Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 21.11.2013 klo 21:54

Kysy mitä vain mistä vain! 19

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 16:01  
+
0
Meillä on kaksi käppänää, ensimmäisen kanssa kävin nyppittämässa kaksi kertaa, oli kivualiasta koiralle, joten päätin, että meidän koiramme ajellaan koneella.
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 16:26  
+
0
Voiko hautajaisissa käyminen vaikuttaa jotenkin koiraan? :mietiskel: Nita on aamulla ollu täysin normaali, mut kun mun äiti oli tänään hautajaisissa ja tuli sitte kotiin, ni Nita oikeasti "pimahti" saman tien. Se rupes hyppimään väkisin syliin, se änkee sohvallakin väkisin syliin, se haistelee, läähättää, tuijottaa, ravaa ees taas, kuolaa...Onko toi vaan joku sattuma et samaan aikaan alko tekee noin ku yks tulee hautajaisista?

Voiko olla mahdollista, vai pitäiskö tässä ihan oikeasti olla huolissaan? :shifty:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 19:18  
+
0
^Mä kyllä uskon, että koira voi vaistota henkilön mielialan ja jos se on kovinkin alakuloinen, niin koira tavallaan haluaa lohduttaa. Onhan muut samaa mieltä, onhan? :shifty: Meillä ainakin Laku aikanaan oli tuollainen, että kun oli vähän masis olo, se tuli entistä lähemmäs ja kampesi itsensä syliin jos esim istuin sohvalla.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 19:32  
+
0
^ Mä ainakin uskon kanssa että ne aistii mielialoja. Mummon villakoira oli ihan samanlainen. Kerran oli just samantyyppinen tilanne, mummo oli ollut hautajaisissa niin koira pysytteli sen illan koko ajan mummon vieressä ja änkesi syliin yms.
All you need is love... And a dog.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 19:39  
+
0
Mun käsittääkseni voimakkaat tunnetilat aiheuttavat ihan fyysisiä muutoksia ihmisessä. Agressiivisesti tuntevan ihmisen hormonitasapaino on ihan erilainen kuin esimerkiksi äärettömän iloisen ihmisen. Jos koira pystyy erottamaan verinäytteestä identtiset kaksoset ja päättelemään toisen koiran virtsan perusteella sen sukupuolen, iän sekä yleisen terveydentilan, niin uskoisin niiden pystyvän myös haistamaan ihmisen tunteet. Koirathan lisäksi tutkimuksien mukaan tunnistavat ihan tuntemattomienkin ihmisten kasvonpiirteistä erilaisia tunnetiloja.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Lauantaina, 23.11.2013 klo 20:20  
+
0
Ei ollu sellanen "yhyy-niisk-byääää" tilanne siis, mut kaipa se jotenki on ollu sellanen et Nita sitte vaistos jotain :eitietoo: Nyt se on meinaan kyllä taas ihan oma normaali, rasittava ittesä :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Snibbe

Snibbe
Viestimäärä: 65

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 10:00  
+
0
Meillä on ongelma meidän naapurista. Siinä on asunut yksin yksi nainen nyt sen aikaan ku me ollaan siinä asuttu (eli lähes kolme vuotta). Mut nyt hänellä on uusi miesystävä joka on muuttanut siihen joskus kesällä. Naisesta ei ole ollut mitään ongelmaa ja on ollut todella rauhallista ja häiriötä ei ole yhtään ollut. Mut nyt kun se mies on muuttanut siihen, niin ne on alkanut soittaa musiikkia todella usein ja kovalla. Ongelma on nyt se, että heidän musiikkivehkeensä ovat niin, että musiikki kuuluu todella selvästi meidän makuuhuoneeseen. Usein pystyy ihan selvästi kuulemaan sanat kappaleista ja vähintään basson jumputus kuuluu makkariin selvästi.

Tämähän ei ole ongelma päivällä kun ollaan töissä tai muuten vaan kotona, toki musiikkia saa silloin kuunnella lujempaakin. Mutta välillä esim. vkoloppuisin musiikkia aloitetaan jo soittaamaan n. 7 aikaan aamuisin ja nyt vkoloppuna sitä soitettiin puoli kolmelta yöllä. Silloin menin kyllä koputtamaan heidän oveen ja sanomaan asiasta. Tämän jälkeen musiikki kyllä hiljeni. Mutta kurjaa on, jos ei pysty kotonaan nukkumaan aamuisin pitkään tai menenmään ajoissa nukkumaan, kun naapurit valvottavat musiikilla. Asumme siis rivitalossa vuokralla.

