Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:10

Kysy mitä vain mistä vain! 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 13:02  
+
0

Henniet kirjoitti:

Meillä on tänään ekat rokotukset, kannattaiskohan toi pentu väsyttää niin hyvin ku mahollista ennen lääkäriä? :mietiskel::nauru:


Jos koira käyttäytyy "päättömästi" kyläilyreissuilla niin kannattaa. Meillä ainaki tuo koira on edelleen hirveen innoissaan ku mennään eläinlääkäriin eli suhtautuu siihen ku kyläilyreissuun. Vähän väsyneempänä se ei jaksa kovin kauan touhottaa siellä, mut virtaa täynnä olevana on melko hirveetä katottavaa. :nolo:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 20:23  
+
0
Kiitos Fay! Sä oot mun kotisivuguru :nauru:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 22:15  
+
0
Kauan koiran/kissan nappulat ovat käyttökelpoisia vielä päiväyksen jälkeen?

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 22:24  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Kiitos Fay! Sä oot mun kotisivuguru :nauru:



Kiits! Jotain hyötyä siitäkin sitten oli että joskus tuli HTML:ää ja CSS:ää opeteltua kantapään kautta ja tietty siinä sivussa kaikkea siihen liittyvää. Voi sitten äidillekin kertoa ettei kaikki se koneellaistuminen mennyt täysin hukkaan.. :lallati:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 23:13  
+
0
Vinkkejä ja jippoja Armaksen rikkinäistä korvaa varten tarvitaan. Penskalla on siis lähteny pieni palanen korvasta (korvalehden alaosasta) joitain päiviä sitten ja kumminkaan ei ole sellainen, että tarvisi ell:n tehdä mitään. Armas ravistaa ja ravistaa päätään, joten vähäinenkin rupi irtoaa ja sen otsan ja kaulan lisäksi veressä on päivittäin kämpän lattiat ja seinät.
Hain tänään ell:ltä teippiharsoa, jolla teippasin haavan piiloon, mutta penikka saa silti veret leviteltyä joka paikkaan.. Lisäksi se on raapinut korvakäytävän viereen haavan, ihan kuin tuo omatoiminen typpäysyritys ei ois riittänyt..
Elikkäs, onko apteekin sellainen laastariteippi pitävää? Saiskohan sillä pysymään korvan teipattuna leukaan, kun harsosta tehty suikale ei pidä yhtään? Vai mitä hittoa mie keksin? Oon putsaillut ja holvannut canofitea, mutta mitäpä se auttaa, kun tuo raapii ja ravistaa kuin sekopää. Kauluri kai tuolle täytyy laittaa, jos ei malta olla raapimatta korvakäytävän viereistä haavaa.

Kummallisia muutenkin nämä meidän koirat, etenkin Armas on 99% vuorokaudesta äänessä, mutta palanen korvasta ja isot reiät kyljessä ei ole niin isoja juttuja, että kannattaisi päästää ääntäkään..:ttou:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 23:17  
+
0
^ mä pistäisin kaulurin vaikka kolmeks päiväks, jotta korva saa olla rauhassa. Ja kohta sille jää vaan sellanen tapa päälle, että koko ajan rapsuttaa ja rapsuttaa ja kaikki sidokset ja laastarit voi vaan kiihdyttää sitä entisestään.
Meilläkin on täällä koiralla tötterö päässä jo kuudetta päivää. Aina kun tötsän ottaa pois se alkaa hinkkaamaan päätä ja rintaa lattiaan ja rapsuttelee korvan takaa. Raukkaa varmaan kutittaa kovasti ja karvat on sekasin ja monta tuntia pitää ootella että pääsee rapsuttamaan :< Normaalisti ei siis rapsuttele, vain nyt kaulurin kanssa.

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 10:26  
+
0
Löytyykö koirien ensiapupakkauksia/laukkuja ihan Yliopiston apteekeista vai pitääkö tilata nettiapteekista? Pitäisi hankkia autoon yksi pakkaus ja yksi kulkemaan mukana.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 10:28  
+
0
SaMaJa: Apteekista saatavalla Leukoplastilla olen kuullut korvia teipattavan - pysyy! Poistaminen onkin sitten vähän hankalampi, mutta kuulemma ruokaöljyn tai vastaavan avulla onnistuu. Ainakin dobberikorvia teippaillaan tuolla teipillä "mummonhuiviksi" eli leuan alta teipit kiinni toisiinsa.

Kauluri voisi myös olla toimiva, eipähän pääse rapsuttelemaan. Mutta pystyykö kaulurin kanssa ravistelemaan päätä niin, että sitä verta silti lentelisi ympäriinsä? :mietiskel:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.07.2010 klo 10:29)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 11:46  
+
0
^ Kaulurin kanssa Armas ravistaa päätä, enemmän kuin ilman. Yritän tänään taas laittaa aineet sille korviin ja teipata sen leukaan, niin ei pääsisi repimään kynsillä sitä haavaa vaikka rapsuttaisikin. Mielummin olen vahtimassa koko ajan tuota kuin laitan kaulurin. Laitoin sen aamulla sille kaulaan ja Armaksella ois kohta varmaan ollut niskat jumissa siitä ravistelusta.
Kiitti teippivinkistä, täytyy hakea tänään!
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Dogiliini

Dogiliini
Viestimäärä: 32

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 13:21  
+
0
Monna83 Mä olen kuukauden-pari antanut päiväyksen jälkeen, siis jos koostumuksessa ei ole mitään outoa ja haju on ihan normaali. Ei ole tullut mitään ongelmaa.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 13:38  
+
0

Dogiliini kirjoitti:

Monna83 Mä olen kuukauden-pari antanut päiväyksen jälkeen, siis jos koostumuksessa ei ole mitään outoa ja haju on ihan normaali. Ei ole tullut mitään ongelmaa.


