepä ei tosiaan ole ellikeksin vaan ko koiranomistajan ja koiran murhe (ja parempi se ajelukin on, kuin ei trimmiä ollenkaan, trimmaaja osaa varmasti neuvoa mikä on paras)

Kysäisen vielä niiltä trimmaajatutuilta :)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 23.11.2013 klo 00:08)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 00:19  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

Ja mä en nyt tullut tänne kuulemaan moralisointia (koira ei ole mun ja vituttaa tilanne tarpeeksi muutenkin) vaan lähinnä et sen koiran sais jonnekkin osaaviin käsiin HOITOON. Saavat siellä sitten valistaa tätä omistajaa isoilla sanoilla itsensä, teidän ja minun puolestani. (muoks. ja koiran kaikista eniten tietenkin)

Toivottavasti et pitänyt tuota mun kommentointia turkista moralisointina. Lähinnä se oli mun osalta knoppitietoa (joskin kuten sanottu, lähteen puuttuessa mahdollisesti jopa virheellistä sellaista) ja tarkoitus oli sanoa sillä, että vaikka kyseessä olisikin lemmikki, trimmaustapa saattaa vaikuttaa myös koiran terveyteen. Siinä mielessä tuo Tigrun laittama Westiekerhon trimmaajalista voisi olla hyvä aloituspaikka, kun kerran tuntevat rodun.

Kiva, että olet lähtenyt pienen koiran asiaa ajamaan, jos omistajat eivät ole rotunsa turkinhoitoon perehtyneet. :hymy:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 09:13  
+
0
Kiitos paljon tuosta linkistä, laitoin sen eteenpäin. Toivoin tietty, että olisi hieman lähempänä omistajaa se trimmaaja, niin tekosyynä ei olisi matkustaminen "kauaksi". Toisaalta vois ehkä kysyä joltain autolliselta apua ja viedä se koira sinne trimmiin... Sorry, et jos käytin kovia sanoja, mut pelkäsin hieman et tulee lisää kommenttia asiasta - johon en ikävä kyllä pystyne sen enempää vaikuttamaan. Koko aihe sinänsä sopisi hyvin tarinaksi tuonne uuteen keskusteluun vääristä perusteista hommata koira ylipäätänsä...

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545730
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 11:45)