Tidän, että hiljaisuus alkaa 10 illalla ja seitsemältä aamulla loppuu, mutta tuo on aika häritsevää. Onneksi meilä on molemmilla normaali päivärytmi, ettei tarvise esim. yötöitä tehdä, silloin nukkuminen olisi kyllä todella hankalaa. Ja tosiaan näistä naapureista kumpikaan ei käy töissä.

Eli onko vinkkejä miten meidän tulisi tässä tilanteessa toimia? Onko jollain kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Pitääkö tätä vain kestää, vai voinko ilmottaa vuokranantajalle? Tai toki tietty voin, mutta onko mitään hyötyä? Luultavasti pelkästään siitä että naapureille itselleen sanon, niin ei ole hyötyä, luultavasti päinvastoin...
Monirotuinen (Saksanpaimenkoira - Newfounlandinkoira) Rocky 4/2011
Länsigöötanmaanpystykorva Ruska 7/2015

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 10:01  
+
0
Mikä firma toimittaa Amazonin tilaukset? Tarvisi tehdä tarkennus toimitusosoitteeseen.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 12:46  
+
0

Snibbe kirjoitti:

Eli onko vinkkejä miten meidän tulisi tässä tilanteessa toimia? Onko jollain kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Pitääkö tätä vain kestää, vai voinko ilmottaa vuokranantajalle? Tai toki tietty voin, mutta onko mitään hyötyä? Luultavasti pelkästään siitä että naapureille itselleen sanon, niin ei ole hyötyä, luultavasti päinvastoin...


Talon isännöitsijälle ilmoitusta asiasta ja jos ihan yöllä möykkäävät, voit huoletta soittaa paikalle vaikka poliisit. Ei sitä musiikkia saa huuattaa päivälläkään, koska kerrostalossa nyt vaan ei saa pitää meteliä niin että se häiritsee jatkuvasti naapureita. Normaalit elämisen äänet nyt on eri asia, mutta musiikin huuattaminen nyt ei kuulu niihin :nauru:

Eli luuri kouraan ja soitat isännöitsijälle, että siellä huudatetaan musiikkia niin että se kuuluu teidän makkariin selvästi ja että siellä huudatetaan joskus myös yöllä. Ja tosiaan yöllä kuuluvasta metelistä voi soittaa jo ihan poliisille, niin tulevat sitten käymään möykkääjän oven takana.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 12:54  
+
0
Mä oon jo hetken miettinyt onko mulla mitään tehtävissä yöunieni takasin saamiseksi. Naapurissa on about vuoden ikäinen lapsi. Muksu huutaa joka yö 2-3 kertaa 30-60min putkeen. Herään siihen joka kerta enkä saa nukahdettua enää. Tottakai on normaalia että lapset itkee, mutta että noin paljon ja usein? :eek: Mitä mun pitäis tehdä? Ensimmäisenä ajattelin laittaa naapurille viestin (ei olla ikinä päivisin samaan aikaan kotona), että onko lapsi sairas, vai eikö vanhemmat herää ja että koitan kyllä ymmärtää tilanteen. Olisko mahdollista siirtää lapsi sitten nukkumaan vaikka äidin kanssa samaan makkariin, koska tällähetkellä tiedän lapsen olevan olkkarissa, joka on mun asunnon seinää vasten. Mutta mikäli naapuri ei vastaa mulle mitään eikä tee asialle mitään niin voiko tollaisesta olal yhteydessä johonkin muuhun tahoon? (Asun HOASilla, joten vuokranantajaa tuskin kiinnostaa... :roll:)
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 13:14  
+
0
Kyl mäkin pistin nyt pokalla kirjallisen valituksen yläkerran naapurista, kun yks (arki)yö mekasti ja mulla oli viideks herätys töihin. Toki osan yöstä sain nukuttua korvatulpilla, mutta koska aamulla mekastus jatku (kuulu meinaan suoraan tuosta liesituulettimen kanavasta), niin tein saman tein. Ja isännöitsijä kyllä kertoi ettei ole eka kerta kun tehdään valituksia samasta kämpästä. Ihmettelen vaan että miks ihmeessä kukaan muu ei valita, minä ja joku toinen naapuri vain? Melua kesti kuitenkin väh. 4 tuntia yhdestä alkaen melkein kuuteen. Ei tommoista pitäis kenenkään kestää, säännöt on kuitenki kaikille samat.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.11.2013 klo 13:14)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 13:18  
+
0
Moni ei välttämättä uskalla valittaa, ainaki täällä päin tuppaa kerrostaloissa asumaan suht paljon "nössöjä", jotka ei uskalla sanoa jos joku metelöi. Tarpeeks monta valitusta kun tekee, ni saapi varotuksen ja lentääpi lopulta pihalle.

