Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 21.11.2013 klo 21:54

Kysy mitä vain mistä vain! 19

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

MeeToo

MeeToo
Viestimäärä: 222

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 19:52  
+
0
Tuli tosta yöllä itkevästä lapsesta tuttu fiilis. Meillä kuopus yöheräili lähes 2,5 vuotiaaksi joka yö vähintään kerran, ennen 2 vuoden ikää 1-4 kertaa yössä. Ja itki. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Syytä asialle ei löydetty koskaan, eniten itse epäilen ihan vain voimakasta läheisyydentarvetta yhdistettynä erittäin rajuun tempperamenttiin ja hurjaan mielikuvitukseen. Voimakkaita unia, ns."kauhukohtauksia", sillä välillä kuopus ei tuntunut itkussaan reagoivan mihinkään. Usein tuli kerrostaloasukkina mietittyä naapureita, mutta koskaan kukaan ei tullut valittamaan/kysymään. Kyllähän sitä lasta öisin sylissä hyssyttäessä mietti sitäkin, että luuleeko ne mun rääkkäävän lasta täällä kun itku ei lopu...
Mutta yli siitä päästiin. Kysyin sitä isännöitsijältäkin kerran, mutta tämä totesi lasten itkun olevan asia, mistä ei oikeastaan voi virallisesti valittaa, koska eivät vanhemmat oikein voi mitenkään vannoa hiljentävänsä lapsen. (Kysyin siis kun pohdin että eikai kukaan ole valittanut ja häätö pian edessä jne, olin silloin välillä vähän väsynyt ja sekaisin...)
Mutta kurjaa se on kärsiä yöllä jonkun toisen lapsen itkusta kuin omansa.
Sk collie Uuno s.6.5.2013

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 21:16  
+
0
Kiitos, katz90!

keimu, nenäkannun toimivuuden kannalta pään asento on erityisen tärkeä, joten kotikutoisen viritelmän pitäisi varmaankin olla saman mallinen kuin se varsinainen nenäkannu. Itse ehkä yrittäisin sinnitellä niin, että pääsisin apteekkiin hakemaan sen ihan oikean, jos tuollaisessa tilanteessa olisin. Sarvikuono :love:

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 21:18  
+
0
^^Näin mä vähän epäilinkin (ja siis ois musta myöskin kohtuutonta laittaa valitusta tästä). Pohdin vain että onko ok laittaa jonkunsortin viestiä ja kysellä onko asialle tehtävissä jotain :mietiskel: (Kuten lapsen nukkumapaikan siirtäminen pois minun seinääni vasten, esim. äidin makuuhuoneeseen, jonka seinän takana on seuraavan naapurin keittiö)
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.11.2013 klo 21:18)

MeeToo

MeeToo
Viestimäärä: 222

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 22:21  
+
0
^ Miksipä ei vois kysyä. Meillähän se oli mies joka lähti makkarista aina olohuoneen sohvalle nukkumaan, jotta jaksais töissä ja mä jäin aina makkariin kuopusta rauhoittelemaan. Kannattaa vaan miettiä tarkkaan miten asiansa esittää, jos vanhemmat nukkuu yhtä katkonaisia unia kuin lapsensa, niin ei kyllä välttämättä ole ajatuksenjuoksu ihan selvimmillään ja asiat ottaa helposti väärin :neutral:
Sk collie Uuno s.6.5.2013

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 00:29  
+
0
Nenähuuhtelukannusta sen verran, että itse olen väsännyt semmoisen joskus kastelukannusta, ja hyvin toimi. :nauru: Mulla oli rännit niin tukossa että tuntui että järki lähtee, ja kun silmiin osui huonekasvien losotteluun käyttämäni norsunmuotoinen, kapeanokkainen kannu, niin se tuuma ei kauaa ehtinyt päässä vanhentua kun olin hurauttanut sillä vedet kärsääni. Toimivaksi todettuani käyttelin sitä aina kun oli tukkoinen olo, enkä jaksanut vaivautua ostamaan mitään fancya apteekin kapinetta kun noinkin pärjäsi.
Löysin netistä näköjään kuvankin samanlaisesta (paitsi mulla oli vihreä) vehkeestä, kuva siis ei ole minun ottamani.

