Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:10

Kysy mitä vain mistä vain! 2

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:41  
+
0
Kiitos vastauksista. Mä jo pelkäsin, et niihin ei sais ottaa ollenkaan, kun on niin paljon kuitenkin allergisia ihmisiä.
Tää penska menee kyl varmaan ihan sylissä, tai sit jalkatilassa, vaikkei ne virallisesti sallittuja kuljetusmuotoja ookkaan. :nolo:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:46  
+
0

Vanis kirjoitti:

Haiseeko teidän nartut juoksuaikana? Aurista lähtee sellainen ihme makea haju, mutta vuoto on ihan normaalia eikä koira ole kuumeinen tai muuten kipeän oloinen. Tekisi mielei mennä näyttämään lääkärille, mutta en ole varma olenko vaan vainoharhainen.



Meillä tuo narttu haisee juoksussaan, samoin myös edellinen narttu haisi. En nyt osaa sanoa onko se imelä haju, mutta sellainen epätyypillinen kuitenkin. Mä olen vaan laittanu sen hormoonimyrskyn ja vuodon piikkiin. :nauru:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:50  
+
0
Vanis, Peppi haisi juoksuaikana ihan karseelle. Siitä lähti tosi voimakas raudan haju.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 14:51  
+
0
Kiitos vastauksista! Ehkä mä sitten vielä saurailen mitä tapahtuu :hymy:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 15:32  
+
0
Vanis: Misty haisee kyllä ihan järkylle juoksuaikaan, ja välillä erittää tuota epämieluisaa hajua myös hermostuneena, joskin paljon lievemmin.

Jannie: Joku taiskin jo mainita, mutta jos on pitkä aika tai ei ole käynyt ollenkaan silmälääkärillä, niin kannattaa mennä. Jatkossa voi sitten käydä optikollakin jos se riittää. Mulla ja miehellä ei optikko osaa katsoa lasien vahvuuksia kun molemmilla on niin harvinaiset ongelmat silmissä. muoks. Optikko ottaa tosiaan siinä 10-20eur ja silmälääkäri 60-70eur. Silmälääkärikulusta ei saa alennusta vaikka ottaisi lasit heti samasta paikasta, mutta optikon tarkastuksen saa tosiaan ilmaiseksi.

Mä en ikipäivänä vois käyttää piilareita, oon niin herkkä silmien suhteen että varmaan pyörtyisin. Mutta nyt kun oon laseihin tottunut niin mä myös näytän omasta mielestä paljon hölmömmältä ilman joten mikäpä tässä. ;)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 15:34)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 16:20  
+
0
Mistähän sais uuden perinteisen kahvimitan? Ruokakaupoissa on ollu vaan jotain kummallisen kokosia kun oon kahtonu, ja mä haluisin sen semmosen tavallisen. En ees juo kahvia mut huomasin tuossa yks kerta kun miehelle keitin kahvia että tuo vanha mitta on halennut.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 16:21)

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 16:28  
+
0
^ ihan perus prismasta ostettiin just vähän aikaa sitten kahvikoossikka. eli siis sellainen perus kahvimitta. oli niitä muutama erilainen, mutta aika perinteisiltä vaikuttivat.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 17:18  
+
0
^ Pitääpä kahtoa uudemman kerran, viimeksi tuolla lähimmässä Prismassa ei ollu ollenkaan, paitsi semmosen mittasarjan mukana tuli kahvimittakin mutten tarttis niitä muita. Mä aattelinkin että perus ruokakaupoista pitäs saaha.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 17:44  
+
0

Sonik kirjoitti:

Tää penska menee kyl varmaan ihan sylissä, tai sit jalkatilassa, vaikkei ne virallisesti sallittuja kuljetusmuotoja ookkaan. :nolo:


Just sen takia, että ei ole virallisia kuljetusmuotoja, osa koiria ottavia takseja taas ei suostu siihen, että koira on sylissä (tai esim penkillä vieressä)
Jos kyseessä farkku, se pitää laittaa sinne takaosaan. Mutta tuokin riippuu kuljettajasta/autosta.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

mamma77

mamma77
Viestimäärä: 77

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 18:38  
+
0
Kela kyllä korvaa osan silmälääkäri kuluista kun käy näöntarkastuksessa,ei paljoa..ite taisin saada jotain parinkympin pintaan takasin..
Ahkerat äidit kasvattaa laiskoja tyttäriä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 19:28  
+
0
Mun on pakko matkustaa metrolla sunnuntaina ja kysymys kuuluukin että mistä ostetaan lippu? :nolo: Voiko sen ostaa metrosta vai onko pakko käyttää automaattia? Onko metrossa eläinvaunu?

