Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:10

Kysy mitä vain mistä vain! 2

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 12:56  
+
0
Kiitos Tigru. Löysinkin saman kameran objetiiveinen hintaan 499 :hymy:

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 15:58  
+
0
Millainen on koiran pimeänäkö? Olen kuvitellut, että koirien näköaisti ei ole erityisen tarkka, jos vaikka hajuaistiin vertaa. Mutta miksi tuo omakin otus tuntuu näkevän pimeässä paremmin kuin minä? Illalla kun sammuttaa valot, niin itse saa harhailla ihan sokeana lepakkona hetken aikaa, koira ei ole moksiskaan. Miksi se ei törmäile huonekaluihin niin kuin minä?
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 16:20  
+
0

Vilkko kirjoitti:

Millainen on koiran pimeänäkö? Olen kuvitellut, että koirien näköaisti ei ole erityisen tarkka, jos vaikka hajuaistiin vertaa. Mutta miksi tuo omakin otus tuntuu näkevän pimeässä paremmin kuin minä? Illalla kun sammuttaa valot, niin itse saa harhailla ihan sokeana lepakkona hetken aikaa, koira ei ole moksiskaan. Miksi se ei törmäile huonekaluihin niin kuin minä?



Koirien näköaisti ei kai ole yhtä tarkka värien tms suhteen, mutta mulla on sellainen käsitys että koirilla olisi enemmän sauvasoluja kuin ihmisellä mikä parantaa hämäränäköä. Sitä en tiedä miksi koiralla ei mene sopeutumiseen samalla lailla aikaa kuin ihmisellä (jos sauvasolujen toimintaperiaate on sama kuin ihmisillä niin pitäisi mennä).
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 17:13  
+
0
Mä yritän laittaa kännykkäkorua allaolevaan puhelimeen (saako sitä edes tohon?). En oo ikinä tajunnu miten ne kännykkäkorut laitetaan. Ohjeetkin englanniks, niin voisko joku suomentaa nää järkeväksi kun en ite saa nyt jostain syystä ymmärrettäväksi suomennettua, vaikka periaatteessa siis tiedän mitä tehdään:

1. if applicable, adhere the connection clip to your mobile phone
2. put the cord of the mini flasher trough the eye of the connection clip and pull the mini flasher trough it
3. pull out the plastic security label.


En siis tiedä mihin kohti puhelinta mä sen tarrakohdan tökkäsen, että se koru alkaa vilkkua kun känny soi?

- nimimerkki vaihtunut -

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 17:15  
+
0
Onko tuossa puhelimessa jossakin kohtaa (yleensä kulmassa) sellanen reikä?

muoks. Luinpas huonosti. Siis kumpi on kyseessä, tarra, vai kännykkäkoru?
tarran voi laittaa siihen puhelimen taakse, näytön puoleiseen päähän. Siinä taitaa näiden puhelimien "antenni" nykyään olla.

Ja koru taas vaatii sellasen reiän, josta se korun nauha pitää pujottaa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.10.2010 klo 17:18)

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 18:03  
+
0
Joo siis koru se on, mutta siinä on sellanen pää, minkä takana on tarra, ja siitä päästä roikkuu narussa sitten se koru. Mitään reikää ei kyl täs sonyssa oo :mietiskel:
- nimimerkki vaihtunut -

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 20:50  
+
0
Mitä käytännön askelia pitää ottaa, jotta saa silmälasit/piilolinssit ja miel. aika edullisesti?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 21:03  
+
0
Voisko joku valaista, että miksi koiranetissä on osa terveystuloksista vaaleanpunaisella ja osa tommosella oranssilla ja loput valkoisella? Onko noi värilliset jotain uusimpia tuloksia, mut miksi sitten joku on värillinen ja muut samana päivänä tehdyt on valkoisia? Saatan kysellä ihan tyhmiä, mutta ärsyttää kun en tiedä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 21:33  
+
0
Jannie: Ei kun kävelet optikkoliikkeeseen sisään vaan ja varaat ajan näöntarkastukseen :) Jos piilareita halajat niin mainitse asiasta aikaa varatessa niin saat samalla ajan piilolinssien sovitukseen.

Kun olet saanut sopivien piilolinssien tiedot (vahvuudet, halkaisija, kaarevuus jne.) niin voit jatkossa tilata esimerkiksi netisti piilarit huomattavasti halvemmalla kuin optikolta ostettaessa. Itse tykkään tilata Lenswaylta piilarini, halpaa ja nopea toimitus. Jos tilaa aamupäivällä ja tavaraa on varastossa niin saattaa seuraavana päivänä kolahtaa postilaatikkoon.

Monella optikolla on että näöntarkastus on ilmainen kun osta myös silmälasit samalla.