Pixu kirjoitti:

Meidän alakerran naapuri alkoi kerran hakkaamaan kattoa, kun keskusteltiin vähän kovaäänisemmin. Me emme siis riitele edes joka viikko, joten en ymmärrä. Seuraavana päivänä rikoin iltapäivällä kananmunia teräksiseen astiaan, jotta olisin tehnyt munakasta, niin eikös tämä älyn riemuvoitto ala hakata patteria :roll:


Ahahah :nauru: Meillä oli kanssa yksi entinen naapuri kunnon sekopää, ensin valitti että meillä kuulemma paiskotaan ovea yökaudet, mikä siis suomeksi tarkoitti sitä että kävin yöllä takapihalla tupakalla ja suljin oven ihan normaalisti kiskomatta ja paukkamatta. Kun tämä ei tehonnut, ne korottivat panoksia ja seuraavaksi valitettiin siitä että me kuulemma tehdään remonttia yöllä. Sanoin isännöitsijälle ettei ole ollut tapana noita vuokrakämppiä kauheasti remontoida sen enempää yöllä kuin päivällä, ja toivotin tervetulleeksi katsomaan mitä muutoksia ollaan saatu aikaa. Ei tarvinne erikseen kertoa että mitään remonttia ei siis todellakaan tehty, päiväsaikaan joskus vasaroin omien projektieni parissa mutta sekään ei ollut mitään tauotonta mänttäämistä eikä tätä tapahtunut mitenkään usein.

Siinä oli kaikkea muutakin kiusantekoa, ja kerran meinasin saada yhden naapuruston mummun kirjaimellisesti kimppuuni pesutuvalla. Se tuli sinne tirkistelemään ja räkättämään noista aiemmista valituksista kun olin pesemässä pyykkiä, ja kun tiedustelin sen nimeä että tekaisen itsekin pikku valituksen tuosta jatkuvasta häirinnästä, niin siitähän se pillastui. Syöksyi noin viidentoista sentin päähän naamastani huutamaan ja hakkaamaan nyrkkiä kämmeneensä, ja koska ajattelin että mulla on varmaan vielä sen verran ruista ranteessa että se harppu kyllä lentää siitä jos iholle käy, niin odottelin paikallani että se täräyttää. Kyllä se siitä sitten perääntyi ja rääkyi kamalasti mennessään. Siinä oli noita hurahtaneita vanhoja ämmiä useampiakin, ja turha varmaan sanoakaan ettei sitä taloyhtiötä ole kauheasti ikävä.

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 02:03  
+
0
Meillä oli edellisessä kämpässä ihan hirveä(t) naapuri(t). Ne oli muutenkin ongelmallisia, mutya kirsikkana kaakun päällä ne veti röökiä ja vähän tujumpaakin tavaraa sisätiloissa, mikä sitten levisi jotain kanavia pitkin meidän keittiöön. Kiva avata aamulla kuivakaappi, ja ekana haistat ummehtuneen stögiksen. Aamut alkoi aina hyvin migreenillä.

Mutta piti ihan tulla tänne terveydestä ruikuttamaan, onkohan kovinkaan normaalia kuulla veren kohina/pulssi korvissa? Varsinkin haukotellessa, mulla menee korvat "lukkoon" ja kuulen ihan selvästi pulssin ja veren suhinan. Kertoo varmaan matalasta verenpaineesta? Voikohan tuolle mitään tehdä? Mulla on normaalistikin ollut aina alhaiset verenpaineet, mutta nyt on muutaman viikon ajan olo ollut entistä väsyneempi olo, ja tuo suhina alkoi.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 08:29  
+
0
Mä kuulen tosi usein pulssin korvissa. Varsinkin kun oon makuulla. En oo vielä keksinyt mitään keinoa jolla siitä pääsis eroon.. on kyllä inhottava vaiva.
En tiennytkään että se jotenkin liittyy matalaan verenpaineeseen, joka mulla myöskin on.. oon asiasta käynyt ihan lääkärillä asti kun huippaus oli pahimmillaan, mutta mulle vaan todettiin ettei matalaa verenpainetta hoideta mitenkään. Kofeiinitabletit aikoinaan auttoi mua hiukan pitämään paineita korkeampana... mut eipä sille taida muuten oikeen mitään voida tehdä.