Ja nyt ei saa nauraa mun tyhmyydelle. :paapatus:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 19:28)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 19:35  
+
0
Metroon voi tilata vaikka lipun kännykkään. Kännykkälippu


HKL: Lemmikkieläinten kuljettaminen
on sallittu joka toisessa vaunussa. Vaunut, joissa eläimiä ei saa kuljettaa, on merkitty oheisella symbolilla. (symbolina siis koiran kuva, jossa punainen viiva päällä)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 19:38)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 20:14  
+
0
^^ Kännykkään ostettavaa lippua helpompi vaihtoehto on ostaa lippu ennen laiturille menoa erillisestä automaatista (josta muuten lipun saa halvemmalla). :peukku: Metroissahan ei lipunmyyjiä kulje ja laiturille meneminen ilman lippua on jo sakotettavaa eli kannattaa olla siinä tarkkana, koska tarkastajiin osuu usein juuri metrossa. Miksi monna joutuu metrolla kulkemaan?
Petit Brabancon "Mökö"

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 21:57  
+
0
^^ ja ^ Kiitos! Pitääkö automaattiin olla tasaraha vai antaako vaihtorahaa? :nolo: Ja siis mitään määränpäätä siihen ei tarvitse ilmeisesti valita eli sama hinta, meni minne meni?

pnkd, olen menossa sunnuntaina Myllypuroon kissanäyttelyyn kahden kissan kanssa ja hirveä stressi että miten osaan kulkea metrossa. Junia sinne ei mene ja bussejankin kait tosi nihkeesti.

Ihan älytöntä kun on niin dorka ettei osaa metrolla liikkua! :roll: Prkele!

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 22:12  
+
0
^Saa vaihtorahaa, mutta pelkkiä kolikoita. Eli kovin suurta seteliä ei kannata laittaa :nauru:

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 22:36  
+
0

monna83 kirjoitti:


Ihan älytöntä kun on niin dorka ettei osaa metrolla liikkua! :roll: Prkele!

Mitenkä sitä ois voinu oppiakaan, jos ei ole aiemmin kulkenut? :)

Ja määränpäätä ei tarvitse valita. Valitset vaan aikuisten kertalipun ja sitä rataa. Se automaatti kyllä neuvoo niin, että kun lukee vaan lukee tarkkaan, niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 22:42)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 22:43  
+
0

jannie kirjoitti:

Ja noihin piilolinsseihin palatakseni, mua ei siis oikeen innosta se ajatus siitä, et joutuisin sorkkimaan silmiä :shifty: Silmälasit vaikuttais vaan paljon helpommalta.
Mä en tällä hetkellä oikeastaan ees harrasta mitään sellasta missä lasit ois tiellä, kun ei tuu käytyä uimassa tai ratsastamassakaan nykyään.



Piilareiden käyttö on ihan helppoa sitten, kun sen oppii. :hymy: Ja kyllä ne lasit on tiellä vähän joka asiassa, ne huurtuu ja on sateella täynnä pisaroita. :mad: Piilarit on ihanat, ah sitä vapauden tunnetta, kun 17-vuotiaana ekan kerran sain piilarit silmiin! :wink: Mutta makuasia tietty, mä en osaa käyttää rillejä muualla, ku kotona, en oo koskaan osannu. Käytännössä elin puolsokeena ala-ja yläasteen sekä osan lukiota, koska en vaan halunnu käyttää rillejä, tunneilla oli sit pakko. Oli kiva kävellä käytävillä, ku ei tunnistanu ketään. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 22:51  
+
0
monna: Tehän tulette sitten ihan minun naapuriin! Metrot ovat minusta ehdottomasti helpoin tapa kulkea täällä, sillä lipun ostaminen on automaatista helppoa eikä tarvitse miettiä erikseen lipunmyyntivaunuja, pysäkkejä ei voi olla huomaamatta ja kulkeminen on nopeaa. Kertalippu maksaa automaatista tasan 2 euroa, kun kuljettajalta ostettaessa se olisi 2,5.

edit. Ja muista sitten valita metro, joka menee Mellunmäkeen, jotta pääset oikealle pysäkille. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 22:52)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 22:56  
+
0

pnkd kirjoitti:

monna: Tehän tulette sitten ihan minun naapuriin! Metrot ovat minusta ehdottomasti helpoin tapa kulkea täällä, sillä lipun ostaminen on automaatista helppoa eikä tarvitse miettiä erikseen lipunmyyntivaunuja, pysäkkejä ei voi olla huomaamatta ja kulkeminen on nopeaa. Kertalippu maksaa automaatista tasan 2 euroa, kun kuljettajalta ostettaessa se olisi 2,5.

edit. Ja muista sitten valita metro, joka menee Mellunmäkeen, jotta pääset oikealle pysäkille. :nauru:



Tossa voi nyt vähän hämätä toi "kuljettaja" homma :nauru: Vois luulla, että metrossakin voi ostaa kuskilta lipun, mutta elä monna sellasta mee sentään yrittämään.
Ja automaatista kun ostaa lipun, niin se on tosiaan sen tunnin voimassa siitä maksuhetkestä eteenpäin. Eli et voi ostaa etukäteen lippua takasinmatkalle.
Itse käytän kännykkälippua, jos ei ole matkakortissa rahaa. Se on ihanan helppo myös :kieli:

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 08.10.2010 klo 22:59  
+
0
^ No kun jo aiemmin sanoin, että ei siellä semmoisia kulje, joten en viitsinyt taas toistaa vaan yritin verrata juniin, jotka ovat usein tutumpia. :nauru:

Mitenköhän en ole ikinä lämmennyt noille kännykkälipuille? :mietiskel: Taidan olla aikaani jäljessä samaan tapaan kuin en vielä ole suostunut hankkimaan pinkkiä matkakortinsuojaa, kun se oikea ja alkuperäinen on sininen. :nauru: Tosin eipä minulla olisi tuolle irtolipulle edes tarvetta, kun matkakortilla on jatkuvasti aikaa..
Petit Brabancon "Mökö"

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28224
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265912
(Tilastot päivitetty viimeksi 12.05.2024 klo 07:15)