En mäkään usko että tulee mitään ongelmia sen suhteen että menisi vatsa läysäksi tai muuta vastaavaa mutta vitamiineja lähinnä mietin että häviääkö ne johonkin? Että tarviiko pistää purkista lisää. Ei meillä nyt just ole menossa ruokaa vanhaksi mutta on tullut hamstrattua kissoille ja koirille evästä reippaanlaisesti joten kestävät nyt todella pitkään kun saavat lihaa niin paljon. Katsoin että eka säkki menossa vanhaksi lokakuussa-10. Loput on kyllä pitkälle ensi vuoteen.

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 19:08  
+
0
onko mitään myrkkyä mikä auttaisi karkottamaan paarmoja? niistä kärsii sekä omistaja että koirat.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.07.2010 klo 19:08)

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 21:03  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

Löytyykö koirien ensiapupakkauksia/laukkuja ihan Yliopiston apteekeista vai pitääkö tilata nettiapteekista? Pitäisi hankkia autoon yksi pakkaus ja yksi kulkemaan mukana.


Yliopiston apteekissa ei ole sitä koirien ensiapulaukkua myytävänä, valitettavasti. Yhdessä yksityisessä apteekissa oon nähny. Helpointa on varmaan tilata netistä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

iseeyou

iseeyou
Viestimäärä: 100

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 09.07.2010 klo 21:37  
+
0
Onko mitään väliä, vaikka koira uisi kesällä useita kertoja päivässä näin kuumalla kelillä? Vai voiko esim. turkki alkaa hilseilemään tai karvan laatu kärsiä?
Tarvitsen koirani mielen unohtaakseni pahat,
muistaakseni hyvät, pysyäkseni uteliaana,
oppiakseni olemaan koirani paras ystävä.


spk-narttu Donna s. 8.3.2009 k. 8.10.2014 <3
Basset Hound Suvikasteen Anselmi "Pablo" s. 12.9.2010
Siperianhusky mix Nuka s.8.1.2014

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 01:24  
+
0
^Vesihäntä voi tulla, jos paljon ui. Samoin korvatulehduksia tulee herkemmin, jos korvakäytävät on kosteana koko ajan.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 03:59  
+
0
^^ sekä paksumpiturkkisella hotspotteja, eli iho ei pääse kuivumaan kunnolla vaan tulehtuu.

iseeyou

iseeyou
Viestimäärä: 100

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:02  
+
0
^^ ja ^ kiitos vastauksista. Täytyypä sitten vähän rajoitella tuon vesipedon uintia :hymy:
Tarvitsen koirani mielen unohtaakseni pahat,
muistaakseni hyvät, pysyäkseni uteliaana,
oppiakseni olemaan koirani paras ystävä.


spk-narttu Donna s. 8.3.2009 k. 8.10.2014 <3
Basset Hound Suvikasteen Anselmi "Pablo" s. 12.9.2010
Siperianhusky mix Nuka s.8.1.2014

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:58  
+
0
Miten kirjoittaa naapurille ystävälliseen sävyyn kirje, jossa pyydetään puuttumaan koiran haukkumiseen yksinollessa? Oon yrittäny monta päivää miettiä sopivaa lähestymistapaa ilman, et kuulostan toisten asioihin puuttuvalta tai tylyltä. Naapurin koira nimittäin ulvoo ja haukkuu yksinollessaan, mikä ei päivisin haittaa, mut öisin on melko turhauttavaa. Sais se kyllä päivisinki olla hiljaa ku oma koira on tosi levoton/huolissaan ku toinen pitää niin pahaa ääntä.

Avokki ehdotti et kirjoitan sen siihen tyyliin, et ite oltais kans tyytyväisiä jos joku ilmoittaa meidän koiran möykkämisestä. Mä epäilen tuon naapurin koiran haukkumisen syyksi uutta asuntoa sekä avonaisen ikkunan kautta kuuluvia ääniä. Nämä syyt haluaisin jotenki myös ilmaista siinä viestissä, ku eipä ne ilman "syytä" voi mun mielestä puuttua siihen haukkumiseen. :mietiskel: Help!
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 12:35  
+
0
^Vähän sama ongelma meillä. Naapurin koira ulvoo ja haukkuu aina kun omistajat eivät ole paikalla enkä usko että naapuri tietää edes tästä ongelmasta. Haluaisin kovasti sanoa asiasta, mutten tiedä onko se nyt kuitenkaan ihan sopivaa ja miten asiasta sanoisi. Ovat todella mukavia ihmisiä joten se ei ole ongelma, en vain oikein tiedä onko siinä sitten mieltä kun se haukkuminen ei oikeasti ketään naapuriakaan häiritse.

Heidän edellinen koiransa muuten teki aivan samaa.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 12:52  
+
0
^Mä oon kans pitkään miettiny kannattaako siitä edes mainita, mut nyt ku on löytyny melko selkeä syyn siihen haukkumiseen niin jotenki koen sen "velvollisuutena" ilmoittaa. Vähemmän stressaavaa se tuolle naapurin koirallekki taitaa olla jos sen ei tarvi reagoida kaikille ulkoa tuleville äänille. Radion jättäminen päälle vois aika hyvin nimittäin peittää noita ääniä ja sais koiraki olla rauhassa.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545699
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 22:00)