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 08:56  
+
0
Entisessä kämpässä yläkerran amis kuunteli bassonjytkettään iltaisin sen verran kovalla, että alakerran naapuri otti tavaksi hakata minun lattiaa luudanvarrella. :eek: Siinä sitä sitten oltiin ja kuunneltiin naapureiden mekastusta. Meinasinkin laittaa molemmille viestiä, että josko voisitte lopettaa vaihtaa sen kämppäni avulla tapahtuvan keskinäisen morsettamisen vaikka ihan rehelliseen naamakkain puhumiseen, kun ei tämäkään nyt kovin kivaa ole, mutten ehtinyt kun amis ehti jo lopetti jytkytyksensä. :nauru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 09:12  
+
0

Lurch kirjoitti:

Nenähuuhtelukannusta sen verran, että itse olen väsännyt semmoisen joskus kastelukannusta, ja hyvin toimi. Mulla oli rännit niin tukossa että tuntui että järki lähtee, ja kun silmiin osui huonekasvien losotteluun käyttämäni norsunmuotoinen, kapeanokkainen kannu, niin se tuuma ei kauaa ehtinyt päässä vanhentua kun olin hurauttanut sillä vedet kärsääni. Toimivaksi todettuani käyttelin sitä aina kun oli tukkoinen olo, enkä jaksanut vaivautua ostamaan mitään fancya apteekin kapinetta kun noinkin pärjäsi.
Löysin netistä näköjään kuvankin samanlaisesta (paitsi mulla oli vihreä) vehkeestä, kuva siis ei ole minun ottamani.


Kuka on korvausvelvollinen, jos on juuri pärskäyttänyt ison suullisen kahvia työkoneen näppikselle..?? :paapatus::nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 09:32  
+
0
Koska hätä oli suuri eikä apua ollut lähellä niin nenssin innovatiivisen ketsuppipurkki idean hylättyäni aloin miettiä kuitenkin muita vaihtoehtoja. Kastelukannua olin itse jo osannut ajatella, mutta meillä ei valitettavasti sellaista ole kun ei ole kasvejakaan. Onneksi keksin, että kaapista löytyy semmoinen huvipuistoissa myytävä kannellinen muki, jossa on semmonen iso haitaripilli. Kokeilu oli mielenkiintoinen ja pääasiassa vedet tuli ihan muuala mistä ois pitäny, mutta sain mä sen onnistumaankin.

Illalla en vielä huomannut isoa apua, mutta tänä aamuna sain nenästä ulos semmoista ikilimaa että en yhtään ihmettele miksi oon ollu niin pitkään kipeenä. Josko sieltä nyt sitten vihdoin tulehdusmönjät tulis ulos ja helpottais oikeesti!

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 09:34  
+
0

MeeToo kirjoitti:

Kannattaa vaan miettiä tarkkaan miten asiansa esittää, jos vanhemmat nukkuu yhtä katkonaisia unia kuin lapsensa, niin ei kyllä välttämättä ole ajatuksenjuoksu ihan selvimmillään ja asiat ottaa helposti väärin :neutral:


Tässä just taas pari yötä itkevän vuosikkaan kanssa valvoneena voisin kyllä kompata tätä niin. Voin myöntää, etten tosiaan välttis ottais kauhean hyvin, jos alettais ehdotteleen, että vaihdettais huonejärjestystä, kun ainoa muu huone mihin me koko perhe mahduttais nukkumaan ois sitten olkkari :nauru: Viimeyönä meillä itkettiin/torkuttiin jotain n. 4.30-6.00 väli. Kuului varmaan taas naapuriin, mutta voivoi. Mieluummin toki itsekkin nukkuisin tuolloin, jos vaan asialle voisi jotain tehdä.