Ja mitä tuohon lapsien pitämään meteliin tulee, niin tiettyhän nyt pienet lapset voi yöllä huutaa, mutta jos tuon ikäinen lapsi huutaa joka yö, niin pistäähän se kyllä miettimään. Kannattaa phua perheen kanssa ja kysyä, onko kaikki ok kun joka yö kuuluu huutoa.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 13:36  
+
0
Meillä on nyt hilkun yli vuoden ikäinen ja kun tuossa juuri hetki sitten yövieroitettiin tämä niin kyllä se todellakin huusi joka yö pitkiä aikoja. Ei kyllä missään yksinään, vaan ihan isin tai äitin sylissä tai sitten vieressä. Vauvasta saakka ja edelleen nukkuu samassa sängyssä, joten kyllä me herätään ja autetaan, mutta joskus se vaan on tällaista. Nyt ei enää itkeskele joka yö, vaan yleensä nukkuu hyvin, mutta nyt vissiin hampaita pukkaa tai jotain, kun on parina yönä herännyt taas joskus neljän aikaan huutamaan. Ja sitten taas sitä kyllä kestää jonkin aikaa.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 16:05  
+
0
Minä en ihan ymmärrä sitä, että jos yhden kerran kuuluu ääntä, niin heti ollaan väsäämässä kirjallista valitusta. Eihän se mukavaa ole jos pitäisi saada nukkua, mutta jos se ei tosiaan ole jatkuvaa niin minä en lähtisi semmoisesta kyllä vasikoimaan, tai sitten siellä pitäisi olla todella helvetillinen meteli. Jos asuu kerrostalossa niin pakko siinä on jonkin verran sietää ympäriltä kuuluvia ääniä, ja vaikka toki ne säännöt on olemassa ja niitä olisi jokaisen suotavaa noudattaa, niin kertatempauksesta en lähtisi kyllä hanuriani repimään. Naapurille itselleen voisi sanoa että meininki häiritsi ja toivottavasti ei toistu, mutta jos noihin heti sotkee isännöitsijät mukaan niin kannattaa sitten olla itse aika hiirenhiljaa, koska muussa tapauksessa vastakaneettia tulee varmasti aika herkästi.

Meidän rapussa esimerkiksi asuu sellainen parikymppinen kossi, joka -kummallista kyllä- tykkää istua iltaa kavereidensa kanssa. Kyllähän sieltä useimmiten näiden istuntojen aikana ääntä kuuluu, välillä ihan reippaalla volyymilläkin ja huomattavasti myöhempään kuin säännöt sallisivat, mutta enpä ole nähnyt tarpeelliseksi tuosta valittaa. Se ei ole jokapäiväistä eikä edes jokaviikkoista, välillä siellä saattaa olla parin-kolmen päivän benderi, mutta niin kauan kuin olen itse pystynyt elämään normaalia elämää niin annan toisten olla rauhassa. Kesällä lähinnä nauratti kun sillä oli muutaman kerran vähän yökyläilemässä joku naikkonen joka huusi kuin hyeena, arvannette minkä takia. Sekä meillä että naapurilla oli ikkuna auki, ja semmoinen mouruaminen kantaa yllättävän hyvin kesäyössä joten saatiin itsekin korvat punaisena hihitellä jokusen kerran kunnes ilmeisesti meni heila vaihtoon tai alkoi selibaatti.

katz90

katz90
Viestimäärä: 68

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 16:55  
+
0

Angat kirjoitti:

Mikä firma toimittaa Amazonin tilaukset? Tarvisi tehdä tarkennus toimitusosoitteeseen.


Amazon Uk ainakin käyttää DHL:lää, usan versiosta en sata varma ketä käyttävät
Little critter in the big (bad) world

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 17:18  
+
0
Samaa mieltä kuin Lurch. Meidän alakerran naapuri alkoi kerran hakkaamaan kattoa, kun keskusteltiin vähän kovaäänisemmin. Me emme siis riitele edes joka viikko, joten en ymmärrä. Seuraavana päivänä rikoin iltapäivällä kananmunia teräksiseen astiaan, jotta olisin tehnyt munakasta, niin eikös tämä älyn riemuvoitto ala hakata patteria :roll: Hallooti halloo..
Dalmikset Rölli & Ronja