Muoks. Kirjoitusvirhe..
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.10.2010 klo 21:38)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 22:50  
+
0
Tattis, Heini :hymy:
Mä jäsentelen vielä lisäkysymyksiä huomenna, nyt ei jaksa... koskien lähinnä sitä, mitä maksaa pelkkä näöntarkastus, jollen juuri siltä istumalta halua (lue: ei ole varaa nyt) ostaa silmälaseja.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 07.10.2010 klo 23:17  
+
0
^ Pyörii siinä parin kympin hujakoilla. Eri paikoissa saattaa pieniä eroja olla. Jollain optikkoliikkeellä (en nyt kyllä kuollaksenikaan muista millä..) oli juuri ilmainen näöntarkastus-tarjous. En tiedä kyllä onko se vielä voimassa...
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 10:30  
+
0
jannie, onko sulla ennen ollu piilolinssejä tai silmälaseja?

Mä käytän paljon piilareita ja koska mulla on hajataittoa niin paljon, puolen vuoden piilarisatsi maksaa 170 €. Joskus harkitsin netistä tilaamista, mutta koska haluan käydä optikolla säännöllisissä tarkastuksissa, niin tilaan piilarit aina optikon kautta. Laskin, että en säästäis oikeestaan mitään, jos tilaisin piilarit netistä, koska nyt saan tarkastuksen aina ilmaiseksi, kun tilaan piilarit optikkoliikkeestä. Mä käyn siis optikolla aina, kun vanha piilarisatsi loppuu, eli noin puolen vuoden välein, joskus tulee pidempikin väli, jos käyttää piilareita harvemmin. Käsittääkseni piilareiden käyttäjille suositellaan silmien tarkastusta pari kertaa vuodessa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 11:28  
+
0
Mikähän viikonpäivä tänään on? Puhelin näyttää torstaina, tietokone perjantaita, seinäkalenteri keskiviikkoa..
- nimimerkki vaihtunut -

Roora

Roora
Viestimäärä: 134

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 11:29  
+
0
Perjantai :hymy:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 12:01  
+
0
Tutuli,
ei ole ollut, mutta oon optikolla käynyt n. 5v sitten, ja silloin oli puhetta, että mun näkö on niillä rajoilla että tarvitaanko silmälaseja vai ei. Mulla on hajataittoisuutta, hämärässä oon aina ollut käytännössä sokea ja nyt alkaa kaukonäkö kärsiä, joten ehkäpä on korkea aika hankkia ne lasit... Ihan silmälaseja oon pääasiassa ajatellut, koska ei oikeen lämmitä piilolinssien kanssa sättääminen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 12:26  
+
0
^Jos piilareiden käyttö ei kokoajan kiinnosta niin kannattaa hankkia kertakäyttöisiä piilareita. Sillon kun haluaa käyttää niin uudet puhtaat piilarit silmiin ja illalla roskiin. Kätevät epäsäännöllisessä käytössä, esim juhlat tai liikuntaharrastukset jolloin ei halua laseja käyttää.
Itse olen kokenut noi kertakäyttöiset kaikkein kätevimmiksi näin puolikätössä. :hymy:

muoks. niin ja jos et ole koskaan silmälääkärillä käynyt niin lasia hankkiessa myös sitä kannattaisi harkita. Sielläkin kannattaa aina joskus käydä tarkistuttamassa sielun peilit. :)
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 12:28)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:31  
+
0
Saako taksiin ottaa koiran?
Jos ei yleisesti saa, niin mahtaakohan olla olemassa takseja, jotka koiran hyväksyisi, vai mahtaako olla ehdoton nou nou..? :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:34  
+
0

Sonik kirjoitti:

Saako taksiin ottaa koiran?
Jos ei yleisesti saa, niin mahtaakohan olla olemassa takseja, jotka koiran hyväksyisi, vai mahtaako olla ehdoton nou nou..? :mietiskel:


Osa ottaa, osa ei. Mainitset vaan taksia tilatessa että mukana on koira.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:35  
+
0
^^ Jos soitat taksin, niin pyydä lähettämään sellainen, mihin saa ottaa koiran. Jos otat lennosta, niin sitten se riippuu kuskista - pienen koiran kanssa ei oo ollu ongelmia, mut jos ollaan oltu lappalaisen kanssa taksin tarpeessa, niin soitettu ja pyydetty farmari mihin saa koiran taakse.
*muoks* hituroin eli yks väkänen lisää.

Ja noihin piilolinsseihin palatakseni, mua ei siis oikeen innosta se ajatus siitä, et joutuisin sorkkimaan silmiä :shifty: Silmälasit vaikuttais vaan paljon helpommalta.
Mä en tällä hetkellä oikeastaan ees harrasta mitään sellasta missä lasit ois tiellä, kun ei tuu käytyä uimassa tai ratsastamassakaan nykyään.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 14:37)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:37  
+
0
Haiseeko teidän nartut juoksuaikana? Aurista lähtee sellainen ihme makea haju, mutta vuoto on ihan normaalia eikä koira ole kuumeinen tai muuten kipeän oloinen. Tekisi mielei mennä näyttämään lääkärille, mutta en ole varma olenko vaan vainoharhainen.

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28223
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265910
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 05:45)