Snibbe

Snibbe
Viestimäärä: 65

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 09:51  
+
0
Kiitos vastanneille neuvoista! :kumarrus:
Ja tosiaan ettei jäisi epäselvyyttä, niin ei todellakaan ihan heti ekasta mekastuksesta olla oltu valittamassa. Ymmärrän toki, että rivitalossa asuessa täytyy kestää tietty määrä meteliä ja varsinkin päivällä. Ja kyllä mekin välillä pidetään musiikkia kovemmalla, joka varmasti kuuluu naapuriin asti. Mutta tämä musiikin kuuntele kovalla ja varsinkin iltaisin tapahtuu monta kertaa viikossa, jolloin alkaa jo häiritä jonkin verran. Eilenkin kuului musiikki television äänteli yli ihan selvästi... Tämä ei kuitenkaan minua haittaa, kun itsekin olen vielä hereillä ja ei sitä nyt missään kirkossa asuta :nauru: Se illalla/yöllä musiikin soittaminen tosi kovaa on se ongelma.

Mut päätettiin nyt miehen kanssa vielä katsoa miten homma etenee ja jos häiritsevä musiikin soittaminen jatkuu vaan, niin sanotaan ensin naapureille itselleen asiasta ja jos ei auta, niin otetaan yhteyttä vuokraisäntään. Tämä on minulle inhoittavaa, sillä en pidä siitä että täytyy ihmisille valittaa tai varsinkaan kannella muille.

Ja vielä sen verran, että lakia eilen katsottiin ja siellä lukee, että jatkuvaa muita häiritsevää meteliä ei saa pitää edes silloin kun ei ole hiljaisuutta. Eli kuitenkin meillä on ihan oikeus siitä sanoa, jos koemme sen häiritseväksi. Toivon kuitenkin, että tähän asiaan riittäisi se, että itse sanomme naapurille asiasta. Tämän en kuitenkaan meidän naapureiden konhdalla usko riittävän...
Monirotuinen (Saksanpaimenkoira - Newfounlandinkoira) Rocky 4/2011
Länsigöötanmaanpystykorva Ruska 7/2015

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 11:26  
+
0
keimu, huomioi myös, että poskiontelontulehdus voi olla päällä, vaikkei onteloissa olisikaan räkää. Yhdellä kaverilla oli kestänyt tosi kauan saada oikea diagnoosi, kun ontelot olivat tyhjänä (käyttää ahkerasti sarvikuonoa) eikä lääkäri tajunnut, että tulehdus voi olla päällä siitä huolimatta.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 12:32  
+
0

Snibbe kirjoitti:

Ja vielä sen verran, että lakia eilen katsottiin ja siellä lukee, että jatkuvaa muita häiritsevää meteliä ei saa pitää edes silloin kun ei ole hiljaisuutta. Eli kuitenkin meillä on ihan oikeus siitä sanoa, jos koemme sen häiritseväksi. Toivon kuitenkin, että tähän asiaan riittäisi se, että itse sanomme naapurille asiasta. Tämän en kuitenkaan meidän naapureiden konhdalla usko riittävän...


Joo näinhän se menee, ettei häiritsevää meteliä saa pitää ollenkaan vaikkei hiljaisuutta olisikaan sillä hetkellä. Tietty nyt normaalit äänet mitä elämiseen kuuluu yms., mutta mitkään just musiikin huuattamiset, koiran jatkuva räkyttäminen, riitely ja siitä aiheutuva melu jne. ei kuulu normaaliin elämisen ääniin.

Mä muutan kerrostaloon sillä asenteella, että yöllä pitää olla hiljaista mut muuten saa pitää naapuri(t) halutessaan mekkalaa niin paljon kun sielu sietää. Tietty niin ettei sitä nyt kuulu aamusta iltaan joka päivä :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 13:48  
+
0
Kyllä mä oon niin iloinen, että asun nykyään ok-talossa, vaikka yhtenä rajanaapurina onkin perhe, jonka aikuiset eivät ilmeisesti oikein diggaa mun vahtiviettisestä pystykorvastani. Kun lueskelin näittä juttuja, niin tuli mieleen ihanat ajat kerrostalossa hullun papparaisen yläkertanaapurina. Se paras valitsuaihe oli "Neuvostoliiton aikainen morsetus", jonka lähtöpaikka ei ilmeisesti ikinä selvinnyt. Naputus kuului melkein joka yö kolmen ja viiden aikaan, niin en oikein usko, että kukaan siihen aikaan olisi aina istunut tietkoneellakaan naputtamassa - vaikka tokihan mä olin melkein aina se ainoa, jota pappa syytti mistään. Olisi pitänyt kuulemma tuhkakuppi hankkia, etteivät tuhkat ole hänen parvekkeella. En mä sitten tiedä, kuinka monta tuhkista mulla ois pitänyt olla parvekkeella, kun siellä jo yksi valtava kanisteri oli. Alkuun koiran haukkumisesta ei ollut mitään haittaa, mutta yhtäkkiä se kuulemma huusi kaikki yöt. Onneksi mulla ja koko muulla kerrostalolla oli ilmeisesti sitten hyvät unilahjat, kun kukaan muu ei ollut herännyt metelöintiin. (Ronjahan tosiaan vahtihaukkui jonkin verran ennen sitruunapannan hankkimista.) En mä taidan enää edes muistaa kaikkia valitusaiheita.