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 18:15  
+
0
Tuo kananmunan rikkominen pisti jo naurattamaan, että ihanko oikeasti tuollaisia ihmisiä on? :nauru:

Itellä on ikäviä kokemuksia Espanjasta siitä että illanistujaisista on suoraan ilmoteltu poliiseille ja niitä ollaankin sitten me vieraat lähdetty pakoon useammin kuin kerran. :roll: Yhdessä tapauksessa ainakin kämpän omistaja oli vielä etukäteen ilmoittanut naapureille ihan ystävällisyyttään että siellä tulisi olemaan sinä iltana bileet että voi olla hieman tavallista enempi ääntä. Eivätkä siihen mitään olleet sanoneet mutta olivat sitten soittaneet sinne poliisille itse bileiden aikana.

Niin, eikä me nyt mitään huumejengiä tai muutenkaan hirveän meluavaa sakkia oltu, musiikki saattoi kyllä välillä kuulua naapureille mutta siinä se :twisted: Ja jos se musiikki olisi alkanutkin häiritä heitä, niin olisivat tulleet nyt ainakin ensin koputtamaan ovelle ja sanomaan asiasta kuin mitään poliiseja ensitöikseen paikalle soittelemaan... Ilmeisesti tapana sitten siellä päin kun kaikissa noista tapauksista ensimmäisenä meni poliisille ilmoitusta. Menee kai samaan kategoriaan kuin se, että jos poliisi saa siellä sut kiinni juomasta puistosta alkoholia vaikka täysi-ikäisenäkin (ilman että olisit kännissä, mutta riittää että sulla on alkoholia mukissa tai pullossa), voit saada jopa 200 euron sakot ja poliisiautot kyllä siellä myös ajelevat pitkin iltaa ympäri puistoja tuota säädöstä valvomassa, ainakin silloin jos niillä ei ole vakavampia rikkeitä selvitettävänä...
Haaveissa kl u
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.11.2013 klo 18:20)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 19:05  
+
0
Voiko semmosta nenähuuhtelukannua tehdä mitenkään kotikutoisesti näin akuuttiin hätään? Mulla on lähes varmasti poskiontelotulehdus flunssan seurauksena ja normaalisti helpotan oireita tulehduskipulääke+allergialääke yhdistelmällä mutta se ei nyt onnistu ni toi nenäkannu tuli mieleen mutta eihän mulla siis sellaistakaan täällä kotona ole nyt ole :D

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 19:12  
+
0

keimu kirjoitti:

Voiko semmosta nenähuuhtelukannua tehdä mitenkään kotikutoisesti näin akuuttiin hätään? Mulla on lähes varmasti poskiontelotulehdus flunssan seurauksena ja normaalisti helpotan oireita tulehduskipulääke+allergialääke yhdistelmällä mutta se ei nyt onnistu ni toi nenäkannu tuli mieleen mutta eihän mulla siis sellaistakaan täällä kotona ole nyt ole :D


Käviskö joku sinappi- tai ketsuppipurkin mallinen puristettava purkki jossa vesi ohjautuisi ulos siitä kannessa olevasta pienestä reiästä? Huuhtelet sellaisen, täytät lämpimällä vedellä ja tursutat sieraimeen? :nauru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.11.2013 klo 19:13)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 19 - Maanantaina, 25.11.2013 klo 19:15  
+
0
Ei kerrostalossakaan ihan kaikkea tarvii sietää. Onhan se nyt ihan selvä, et ei jatkuvaa meteliä jaksa kuunnella, etenkään yöllä. Ei nyt ihan yhden kerran takia kannata soitella heti isännöitsijälle, mutta mainita asukkaalle asiasta. Jos älämölö jatkuu päivästä toiseen, siinä vaiheessa en tosiaan enää kuuntelis pätkääkään vaan ottaisin isännöitsijään yhteyttä ja jos yöllä kuuluu jatkuvaa meteliä, soittaisin ehdottomasti poliisit. Kyllä mä tykkään siitä, että yöllä saa nukkua rauhassa.

Nyt olis kerrostaloon itellä muutto edessä ja päivällä saa mun puolesta kuulua vaikka minkälaista älämölöä, mut illalla hiljaisuuden jälkeen odotan kyllä myös että sieltä ei mitään kummempia kuulu. Tietty normaalit äänet yms. mutta siis mitään huutoa saati musiikin huudatusta en siedä yöllä. Kyllä meilläki päivällä koirat saattaa välillä vähän haukkua, pääasia ettei ne hauku jatkuvasti eikä etenkään yöllä.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 04:15)