Yhden muhun kohdistuneen raivovalituskohtauksen jälkeen, kun pappa oli jopa uhkaillut mun koirani, mun tietokoneenin ja "koko ämmän" hävittämisellä, mä lykkäsin musiikin soimaan ihan kunnon volyymilla (siis ei mitään mättöä, mutta sellaisella, että voisin erehdyksissäni päivällä kuunnella) ja menin koputtamaan oveen. No eihän se musiikki edes kuulunut sinne papparaisen kämppään, ja lopulta papparainen pyytelikin jo itse anteeksi, jos välillä kuuntelee liian kovalla musiikkia :ttou: Oh well, ei siinä kauan mennyt, kun tuon kerran jälkeen taas raivosi jostain...

Mun seinänaapurina asui taloyhtiön puheenjohtaja, joka hyvin usein kyseli multa, onko pappa häiriköinyt taas :nauru:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 21:44  
+
0
Voiko sähkönsiirron laittaa esim. sunnuntaille? :mietiskel: Anteeks vaan tyhmyyteni, mut mietin vaan et jos laitan sähkönsiirron 1.12 sunnuntaille, ni et siirtääkö ne sillon sen heti vai meneekö seuraavalle päivälle eli maanantaille? :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 22:29  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

Mutta piti ihan tulla tänne terveydestä ruikuttamaan, onkohan kovinkaan normaalia kuulla veren kohina/pulssi korvissa? Varsinkin haukotellessa, mulla menee korvat "lukkoon" ja kuulen ihan selvästi pulssin ja veren suhinan. Kertoo varmaan matalasta verenpaineesta? Voikohan tuolle mitään tehdä? Mulla on normaalistikin ollut aina alhaiset verenpaineet, mutta nyt on muutaman viikon ajan olo ollut entistä väsyneempi olo, ja tuo suhina alkoi.



Ei tästä nyt varmaan mitään apua ole, mutta mä kuulen todella usein molemmat äänet korvissani. Ei tarvi mennä ees lukkoon korvat. Erityisesti makuuasennossa, mutta välillä kyllä muutenkin. Ja mulla ei kyllä oo matala verenpaine, joten mulla se ei ainakaan johdu siitä.

capsy

capsy
Viestimäärä: 177

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 14:44  
+
0

Sherlock kirjoitti:

Voiko sähkönsiirron laittaa esim. sunnuntaille? :mietiskel: Anteeks vaan tyhmyyteni, mut mietin vaan et jos laitan sähkönsiirron 1.12 sunnuntaille, ni et siirtääkö ne sillon sen heti vai meneekö seuraavalle päivälle eli maanantaille? :nauru:



On onnistunut omissa muutoissa aina sunnuntaillekin :) Jos soittaa yhtiölle siirrosta, niin samallahan se sitten selviää.
Slku 2010
PkCollieu 2012

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:27  
+
0
Miehen siskolle pitäis ostaa joululahjaksi vedenkeitin ja koska itse pidän moista kapistusta melkoisena turhakkeena (kun en itse sitä käytä mihinkään) niin onkohan noissa mitään väliä, minkälaisen ottaa? Lähinnä että onko niissä jotain oleellisia toimintoeroja tms.?

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:38  
+
0
^Ei kai, kunhan se nyt vedet kiehauttaa, enpä oo kuullu, et niissä vois jotain muita toimintoja olla. :nauru: Ite en kyl pärjäis ilman vedenkeitintä, juon nii pal teetä. :)
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 05:45)